English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Setetellerautomat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 65, 66, 67  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.08.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Merkelig at vi ikke har noen på innsiden av en organisasjon som driver med billettsalg via Ticketmaster her, som kunne lagt ut om hvordan kode-systemet settes opp og ser ut fra deres ståsted...
(kan også gjøres via PM til OrionPax om man ikke vil oute seg selv som kilde til sånn info)
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 11.08.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Setetellingen til Maribor-kampen har stoppet Crying or Very sad
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2019 09:40    Post subject: Reply with quote

Strømbrudd i området her tok knekken på serveren i går kveld. Data samles fortsatt inn, men grafene blir ikke generert før problemet er fikset. Jobbes aktivt med. Siste oppdatering: Undertegnede krabbet akkurat ut av et skap med en støvete VGA-kabel i hånda.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 11.08.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

For en fantastisk jobb du gjør, OrionPax! Love RBK
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Hehe, jo, takk for det. Men for det aller meste er STAut i vedlikeholdsmodus, går bare og putrer for seg selv. Så er det dager som i dag hvor det er litt mer armer og bein og en 10+ år gammel server plutselig blir vanskelig...

Litt over 13.000 mot Maribor nå kl. 16 btw.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 11.08.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Har du en oppdatering til oss OrionPax? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

13 767 kl 23. Hadde det ikke vært for værmeldinga så hadde jeg forventa 4-5000 til i løpet av de to neste dagene. Men frykter at det vil sakke av såpass at vi kanskje ikke runder 15 000 engang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 12.08.2019 05:32    Post subject: Reply with quote

Telling kl. 06:00: 13,856 til Maribor.

Det Kjello sier gir mening, men med tanke på underholdningsverdien i kampene mot BATE (hjemme), Maribor og TIL skulle jeg virkelig håpe noen flere dukket opp. Dette kan jo bli riktig så artig, er det lov å håpe...!

Skal ellers forsøke å få tak i en del for å fikse server i dag, så med litt medvind får vi grafene igang igjen.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 12.08.2019 10:44    Post subject: Reply with quote

Er vi trønderne så værsyke da? Jeg tror og håper på 16-17000 i alle fall!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.08.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Fasit ble 18564 (STAut hadde 18567), det er jo bra det - så får vi se hvordan det går i bortekampen mot Zagreb. Vil tro at en del av de som var der i går kommer tilbake da, så lenge utgangspunktet ikke er håpløst.

Veien fremover for STAut blir forøvrig å gjøre den mer uavhengig av den nåværende fysiske serveren, som synger på siste verset... eller egentlig, så er den inne på tredje ekstravers. Litt modularisering av mekanismen som putter ting inn i databasen (og forbedring av hva som legges inn) så bør det være greit. Skal se om jeg kan få ferdig en analyse-applikasjon som gjør at vi kan få forståelsen vår av salgskoder enda bedre, så vi slipper disse kjipe bomme-med-tre-situasjonene.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.08.2019 09:22    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
så vi slipper disse kjipe bomme-med-tre-situasjonene.


Jeg er så sykt lei av de der!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 14.08.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

I morgen starter moroa! Håper vi klarer å fylle Lerkendal uansett resultat i Kroatia. Under har skjedd før men aller fremst følelsen av et ordentlig CL-oppgjør; flomlysene som skinner en uggen høstkveld (i august), verdens beste hymne og forhåpentligvis 11 troillunga som gir alt!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 15.08.2019 13:04    Post subject: Reply with quote

En liten merkedag i STAut-historien; RBK på twitter retweetet en tweet med STAut-graf for Zagreb-kampen. Very Happy



https://twitter.com/RBKfo...2502829057

Det betyr selvfølgelig ikke at alle på brakka elsker oss, men litt gøy allikevel!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.08.2019 14:33    Post subject: Reply with quote

Gratulerer! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.08.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

De ble sikkert mere fornøyd når du skalerte y-aksen på den nye måten Wink men selv er jeg ikke like begeistret for den varianten. Tror jeg ville gjort en mellomting - større buffer/luft over helt til maks-kapasiteten nærmer seg, og illustrert at bunnen er trunkert med noe sikksakk/rive-mønster når bunnen starter på 8K sesongkort.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 19.08.2019 05:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke helt fornøyd med det nye opplegget selv ennå, selv om det definitivt er en forbedring - spesielt i tilfellet e-cup-kamper hvor man får kortere tid på x-aksen, og der vår gamle statiske 30 dager bare så teit ut.

Det er noen begrensninger i det gamle graf-biblioteket jeg bruker som jeg stadig stanger mot, men jeg skal se om jeg klarer å finne frem til en bedre algoritme for skalering av Y-aksen. Dette var første gang jeg rørte denne delen av rendering-koden siden 2015, så baby steps... Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 12.09.2019 08:46    Post subject: Reply with quote

En tanke ;

Kunne det være mulig (om interessant) å få ut en oversikt over hvor mange billetter som er igjen på de ulike sidene? Hvis man skiller mellom oppe og nede så skulle det bli 8 tall.

Selvsagt ikke nødvendig på alle kamper (i alle fall ikke i år Crying or Very sad) siden det jo vil ta opp litt plass og ikke ha noen hensikt på kamper med masse ledige plasser , men at det på kamper hvor vi f.eks har solgt 16000 med noen dager igjen, kommer opp en slik oversikt.
Hvis "Siste måling.." flyttes litt og logoen flyttes litt så er det vel plass uten at startinnlegget blir så mye større enn det er nå.

Bare en tanke fra en som synes slike ting er interessant å følge med på Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 12.09.2019 09:24    Post subject: Reply with quote

Å ta ut tallene pr. tribune (og å skille på øvre og nedre) er forsåvidt ikke noe problem, det er ganske klart definert i datafilene, så det kan vi gjøre. Problemet er kanskje heller å definere hva som faktisk "er igjen".

De setene som er til salgs er de letteste å identifisere i hele datafila. De var vel blandt de første vi fant ut av, etter at noen *kremt* leste datakodene omvendt helt til å begynne med. Men at et sete ikke er til salgs akkurat her og nå er ikke det samme som at det ikke "er igjen", nødvendigvis. Det er en del setekoder vi ikke egentlig kjenner betydningen av, som vi dytter i den store "reservert/annet"-kategorien. Fra tid til annen (f.eks. kamper som selger godt), blir en del av disse etterhvert lagt ut for salg.

Så for å oppsummere uten å prate meg helt bort; Det går an å produsere en del info, men vi må ta noen avgjørelser mtp. hvor mye det faktisk er mulig å vite om de tallene vi hoster opp.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.09.2019 17:33    Post subject: Reply with quote

STAut går igjen etter en liten nær-døden-opplevelse for den hønngamle serveren den går på i går. Det er vel på tide å ta dette på alvor og begynne å gjøre klar for å flytte rallemikket til noe annet...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.09.2019 20:11    Post subject: Reply with quote

2. Mos. 16,10 wrote:
Herrens herlighet åpenbarte seg i skyen..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.09.2019 20:15    Post subject: Reply with quote

Ikke sky-lagring da, altså. Skal si bronsealderskribentene var framsynte!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 24.09.2019 05:26    Post subject: Reply with quote

Hehe, blir en form for sky på neste runde, ja, men det er begrenset hvor mye penger jeg gidder å hive på dette hele tiden... Uansett er nok den største "kostnaden" her tiden det vil ta å justere koden i retning noe som kan fungere ute i verden. Det ble gjort endel antagelser når STAut ble født som siden ikke ble prioritert å fikse fordi ting jo funket og da var det bedre å bruke tiden på andre ting.

På den gode siden - subsystemet det er snakk om er veldig modulært og det er tross alt ikke alt av logikk som må byttes ut. Det er noen hindre i veien for å gjøre dette 100% sky - takket være TicketMaster sin aktive sabotasje - men vi kommer til å komme nært opptil. En vakker dag.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 24.09.2019 08:05    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
STAut går igjen etter en liten nær-døden-opplevelse for den hønngamle serveren den går på i går. Det er vel på tide å ta dette på alvor og begynne å gjøre klar for å flytte rallemikket til noe annet...

Vurdert en STAutberry Pie?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 24.09.2019 09:30    Post subject: Reply with quote

Haha, det er en mulighet, og har en og annen NUC-dings som kjører Linux hjemme som kunne vært aktuell. Det er i all hovedsak to elementer her;

1. Pr. i dag leverer den data til en Microsoft SQL Server som kjører på kottserveren hos meg. Skal man bytte til noe nytt, men fortsette med SQL server, vil kostnad fort bli en greie. Jeg kan kjøre SQL Express her, men da må det gjerne noe Windows inn i bildet (ikke sjekket ut de nye Linux-variantene som visstnok skal finnes). SQL Server i sky blir fort en kostnad. Å gjøre om koden til å bruke Postgres vil ikke være SÅ mye jobb, og gir veldig mye mer fleksibilitet, både for å holde det i live hjemme hos meg en stund til, men også for å benytte diverse skytjenester jeg uansett allerede har. Heller mot det siste.

2. Å gjøre det helt uavhengig av huset mitt hadde vært flott, men måten vi omgår blokkeringsforsøkene fra TicketMaster akkurat nå betyr at vi er avhengige av noe litt mer enn bare en server for å få tak i data (gidder ikke å skrive flere detaljer her da de siste forsøkene på sabotasje fra dem har gjort meg grundig paranoid). Det er ikke utenkelig å få til dette også i sky, men både Pi- og sky-alternativene er jeg litt usikker på. En Pi med Linux GUI og Firefox burde kunne gå, selvfølgelig, men hvis huset mitt blir bomba (er jo omgitt av naboer som henger opp godset- og vif-flagg på kampdager) så hjelper det ikke.

Pkt. 1 blir nok første pri, med det kan vi flytte alt utenom datafangsten ut av huset.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 01.10.2019 17:12    Post subject: Reply with quote

Ser at serveren har stoppet opp igjen, men er langt vekk og får ikke gjort noe med det før tidligst fredag. Nå er vel ikke tallene mot PSV noe å rope hurra for uansett men bedre å ha dem og være misfornøyd...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 65, 66, 67  Next
Page 61 of 67

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb