English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 130, 131, 132  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 09.12.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

For meg virker det som om flere av dere er i en endeløs negativ spiral.

Dorsin kan være minst like bra som alle andre norske alternativer. Jeg kommer ikke på noen som kunne vært bedre i Norge selv, som ville vært realistisk, i alle fall.

Noen ville ha Coolen, og det skjønner jeg heller ikke noe av. Hva er det han kan som tilsier at han ville løst den rollen bra? Han er nederlandsk, ja. Men det gjør ham ikke automatisk til en god SL.

Bjørnebye hadde bittelitt erfaring før han ble ansatt, men hva var det han egentlig hadde fått til før han ble SL? Hvor mye fikk han ut av Liverpool-bekjentskapet? Lite.

Noen har til og med foreslått lederne i Ranheim og Mjøndalen. Altså, jeg hadde vært mye mer negativ til dem enn jeg er til Dorsin. Nettopp fordi jeg vet hva de har gjort og kan. Jeg blir ikke imponert over at noen klarte å hente Pellegrino til Mjøndalen, liksom.

Det som er negativt med Dorsin, er det som også gjør ham spennende for meg: at han ikke har vist hva han kan gjøre i en SL-rolle ennå. Derfor vil jeg, som alltid, vente å se før jeg feller en dom.

Jeg synes det er mye bra med ham. Han kjenner RBK, men er som han sier selv, likevel en som kommer utenfra. Han kjenner agentlivet og er jurist. Han har formodentlig kontakter, og enda flere kontakter nå enn da han sist var aktuell.

Han er ung, og jeg vil tro han er ambisiøs. Han er likanes. Han er ikke Knut Torbjørn Eggen (hvil i fred), som jeg husker som tidenes kjipeste SL-ansettelse. Også Bjørnebye var jeg skeptisk til. Han er et friskt pust av alle mulige tidligere RBK-ere som kunne fått rollen.

Dorsin er jeg avventende, men positiv til.

Selvsagt endte vi ikke opp med en ukjent nederlender. Det er utopi. Det er ikke noe å la seg hisse opp om. Dessuten ser vi gang på gang, i hele Skandinavia, at man kan gjøre store ting med en «hjemlig» SL, som ikke tidligere har vært SL. Det er sånn fotballen er, folk som ikke har erfaring i en rolle, får en rolle og vil etter hvert enten overbevise eller ikke overbevise.

Nå får vi bare vente å se.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 09.12.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

Fotballkarriere + utdannet jurist = brukbart hode med passende kjennskap til både sporten og klubben. Hyggelig fyr. Jeg er sånn passe positiv (som vanlig).
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 09.12.2019 15:15    Post subject: Reply with quote

Dette.

Er også veldig positivt at dette ble avklart rimelig fort. Hadde vært drepen å sitte gjennom vinteren uten SL.

Ingen som vet om det blir en stor suksess, men umiddelbart virker det som et greit valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 09.12.2019 15:25    Post subject: Reply with quote

Adressa hevder vel at han allerede er ansatt. SÃ¥ sikkert bare formalia eller forberedelser til presentasjon som mangler.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 09.12.2019 15:48    Post subject: Reply with quote

Dorsin er en flott kar og en intellektuell RBK-er. Bra utdannelse, vært lenge en del av RBK-systemet som spiller og har sett litt av verden i mellomtiden. Er positiv til ansettelsen! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 09.12.2019 16:03    Post subject: Reply with quote

Nok en vits av en ansettelse. En millionbedrift bør ansette den til enhver tid beste kandidaten som er tilgjengelig. Oddsen for at det nok en gang er en tidligere rbk spiller er lik null.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 09.12.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

Kanskje han nettopp ER den beste kandidaten som er tilgjengelig?

Positiv til dette! Tommel'n opp!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 09.12.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

må nesten bli en opptur med Dorsin som SL. skal liksom ikke så mye til for å overgå Bjørnis.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 09.12.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ hoppet ikke akkurat SIB etter Wirkola heller.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 09.12.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Nok en vits av en ansettelse. En millionbedrift bør ansette den til enhver tid beste kandidaten som er tilgjengelig. Oddsen for at det nok en gang er en tidligere rbk spiller er lik null.


Spørs vel på hvordan man definerer den beste kandidaten. Når RBK har satt kjennskap til RBKs kultur og histore som et viktig kriterie så er det umulig å komme rundt tidligere RBK-spillere/ansatte. Det finnes f.eks. ingen skjult diamant i Benelux som har RBK-blod. Hvor nødvendig det er å ha RBK-blod er derimot en helt annen diskusjon..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.12.2019 16:57    Post subject: Reply with quote

Det er strengt tatt litt tradisjon for kulhoppere i den stillingen der. Lista er lav for Dorsin, det er det ingen tvil om.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 09.12.2019 17:01    Post subject: Reply with quote

Hva med å ansette noen som faktisk har jobbet som sportsdirektør. Vet det høres helt sinnsykt ut men om jeg trenger en snekker setter jeg pris på om vedkommende har snekret før. Kan jo selvfølgelig ansette en som har plantet trær før, men oddsen er stor for at snekkeren ville gjort en bedre jobb. Vi er en av nordens største klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 09.12.2019 17:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi bedriver selvbedrag dersom vi tror at alle sportsdirektører/sportslige ledere i Norden går og sikler etter den ledige jobben i klubben. Iallfall de som er relevante for oss.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 09.12.2019 17:19    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
For meg virker det som om flere av dere er i en endeløs negativ spiral.


Det henger vel sammen med den negative spiralen klubben har vært i over lengre tid.

Nedbygging av stall, merkelig ansettelser, rettssak/mye utenomsportslig uro, gjengen som styrer showet, gjengen på banen som knapt viser innsatsvilje eller at de er samkjørt og har ferdigheter.

Det er vel en grunn til at man er lunken da til en uten erfaring fra SL rolle.


Jeg er ikke negativ mot personen Dorsin, men så var det dette med erfaring i rollen han skal ha som gjør meg litt skeptisk.
Håper at dette blir bra, men må overbevises først.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 09.12.2019 18:43    Post subject: Reply with quote

Tror jeg er mer positiv til dette enn negativ. Lykke til Micke.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 09.12.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

Micke har vært savnet! Jeg tror han kan tilføre både laget noe og klubben noe, og jeg gleder meg til å se fremover og starte på 2020.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 09.12.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Hva med å ansette noen som faktisk har jobbet som sportsdirektør. Vet det høres helt sinnsykt ut men om jeg trenger en snekker setter jeg pris på om vedkommende har snekret før. Kan jo selvfølgelig ansette en som har plantet trær før, men oddsen er stor for at snekkeren ville gjort en bedre jobb. Vi er en av nordens største klubber.


Bytter ikke Dorsin nærmest side på bordet? Dorsin har god kunnskap fra det nordiske markedet som har vært vårt viktigste. Antall spillere fra utenfor Norden som har lyktes som kontinuitetsbærere og toppspillere la oss si de siste tretti årene er forsvinnende lite.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 09.12.2019 19:13    Post subject: Reply with quote

Det gjenstår å se om Dorsin blir en suksess eller ikke, men har det egentlig vært noen reell konkurranse fra andre kandidater ? Har dessuten rollen vært gjenstand for diskusjon om innhold og ansvar før og etter SIB sin avgang ? Jeg har mine tvil om akkurat det, og da blir dessverre min enkle konklusjon at lite eller intet er lært i løpet av de siste 15-20 årene.

Det må da virkelig finnes vesentlig bedre alternativ enn Dorsin rundt omkring (nekter å tro noe annet), men hvem bryr seg om det dersom det primære utvalgskriteriet denne gangen var "bra nok" i skyggen av (prosjekt) Horneland.

Who's next ? Reginussen ?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 09.12.2019 19:21    Post subject: Reply with quote

Gamboa
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 09.12.2019 19:34    Post subject: Reply with quote

Dorsin er jo ikke ansatt fordi han har vært forsvarsspiller i RBK. Han er ansatt fordi man tror at han vil gjøre en god jobb.

Ser at noen etterlyser "noen som har vært sportsdirektør før", men betyr det at vi ville vært fornøyd med Torgeir Bjarmann? Jeg hadde ikke vært det.

Det finnes ikke noen sportsdirektørlinje på noen norsk skole. Skal du bli ansatt som sportsdirektør så er det "relevant utdannelse og erfaring" samt "personlige egenskaper" som gjelder.

Vi skulle gjerne ansatt en person med lang og suksessfull karriere som sportsdirektør i en klubb på ca. vårt nivå. Og med god kjennskap til RBKs måte å spille fotball på. En slik person finnes ikke som kan passe med vårt lønnsbudsjett.

Jeg synes også at det er et pluss at vi får tak i noen som kan starte nå. Vi kunne kjørt en "grundig prosess" og ansatt en ny uka før vinduet stenges, men det hadde ikke vært hensiktsmessig.

De fleste gangene jeg har ansatt folk så har jeg hatt en "idealperson" i tankene da jeg startet prosessen. Den personen finnes vanligvis ikke. Man ender opp med å ansette den av de aktuelle som man mener er best. Og ofte går det veldig bra.

Dorsin har stått på gangen og ventet i noen år nå og var nok ikke vanskelig å bli enig med. Jeg velger å gi han en sjanse.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 09.12.2019 19:50    Post subject: Reply with quote

Dette er nydelig!

Som nevnt tidligere her, han er tross alt jurist, og dermed den perfekte formelle utdannelsen. Han har vært agent og kjenner derfor til forhandlinger osv innen fotballen. Ikke minst er han en ekte RBK-er og vet hva det betyr å jobbe i RBK. Kan ikke komme på noen som kunne vært bedre, og selvfølgelig også tilgjengelige. Hva mer kunne vi ønsket oss egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.12.2019 23:17    Post subject: Reply with quote

Dette blir bra. Dorsin har kompetanse på mange områder som er viktig i denne jobben. Og så er han en flott fyr.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.12.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

Dessverre vinner man ikke i fotball på å være fin og hyggelig. Man må først og fremst være dyktig. Kan godt være at Dorsin viser seg å være det og.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.12.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

Ja, du leser vel bare det du vil....

Quote:
Og så er han en flott fyr.


I en sånn jobb er også dette viktig ballast.
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 10.12.2019 00:21    Post subject: Reply with quote

Synes at Micke som SL er en storartet ansettelse! Endelig nå fornuft fra klubben. Kunnet vært et bedre utgangspunkt hvis han har kommet før vi svidde av 10mill. På en indreløper....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 130, 131, 132  Next
Page 93 of 132

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb