English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 239, 240, 241 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 04.12.2019 00:27    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:

Dette er det mest absurde jeg har lest på forumet på lang tid.


I så fall understreker det jo bare hvor ute på viddene du er mentalt. Tar hvilket bet som helst på at Horneland er treneren vår når serien starter opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.12.2019 00:28    Post subject: Reply with quote

[quote="Nåssåladden"]
Franc wrote:
Quote:

Har Brann- eller S08-fansen uttrykt krav om pent angrepsspill? Disse lagene er bygd opp på drittfotball, selvfølgelig flokker fansen til for å se dette.


Ja, RBK-fans er så klart de eneste i landet som ønsker å se mål og flott angrepsspill. Det første året Kjetil Knutsen overtok B/G var det forøvrig lite som tilsa at klubben skulle ta sølv året etter. 32 mål og 32 poeng og en temmelig ræva høstsesong som endte tre poeng unna nedrykk.


Overtok Knutsen et lag som tok the double året før?

Han overtok et OBOS-lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2019 00:53    Post subject: Reply with quote

@ nåssåladden

Selvfølgelig vil alle lags supportere og fans se sitt eget lag score så mye som mulig. Men det er bare en håndfull klubber nesten i verden holdt jeg på å si, som har et uttalt 'vi skal underholde'-postulat i klubbens vedtekter.

Hører du mye murring om dårlig spill fra andre lags supportere hvis de vinner titler? Molde er jo mer opptatt av oss enn sitt eget spill selv i en sesong der de tar gull, det er rimelig spesielt.

På sparket kommer jeg på tre klubber der supportere kan finne på å være fornøyde med tap så lenge spillet er underholdende og man har et konstant ønske om å angripe.

Barcelona
Rosenborg
Ajax

Det er jo det som er hele vitsen med Rosenborg, at vi underholder og bortsett fra at vi stort sett er best så er det nettopp ønsket om å spille underholdende fotball som skiller oss fra mølja. Vi vil jo gjerne vinne, men ikke på hvilken måte som helst. Det var jo det som var så enormt med Champions League-tiden, vi var jo ikke bare der for å spise kirsebær med de store, vi var der for å sage ned treet og ta det med hjem.

En del av nedgangen begynte faktisk når målsettingene ble nedjustert i CL, det skulle spilles mer "kynisk", les passivt og defensivt, vi resignerte rett og slett. For det er jo egentlig vår største hemsko, den defensive organiseringen, så fort den står på agendaen så sandblåses all samhandling bort i den defensive organiseringens tjeneste. Vi skulle plutselig bli "et hår i Champions League-suppa' om jeg husker det rett. Med det sagt at vi ikke lengre så det som realistisk å gå videre fra gruppespillet. Og dette var på tidlig totusen-tall, altså bare noen fattige sesonger etter *Händels Halleluja fyres opp på maksvolum* '99-sesongen.

Etter den nedjusteringen gikk det jo slag i slag med "vi kan ikke forvente Europa hvert år" og noen år senere ble det "topp tre i Norge hvert år" som ble presentert med brask og bram. Alt dette i takt med at spillet ble mindre og mindre viktig og kortsiktige resultater ble desto viktigere. Ganske paradoksalt med tanke på at når underholdningen gikk ned på banen og man så seg blå på kortsiktige mål så gikk også fangsten av gull og grønne skoger ned.

Det jeg egentlig skulle si med få ord men som ble en lang rant er at de fleste andre supportere av andre lag i Norge gir fullstendig beng i hvordan man vinner, bare man vinner. Sånn er det ikke hos oss.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 04.12.2019 00:56    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
puckno wrote:

Dette er det mest absurde jeg har lest på forumet på lang tid.


I så fall understreker det jo bare hvor ute på viddene du er mentalt. Tar hvilket bet som helst på at Horneland er treneren vår når serien starter opp.


Dette er jo kun fordi styret i klubben er totalt i utakt med resten av trøndelag og fotballverden.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.12.2019 01:49    Post subject: Reply with quote

Da får resten av trøndelag melde seg inn og sette inn et styre som er bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 04.12.2019 02:19    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Bakklandia wrote:

Mulig, men det er uansett helt korrekt. Gitt kriteriene og forutsetningene, finnes det ikke ett godt logisk argumnet for å fjerne han.


At han er den verste treneren vi har hatt siden Tommy Cavanagh bør vel telle som et godt logisk argument.


Nei, fordi det ikke er sant. Det er beviselig faktualt feil.

Som sagt, det var dette med pathos igjen, da..m
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 04.12.2019 06:32    Post subject: Reply with quote

veldig bra innlegg Trygve Ulset! fantastisk at vi fremdeles har folk som virkelig bryr seg om klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 04.12.2019 07:45    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
@ nåssåladden

Selvfølgelig vil alle lags supportere og fans se sitt eget lag score så mye som mulig. Men det er bare en håndfull klubber nesten i verden holdt jeg på å si, som har et uttalt 'vi skal underholde'-postulat i klubbens vedtekter.

Hører du mye murring om dårlig spill fra andre lags supportere hvis de vinner titler? Molde er jo mer opptatt av oss enn sitt eget spill selv i en sesong der de tar gull, det er rimelig spesielt.

På sparket kommer jeg på tre klubber der supportere kan finne på å være fornøyde med tap så lenge spillet er underholdende og man har et konstant ønske om å angripe.

Barcelona
Rosenborg
Ajax

Det er jo det som er hele vitsen med Rosenborg, at vi underholder og bortsett fra at vi stort sett er best så er det nettopp ønsket om å spille underholdende fotball som skiller oss fra mølja. Vi vil jo gjerne vinne, men ikke på hvilken måte som helst. Det var jo det som var så enormt med Champions League-tiden, vi var jo ikke bare der for å spise kirsebær med de store, vi var der for å sage ned treet og ta det med hjem.

En del av nedgangen begynte faktisk når målsettingene ble nedjustert i CL, det skulle spilles mer "kynisk", les passivt og defensivt, vi resignerte rett og slett. For det er jo egentlig vår største hemsko, den defensive organiseringen, så fort den står på agendaen så sandblåses all samhandling bort i den defensive organiseringens tjeneste. Vi skulle plutselig bli "et hår i Champions League-suppa' om jeg husker det rett. Med det sagt at vi ikke lengre så det som realistisk å gå videre fra gruppespillet. Og dette var på tidlig totusen-tall, altså bare noen fattige sesonger etter *Händels Halleluja fyres opp på maksvolum* '99-sesongen.

Etter den nedjusteringen gikk det jo slag i slag med "vi kan ikke forvente Europa hvert år" og noen år senere ble det "topp tre i Norge hvert år" som ble presentert med brask og bram. Alt dette i takt med at spillet ble mindre og mindre viktig og kortsiktige resultater ble desto viktigere. Ganske paradoksalt med tanke på at når underholdningen gikk ned på banen og man så seg blå på kortsiktige mål så gikk også fangsten av gull og grønne skoger ned.

Det jeg egentlig skulle si med få ord men som ble en lang rant er at de fleste andre supportere av andre lag i Norge gir fullstendig beng i hvordan man vinner, bare man vinner. Sånn er det ikke hos oss.

Tid var det Barcelona eller Ajax supporterne var fornøyde med tap fordi spillet var underholdende? En bekjent av meg er katalaner og han har fulgt FCB i over 30 år, skal høre med han iløpet av uka.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Ã…pent brev
Junior


Joined: 03 Dec 2019
Posts: 3

PostPosted: 04.12.2019 09:02    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
veldig bra innlegg Trygve Ulset! fantastisk at vi fremdeles har folk som virkelig bryr seg om klubben.


Takk for det. Hyggelig av deg Jondahl. Når det gjelder deg Bakklandia er det artig å se at du har lært deg om logos og pathos og ikke minst at du får bruk for det. En norsklærer har spurt meg om å få bruke teksten til norsktentamen (sann historie) Denne skolen ligger desssverre for deg ikke i Overhalla, men om den hadde gjort det ville jeg ha rådet deg til å lese meg litt opp på når de brukes og ikke bare på hva de dekker. Om man skriver noe for å uttrykke sin kjærlighet og samtidig skrive av seg litt frustrasjon og det strengt tatt er ment mer som terapi enn som noe annet kan følelser være et godt fungerende virkemiddel.

Skulle du få en lignende oppgave på tentamen bør du prøve å sette deg inn i konteksten det ble skrevet i. Dette innlegget var ment for min fb-side (igjen, jeg har ikke sendt det til rbkweb, kun til Horneland og Koteng - og da mer av høflighet enn med tro på at de vil lese det) og ikke som et innlegg som skulle nå tusenvis. Med tanke på alle tilbakemeldingene jeg har fått har jeg utttrykt noe mange kan identifisere seg med - kjærlighet til klubben, det er kanskje her det glipper for deg? For ordens skyld: Jeg kommer ikke til å delta i en videre polemikk om innlegget. Det uttrykker mine følelser for Rosenborg og det er egentlig det, også er jeg veldig glad for at så mange har hatt glede av å lese det og at så mange elsker Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 04.12.2019 09:31    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
@ nåssåladden

Det jeg egentlig skulle si med få ord men som ble en lang rant er at de fleste andre supportere av andre lag i Norge gir fullstendig beng i hvordan man vinner, bare man vinner. Sånn er det ikke hos oss.


At det ikke betyr noe for for eksempel Viking- Start- Vålerenga- Brann- og B/G-supportere hvordan de vinner er jo bare tøv. Alle disse klubbene har i stor grad hatt offensiv angrepsvillig fotball som mål og middel. Angrepsvillig fotball var mantraet for Eggen fordi man vinner kamper slik. Var bare underholdning målet så kunne man jo leid inn noen gjøglere.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

Ja du får gjerne være påståelig bare for at. Men at de lagene du nevner tilfeldigvis har hatt en og annen trener som har prioritert angrepsspill betyr ikke det at klubbene har det som filosofi.

Jeg leste ikke så mye som en fotnote om drittfotball når VIF vant gull i 2005 som sagt. Viking har jo ikke spilt offensiv fotball siden 1991, det kan vel diskuteres om de i det hele tatt har spilt fotball de siste ti årene.. Start har hatt en og annen spasme, det er sant. Men de hopper jo vilken hype som helst stakkars, for de har ikke noen filosofi overhodet i den klubben. Der kaster man seg inn i hva som helst i håp om kortsiktig suksess. VIF later ihvertfall som at de har en slags sosial og demografisk tilhørighet, men det har jo vært høyere prioritert enn en offensiv fotballfilosofi for å si det sånn. Jeg kan gå med på at B/G har en mye mer offensiv tilnærming til fotballen enn de andre lagene, men det parkeres busser over en lav sko der også. Og igjen, poenget var egentlig ikke hvorvidt andre lag spiller offensiv fotball, men om supporterne bryr seg om banespillet så lenge det bli titler. Diskusjonene i fotball-Norge går mye oftere på tap/seier og antall poeng enn hvordan man vant/tapte kampen.

Den gjøgler-kommentaren er jo helt håpløs, man vinner kamper med annen taktikk enn den Michels/Eggenske også. Vi diskuterer fotball som underholdningsprodukt ikke hvorvidt noe annet er morsommere. Underholdende fotball er NAE's mantra for at han mener og påstår og har selvsagt rett i at fotball er et underholdningsprodukt og da vil man jo selvsagt vise frem det beste produktet man kan. Målet er jo å gjøre sin underholdingssjanger så morsom å se på som mulig, ikke om gjøglere er et bedre alternativ til underholdning. Noe det jo faktisk er om man er tilhenger av VIF, Brann, Start (en drøm), B/G eller Viking.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 04.12.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Du hopper bukk over at jeg skrev angrepsvillig fotball og da diskuterer du med en stråmann og ikke meg. Værsågod. At trenere med forskjellig fokus modifiserer spillestil er vel strengt tatt ikke noe nytt. Slik Hamren gjorde med RBK også.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2019 13:02    Post subject: Reply with quote

Oi, ja jeg glemte å skrive angrepsvillig i tillegg til underholdende fotball gitt. Der tok du meg jommen godt! Du gjør dette hele tiden når du debatterer her inne, du finner en eller annen bagatell du kan henge deg opp i for å slippe å forholde deg til det andre skriver og om det er noen som hopper bukk her så er det jo nettopp du.

Jeg nevner jo ganske mange steder offensiv fotball og man skal gjøre seg bra vrang for å mene at det er noe annet en angrepsvillig fotball.

Nåssåladden wrote:
At trenere med forskjellig fokus modifiserer spillestil er vel strengt tatt ikke noe nytt. Slik Hamren gjorde med RBK også.


Så fint at tok tok opp Hamrén, selve kroneksemplet på at bare det å vinne ikke er godt nok for oss, når Hamrén nevnes av oss så er det alltid med et aber. "Hamrén vant mange kamper men...I en vilken som helst annen klubb i Norge så hadde han hatt gudestats nå, til tross for kjedelig fotball. Og der hadde det ikke blitt nevnt med så mye som en tøddel at han stod for kjedelig fotball.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.12.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

@Åpent brev: Jeg syns brevet ditt var veldig bra. For meg er det helt åpenbart at du i brevet uttrykker din kjærlighet til fotball og til klubben, og at du er oppriktig bekymret for den retningen klubben beveger seg i. Bra!

Det eneste jeg sliter litt med er at jeg er enig i det aller meste av det du skriver, bortsett fra konklusjonen om at Horneland og Koteng bør trekke seg. Jeg innrømmer glatt at dette kan lyde merkelig, men jeg mener fortsatt at det bør være mulig for de to nevnte å ta de nødvendige grepene for å få klubben og måten å spille på tilbake på "rett kjøl". Jeg innrømmer samtidig at min tro er blitt svakere og svakere utover høsten... kanskje er jeg bare tregere enn deg.

Når det gjelder Bakklandia, så må du bare overse ham og det han skriver... han er bare en vattnisse (min personlige mening) som er utrolig glad i egen evne til å kverulere, og de færreste her inne tar ham seriøst.

Igjen - veldig bra skrevet! Tommel'n opp!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 04.12.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

@Mustrum Ridcully

Eggen ble jo mer defensivt orientert og kjørte på kontringer etterhvert når man erfarte at å få tre mål mot seg på rappen mot god internasjonal motstand ikke svarte seg. Og derfor parkerte nederlenderen(!) Coolen bussen borte mot Celtic i fjor.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 04.12.2019 14:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
puckno wrote:
Hedning wrote:
De som tror / håper at Horneland forsvinner lever i en egen verden. Det er jo selvsagt helt uaktuelt.


Dette er det mest absurde jeg har lest på forumet på lang tid.


Mulig, men det er uansett helt korrekt. Gitt kriteriene og forutsetningene, finnes det ikke ett godt logisk argumnet for å fjerne han.


Dette er vel det endelige beviset på at SV'ere ikke lever på samme planet som oss oppegående individer...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.12.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Døh, å legge Bakklandias mangler på alle politiske motstandere er så uredelig at du rett og slett burde holde deg for god til det. Mange andre "SVere" du kan få lov til å sammenligne deg med på kriteriet 'oppegående'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 04.12.2019 17:25    Post subject: Reply with quote

Nå har han jo klart å signere Zachariassen helt på egen hånd uten en SL, så kanskje han har noe for seg allikevel? I hvert fall på kontoret.
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 51
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Hva skal vi egentlig med en sportslig leder? RBK henter en spiller som treneren ønsker og med god pris.
Jeg ser ikke poenget me en SD.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.12.2019 18:30    Post subject: Reply with quote

Da Kåre tok over hadde han en heller tvilsom start poengmessig. Positiviteten kom fra spillet. Han brukte ikke mange timene på å sette offensivt preg. Dumt at vi endte her.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 04.12.2019 18:54    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Da Kåre/Eggen tok over hadde han en heller tvilsom start poengmessig. Positiviteten kom fra spillet. Eggen brukte ikke mange timene på å sette offensivt preg. Dumt at vi endte her.

Fikset det for deg.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 04.12.2019 20:42    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
sidney wrote:
Da Kåre/Eggen tok over hadde han en heller tvilsom start poengmessig. Positiviteten kom fra spillet. Eggen brukte ikke mange timene på å sette offensivt preg. Dumt at vi endte her.

Fikset det for deg.


Dette. Vi så jo hvordan det gikk når egoet tok overhånd og KI begynte å gå bak ryggen på mentoren sin, da begynte nedstigningen mot avgrunnen.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.12.2019 21:16    Post subject: Reply with quote

Personlig tror jeg Eggen er litt overvurdert. Han skal ha for å bygge superlag på 90-tallet, og at han er superinspirerende. Jeg gir han ikke kred for at Kåre var en hit helt til Kåre surnet og gikk lei.

Kåre var fantastisk helt til bløtekakestuntet mot DW. Etter det mistet han interessen.

Eggen er en fantastisk kar, men Lerkendal står ikke der det står på grunn av han.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 04.12.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Vi har nå gjort en signering før en SL er ansatt og Horneland har frontet denne og de to kontraktfornyelsene. Tviler på at dette hadde skjedd dersom Horneland er nære sparken. Sitter nok ut neste sesong (eller minst til sommeren).
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 04.12.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Personlig tror jeg Eggen er litt overvurdert. Han skal ha for å bygge superlag på 90-tallet, og at han er superinspirerende. Jeg gir han ikke kred for at Kåre var en hit helt til Kåre surnet og gikk lei.

Kåre var fantastisk helt til bløtekakestuntet mot DW. Etter det mistet han interessen.

Eggen er en fantastisk kar, men Lerkendal står ikke der det står på grunn av han.


Du skal få ha din mening, men min mening er at Lerkendal er det det er pga ham. Uten suksessen i Europa som vi kan takke Eggen for ville aldri Lerkendal ha blitt bygd ut til det det er i dag, eller eid av klubben. Vi ville isåfall hatt leiligheter istedet for Øvre Øst, slik som alle bunnlagene (grøss).
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 239, 240, 241 ... 335, 336, 337  Next
Page 240 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb