English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotballegender
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 16.11.2019 09:55    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke quote hele innlegget når du svarer på det forrige i tråden, så jeg fjernet det. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.11.2019 17:31    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
I spm om sammenligningen mellom Iniesta og Laudrup, så bruker du bare Google også finner du svarene om du søker på Johan Cruyff Laudrup Iniesta eller på Pep Guardiola Iniesta Laudrup.


Ja nettopp, det er omtrent akkurat det jeg antar at du driver med nå. Jeg tror du i din iver gikk glipp av at Iniesta var ranket over Laudrup i Google-kilden din, forøvrig. Elegant som han var, kontra den danske dinosauren.

Quote:
Jeg er sikker på at du at hvis du hadde spurt 100 pers som har fulgt fotball tett i 30+ år om hvilken spiller som var den beste og/eller den viktigste for laget av Laudrup og Zlatan, så er jeg 100% sikker på at 98 utav 100 ville svart Laudrup.


98 av 100, sier du? Og det er du 100% sikker på? Hvor ble det av veddemålstråden? Det setter jeg lett ei kasse imot. Du gir meg vel gode odds og du da, siden du er så sikker. Flere som henger seg på den?

Bare for å være sikker: Du snakker om Michael Laudrup da, sant? Ikke Brian? Vi kan ikke risikere noen forvirring her. [/quote]
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 16.11.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

spisser er spisser, forsvarere er forsvarere osv. Men når det kommer til midtbanespillere/offensive spillere som ikke først og fremst var der for å gjøre skåringene, så var Iniesta helt vanvittig. Nærteknikken og hurtighet, for ikke å snakke om kjapp i huet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 16.11.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

98 av 100, sier du? Og det er du 100% sikker på? Hvor ble det av veddemålstråden? Det setter jeg lett ei kasse imot. Du gir meg vel gode odds og du da, siden du er så sikker. Flere som henger seg på den?


Haha, spenstig påstand ja Very Happy Leit for han hvis 99 sier Laudrup.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.11.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

Satte opp poll i Garderoben jeg. Cool
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.11.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Iniesta velger sine 4 største legender (keeper, forsvarsspiller, midtbanespiller og spiss). youtube.com/watch?v=5s4wlmfGwJ4

Og her velger Man City kaptein David Silva sine spillere som han mener er tidenes beste 11:er. youtube.com/watch?v=GE42-IPSI1U
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.11.2019 10:51    Post subject: Reply with quote


_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 18.11.2019 11:55    Post subject: Reply with quote

M. Laudrup = Kjedelig.
B. Laudrup = Kul.
Zlatan = Kul.
Ronaldo = Kul.
Iniesta = Deilig.

Min mening om dette.

Noen andre sin mening:

90min Topp 50:
https://www.90min.com/pos...f-all-time
Ronaldo (7), Iniesta (32), Laudrups og Zlatan ikke på lista

FourFourTwo Top 101:
https://www.fourfourtwo.c...page=0%2C4
Zlatan (55), Iniesta (8 ), Ronaldo (4), ingen Laudrups på lista.

Ranker.com basert på 3,5 mill (hipster)stemmer:
https://www.ranker.com/cr...f-all-time
Zlatan (31), Iniesta (26), Ronaldo (20), ingen Laudrups på lista
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.11.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Tror nok at fotballspillere som Iniesta, Xavi, Sneijder, Zambrotta og David Silva eller at trenere som Cruyff, Guardiola, Mourinho, Trapattoni, Lippi og Ronald Koeman har bedre peiling enn hva en gjeng med journalister har.

Personlig så var ikke jeg noen stor fan av Michael Laudrup, men det går ikke an og nekte for at var en av de beste midtbanespillerne i verden på slutten av 80 og under 90-tallet. Eller at Michael Laudrup er den beste nordiske fotballspilleren noensinne.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 18.11.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
men det går ikke an og nekte for at var en av de beste midtbanespillerne i verden på slutten av 80 og under 90-tallet. Eller at Michael Laudrup er den beste nordiske fotballspilleren noensinne.

Jo, åpenbart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.11.2019 17:22    Post subject: Reply with quote

Helt sikkert ikke noe stor fan nei...det er jo nummeret før det kommer en moderne "j'accuse" her. But you do you.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.11.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Helt sikkert ikke noe stor fan nei...det er jo nummeret før det kommer en moderne "j'accuse" her. But you do you.

Helt latterlig hvordan noen trøndere som sikkert ikke fikk sett Michael Laudrup under storhetstiden benekter at Laudrup var en av verdens aller beste spillere når han var som best, og ingen spillere fra Norden har vært i nærheten av og holde samme nivå som det Michael Laudrup gjorde - ikke engang Peter Schmeichel, Jari Litmanen eller Zlatan.

Og som tidligere nevnt så var ikke jeg noen stor fan av Laudrup, men jeg benekter ikke hans storhetstid.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.11.2019 20:18    Post subject: Reply with quote

'Noen trøndere'?? Nå kjenner jeg at gråten snart tar meg her. For et retorisk mesterverk, tar vekk hele vår kollektive kredibilitet med ett effektivt grep, å påpeke vår arvesynd, våre regionale begrensninger. Hva kan vel trøndere vite om nittitallsfotball?

Spesielt belastende er det jo når det kommer fra en sørlending som tydeligvis aldri har hørt om Brian Laudrup. Det er som å nominere Phil Neville som tidenes beste back.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.11.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Vel, majoriteten av RBKs supportere er jo trøndere, og jeg antar at du skjønner hva jeg mener.

Jeg kjente godt til både Michael & Brian Laudrup som spillere, og Brian var selvfølgelig en god spiller han også, men Michael var mye bedre og en mer dominant spiller enn hva Brian Laudrup var.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 18.11.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

Igjen, trenger ikke sitere når du svarer på forrige innlegg i tråden.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 18.11.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Hvor mange europakøppbøtter har Zlatan eller Brian Laudrup?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.11.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
For et retorisk mesterverk




Haha, jeg dør! Denne tråden har jo skutt rakettfart når det kommer til underholdningsverdi.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.11.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med Mustrum. Det er direkte komisk og se hvordan noen seriøst kan hevde at Brian Laudrup eller Zlatan var større enn hva Michael Laudrup var, eller at noen kan påstå at Michael Laudrup ikke var blant de beste midtbanespillerne i verden i sin tid. Komedie på høyt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.11.2019 22:07    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Vel, majoriteten av RBKs supportere er jo trøndere, og jeg antar at du skjønner hva jeg mener.



Jeg skjønner at du på ingen måte klarer å håndtere at noen har en annen oppfattning enn deg. Og nå er fasen med å kalle inn ekspertvitner tydeligvis over og vi har kommet til fase to av din eminente argumentasjon.


En regressiv fase virker det som, for det er ikke veldig gode argument du kommer med, det må det jo være lov å si. Da er det tross alt bedre at du lar Iniesta, eller hvem som helst andre enn deg selv prate. For det blir litt tynt når premisset er at 'folk sikkert ikke har sett Michael Laudrup spille', når det er så pinlig åpenbart at den eneste grunnen til at du sier det er for at du håper at det finnes en mulighet for at en av oss skal si, "nei, jeg så ikke Laudrup spille, jeg er for ung".

Da kan du si "Aha! Jeg visste det!" og påberope deg en slags kvasi-autoritet, du som har sett, du som husker! I et sånt scenario er jo diskusjonen selvsagt tapt for dine meningsmotstandere.

Uflaks at ingen gikk på den si.


P.S. Hvis du skal late som at du synes at noe er komisk er det lurest å ikke avsløre at du er så inn i granskauen Triggered. Men som sagt, you do you.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 03:09    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Vel, majoriteten av RBKs supportere er jo trøndere, og jeg antar at du skjønner hva jeg mener.



Jeg skjønner at du på ingen måte klarer å håndtere at noen har en annen oppfattning enn deg. Og nå er fasen med å kalle inn ekspertvitner tydeligvis over og vi har kommet til fase to av din eminente argumentasjon.


En regressiv fase virker det som, for det er ikke veldig gode argument du kommer med, det må det jo være lov å si. Da er det tross alt bedre at du lar Iniesta, eller hvem som helst andre enn deg selv prate. For det blir litt tynt når premisset er at 'folk sikkert ikke har sett Michael Laudrup spille', når det er så pinlig åpenbart at den eneste grunnen til at du sier det er for at du håper at det finnes en mulighet for at en av oss skal si, "nei, jeg så ikke Laudrup spille, jeg er for ung".

Da kan du si "Aha! Jeg visste det!" og påberope deg en slags kvasi-autoritet, du som har sett, du som husker! I et sånt scenario er jo diskusjonen selvsagt tapt for dine meningsmotstandere.

Uflaks at ingen gikk på den si.


P.S. Hvis du skal late som at du synes at noe er komisk er det lurest å ikke avsløre at du er så inn i granskauen Triggered. Men som sagt, you do you.

LOL. Altså, jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om hva mener om saker og ting. Synes bare det er oppsiktsvekkende at noen som påstår at de så Michael Laudrup som spiller mener at han ikke var blant de beste midtbanespillerne i verden og at andre nordiske spillere som f.eks Zlatan eller Brian Laudrup var bedre enn hva Michael Laudrup var.

Men denne tråden her begynner og bli på Monty Python-nivå, og jeg er ganske ferdig med og forsøke å diskutere med småtroll.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.11.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Men denne tråden her begynner og bli på Monty Python-nivå, og jeg er ganske ferdig med og forsøke å diskutere med småtroll.




Ja, det er veldig vanlig å begynne å kalle folk ting og tang når man kjenner at man har tapt diskusjonen. Men det gjorde du jo allerede i ditt ufrivillig legendariske "noen trøndere"-innlegg, så det er vel like greit at du gir deg nå ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.11.2019 10:14    Post subject: Reply with quote

Nå gjorde han det igjen! Småtroll. Jeg gir meg ende over.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 20.11.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

Laughing Dette er forumgull. Hvorfor har jeg ikke lagt merke til denne tråden tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 20.11.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

I shouldnt poke a dead horse, særlig ikke siden jeg er akkurat litt for ung til å ha sett M. Laudrup i sin storhetstid, men:

Selv om han så absolutt var en av verdens aller yppesrte da han var akitv, er jeg slett ikke sikker på at han vil regnes som tidenes beste nordiske lenger. han var udiskutabelt det lenge, men så kom Zlatan...

det går fint an å argumentere for at han har tatt over tronen som tidenes beste nordiske, vil jeg tro. Men, siden jeg osm sagt aldri så Laudrup på høyden, skal jeg være litt forsiktig med å uttalte meg alt for mye.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.11.2019 23:43    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvorfor har jeg ikke lagt merke til denne tråden tidligere.


Sannsynligvis fordi tråden en gang i tida var ganske saklig og tørr.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb