English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 05.10.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
gisp! wrote:
Å prøve å maskere Bjørnebyes utilstrekkelighet i sin egen rolle ved å spekulere i hvorvidt noe kan være galt med organiseringen er bare en uproduktiv måte å kjøpe Bjørnebye mer tid på.


Hvorfor i all verden skulle noen ha en intensjon om det.


Ja, si det.
Jeg er ikke inne i hodet på de som kan se ut til å prøve å lede debatten i den grøfta og kan dermed ikke vite hvorfor.
Imidlertid er det ikke helt ulikt hvordan enkelte kunne oppfattes å prøve å opprettholde status quo under den utilstrekkelige forgjengeren Hoftun også. Noen (riktignok svært få) som i stor grad brukte argument i retning av "men vi kan jo ikke vite om ... og siden styret ikke har gjort noe må alt være riktig, fordi dersom noe hadde vært for dårlig, hadde styret kommet til å fikse mangelen forlengst.".
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.10.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Gisp: Jeg påpekte organisering og andre forhold under Hoftun, og hevdet at det ikke var sikkert noe ble bedre om han ble sparket, uten at andre endringer skjedde samtidig.

Når vi leser nåværende diskusjon om etterfølgeren, kan vi vel trygt si at det var fasit.

Så kan vi selvfølgelig hevde at våre profesjonelle næringslivsledere i gjentagende styrer er totalt udugelige når det gjelder å ansetter ledere, men hvor sansynlig er egentlig det?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.10.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
gisp! wrote:
Det blir bedre uten Bjørnebye. Case closed.


Det samme sa antagelig du eller noen andre om Hoftun, Eggen og Bratseth også. Men ble det bedre?

Eller kan det være mulig at det er organiseringa som gjør at alle i denne stillingen feiler?


Eller har man alltid ansatt inkompetanse? RBK har aldri vært gode til å finne dyktige folk. Og bortsett fra Eggen er de du nevner ikke vist noen ting spør du meg. RBK har alltid ansatt på navn og historie. De har aldri sett på kompetanse, personlighet og erfaring. Da hadde ikke Bratseth, Hoftun eller SIB blitt ansatt.

Spillerlogistikken er nok like katastrofal som evnen til å hente dyktige folk i andre roller. Mangel på oversikt og smarte måter å gjøre ting på er helt fraværende i RBK. Haugesund, Kristiansund og Bodø/Glimt er bedre til å finne spillere, faktisk mye bedre. Slik skal det ikke være og her har SIB et stort ansvar. Det er det ingen tvil om.

Det er mulig organiseringen er feil og at man må begynne der. Men jeg synes det er rimelig spesielt at vi har en SD som selv uttaler at han ikke er spesielt interessert i fotball. Spillerlogistikken står til stryk og det er SD sitt ansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.10.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Senador: Hvorfor tror du alle de forskjellige i styrene til RBK som i sitt daglige virke er vant til å ansette og vurdere ledere innenfor alle mulige bransjer, er så udugelige når de kommer til klubben?

Er det ikke mer sansynlig at det faktisk for iallefall noen av problemene skyldes andre faktorer, som bl.a. organisering?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.10.2019 01:49    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg vet er hverken Bratseth, Heggem eller Winsnes veldig drevne i hverken bedriftsledelse eller som sportslige ledere. Bratseth var riktignok sportsdirektør i RBK i en årrekke, men det var når Eggen styrte sjappa, så han gjorde vel ikke allverdens utover å forhandle kontrakter og overganger etter sjefens ønske.

Koteng kan nok bedriftsledelse og penger, men fotball har han ikke peiling på, og han støtter seg nok ganske ukritisk på de 3 nevnte herrer og Bjørnebye i forhold til det rent sportslige.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.10.2019 08:39    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Senador: Hvorfor tror du alle de forskjellige i styrene til RBK som i sitt daglige virke er vant til å ansette og vurdere ledere innenfor alle mulige bransjer, er så udugelige når de kommer til klubben?

Er det ikke mer sansynlig at det faktisk for iallefall noen av problemene skyldes andre faktorer, som bl.a. organisering?


Synes Sløvsekken sitt kommentar oppsummerer det ganske godt. Det er Bratseth,Heggem og Winsnes som tar beslutninger som gjelder sport.

I tillegg var forrige styreleder Svendsen som har vist ikke er noe veldig dyktig leder akkurat, heller svak og konfliktsky.

Når Koteng kan så lite om fotball at han ikke gjennomskuer inkompetansen til Bratseth og co er det et problem.

Koteng burde skjønt at i RBK må man ha en strategi hvor suksess er godt integrert sammen med talentutvikling og spillerlogistikk. Vi see jo helt tydelig at det er mangel på strategi. Det er panikkjøp/lån rett før vinduet stenger. Virker veldig tilfeldig etter hva SIB klarer å ringe opp de siste dagene. Og hvorfor har talentene i lang tid spilt annerledes enn a-laget? Slike ting mener jeg er styreleder bør utfordre sport på. Det er banale ting!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.10.2019 09:00    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken: Tror du SD ansettes av de fotballfaglige alene?

I så fall bruker vi jo ikke styrets kompetanse. Jeg tar det egentlig for gitt at klubbens ledere blir vurdert av et samlet styre.

SD er tross alt en ren lederstilling, i motsetning til treneren som er en utøvende fagperson.

Hvis det er slik du sier, så kan jeg nok være enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 06.10.2019 09:13    Post subject: Reply with quote

Hvilken ledererfaring har så mr. Bjørnebye, utenom sparken som trener i Start og utviklingsansvarlig i NFF? Til å ha vært utviklingsansvarlig i Norges Forballforbund, vil jeg si at resultatene som blir vist i klubben er enda værre. Utvikling er vel det området vi er dårligst! I hvertfall når det kommer til A-laget og rekrutteringen dit.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 06.10.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

tar denne en annen plass..
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 06.10.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Forventer at Kjernen følger sitt budskap fra i sommer. Denne mannen må bort fra RBK så fort som mulig.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.10.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Sløvsekken: Tror du SD ansettes av de fotballfaglige alene?

I så fall bruker vi jo ikke styrets kompetanse. Jeg tar det egentlig for gitt at klubbens ledere blir vurdert av et samlet styre.

SD er tross alt en ren lederstilling, i motsetning til treneren som er en utøvende fagperson.

Hvis det er slik du sier, så kan jeg nok være enig.


Styrets kompetanse? Det er ingen kompetanse der på det å drive fotballklubb. Bratseth er inkompetent!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.10.2019 21:06    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Sløvsekken: Tror du SD ansettes av de fotballfaglige alene?

I så fall bruker vi jo ikke styrets kompetanse. Jeg tar det egentlig for gitt at klubbens ledere blir vurdert av et samlet styre.

SD er tross alt en ren lederstilling, i motsetning til treneren som er en utøvende fagperson.

Hvis det er slik du sier, så kan jeg nok være enig.


Vet jo selvfølgelig ikke, men Koteng har jo selv påpekt at det rent sportslige ikke er hans styrke. Bratseth, Winsnes og Heggem er jo således de sportslige alibiene i styret, så om de anbefaler noe så har jeg vanskelig for å se at Koteng eller de øvrige som kommer fra næringslivet motsetter seg det i særlig grad, med mindre det påvirker direkte rent økonomisk selvsagt (f.eks at de skyter ned pengebruk på kjøp av spiller eller lønnsnivå).


Last edited by Sløvsekken on 06.10.2019 21:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.10.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
PerO wrote:
Sløvsekken: Tror du SD ansettes av de fotballfaglige alene?

I så fall bruker vi jo ikke styrets kompetanse. Jeg tar det egentlig for gitt at klubbens ledere blir vurdert av et samlet styre.

SD er tross alt en ren lederstilling, i motsetning til treneren som er en utøvende fagperson.

Hvis det er slik du sier, så kan jeg nok være enig.


Vet jo selvfølgelig ikke, men Koteng har jo selv påpekt at det rent sportslige ikke er hans styrke. Bratseth, Winsnes og Heggem er jo således de sportslige alibiene i styret, så om de anbefaler noe så har jeg vanskelig for å se at Koteng eller de øvrige som kommer fra næringslivet motsetter seg det i særlig grad.


Du har nok rett, men etter min mening helt tullete. Hvis man er en oppegående, analytisk person så kan man utfordre meninger Bratseth og co har. Jeg som en mann fra gata ser jo at flere ring er helt på ville veier og ville foretatt tiltak for å bedre situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.10.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
PerO wrote:
Sløvsekken: Tror du SD ansettes av de fotballfaglige alene?

I så fall bruker vi jo ikke styrets kompetanse. Jeg tar det egentlig for gitt at klubbens ledere blir vurdert av et samlet styre.

SD er tross alt en ren lederstilling, i motsetning til treneren som er en utøvende fagperson.

Hvis det er slik du sier, så kan jeg nok være enig.


Vet jo selvfølgelig ikke, men Koteng har jo selv påpekt at det rent sportslige ikke er hans styrke. Bratseth, Winsnes og Heggem er jo således de sportslige alibiene i styret, så om de anbefaler noe så har jeg vanskelig for å se at Koteng eller de øvrige som kommer fra næringslivet motsetter seg det i særlig grad, med mindre det påvirker direkte rent økonomisk selvsagt (f.eks at de skyter ned pengebruk på kjøp av spiller eller lønnsnivå).


Mulig du har rett. Men det burde være lederegenskaper, kontraktsforhandlinger etc som var det viktigste. Kontaktnett skaffer man seg, og fotballfaglige vurderinger av spillere bør jo trenerapparatet og speiderapparatet klare.

Mye viktigere at sportslig avdeling og akademiet ledes godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 07.10.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye ser fremgang, selvfølgelig:

https://www.adressa.no/10...1018b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 07.10.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 07.10.2019 20:36    Post subject: Reply with quote

måten han snakker på en av få ting som er verre enn jobben han gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 07.10.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Noen som kan si litt mer hva som står der? Min + er akkurat utgått...
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 07.10.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Dersom den samme filosofiske tilnærmingen og tankegodset også brukes internt for å beskrive virkeligheten så blir det vanskelig å sette skapet på plass. Horneland sliter jo også med å være konkret når elendet og veien videre skal forklares. Aner meg at det er svært lite kraft og dynamikk i samspillet mellom disse to. Det siste overgangsvinduet sier vel egentlig det meste om akkurat det. Begge to må jo ha et tydelig resultatmål som kan måles, og som man ikke kan vri seg unna med tåkeprat.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 07.10.2019 21:23    Post subject: Reply with quote

Steinerskole.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 07.10.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
måten han snakker på en av få ting som er verre enn jobben han gjør.


Dette. Han prater og prater. Aldri noe konkret, bare svadaprat det aldri er mulig å være uenig i. Prosess meg her og prosess meg der.
Bort!
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Noen som kan si litt mer hva som står der?


– Det må jobbes hardt hver dag. Jeg tror det er utvikling på mye. Men så oppleves det som vanskelig når man har vært gjennom en god periode i sommer, at man får en ny runde med motgang rett i etterkant. Det er frustrerende, og det ligger helt sikkert en forventning om at den utviklingen skulle fortsette. Det er frustrasjon når det ikke skjer, og så må vi få det inn i den flyten igjen.

– Når du nærmest dokumenterer toppnivå, er det uakseptabelt å slippe seg ned. Det kan være mange grunner til at det skjer, sier han.

– Har de sluppet seg ned?

– Nei, jeg har ikke den type mistillit, sier han, og fortsetter:

– Det er mange mentale prosesser i toppidrett. Det har vært en krevende sommer, en krevende kvalikrunde. Så handler det om å gjenskape, og klare å være tøff nok i hodet til å spille to kamper i uken. Skal vi se mot Europa, må vi se mot det lagene i Europa gjør. Treningshverdag, reiseopplegg, logistikk, livsstil. Vi må se i den retningen der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 07.10.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Takk 2mas....

Synes ikke det var mye vits i den artikkelen når det bare er en ny runde med svadaprat derfra...Hadde trodd på en litt mer selvkritisk tilnærming til hva han selv har gjort, eventuelt ikke har gjort...Nå har jeg jo ikke sett alt, men virker som det først er en skuffelse over at de aldrende guttene som allerede er der har sluppet seg ned litt, fremfor en inrømmelse over at egen jobb er alt for svak og at han skulle vært den som fikk løfta troppen med mer konkurranse og friskt blod....jaja, intet nytt under solen..
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

– Så du ønsker reaksjonen velkommen?

– Klart det, klart det. Så kan man diskutere adrenalinnivået, og hvor konstruktive ting er når det blåses ut underveis og rett etter kamp.

Bjørnebye mener det er tatt tak i problemene som ble avdekket i evalueringsrapporten av fjorårssesongen.

– Eirik Horneland har en annen måte å stille krav på enn det har vært tidligere. Det jobbes med et veldig konkret kravsett. Til kvalitet, til dedikasjon og til profesjonalitet. Det tar tid å få innarbeidet, og må hele tiden jobbes med. I bunn og grunn handler det om kultur, sier han.


Løpe mye, krige, innsats, mentalitet, møte opp osv... Møkklei!
Enn å øve litt på pasningsspillet, samhandling og vilje til å ta risiko fremover?
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 07.10.2019 23:22    Post subject: Reply with quote

Det er vel som vanlig fra Bjørnebye, masse flotte ord, men lite innhold. Skulle gjerne fått høre konkret hva han ser av fremgang.

Kjenner for første gang på at jeg tror senador faktisk kan få rett i at ting går rett vest nå. Sannsynligvis ikke så ille som ned i Obos, men fortsetter Bjørnebye og Horneland etter sesongen er jeg redd vi tar et nytt steg mot å bli en middelmådighet. Det eneste fokuset er på fysikk, hvertfall er det alltid det som går igjen fra spesielt Horneland etter en dårlig kamp. Hvorfor kan ikke fokus være på at vi ser null innøvde bevegelser, null samhandling og null plan i angrepsspillet? Sannsynligvis fordi Horneland ikke har kompetanse på dette området.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 102, 103, 104  Next
Page 92 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb