English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 16.12.2019 16:07    Post subject: Reply with quote

Gamle Eggen hiver seg også på...

Quote:

– Etter min mening må det være en total mangel på kunnskap rundt hva som har foregått de siste årene. Utover det ønsker jeg ikke si mer, annet enn at jeg mener Ivar har gjort en meget god jobb, og har min fulle støtte.


Skal bli en interessant tid fremover...
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke bli superoverrasket om Svein Tore Samdal blir ny mann i styret. Kanskje til og med som leder?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 16.12.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

Jeg ser virkelig frem til forklaring på hvorfor valgstyret kaster Koteng.

Den forklaringen bør være god.

Og får offenligheten innsyn i den tro?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 16.12.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Det er vel vanskelig å holde en slik begrunnelse unna offentlighetens lys, all den tid valgkomiteen vil begrunne sitt valg overfor årsmøtet.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3338
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2019 19:20    Post subject: Reply with quote

Duket for ei dame nå kanskje? Breivik eller Espelund
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 16.12.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Espelund kunne vært interessant å få inn i styret iallefall.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 16.12.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Espelund er vel en sterk kandidat som styreleder?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2019 21:45    Post subject: Reply with quote

Blir veldig spennende å se hvem lederkandidaten blir.

Forsto på Adressa at det har gått rykter om tidl. SMN-sjef Finn Haugan tidligere i høst. Siden at valgkomiteen tilsynelatende vil rydde kraftig opp, kan jeg ikke se for meg at Nordhammer blir innstilt til opprykk.

Hedon wrote:
Kjello wrote:
Etter siste medlemsmøte blir jeg ikke overrasket om Koteng blir innstilt som benkeforslag fra feks Veteranlauget.

Koteng sier selv dette ikke er aktuelt. Han slår meg som en ganske ærlig fyr, så det vil overraske meg om dette skjer.


Mer vag overfor NRK:

Koteng vil ikke spekulere i muligheten for at medlemsmøtet i februar lanserer ham som styreleder i form av et benkeforslag.

– Nei, jeg tror ikke jeg skal drive noen valgkamp nå. Nå skal jeg være glad for det året jeg har fått. Så får vi se hvor det bærer hen. Det blir sikkert et bra styre i Rosenborg neste år òg.


Les mer: Koteng ferdig som styreleder i Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 16.12.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

Det kan bli ett spennende årsmøte dette.Hvis Koteng er åpen for benkeforslag så bør valgkomiteen trekke ett ess opp av hatten.
Tenker at hvis Marvin Wiseth, Odd Reitan el lign lanseres så vil Koteng rolig melde at han ikke er kandidat, kommer det en fra den grå næringslivsmasse så har han gode muligheter. Jeg for min del tror at Koteng hadde fått min stemme da.
Tror likevel at valgkomiteen har en toppkandidat , ellers så spiller de et høyt spill og kan risikere egne posisjoner. Er vek noen der som er på valg også?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Hvis det var slik at Eggen ikke var informert om den dramatiske beslutningen på forhånd, kan valgkomiteen ha gjort det langt verre for seg selv enn nødvendig.

Når også Rune Bratseth velger å gå ut mot valgkomiteen, viser det at det virkelig knaker i veggene på Brakka. Det er duket for intense maktkamper frem mot årsmøtet.

For, la det være sagt, det er ikke gitt at valgkomiteens innstilling blir fulgt.

Får eksempelvis Koteng så massiv støtte de neste ukene at han får lyst til å ta opp kampen?

Reaksjonene fra svært tunge stemmer som Eggen og Bratseth bidrar til å legge lista svært høyt for etterfølgeren. Valget om å vrake Koteng er dristig, ikke bare fordi en svært tydelig og sterk styreleder blir tilsidesatt mot sin vilje, men også fordi endringene i klubbens ledelse nå blir så omfattende at Rosenborg risikerer å starte nesten på scratch.

Med mindre RBK treffer perfekt i valget av ny styreleder.

Les mer: «Nå knaker det virkelig i veggene på Brakka»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 16.12.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg ville foretrukket en fotballperson som leder nå. Ola By Rise?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 16.12.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

Ivar Koteng er, selv på en dårlig dag, bare som en mild sommerbris sammenlignet med den arrogansen som Karen Espelund kan legge for dagen Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.12.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

Leder må ha peiling på økonomi og organisasjonsbygging.

Hvis ikke risikerer vi å bli en klubb som overforbruker igjen.

Fotballkunskap kan andre i styret og ledelse ta seg av.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 16.12.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Nja? Hvorfor kan ikke den logikken snus, slik at andre i styret og ledelsen tar seg av finansbiten?

Ser man på de største ligaene og kanskje spesielt England og Italia hvor lag tradisjonelt har vært eid av lokalkapitalister, er jo regen heller enn unntaket at klubber rives i stykker av nærsynte og korttenkte pengefolk. Anglofile nordmenn kjenner jo godt til Ed Woodward og hans inkompetanse. Han er et godt eksempel på slett ledelse og fullstendig fotballmessig inkompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.12.2019 23:14    Post subject: Reply with quote

Tror ikke samarbeidet blir bra hvis leder vil overinvestere slik det er vanlig i idrett, mens de underordnede skal sitte å si nei,nei.

Mye bedre at adm. Og fotballfaglige foreslår, og så kan leder være den som drar de inn i realitetene.

Tror jeg da, og det ser sånn ut i andre klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Det er dog en viss forskjell. Der Ed Woodward er ansatt i United, og er gitt fullmakter av eierne, så har styrelederen i RBK særdeles lite makt alene, og er til enhver tid styrt av flertallet i styret. Det er ikke Koteng som sparker og ansetter trenere. Det er det styret i RBK som gjør.

Personlig mener jeg man heller bør begynne å stille litt spørsmål rundt hvilke anbefalinger disse sportslige alibiene i styret kommer med. Koteng har sin spisskompetanse på økonomi, og der er status pr. desember 2019 drastisk mye bedre enn da han tok over som styreleder.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 16.12.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Les mer: «Nå knaker det virkelig i veggene på Brakka»


Adressa har i mine øyne mistet mye legitimitet ved å være i utakt med folke-opinionen i tilfellet Horneland, publikumssvikt og året 2019. Alt for rund i kantene og Horneland-vennlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5472

PostPosted: 16.12.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Enig på de fleste punkt med unntak av det om Horneland, der tror de fleste mener han skal få mer tid.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.12.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Sikker på at ikke Adressa også ser det flere av oss andre ser. Omdømmet er såpass svekket, at det er bedre for klubben at han sitter litt for lenge enn at det blir enda en omdiskutert sparking.

Det aller beste vil faktisk være om han med eller uten bistand finner ut at han skal trekke seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 17.12.2019 08:40    Post subject: Reply with quote

Det er et par stykker her inne som leverer kommentarer av langt høyere kvalitet enn Løfaldli uten å bli betalt for det.

Og veldig mange som er like flinke til å synse.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 17.12.2019 10:00    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Sikker på at ikke Adressa også ser det flere av oss andre ser. Omdømmet er såpass svekket, at det er bedre for klubben at han sitter litt for lenge enn at det blir enda en omdiskutert sparking.

Det aller beste vil faktisk være om han med eller uten bistand finner ut at han skal trekke seg.


Med all mulig respekt for medias selvhøytidelighet så har jeg vanskelig for å se at å bytte ut Horneland med en trener som får laget til å spille god fotball vil føre til noe annet enn større oppmøte på Lerkendal. Folk går ikke på kamp for å se på omdømme.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

BjarneS:

Hvis treneren hadde vært det eneste problemet klubben har, så hadde det selvfølgelig vært fasiten.

Se litt på heleten i klubben, så ser du at omdømmet er svekket, og antagelig førte til større publikumsfall sesongen sett under ett, en de som ble hjemme i høst pga kjedelig fotball.

Se på spillerstallen vår, så ser du at SL bytte antagelig er MYE viktigere enn trenerbytte.

Legg til at organisasjonssjef har sluttet og at styreformann har fått beskjed om at gjenvalg ikke er aktuelt, så har du en klubb som bytter omtrent hele ledelsen.

Er virkelig da medisinen å sparke enda en leder, fordi han har hatt en vanskelig sesong?

Jeg er temmelig sikker på at det å la ny ledelse komme inn og i gang før man tar avgjørelsen om å sparke Horneland eller ikke er den eneste riktige.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 17.12.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

Skal ikke sparke trenere fordi de har en vanskelig sesong. Man skal derimot sparke Horneland fordi han ikke praktiserer den fotballen og filosofien som RBK står for. Det blir aldri noen stor fest med Horneland, hvis han personlig lykkes så vil vi anse det som mislykket.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2019 11:41    Post subject: Reply with quote

MD:

Bare for å gjenta, det Horneland har prestert i år kvalifiserer isolert sett til sparken, og uten de andre problemene i klubben hadde det vært det naturlige resultatet.

Men samtidig, så er det faktisk litt prematurt å fastslå at en trener ikke kan prestere morsom fotball med en god stall, etter en enkelt sesong hvor de har slitt med å få til det spillet han ønsker. Vi vet jo faktisk ikke hvordan det vil se ut hvis Horneland får til et spill han er fornøyd med.


Det er jo faktisk teoretisk mulig at hvis det løsner med litt bytting i stallen og en vinter til, så blir det morsom fotball. Og det er jo målestokken, ikke bare resultatene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.12.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Vi vet jo faktisk ikke hvordan det vil se ut hvis Horneland får til et spill han er fornøyd med.


Vi vet jo litt om hva slags fotball det er han selv har slått seg opp på, og at han er hentet konkret for å gjøre laget vårt mer fysisk og 'moderne'. Det vi ikke vet er hvordan hans bilde av lagets ideelle spill er nå, som påstått nykonvertert Eggen-disippel, men det er jo ikke sånn at vi ikke kan trekke noen konklusjoner fra måten vi ikke får det til på.

- Kommer vi til å begynne å spille possession-orientert? Nei. Det er ikke det han står for, det blir en direkte stil.
- Kommer vi til å bli ekstremt offensive? Nei. Vi vet hans egne måltall er å slippe inn ultragjerrige <~0,5 og score relativt middelmådige ~2,0.
- Kommer vi til å prioritere små og tekniske spillere? Nei. Han er opptatt av 'volum' i laget.

Så det er noen begrensinger i dette som er ufravikelige. Vi kommer til å ville spille med utpreget balanse i laget for å nå de defensive målsettingene, og vi kommer til å ønske relativt store og sterke spillere, noe som påvirker og henger sammen med hvordan vi forsøker å score målene våre. Best case scenario, uten realisme-tak på kvalitet? Noe sånt som Chelsea under Mourinho, men i norsk målestokk, anser jeg.

Problemet med spillerlogistikken er jo at den henger sammen med hovedtreneren, ikke minst i Rosenborg der han formelt har hovedansvaret for den. I praksis kommer vi faktisk til å si nei til spillere som ikke tilfredsstiller kravene om volum og løpskapasitet der andre hovedtrenere for eksempel ville vektlagt fotrapphet og pasningskvalitet. Så det er ikke så enkelt som at Dorsin nå kan levere entertainere på løpende bånd - de skal passe inn i filosofien og aktivt velges av treneren framfor potensielt litt kjedeligere alternativer som han foretrekker.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 41, 42, 43  Next
Page 2 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb