English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Babajide David Akintola
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Humma
Senior

PostPosted: 17.08.2019 14:22    Post subject: Reply with quote

Farten hans blir veldig viktig i et gruppespill, uansett om det er EL eller CL, og der er han overlegen konkurrentene sine på høyre ving. De Lanlay er nok bedre én mot én defensivt og i posisjoneringsspillet på egen halvdel, men Akintola er vår nest beste der også.

Helland er så dårlig og lat defensivt at han må være dominerende fremover på banen for å ikke være en hemsko for laget. Funker kanskje mot de dårligste Eliteserielagene, men ikke mot lag der vi faktisk må forsvare oss.

Offensivt er han, sammen med Samuel og Ceide på motsatt side, den eneste vingen vår som kan passere backen sin med ball, selv om det går mer på fart enn dribleferdigheter.

Jeg sier kjøp så lenge prisen er OK, men hvis det ikke går må vi finne noen med lignende ferdighetsspekter. Vi kommer til å være avhengig av overganger mot lag som er for gode for presspillet vårt, og da behøver vi fart med ball, utholdenhet og villighet til å ta de defensive løpene.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Proff

PostPosted: 17.08.2019 14:34    Post subject: Reply with quote

Jeg har en følelse av at den "opsjonsavtalen" ikke er mer fast enn at det heter at Midtjylland vil godta budet så lenge det er stort nok.

Det er vel ikke til å stikke under en stol at så lenge han spiller fast for oss og bidrar såpass godt som han gjør øker prisen jo lengre vi kommer i Europa.

Jeg er for å få han inn på permanent kontrakt, men frykter at det vil koste.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stig Inge Standarn
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 14:38    Post subject: Reply with quote

Fremdeles litt skeptisk. Ja, han har et ganske høyt bunnnivå og er stort sett stabil i prestasjonene, jobber bra (spesielt sammenlignet med f.eks Helland) og synes han viste blant annet mot Maribor at han er hurtig med ball.
Men, jeg synes ikke han har vist et høyt nok toppnivå hittil (i flere kamper). Jeg synes han ganske ofte, i serien, har slitt med å drible seg forbi backen og har vist at han ikke eier avslutningsteknikk (han kommer riktignok ganske ofte avslutningsposisjon).

Så er delt, men dersom han bare klarer å heve toppnivået litt og lære seg å skyte, tror jeg han kan bli en brukbar signering. Spørsmålet er prisen - hvor mye vil han koste. Og hva skjer med de andre vingene våre (Dølle, Helland og Levi (riktignok er Dølle på utgående og Levi virker uønsket (?)).
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Vil jo være merksnodig om vi IKKE har avtalt en fast sum når verdien sikkert lå på en 5-6 mill max når vi lånte ham og nå muligens over 10...

Men ingenting overrasker meg.
blir vell så vi selger Meling for 20mill og kjøper Akintola for 15 og samtidig henter Grøgaard for 5 xD
Montana
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:

Hovedproblemet tror jeg uansett er denne opsjonen hvor prisen ikke er spikret.

Stemmer dette eller er det spekulasjon? Hva er nytten med en slik opsjon isåfall?
Back to top
Stig Inge Standarn
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 14:57    Post subject: Reply with quote

Eurosport.no, 16. februar wrote:
Overfor fotballnettstedet allnigeriasoccer.com sier spillerens agent, Cedric Mazet, at trønderne har sikret seg en opsjon på kjøpe spilleren etter den kommende sesongen.

– Bare en medisinsk test gjenstår før Babajide er Rosenborg-spiller. Det er en låneavtale over ett år med opsjon på kjøp etter sesongen, som de to klubbene vil definere på et senere tidspunkt, sier han til nettstedet. Sitatet er også er gjengitt av danske Tipsbladet.dk , som meldte om låveavtalen først.

Dette er vel alt vi vet...
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 15:15    Post subject: Reply with quote

Merkelig deal. Må være mer ved det enn hva vi har fått vite fra spillerens agent.

Personlig synes jeg vi bør kjøpe han. Helland virker over the top og Dølle stikker nok til stavanger eller belgia etter sesongen. Han blir viktig for å bevare relasjoner neste sesong, tror jeg. Spørs selvsagt hva slags pris det snakkes om da. Bør ikke komme i nærheten av hva vi gav for Adegbenro, uavhengig av hvilket europagruppespill vi kvalifiserer oss for.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 15:15    Post subject: Reply with quote

Det kan jo like godt bety at beløpet ble avtalt senere samme dag eller iløpet av uka. Høres jo spesielt og verdiløst ut om det senere tidspunktet er etter at han har blitt en viktig del av stallen vår.
Back to top
Robert81
Proff

PostPosted: 17.08.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Det er helt klart en merkelig klausul.

I en perfekt verden hadde opsjonsbeløpet faktisk blitt avtalt på et senere tidspunkt, og det så snart som mulig etter overgangen, men tidligere erfaringer tilsier at vi neppe har klart å vri denne til noen fordel for oss i min bok. De har det sjeldent travelt på brakka, hvis man ser bort fra siste dagen av overgangsvinduene.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

evt er planen å låne ham til kontrakten går ut og så hente ham gratis :p
Fm style ^^
Sevenseven
Senior

PostPosted: 17.08.2019 18:50    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å kjøpe Akintola. Bommer på åpent mål. Tar ofte feil avgjørelser i kontringspillet + dårlige innlegg.
Back to top
XChrisX
Proff

PostPosted: 17.08.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Støtter sevensevens kommentar.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
beejay
Senior

PostPosted: 17.08.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Enig
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 17.08.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Problemet til Akintola er at han "fryser" når han er i posisjon offensivt og får ball. Avslutningene er jevt over godt under pari, men også når han mottar ball på vingen stokker det seg litt. Han har en lei tendens til å bruke fem sekunder og like mange touch før han bestemmer seg for hva han skal gjøre, og da er eventuell ubalanse gjerne jevnet ut. I stedet for medtak i lengderetning eller pasning videre på første- eller andretouch som utnytter farten i ball og lag, ender det gjerne med en tversover eller pasning bakover slik at vi må begynne litt på nytt fra midtbanen, da ofte mot etablert.

Så er spørsmålet om dette er noe som kommer, som løsner, eller om Akintola bare er en sånn type spiller. Litt mindre omstendelig i mottakene og mindre harehjerte i avslutningsposisjon så har vi en glimrende toveis-ving, men det er liksom litt vanskelig å vite om han har det i seg.
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 17.08.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg vil ikke akkurat si at det stokket seg for ham da han mottok ballen før scoringa og assisten hans mot Maribor. Ja, han er inkonsistent - men samtidig gjør han en uvurderlig innsats defensivt.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 17.08.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

Den defensive jobben og generelle arbeidsmoralen og -kapasiteten er upåklagelig. Det er imidlertid for lav produktivitet offensivt, han er tross alt angrepsspiller.
JER
Junior

PostPosted: 18.08.2019 08:15    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Den defensive jobben og generelle arbeidsmoralen og -kapasiteten er upåklagelig. Det er imidlertid for lav produktivitet offensivt, han er tross alt angrepsspiller.

Får omskolere til høyreback, når han ikke har noen å bidra med fremover RBK
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 18.08.2019 08:28    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt enig i at Akintola har vidt fin arbeidsmoral og har god fysikk, men det er manglende sluttprodukt, avslutningsferdigheter og innleggskvalitet som gjør at jeg ikke vil kjøpe ham. Og ikke kom med "hvem har vi som er bedre"-argumentet. Vi "har" ikke Akintola heller, spørsmålet er vel: Om vi skal bruke 15-20 mill på en ving, er Akintola mannen vi vil ha? Enn så lenge mener jeg nei.
puckno
Veteran

PostPosted: 18.08.2019 08:32    Post subject: Reply with quote

Med 9 mål og 7 målgivende for Haugesund i fjor mener jeg potensialet på sluttproduktet er mer enn demonstrert, og dette er i tillegg en ung spiller i utvikling (23 år). Jeg sier kjøp.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.08.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

for 15-20m puckno?
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 18.08.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

Bør vel ikke ut med mer enn ti tenker jeg.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Spent på om forbundet gir karantene, da situasjonen der slaget fant sted faktisk ble dømt frispark på. Om det ikke var noe annet dommeren dømte på... vet ikke hvor tight regelen er der.

Hvis han ikke får karantene av forbundet håper jeg likevel klubben har baller nok til å legge ham i fryseboksen en god stund. Dette er ikke en RBK-spiller verdig.
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

kan ikke strafes dobbelt som nevnt i annen tråd.

dommeren har dømt og da går det ikkee å etterprøve det.

Forøverig burde Horneland straffe ham internt for sånn oppførsel. Det skal vi ikke ha noe av i RBK!

Kan ta oss på mye de som misliker oss, men sånn oppførsel skal ikke være en av dem!
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.09.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

Stemmer for at Ceide starter etter landslagspausen.
Back to top
Hacken
Rutinert

PostPosted: 01.09.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Det er rimelig utilgivelig. Skjønner at Horneland ikke står og proklamerer det på TV, men det bør absolutt få en samtale internt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Next
Page 11 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb