English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer til seriegullet?
Bodø/Glimt
4%
 4%  [ 4 ]
Brann
3%
 3%  [ 3 ]
Haugesund
2%
 2%  [ 2 ]
Kristiansund
0%
 0%  [ 0 ]
Mjøndalen
2%
 2%  [ 2 ]
Molde
67%
 67%  [ 55 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg
0%
 0%  [ 0 ]
Stabæk
3%
 3%  [ 3 ]
Start
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset
1%
 1%  [ 1 ]
Viking
13%
 13%  [ 11 ]
Vålerenga
0%
 0%  [ 0 ]
Aalesund
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 82

Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 00:16    Post subject: Reply with quote

Blir toppkamp på Åråsen neste år.... med damelaget! Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 00:32    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke slutte å le.
Maggie
Junior

PostPosted: 12.12.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Stjørdals-Blink mot Lillestrøm neste år da 😆
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 12.12.2019 00:38    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:

Det siste Frode Kippe gjør er å rykke ned.
For en avslutning på karrieren

En skjebne han deler med Storflor. De to siste ES-spillerne født på 70-tallet rykket altså ned i sin siste sesong. Trist statistikk isolert sett.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Sånn jeg ser det er det to negativer i dette nedrykket som overveier det possitive med at LSK rykker ned.

1. Start en vits rykker opp.
2. Den dårlige vitsen som er kunstgressbaner tar over plassen til et naturgresslag. Med vår kunstgress historie så er dette rælet vi noe vi aldri burde håpe på. Jeg bare håper vi får en regel som gjør at man må søke med god grunn for å få dette plastrælet så eneste stedene man er i fare for faktisk å spille på faenskapet er nord for Trondheim da det er de få stedene hvor det fortsatt kan være snø til seriestart om ikke NFF skal utvide serien med ytterlige lag.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 03:00    Post subject: Reply with quote

Apropos politieskorten

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

Haha, LSK er nede.
Fortsatt like morsomt dagen etter.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 12.12.2019 11:14    Post subject: Reply with quote

Samtidig er Start oppe. Plast. "Moderne fotballklubb". Glisne tribuner på en altfor stor stadion. Laber supporterkultur. Ingen rivalisering med noen som betyr noe.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

De forsvinner nok fort ned igjen.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 11:39    Post subject: Reply with quote

Det er vinn vinn. Det var gøy i fjor å se Plast skli ut av toppdivisjonen på sitt eget bremsespor, det er gøy i år å se Lillestrøm gråte over nedrykk etter total kollaps på hjemmebane, og det blir gøy neste år å både se Start snuble i sitt eget selvbilde nok en gang og å se Lillestrøm slite med å hevde seg i toppen av kokosligaen.

Akkurat på samme måte som det blir gøy neste år å se Molde gå på en stygg tapsrekke når de skal 'rotere' på laget for å mislykkes med å komme seg til europeisk gruppespill. Så får man bare tåle at vi foreløpig er på stø kurs til at motstandernes supportere synes det er gøy å følge med oss.
Zorac
Legende

PostPosted: 12.12.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det var gøy i fjor å se Plast skli ut av toppdivisjonen på sitt eget bremsespor,

Haha, fantastisk mentalt bilde! Smile

Jeg lurer for øvrig på hva som skjer med LSK nå. Jeg tror det blir en av to; enten får de reset'en de har trengt i ti år hvor de faktisk kan slutte å leve fra hånd til munn i en konstant og kronisk kamp med ryggen mot veggen, og i stedet bygge noe mer langsiktig fra bunnen med sterkere lokal forankring og entusiasme og en strategi som fungerer bedre enn å late som man er noe man ikke er. Turn the page, liksom.

Alternativ to er at de faktisk nå gå skikkelig på ræva og ikke blir å se på toppnivå i overskuelig fremtid, i ytterste konsekvens tar en FC Lyn Oslo.

Time vill sjåvv.
Thulian
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 12:08    Post subject: Reply with quote

Valderrama wrote:
Thulin: Faktisk ikke. Sandefjord har til min overraskelse gress. Men håpet Lillestrøm skulle holde seg, jeg. Hadde vært bra med flere gressbaner, og vi slår som regel Lillestrøm. Men når de presterer å gi fra seg 4-0, så fortjener de egentlig ikke noe annet enn nedrykk.

Faktisk jo, LSK har gress, Start har plast.
Spiller ingen trille hva de som allerede har rykket opp har, for de var allerede klare
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
puckno
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

LSK er det nye HamKam. Blir spillerflukt og kommer aldri opp igjen.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 14:29    Post subject: Reply with quote

Ikke frist med sånt da. Men sånn helt seriøst, hva tilfører LSK Elite Serien annet en en gressbane og navnet Lillestrøm? Det er jo kun fordums stolthet de lever på selv hos oss, en slags kvasi-nostalgi fra en svunnen tid. Det er jo ikke sånn at man går rundt og savner Lyn og Fredrikstad i hverdagen heller.
Bukowski
Proff

PostPosted: 12.12.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg spår at sponsormarkedet på Romerike i 2021, etter opprykksforsøkmagaplask fra Fugla, varsler at de er lei av å bruke penger på mediokre fotballag og forlanger at Strømmen og Lillestrøm starter et Strøm FK.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

Mellomstrømmen FK.

-Hele Norges farmerklubb!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

De har jo litt supporterkultur, da. Reint sportslig er det så godt som nada.
TomAndre
Senior

PostPosted: 12.12.2019 15:54    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm, har en drøm,
om å slå, RBK,
men ikke f***, det går itj' an,
dæm ska prøv, å slå Blink i'stan.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
De har jo litt supporterkultur, da. Reint sportslig er det så godt som nada.

Akkurat det med den der supporterkulturen synes jeg er temmelig oppskrytt. Ja, det var en gang da Kanarifansen var mange og høylytte, men jeg synes de har tapt seg betydelig de siste ti årene. Hvis det er noe jeg virkelig ikke kommer til å savne med Lillestrøm er det den monotone messinga på Åråsen og det rettshaverske gnålet deres om at det er bare de som virkelig forstår hva supporterkultur er, samt maset om at alle andre stjeler sanger fra dem som de nekter å innse at de selv har stjålet en gang.

Jeg er på alle måter glad for at Lillestrøm som klubb og supporterne deres rykker ned, samtidig som jeg har forståelse for de økonomiske konsekvensene av nedrykket for dem. Rivaler eller ei, det er aldri noe å glede seg over at folk mister jobben. Når det er sagt har jo de siste sesongene vist at klubben ikke har verken sportslig eller økonomisk grunnlag for å være et stabilt eliteserielag, så det var vel til slutt uunngåelig at det gikk som det gikk.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 16:31    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Rivaler eller ei, det er aldri noe å glede seg over at folk mister jobben.

Samtidig er jo det et nullsumspill, mer eller mindre. Høyere arbeidsledighet blant folk uten utdannelse uten ball på Romerike, i Troms og i Trøndelag - lavere tilsvarende i Agder, Vestfold og på Møre.
Zorac
Legende

PostPosted: 12.12.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Bukowski wrote:
Jeg spår at sponsormarkedet på Romerike i 2021, etter opprykksforsøkmagaplask fra Fugla, varsler at de er lei av å bruke penger på mediokre fotballag og forlanger at Strømmen og Lillestrøm starter et Strøm FK.

Navnet Lillestrøm kommer fra at det ble bygget togstasjon (det er altså gammel historie med Lillestrøm og tog) på Lille Strøm gård, som ironisk nok lå i nabokommunen Rælingen. Strømmen fikk også sitt navn på ordentlig først da de fikk togstasjon (området het tidligere Sagdalen, som fortsatt er navnet på den delen av Strømmen som ligger nærmest Lillestrøm) - som første utenfor Oslo med stasjonsbygning. De har altså togstasjon som fellesnevner.

Jeg er veldig spent på oppgjørene mellom Strømmen og Lillestrøm. Mulig det er vannet ut en del fra tidligere generasjoner, men her snakker vi skikkelig hat fra gammelt av. Til tross for at de to stedene ligger kliss inntil hverandre kun skilt av ei elv, har jeg hørt om folk i den litt eldre garde som kjører rundt Lillestrøm i stedet for gjennom om de skal på andre siden av byen av rent prinsipp. Det blir kanskje noe mindre "show" enn når LSK møter VIF, men jeg tror det blir minst like mye følelser.

Jeg tror det er ganske heftig motvilje mot å slå sammen disse to klubbene (og ja, jeg skjønner det var en spøk), men om de mot formodning skulle få det til, lanserer jeg navnet Lokomotiv Motstrøm.
Hedning
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Det er jo ikke sånn at man går rundt og savner Lyn og Fredrikstad i hverdagen heller.

Nei, ikke i hverdagen. Men skulle gjerne sett de tilbake i eliteserien på bekostning av Ranheim, Mjøndalen og diverse plast-lag ja.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 12.12.2019 19:27    Post subject: Reply with quote

Lyn vet jeg ikke helt om da, men Fredrikstad kan jeg fint få tilbake i eliteserien.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 12.12.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

Jeg kan for øvrig meddele, etter informasjon fra sekretæren, at alle LSKs sponsorer ønsker å være med videre, samtidig som det er kommet nye interessenter. Det er visstnok også solgt svært mange sesongkort til neste sesong allerede. Så får vi se om det holder seg om de eventuelt ikke klarer å returnere på første forsøk.

Det skal de ha, LSK-supporterne; de er flinke til å mobilisere i motgang. Både pengestøtte og patriotisme vokser når klubben sliter.
sukram
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 00:53    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Det skal de ha, LSK-supporterne; de er flinke til å mobilisere i motgang. Både pengestøtte og patriotisme vokser når klubben sliter.

...men så dabber det vel litt av når det stabiliserer seg på et sådær nivå. Høres ut som oppskrifta på evig middelmådighet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Next
Page 4 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb