English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristoffer Zachariassen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.12.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

Slettet dobbelpost
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...


Last edited by Hentesveis on 05.12.2019 11:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.12.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Dette er kun greit hvis flere av de etablerte midtbanespillerne er på vei ut.

Å signere nok en spiller som er hundre prosent ferdig med utviklingsårene og relativt uaktuell for noen overgang til større ligaer i fremtiden er helt på tvers av den overgangspolitikken som har blitt skissert. Det framstår som en skyggespiller fra et excel-ark som ikke har blitt oppdatert på tre-fire år. Jeg tviler ikke på at Zachariassen holder nivået, omtrent, til resten av indreløperne, og vil neppe floppe, men han forsterker oss heller ikke mye. Som Gjermund Åsen, minus trønderskheten og RBK-tilhørigheten.

Spillere som Kristoffer Zachariassen, som først og fremst er innsatsspillere, er nettopp slike som vi burde klare å få fram selv på jevnlig basis. Vi må kunne stole på at vi har juniorer som kan ta en sånn 'løpe skjorta av seg'-rolle hvis de slipper til på A-laget. Vi skal ikke drive og kjøpe de inn utenfra.

Det er altså det samme som med Dorsin for meg. Ikke noen krise, men det er prov på en tankegang som viser at vi ikke lærer noe som helst. Alle strategier i klubben er feil. Vi er ikke fremoverrettede, kun tilbakeskuende og ad hoc. Dette var vinduet for å hente nye impulser som kunne gitt organisasjonen en vekker, men det tror jeg ikke det fins interesse for.


Godt oppsummert.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.12.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men jeg kom til å tenke på: vi er så knallsikre på at Zachariassen skal spille indreløper i 4-3-3, men har vi egentlig det fra noen annen plass enn eget hode?



I så fall deler han/vi hode med Horneland... Smile

rbkweb.no wrote:
- En dyktig indreløper
Skrevet av Thomas Myren, 4. desember 2019, 17:27

-Han er en dyktig indreløper med en spisskompetanse på innløp i boks. Han har bra bevegelseskvalitet og vært svært god i eliteserien over tid. I tillegg så vi i fjor at han også kan prestere bra på et europeisk nivå, skryter Eirik Horneland til rbk.no.

_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...


Last edited by Hentesveis on 04.12.2019 22:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.12.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

Noen er så skjeløyd, at de kan stå på onsdag og se forrige søndag og neste søndag samtidig.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 04.12.2019 22:12    Post subject: Reply with quote

En skjeløyd indreløper? Ser kryssløp som ingen andre.

PS: Kan du gjenta det der, Hentesveis?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 04.12.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg er skeptisk til flere vestlendinger i klubben. De har ikke samme forutsetninger til å forstå offensiv fotball, samhandling og 4-3-3. Dessuten er de dårlige til å integrere seg.


Hahaha! Kan vi bytte ut vestlendinger med enten jøder, negre eller muslimer her for å få litt trøkk over debatten?
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 04.12.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Som halvt vestlending finner jeg dette ekstremt trakasserende 😂
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.12.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

Bra at det begynner å skje ting i allefall, men er det en indreløper til vi egentlig trenger mest? Håper noen er på vei ut i allefall, for med Jensen, Konradsen, Trondsen og Åsen allerede i stallen så er det en smule råflott med 5 så dyre spillere til å kjempe om 2 plasser, spesielt med tanke på at vi har mer prekære behov i andre roller (sentral midtbane, spiss og midtstopper f.eks). Riktignok kan et par av dem bekle andre roller, men Trondsen har vært lite villig til å spille back tidligere, og Åsen er ikke noe reelt førstevalg på kant i mine øyne. Han kan til nød steppe inn der ved skader/suspensjoner. Og hva gjør dette med mulighetene til spilletid for f.eks Tørset Johnsen og Tagseth?

Uansett, velkommen til klubben, og måtte du bli en ubetinget suksess! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 05.12.2019 05:13    Post subject: Reply with quote

En veldig god signering som passer godt i Hornelands fotball. Aka slå langt, tap duellen og vinn igjen ballen etterpå.

Løpskraften er god, og målfarlig er han. Konradsen skårer riktig nok på corner støtt og stadig, men Mike er ikke målfarlig akkurat.
Og når ballen skall slåes i god gammel drillo-stil fra midstopper til spiss så er ikke kreative midtbane spillere nødvendig uansett Smile God signering.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 05.12.2019 08:41    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Som halvt vestlending finner jeg dette ekstremt trakasserende 😂


Som halvt vestlending finner jeg det veldig treffende Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 05.12.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

Det er også viktig at han både er relativt umerittert og motivert! Det er absolutt noe vi sliter med i dag slik jeg der det.. Mange av de som er der nå luffer rundt og yter over evne kun når det er CL i potten. Inn med motiverte unge/nye som faktisk synes det er gøy å vinne Tippeligaen, cup og synes Europa ligaen er bra!
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Det er akkurat det vi trenger. Sultne spillere som vil vinne kamper også i ES og NM. Idag har vi spillere som ikke bryr seg så mye om ES og NM.
Flere er over middagshøyden med andre ord.
Mette.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.12.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
zaphod81 wrote:
Men jeg kom til å tenke på: vi er så knallsikre på at Zachariassen skal spille indreløper i 4-3-3, men har vi egentlig det fra noen annen plass enn eget hode?



I så fall deler han/vi hode med Horneland... Smile

rbkweb.no wrote:
- En dyktig indreløper
Skrevet av Thomas Myren, 4. desember 2019, 17:27

-Han er en dyktig indreløper med en spisskompetanse på innløp i boks. Han har bra bevegelseskvalitet og vært svært god i eliteserien over tid. I tillegg så vi i fjor at han også kan prestere bra på et europeisk nivå, skryter Eirik Horneland til rbk.no.


Hehe ok, det er bra. Vi får stole på at Hornelands hode har noenlunde overlapp med seg selv.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.12.2019 15:36    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Det må da være helt i tråd med planen å kjøpe en spiller for å bruke han i en annen posisjon enn der hvor han er best? Blir vår beste HB dette nå. Razz


André Hansen må jo opereres, sikkert tenkt som backup.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 06.12.2019 13:55    Post subject: Reply with quote

Erstatter av hansen bør ha en god pasningsfot...
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 07.12.2019 12:40    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Ja, i 2016 var Jensen på sitt aller beste, vant Kniksenprisen og ble årets spiller i VG, blant annet. Han var også meget god i 2017, og litt mindre god i 2018. Alt i alt en veldig god re-signering som har betalt seg godt. Jeg blir iallefall strålende fornøyd om Zach fra 2020-2023 leverer like bra som Mike 2016-2019.


Jeg har vært igjennom dette med andre her inne før.

I 2016 var Jensen 28 år gammel, og ble servert en gull-kontrakt som varer helt til han blir 33 år gammel. Og som naturlig er for spillere i den alderen så har han ikke vært i nærheten av å levere på det samme nivået siden den gang.

Det er dårlig spillerlogistikk å signere spillere på lang kontrakt i 2. halvdel av 20-årene. Da du stort sett "kjøper på topp", og får igjen mindre og mindre for pengene år etter år. (Noen posisjoner er unntatt denne regelen).

Jensen er ett prakteksempel på den dårlige spillerlogistikken i RBK de siste årene. I 2020 og 2021 lønnstoppen i klubben (sannsynligvis) være en spiller som er 32/33 år gammel som ikke har prestert på et jevnt høyt nivå siden 2016.

Men for å knytte dette opp mot det denne tråden faktisk handler om så har Zachariassen fått kontrakt frem til han (nesten) fyller 30, og det er greit nok det så lenge lønna er rimelig. Jeg mener han tjente 8-900K i fjor, så det bør være mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 07.12.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

Godt poeng Huber.

Mike fortjente nok ny kontrakt, men vi burde vært mere nøktern i etterpåklokskapens navn.

Men hvem kunne vite, kanskje han ble vår nye Ørjan Berg og holdt nivået dag ut og dag inn til siste slutt.

Synes vi kune vært mere Dynamisk i kontraktsforhandlingene egentlig hele veien siden storhetstiden.
Helt siden det var sånn at spillerne skulle ha fortjeneste for europacupspillet i form av store bonuser (som i sin tid nok var fortjent), har det hengt igjenn sånn at mye av inntektsgrunnlaget fra E-cup har forsvunnet og der har vi vært for bastant og myke.

En bonus bær være todelt slik at klubben alltid sitter igjen med best betingelser, ellers blir det et luftslott som før eller senere punkterer uansett.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.12.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Men mener dere virkelig at det hadde vært riktig beslutning å gi Jensen en toårskontrakt i 2016? Sånn at han hadde blitt bosman som trettiåring eller at vi hadde fått småpenger for ham om han hadde blitt solgt? Det er bra lett å si med etterpåklokskapens fasit i hånden, men kjære vene for et ramaskrik det hadde blitt her inne om Jensen hadde fått en toårskonstrakt som 28-åring. Han var en av lagets aller viktigste spillere i den perioden og det må jo lokkes med noe om vi skal kunne holde på spillerne også, ellers så blir det den gamle leksa med å spare seg til fant atter en gang.

Skal man klage på dårlig spillerlogistikk så kan man jo ta en titt på hvilke spillere som har kommet inn de siste tre-fire årene, og til hvilken pris. Hovland kostet 12 (?) millioner og uansett hva han har i lønn er det alt for mye.

Og når man prater om at Jensen er i lønnstoppen og at ferdighetene pdd ikke reflekterer lønna (noe som også kan diskuteres, han har ikke vært så jævla dårlig som enkelte skal ha det til) så er det lurt å tenke på at hvis vi ikke belønner lojale og gode spillere med gode kontrakter så blir det vanskelig å få de hit og enda vanskeligere å få de til å bli.

@Huber Kan jeg få se den rapporten der det står å lese at det er "unaturlig at en spiller blir bedre etter fyllte 28"? Står det tilfeldigvis noe om sammenhengen mellom vaksine og autisme der også?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 08.12.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Kan jeg få se den rapporten der det står å lese at det er "unaturlig at en spiller blir bedre etter fyllte 28"?


Ørjan Berg sier hei.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 08.12.2019 20:55    Post subject: Reply with quote

[Svarer i Mike Jensen tråden]
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.12.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Tirsdag kveld skrev Adresseavisen at Sarpsborg-spilleren var nær en overgang til Rosenborg.

Da hadde han vært på Lerkendal samme ettermiddag, og gjennomført del én av den medisinske testen.

Ettersom RBK-lege Reidar Due for tiden er i Oslo ble del to gjennomført i hovedstaden onsdag formiddag, og rett etterpå ble det offisielt:

Zachariassen er Rosenborg-eiendom de neste fire årene.

Etter det Adresseavisen erfarer ligger overgangssummen på seks-syv millioner kroner.

I tiden etter ble det også skrevet at andre klubber hadde vært på banen den siste tiden.

Og etter det Adresseavisen skal særlig seriemester Molde ha vist konkret interesse for midtbanespilleren.

(...)

– Jeg er en «energispiller», som har kommet til RBK som indreløper. I Sarpsborg spilte vi en god del 4-4-2, og da ble det en mer blandingsrolle, både som «sittende» midtbanespiller og indreløper. Men indreløper er min posisjon, sier han tydelig.

Les mer: RBK slo Molde i kampen om profilen: Her er Zachariassens løfte til fansen

Det er fra sikre kilder at SA-sporten har fått beskjed om at summen er på rundt 10. millioner kroner. De har også fått med seg en god videresalgsklausul for midtbanespilleren, hvis han går videre fra Rosenborg til enda bedre klubber. Det er en god klausul som forhandlerne i Sarpsborg 08 her har fått til.

– Stemmer det at «Doff» ble solgt for 10. millioner kroner daglig leder Espen Engebretsen?

– Jeg ønsker ikke å kommentere summer i. Vi er blitt enige med Rosenborg om at det som står i papirene ved overgangen ikke skal videreformidles. Den overenskomsten må vi bare forholde oss til, sier Engebretsen.

Les mer: «Doff» Sarpsborg 08s fjerde største salg

– Vi har godtatt et bud som naturligvis er mye bedre enn det vi avslo i sommer. Uten at jeg kan si noe om hvor mye penger det er snakk om, kan jeg si at det er en veldig god avtale for Sarpsborg 08. Det gjelder både den rene kjøpesummen, prosenter av videresalg og bonusutbetalinger i forbindelse med hva Zachariassen oppnår som RBK-spiller, sier Cato Haug.

Haug, som vanligvis ikke er aktivt med i overgangssaker, har denne gangen vært Sarpsborg 08s representant sammen med daglig leder Espen Engebretsen. Fra Rosenborgs side har styreleder Ivar Koteng og daglig leder Tove Moe Dyrhaug sittet ved forhandlingsbordet.

(...)

– Det var viktig for oss å selge ham i dette overgangsvinduet. Vi kunne ikke vente lenger om vi skulle få noe særlig med økonomisk kompensasjon for ham. At vi selger ham så tidlig i overgangsvinduet som nå, skyldes rett og slett at Rosenborgs bud kommer nå. Vi kunne gamblet på at vi kunne få mer for ham i januar, men det hadde vært uansvarlig. For det finnes ingen garanti på at det kommer flere bud, ei heller at det ville vært høyere, understreker Cato Haug.

Les mer: Zachariassen til RBK: – Det ville vært uansvarlig av oss å takke nei til dette, sier Cato Haug

Synes ikke som om Sarpsborg Arbeiderblad helt har tatt innover seg det som Haug sier om ulike betingelser. Håper virkelig at ikke minstebeløpet er 10 mill., men heller 6-7 mill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.12.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Det skurrer litt her. De takket altså ja til et bud som var mye bedre enn det de avslo i sommer. På den tida har Zachariassen gått fra halvannet til ett år igjen av kontrakten, om jeg forstår det rett. Vi kan da rett og slett ikke ha gitt 10 millioner og god videresalgsprosent for en 25-åring med ett år igjen av kontrakten?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.12.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Stemmer det at vi har betalt 10 mill for en elite/serie spiller med 1 år igjen av kontrakten så burde de millionene komme ut av lommeboka til Horneland. Det er helt absurde Mikke Mus penger!!
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 08.12.2019 22:32    Post subject: Reply with quote

Horneland????
Får være grenser av hva han skal ta på seg skyld for xD

Er jo ikke Horneland som ahr sittet og forhandlet Neutral
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.12.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

Dette er jo akkurat det jeg har snakket om. Disse kjøpene har man ikke råd til og er ikke bærekraftig. Dette er hinsides blodpris. Disse pengene burde blitt spart til å finansiere frafalt publikum.

Tørseth Johnsen kunne tatt den plassen. Da hadde vi spart 10mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 21, 22, 23  Next
Page 8 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb