English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 01.09.2019 00:36    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Folk har fått et helt usunt forhold til "spillerlogistikk" her inne. Vi er en liten klubb fra Norge som har oppnådd all sin suksess på å bygge et sterkt kollektiv på "trauste" spillere hovedsaklig fra Trøndelag og Norge og på prinsippene til en trener i verdensklasse som alle hadde tro og lojalitet til.


Den hesten du har kommet deg opp på må være av det høylytte slaget - jeg hører vrinsking om bakrom og hockeysveis helt hit.

Jeg tviler på at du har større personlig erfaring med spillerlogistikk enn andre her på forumet, så vær grei og legg vekk den formanende tonen.

Dessuten er jo nettopp poenget at vi har en tynn, ubalansert tropp som er for svak i enkelte ledd og som er ekstremt sårbar for skader. Hva skjer når vi må sette vinger og indreløpere som backer, og vi ikke kan bytte ut den underpresterende midtstopperen vår fordi vi ikke har alternativer? Vi bruker spillerne våre i roller de ikke er best til fordi vi ikke har andre valg!

Det er u-eggensk! Det er anti-godfot!
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2019 00:38    Post subject: Reply with quote

Skandaløst, intet mindre enn skandaløst! Det begrensede overgangsvinduet er heller ikke stengt! Kommer det kjempebud på Meling eller Samuel sitter vi så jævlig med skjegget i postkassa!
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 01.09.2019 00:41    Post subject: Reply with quote

Den Rosenborgske filosofien er bygget på prinsippene til Rinus Michels totalfotball som baserer seg på at spillere behersker og kan ta flere roller.
Som sagt sier jeg meg enig i at vi godt kunne hentet noe mer, poenget er at enkelte overdriver noe voldsomt som om det er det eneste som har noe å si.


Last edited by Montana on 01.09.2019 00:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 01.09.2019 00:41    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:


Jeg synes alt tyder på at Horneland ønsker å satse på trioen Reginiussen, Hovland, Valsvik samt Ogbu og Serbecic om de tar steg på utlån og returnerer.

Dette er en av de tingene som bekymrer meg. Jeg kan si mye positivt om Horneland, men på dette området forstår jeg ham ikke. Reginiussen er god, men skal inn i sin siste sesong (mest sannsynlig). Hovland har en karriere som peker kraftig nedover. Gjør mye feil, og er ofte involvert i baklengsmål. Valsvik er ikke god nok til å konkurrere ut Hovland, og har heller aldri vært blant de beste midtstopperne i norsk liga. Serbecic og Ogbu er spennende. Men dersom ingen av dem er gode nok til å benke Hovland allerede, så har de en vei å gå.
Dersom Horneland får Hovland/Valsvik til å bli gode og stabile midtstoppere på Europaleague nivå, skal jeg være den første til å ta av meg hatten og applaudere.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 01.09.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

For å sette det et perspektiv da. Hvilke andre klubber i tippeligaen har kun 1 forsvarsspiller som back up?
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 01.09.2019 00:58    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Den Rosenborgske filosofien er bygget på prinsippene til Rinus Michels totalfotball som baserer seg på at spillere behersker og kan ta flere roller.
Som sagt sier jeg meg enig i at vi godt kunne hentet noe mer, poenget er at enkelte overdriver noe voldsomt som om det er det eneste som har noe å si.


Spør Eggen om han mener at f.eks. Storflor eller Brattbakk like gjerne kunne spilt på back som på vingen. Tror du egentlig på det?

Eller handler kanskje totalfotball mer om å skape rom gjennom midlertidige bytter av posisjon og rolle, noe som ikke er like grensesprengende i dag som i 1970. Pluss å gjøre plass til at Cruyff kunne springe der han ville, sånn som blant annet Barcelona gjør med Messi.

Ingen mener at det er det eneste som har noe å si, men det er en sentral del av det fotballklubber holder på med. Vi er ikke en breddeklubb, vi er nødt til å kjøpe og selge spillere. Det hadde vært fint om vi kunne vært gode til dét også.
Back to top
View user's profile Send private message
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 107
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 01.09.2019 01:19    Post subject: Reply with quote

Tror typen SIB er, er feil for jobben. For meg virker det at han ser det som svært viktig å framstå ryddig og profesjonell. Dette er krav han stiller til seg selv og de rundt. Men det er jo ingen lidenskap for fotball eller RBK i grunn. Det er ingen glede bak det morske steinansiktet som alltid snakker monotont og beherska. Jeg tror det går mye tid på svare på mail enn å faktisk få ting gjort.

Sammenlign han med Petter Veland. Er vel ingen tvil om at han har bedre kontroll over hva som befinner seg av fotballspillere enn hva SIB og Toresen har. Han ser alt av La Liga fordi det er jobben hans og han elsker fotball.

Sier ikke at Veland nødvendigvis ville vært en god sportsdirektør, men han dekker større område, og har en entusiasme jeg savner hos ledelsen. Se for deg å være en ung og lovende spiller og de du møter fra RBK er SIB, Toresen og Alstad. Den trioen vil aldri framstå som det mest lukrative alternativet.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 01.09.2019 01:21    Post subject: Reply with quote

Vi har en fin tradisjon med spillere som kan bekle flere roller. Eggen var glad i slike spillere, uten at det betyr at alle kunne spille hvor som helst. Midtbanespillere på back har vi god suksuss med også. Strand, Svensson f.eks. I dagens stall har vi spillere som Yanni, Åsen, Trondsen som fint kan spille back.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 01.09.2019 01:34    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Montana wrote:
Den Rosenborgske filosofien er bygget på prinsippene til Rinus Michels totalfotball som baserer seg på at spillere behersker og kan ta flere roller.
Som sagt sier jeg meg enig i at vi godt kunne hentet noe mer, poenget er at enkelte overdriver noe voldsomt som om det er det eneste som har noe å si.


Spør Eggen om han mener at f.eks. Storflor eller Brattbakk like gjerne kunne spilt på back som på vingen. Tror du egentlig på det?


Jeg tror nok ikke det.

Men indreløperen Roar Strand var fast backreserve i mange år.

Så jo, Eggen hadde ikke nødvendigvis dobbel dekning på alle plasser.

Men forutsetningen er jo at den som blir flytta, både klarer det godt, og trives med ordninga.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 01.09.2019 01:39    Post subject: Reply with quote

SIBMOS

(Stig Inge Bjørnebye må omplasseres til saftblander. Ikke råd til å sparke)
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2019 01:48    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Humma wrote:
Montana wrote:
Den Rosenborgske filosofien er bygget på prinsippene til Rinus Michels totalfotball som baserer seg på at spillere behersker og kan ta flere roller.
Som sagt sier jeg meg enig i at vi godt kunne hentet noe mer, poenget er at enkelte overdriver noe voldsomt som om det er det eneste som har noe å si.


Spør Eggen om han mener at f.eks. Storflor eller Brattbakk like gjerne kunne spilt på back som på vingen. Tror du egentlig på det?


Jeg tror nok ikke det.

Men indreløperen Roar Strand var fast backreserve i mange år.

Så jo, Eggen hadde ikke nødvendigvis dobbel dekning på alle plasser.

Men forutsetningen er jo at den som blir flytta, både klarer det godt, og trives med ordninga.

Roar hadde faktisk flere kamper som back der han langtifra gjorde seg bort, det er utrolig hva man faktisk klarer med et godt fotballhode, masse innsats og vilje!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.09.2019 04:31    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Humma wrote:
Montana wrote:
Den Rosenborgske filosofien er bygget på prinsippene til Rinus Michels totalfotball som baserer seg på at spillere behersker og kan ta flere roller.
Som sagt sier jeg meg enig i at vi godt kunne hentet noe mer, poenget er at enkelte overdriver noe voldsomt som om det er det eneste som har noe å si.


Spør Eggen om han mener at f.eks. Storflor eller Brattbakk like gjerne kunne spilt på back som på vingen. Tror du egentlig på det?


Jeg tror nok ikke det.

Men indreløperen Roar Strand var fast backreserve i mange år.

Så jo, Eggen hadde ikke nødvendigvis dobbel dekning på alle plasser.

Men forutsetningen er jo at den som blir flytta, både klarer det godt, og trives med ordninga.


Jo, Eggen HADDE dobbel dekning på alle plasser.

Han hadde riktignok ikke rene rollespilelre som backup alle steder, men hadde over tid diskutert og testet seg frem til hvor han behøvde rene rollespilelre som backup.

Roar var en meget habil back so mselvfølgelig hadde enkelte begrensninger sett opp mot det optimale, men det økte investeringspotensialet i andre roller og sørget for at de so mvar i troppen hjadde større mulighet til spilletid og harmoni.

Det er et gjennomtenkt konsept jeg er sikker på at Nils med glede ville ha redgjort for hadde noen stilt spørsmål rundt det.

Det finnes ingen fasit annent enn at det er X antall midler tilgjengelig og man må velge hvordan disse brukes.

Å bruke 30 mill på Rushfeldt kontra 15 på en habil men ikke like god spiss og en bedre høyreback enn Roar hadde kanskje ikke gitt like bra utslag.

Det som jeg savner fra den tiden er at når en spilelr ble solgt visste klubben umiddelbart hvem som var den de skulle kjølpe som erstatter og hvem de skulle kjøpe om vedkommende ikke var tilgjengelig.

Sånn sett skal vi være glad for at Årst ble i Tromsø og vi kjøpte Carew selv om han kostet litt mere.

Ting kan skje og da har man en plan B og vet hvordan man skal håndtere at det ble plan B kontra plan A.

Vi får bare gjøre som hver dag... vente og se tenker jeg :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.09.2019 08:54    Post subject: Reply with quote

(flyttet fra Mathew-tråden)

PerO wrote:

Styret må ta en slik avgjørelse. De vet omstendihetene.

De vet hbilket budsjet SIB har
De vet hva Hornelands bestilling er
De vet hvilke kandidater som har vært aktuelle
De vet hvorfor vi ikke fikk dem


Relevant. - Det ville vært interessant å få vite mer om sportslig avd.s diskusjoner rundt byggingen av det fremtidige laget.

Noe vet vi:
- Eldre spillere skal etter hvert erstattes.
- Horneland ønsker ikke en for stor stall; rundt 18, der alle er faktisk aktuelle for spill
- Om vi skal bruke en del penger må det være en spiller som helt konkret er en forsterkning til start-elleveren
- Økonomien er ikke sterk i europeisk sammenheng; EL gir overskudd og penger i kassa, som er bra; men driftsbudsjettet gir begrensede muligheter til å gi god lønn. Mange spillere som vi kunne fått tak i og som sannsynligvis ville forsterket oss har høyere lønnskrav enn vi kan klare (ref. f.eks. Ožegovic og Mathew nå nylig).
- Styret snakker om et 3-årsprosjekt, der vi er inne i år 1. Sett i det perspektivet skal vi være virkelig gode i januar 2022, og da er plutselig Tagseth, Ceïde, Tørseth Johnsen, Serbecic, Ogbu m.fl. potensielt sentrale navn.

Jeg har en liten mistanke om at en øyeblikkelig styrking av stallen og første-elleveren er langt viktigere for supporterne enn for styret og sportslig avd.

Men vi vet selvsagt også at
- Horneland har selv uttalt at vi har dårlig bredde i forsvaret
- De siste vinduene har gitt oss fint lite
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 01.09.2019 09:47    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2019 10:21    Post subject: Reply with quote

Det kunne vært interessant om Bjørnebye stilte opp på Troillprat. Man kunne spurt om dette vinduet uten å gå inn på enkeltspillere, forhørt seg om hvilke konsekvenser det har at vi ikke har solgt spillere som det, hvis jeg husker rett, er budsjettert med og spurt om strategien for spillerlogistikk fremover. Koteng sa vel i samme pod at styret har gitt tydeligere signaler enn før om at nye spillere i større grad skal hentes fra egne rekker og at spillere som hentes utenfra skal kunne gå rett inn å forsterke laget.

Jeg kunne også tenkt meg å høre hva strategien er med tanke på å låne spillere. Vi har tydeligvis en treårsplan og hvorfor man satser på lånte krefter, som Akintola og Bjørn Maars, fremfor Ceide og Botheim er interessant. Det sies at tet tar tid å bygge lag, forståelig, men med leiesoldater blir man kanskje aldri "ferdig" før de forsvinner ut døra uten noen form for kompensasjon.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 01.09.2019 10:36    Post subject: Reply with quote

Ta gjerne med Horneland i samme episoden. Å høre hva tospannet tenker og få et inntrykk av hvor samkjørte de er, er virkelig interessant.

Det er kanskje det viktigste samarbeidet i klubben, og vi kan ikke ha en SD som ikke leverer det treneren forventer.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 01.09.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

Begge er hjertelig velkommen hos oss hvis de er interesserte, vi ville isåfall forsøke etter beste evne å grave i det folk lurer på rundt stall (Bjørnebye) og stil (Horneland). Og vi prøver oss med jevne mellomrom på å få til noe. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Spør i såfall hva som gjør at vi er i forkant av spillerlogistikken og hvordan dette prinsippet manifesterer seg i det som har skjedd siste halvannet år
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.09.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Jeg synes alt tyder på at Horneland ønsker å satse på trioen Reginiussen, Hovland, Valsvik samt Ogbu og Serbecic om de tar steg på utlån og returnerer.


Uavhengig av hva han ønsker er det i hvert fall det han må forholde seg til.

At han på noen som helst måte ønsker å satse på Valsvik er imidlertid beviselig feil. Det er vel omtrent bare Tørset Johnsen av utespillerne som har mindre spilletid i år. Med Reginiussen og Hovland tilgjengelig, har Valsvik startet annet enn kampen mot Lillestrøm hvor han var venstreback og ble tatt av til pause?

Dette er jo et paradoks, da Valsvik er den eneste (førstelags)spilleren hentet på permanent kontrakt under Horneland. Om dette er Hornelands spiller, jamfør oppfatningen om at trener ønsker seg spillere og Bjørnebye fasiliterer, er det pussig at sogningen er lagets mest soleklare benkesliter ved siden av Østbø.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 01.09.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Valsvik ble signert 18. Januar. Horneland hadde signert, men alt dreide srg vel da om krangelen ang. Oppsigelsestid.

Han hadde nok svært lite med den signeringen å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 01.09.2019 11:28    Post subject: Stig Inge Bjørneby Reply with quote

Hva med å se på spillerlogistikken med litt annen vinkel: På backene har vi dårlig dekkning; men : Vi ønsker ikke inn spillere som ikke styrker stallen. Da kan vi heller bruke Dølle og Trondsen som backup på back resten av året. De er bedre enn de fleste vi kan få tak i i Norge for tida. Og Lundemo kan vikariere på stopperplass, dersom vi ikke klarer oss med de 3 vi har igjen pr nå
Vi har god dekkning på midtbane og i angrep slik det er nå.
Så da kan jo Joakim Jønsson være så sjokka han bare vil; men vi kjører videre med et lag og en stall som kjenner hverandre og opplegget til Horneland. Hvordan tror dere Godset og VIF f. eks ser ut med en haug nye spillere, som kanskje ikke er et løft for laget heller, og som skal samspilles. Går nok ikke alt for bra ; spør du meg
Synest vi tenker kvalitet og framtid når vi prøver på Zakkariassen og Mattew. Håper vi lykkes bedre til vinteren. Fredrik Bjørkan kan vel være noe for oss.Så da er det bare å krysse fingre for at ikke Meling drar før 3. september
Men om Stig Inge er rette mann for oss er heller ikke jeg overbevist om. Den som ler sist, ler best
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 01.09.2019 11:29    Post subject: Reply with quote

@Zorac. Hentet vell Åsen også. Følger ikke helt resonnementet om at han er blitt prakket på av SIB (om det var det du mente). Står oppført med 12 kamper i år på RBK.no og spiller i en posisjon hvor det er uvanlig å rotere mye. Har blitt dratt fram av Horneland flere ganger som et eksempel på gode holdninger, og alle hentes ikke for å spille alt, noen hentes for å være backup.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.09.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

2019: Valvsik, to lånespillere, Tagseth inn. Ceide og Tørseth Johnsen opp fra akademiet.

Utgående kontrakt 31.12.2019 :
Østbø, DeLanlay, Akintola, Maars Johnsen, Bendtner.

Utgående kontrakt 30.06.2020:
Lundemo

Utgående kontrakt 31.12.2020:
Reg, Meling, Hedenstad, Helland, Søder, Botheim

Reginiussen i tillegg usikker for 2020.

Det brenner jo litt på kotraktsida også. Prisen vi kan få for Meling vil jo synke om ikke han signerer ny kontrakt. Helland bør vi få offloade for en liten sum. DeLanlay forsvinner jo som bosman spiller snart. Akintola og Maars behøver vi ikke regne med for neste år. Østbø vil vel ikke slite benk lenger? Lundemo, hva gjøres med ham, skal han satses på så bør han vel få ny kontrakt?

Blir jo en del dyre kjøp om det ikke ryddes opp i kontrakter og selges noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 01.09.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Montana,Haavarl,Pero Tommel'n opp!

Vi har som alle klubber et busjett å forholde oss til og jeg er veldig glad for at vi ikke kjøper bare for å kjøpe. Ikke lenge siden klubben gikk ut med at den måtte kutte i budsjettet for å få endene til å møtes. Å forvalte pengene som nå kommer inn fra europaligaen på en lur måte er viktig. Vi trengte en spiss men vi har Bentner sittende med fet lønn. Da er det meget bra at vi låner Maars for en billig penge i forhold til å kjøpe enda en ny spiss som også skal ha høy lønn nå. Det er en meget god og fornuftig løsning selv om det naturligvis lokker mer for fansen med et kjøp av en mer spennende og langvarig løsning. Jeg tipper at vi kjøper en spiss når Bentner sin kontrakt går ut. Da er det frigjort kapital. Det koster å eie mange spillere. Å kjøpe en Birk Risa for 10 mill på en lønn til 2 mill som back up på back plass sittende på benken er en dyr ting å gjøre og jeg tror ikke vi blir så mye bedre av det . Det er veldig dyrt for muligens å bli et snev bedre i bredden. Vi har lanlay,denic,Reitan,Ogbu, som fint kan spille høyre back og vi har åsenTrondsen/Valsvik som fint kan spille venstre back uten at laget rakner av den grunn. Stoppere er den plassen som en forsterkning trengs mest i mine øyne men heller ikke noen krise der. Å kjøpe en stopper som er av samme kvalitet som de vi har er meningsløst. Et soleklart førstevalg bør i så fall være førstepri. Om vi ikke finner det er jeg glad for at vi ikke bruker unødige penger her også. Valsvik og Lundemo er vell back ups her. Serbecic og Ogbu også muligens. Vi har et veldig godt lag. De er ikke eldgamle heller som noen påstår Ørjan Berg Skammelsrud Winsnes osv holdt det gående lenge. Kun Tore som nok synger på siste verset. Så er det ikke en konkurranse i å handle mest eller i å ha mest spillere med videresalgspotensiale. Det er ikke målet i seg selv som noen virker å tro. Det handler om å til enhver tid ha et best mulig fotballlag.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 01.09.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Steike jeg er glad for at flere her ikke er sportsdirektør i RBK, det som derimot er trist er at den vi har per i dag har samme tankene.
Drive med omskolering av spillere for å dekke tynnslitte posisjoner er rett og slett en skandale. Dere bruker dette som en gyldig unnskyldning for å ikke handle spillere.

Er da ikke meningen vi skal svi av 10 mill på en backup bak Meling, men sier dere at det ikke finnes en eneste spiller der ute som kan hjelpe oss på venstreback under den prisen? Er det virkelig OK at de kjøpte Valsvik som ikke engang klarer å danke ut Hovland?

At vi ikke hiver penger ut på en ny bendtner er ok, men det er fortsatt ikke OK at det vi ender opp med er BMJ på lån i 4 mnd, kanskje 6 mnd ekstra. Skal vi virkelig få en spiller i form for en annen klubb uten å evt kunne kjøpe han.
SIB har vist at han ikke behersker denne jobben. RBK bør snarest sparke denne mannen ut. Dette holder ikke
Vintervinduet 2018
Inn:
Erlend Reitan (Bodø/Glimt, låneretur)
Olaus Skarsem (fra egen stall)
Malte Amundsen (HB Køge)
Besim Serbecic (Radnik Bijeljina)
Alexander Søderlund (St. Etienne)
Igoh Ogbu (Gombe United)
Rafik Zekhnini (Fiorentina, lån)
Even Hovland (Sogndal)
Sommervindu2018
Inn:
Alex Gersbach (Lens, låneretur)
Igoh Ogbu (Levanger, låneretur)
Issam Jebali (Elfsborg)
Djordje Denic (Rad)

Dette er fra 2018, her er det jaggu ikke mye å skryte over.
Så legger vi til at vi har Aktinola på lån, Åsen som er en squad spiller, og Valsvik som ikke klarer å slå ut Hovland. Bør være bevis nok på at jobben SIB og speider gjør ikke er god nok.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 102, 103, 104  Next
Page 78 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb