English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sportslig støtteapparat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 51, 52, 53  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Mye mer naturlig å se for seg ham i trenerapparatet ja, som utviklingsprosjekt og 'link' mellom den nederlandske modellen og den forståelsen som hersker av hva Rosenborg står for fotballmessig.

Som SL blir det jo bare en eks-spiller vi liker bedre enn Bjørnebye. Der vil jeg ha en kandidat jeg aldri har hørt om før.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 01.11.2019 11:56    Post subject: Reply with quote

Å Bjørnebye har erfaring som Sportslig leder?
Bergdølmo er ett kjempealternaric som SL.
Rett filosofi, vært i Ajax og RBK, bra erfaring hva som trengs og god kunnskap ut i fra ting han har uttalt sæ om.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 01.11.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Som SL blir det jo bare en eks-spiller vi liker bedre enn Bjørnebye.


Nei, som SL får han en helt annen innflytelse på hvem vi ansetter av trenere og spillere, og kan være garantist for at alle ansettelser er i tråd med Rosenborg-fotballen vi skal spille. Han kan sette et mye større fokus på at akademiet skal levere spillere til førstelaget (som kan spillestilen), og kreve dette fra både akademiet og førstelagstreneren.

Som trener kan han bare lære spillere Rosenborg-fotball. Det er er det andre som kan gjøre, for eksempel nederlendere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 01.11.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bergdølmo? Hvor kom det fra? Han er jo ikke i nærheten av å ha erfaringen vi bør kreve, iallefall ikke som sportslig leder. Han har gjort noen fine opptredener i noen podcaster, men det er haugevis med folk som har fine filosofier i øst og vest uten at de leverer av den grunn.


Hva er det han skal levere på? Etter som jeg forstår det er jobben til SIB spillerkjøp.

Jeg mener det viktigste er at man har riktig filosofi og tankegang for hvordan Rosenborg skal spille. Slik at vi ansetter folk som trenere og spillere som har riktig filosofi og tankegang. Erfaring som SL er ikke like viktig. Hvis vi setter det som viktigste kriterie vil vi få en SL som ikke i stor nok grad kan formidle vår identitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 01.11.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Synes det er veldig merkelig å kun legge vekt på om folk er flinke til å formulere en filosofi og null vekt på om de faktisk har erfaring i å omsette sin filosofi i praksis.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Aller først må man gå gjennom alle oppgavene og ansvarsområdene i sportslig avdeling. Deretter må man dele opp ansvar og oppgaver i logiske bokser, og deretter hente inn personell som er dyktige på den boksen de blir hentet til.

Hjelper ikke en dritt at xx er helt rå på Ajax/Rosenborg om han ikke skjønner forskjell på brutto og netto - om en av oppgavene hans er forhandling av avtaler og signering av kontrakter han selv utarbeider.

Kartlegg
oppgave/ansvarsfordeling
kravspec på personell
ansettelser


!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Helt enig.

I den rollen, slik den er formulert nå, skal vi ha noen som har bevist at de har både sterke vurderingsevner sportslig - eller bevist evne til å identifisere og benytte den typen kompetanse, gjennomføringsevne i forhandlinger, samt evnen til å tenke strategisk og langsiktig rundt bygging av spillerstall.

Så skulle jeg selvfølgelig ønske at denne personen også kunne hatt ansvaret for å opprettholde og kvalitetssikre det vi gjør med tanke på vår identitet og røde tråd, men det synes utopisk at disse egenskapene skulle kunne identifiseres i noen med riktig bakgrunn og tankesett, når vi ser hva vi har valgt tidligere i den rollen (våre fordums forsvarsspillere synes å være det eneste filteret). Da velger jeg meg kompetanse hver dag, så får noen andre tenke klubbfilosofi.

Men det har vel lite for seg å diskutere. Hvis vi bytter ut Bjørnebye, så heter vår neste SL enten Kvarme eller Dorsin. Det står skrevet i stjernene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 09.11.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Se der ja Surprised

Slutter i RBK: Uenigheter gjør at suksesstrener Heerkes bryter kontrakten

Sistemann ut slukker lyset Idea
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 09.11.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Nesten litt synd at han er så lojal som han er og kommer med såpass vag kritikk. Men om en leser litt mellom linjene så er det vel ;

artig og angrepsvillig fotball med lokale tekniske fremadstormende talenter

VS

kjedelig gampefotball med gamle og innleide spiller uten teknikk


Ikke rart han reiser hjem.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2019 14:22    Post subject: Reply with quote

Veldig synd at han forsvinner. Har ikke sett veldig mye på RBK2 i år, men har sett et par-tre kamper mot slutten av sesongen. I de kampene jeg har sett synes jeg RBK2 har spilt veldig fin, underholdende fotball, men en klar angrepsfilosofi. Jeg var vel en av dem som tenkte at han kanskje kunne være en kandidat til hovedtrenerjobben i RBK i fremtiden.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 09.11.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Va står i artikkelen? At RBK2 skal spille som A-laget? Og at det skal bli slutt på gleden med fotball og teknisk angrepsvillig fotball???
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2019 16:39    Post subject: Reply with quote

– Jeg ønsker egentlig ikke å snakke om det. Men det er noen ting som jeg og klubben ikke er helt enig i. Jeg og klubben har litt forskjellig syn på bidraget mitt og verdien det har for Rosenborg.

– Når klubben ikke er helt sikker på om jeg passer i rollen min, så tok jeg beslutningen om å dra. Men jeg er veldig glad for at jeg ender oppholdet mitt i Rosenborg med opprykk.

– Folk tror kanskje jeg ønsker å legge skylden på Rosenborg, men det handler ikke om det. RBK har all rett til å ta avgjørelser om hva som er mest verdt for klubben og hvordan de vil drive den. Men jeg har også rett til å ha andre meninger enn dem.

– Vi har prøvd å spille i Rosenborgs ånd, noen ganger lykkes vi og andre ganger ikke. A-laget har nok en litt annen forsvarsstrategi enn vi har og muligens noen andre oppgaver offensivt. Men spillestil og formasjon er ganske likt.

– Jeg er en typisk nederlandsk trener. Der handler det om å spille ballen og spille attraktiv fotball. Rosenborg har en ganske lik filosofi, 4–4–3 [sic] og attraktiv fotball har vært en del av klubben i mange år. Men jeg viser av og til laget klipp fra Atlético Madrid, siden man også må forsvare seg i fotball. Aggressivitet er viktig. Jeg prøver å se på alle faser av spillet. Det fysiske, tekniske, taktiske, mentale og det sosiale. Man vinner ikke kamper bare på tekniske ferdigheter.

Edit: Har prøvd å korte ned for ikke å havne i trøbbel, men dere får si i fra om det fortsatt er for langt.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 09.11.2019 17:26    Post subject: Reply with quote

Dette er bare trist.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 09.11.2019 17:34    Post subject: Reply with quote

Trist, trist, trist. Tommel'n ned
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 09.11.2019 18:27    Post subject: Reply with quote

Hadde klubbens styre vært tro mot klubben sine røtter, så hadde Coolen og trenerene for andrelaget fått tatt over A-laget.

Dessverre har vi fått et alvorlig tilfelle av sykdommen NØFF.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.11.2019 21:07    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
– Vi har prøvd å spille i Rosenborgs ånd, noen ganger lykkes vi og andre ganger ikke. A-laget har nok en litt annen forsvarsstrategi enn vi har og muligens noen andre oppgaver offensivt. Men spillestil og formasjon er ganske likt.


Det lykkes såpass at det ble opprykk med kalassifre og underholdende å se på på veien dit (hører jeg). Men ikke kom her og kom her og tro du kan gjøre noe annerledes enn A-laget med suksess og underholdningsverdi, da stilles førstelaget i dårlig lys.

Er vi der igjen, at vi som under Hoftuns første tid på død og liv skal bort fra Eggens verdier, bare at vi denne gangen ljuger om det?

Det virker som det skjer en del veldig skumle ting i forhold til klubbens verdier og filosofi for tiden. Jeg liker ikke disse signalene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hadde klubbens styre vært tro mot klubben sine røtter, så hadde Coolen og trenerene for andrelaget fått tatt over A-laget.

Dessverre har vi fått et alvorlig tilfelle av sykdommen NØFF.


Motsatt hvis klubben er tro mot sin ansettelse av Horneland blir neste RBK2 trener Frode Kippe. Ledig fra 2020, duellkraft som spisskompetanse og 442 i blodet.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 09.11.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Dette føyer seg bare inn i rekken av det jeg har advart mot i alle år.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 09.11.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

at Heerkes velger å slutte i RBK for en 50% stilling i nederland, som han ikke kan leve av, er jo bare tragisk.
Jeg kjenner at apatien har fått hovedsete i mitt norske fotballhjerte, og konsentrerer meg om Liverpool, Barca, og St.Pauli ei stund. må få inn litt glede i fotballhjertet mitt igjen....
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.11.2019 01:16    Post subject: Reply with quote

Akkurat som jeg hadde hørt!!
Helt ... bare forbannet!!

Spark hele sjiten og ansett Herkees som A-lags trener og så gir vi det et par år på å få opp de unge.

Dette har gått for langt!!!

Helvettes mainjsjit
Evil
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 10.11.2019 01:30    Post subject: Reply with quote

Det høres i hvert fall ut som at det er uenighetene knyttet til filosofi og retningen RBK er på vei som er hovedgrunnen til at han slutter, og ikke andre mer personlige ting. Han sier jo selv at han vil trenge en ekstra jobb for å få det til å gå rundt, da slutter du ikke i en godt betalt fulltidsjobb uten at det er særskilte grunner til at du ikke vil jobbe der lenger. Det hele er kjempetragisk, og det viser hvordan klubben har blitt styrt uten mål og mening da man ansatte de tre nederlenderne i starten av 2018, for så å ansette Horneland mot slutten av 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 10.11.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Something is rotten in (the state of) Rosenborg. Fotball- så vel som klubbkulturen virker å være pill råtten om dagen. Ugreit.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 10.11.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Dette er bare trist. Håper Adressa graver litt mer i hva det er som gjør at en trener som har hatt sånn suksess med RBK2 blir presset ut. I en frisk organisasjon gir man mer ansvar til personer som lykkes i jobben sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 10.11.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

Her trengs det forklaringer.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 10.11.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel si med rimelig stor sikkerhet at her får vi ikke forklaringer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 51, 52, 53  Next
Page 32 of 53

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb