English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Dinamo Zagreb
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste
André Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Vegar Eggen Hedenstad
8%
 8%  [ 9 ]
Tore Reginussen
13%
 13%  [ 14 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Birger Meling
6%
 6%  [ 7 ]
Mike Jensen
38%
 38%  [ 41 ]
Marius Lundemo
5%
 5%  [ 6 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
David Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Aleksander Søderlund
5%
 5%  [ 6 ]
Samuel Adegbenro
21%
 21%  [ 23 ]
Yann-Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 107

Author Message
domis
Senior

PostPosted: 26.08.2019 15:40    Post subject: Reply with quote

Hva tenker vi om Hovland til morgendagens match, benket eller få spille?
Jeg har såpass dårlig magefølelse med den fyren, spesielt tanke på utrolig mye surr og tabber i det siste. Hva det har gjort med selvtilliten er ikke vanskelig å forestille seg. Samtidig har vi en treg Valsvik som erstatter, muligens ikke bedre.

For en bedriten situasjon. Jeg føler faktisk det er her det kommer til å skrante hvis det går i den retningen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Legende

PostPosted: 26.08.2019 15:45    Post subject: Reply with quote

Hadde enkelt benket Hovland til denne, treg Valsvik eller ikke. Hovland er også treg, og mye verre i posisjoneringen enn Valsvik. Vi kan rett og slett ikke fortsette å spille med en stopper som koster en baklengs per kamp alene.

Selvfølgelig er jo dette nøyaktig den kampen der vi skulle hatt en lynkjapp stopper på plass, det hadde utgjort enorm forskjell, men den sommergaven fikk vi altså ikke av herr 'vente til alle mobilene til konkurrentene går tomme for strøm'.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 15:58    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne annet enn at Valsvik burde prioriteres foran Hovland for denne, ja. Vesentlig sterkere i lufta enn Hovland og vår eneste stopper som kan demme opp for spissen deres? Vi vil fremstå som vesentlig styrket i begge bokser. Elimenerer vel Hovlands sedvanlige feil per kamp også. Jeg sier go. Tommel'n opp!
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 16:07    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Pjoltergeist wrote:
Etter bortekampen tror han at kroatene tenker mer 90-10.

Horneland har ressonert seg til det ja. Men det er jo flott at han tror kroatene tenker det, for da må han vel tenke det samme selv. Hårreisende uttalese av Horneland. Blir vel en flott kamp når han har mistet håpet og motivere spillerne...

Det er en grunn til at han sier kroatene tenker det, ikke ham. Litt undervurdering og tar lett på det og plutselig har man blitt overhøvlet.
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 26.08.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
De som tror at vi scorer så mye mål i denne kampen. Kan de forklare hvordan RBK evner det basert på hvordan vi har spilt, spillere tilgjengelig og nivået til Zagreb?

Blir glatt 5-0
RBK RBK

1-0 Hovland langskudd fra 25m
2-0 Hedenstad frispark:2-0
3-0 Søderlund bommer alene med keeper, men ballen får en lei sprett så den går via milten til Søder og lobber vakkert utagbart i krysset
4-0 Akintola setter den i stolperota og ballen går opp i tverra og treffer øret til keeper'n
5-0 Strekkskaden til Helland curler ballen fra 18m og rett i krysset.

RBK RBK RBK

Neida, Vi vinner 4-1 etter total overkjøring siste 60min. [/url]
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 26.08.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

Ikke for å legge noen demper på kampen eller noe men jeg kommer fra en lang rekke med sånne åndenes makt kandidater. Nærsynte eller klarsynte eller hva de nå kalles. Plutselig fikk jeg glimt av kampen og vi ledet 2 - 0 til de 89 minutt. Helland la vakkert inn til Søderlund som nikket ballen i mål og hele Lerkendal tok helt av. Det ble lagt til 3 minutter og på overtid av overtiden så scoret Dinamo Z........ I det 94:14 minutt. Ingen kunne fatte eller begripe hvorfor det ble lagt til tid på overtiden og en av de største nedturene det siste tiåret var dermed et faktum.

Ja ja, jeg får si som Doctor Strange, nå som jeg har sagt hva som kommer til å skje så skjer det ikke RBK
Macha
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Bikker nok 16 000 solgte idag. Bør bli mellom 18-19000 på kamp
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2019 17:13    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Det ble lagt til 3 minutter og på overtid av overtiden så scoret Dinamo Z........ I det 94:14 minutt. Ingen kunne fatte eller begripe hvorfor det ble lagt til tid på overtiden og en av de største nedturene det siste tiåret var dermed et faktum.

Det er så jævlig typisk Hovland!
Yv89
Rutinert

PostPosted: 26.08.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Spent på morgendagens tifo! Very Happy
Mestalla
Senior

PostPosted: 26.08.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

Er ikke tifoen at vi skal bruke laserpenner? Håper det blir noe mer da, men så at latebarter at hadde skrevet at 2000 laserpenner var bestilt forrige uke.
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 26.08.2019 20:17    Post subject: Reply with quote

Det var bare kødd fra LB, og det er det kanskje fra deg også Mestalla?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Er på farten så har ikke vært 24/7 på nett før denne kampen

Ser ikke noe referat fra DZ sin pressekonferanse eller nyheter om DZ, skader el.l. Noen som har lest noe, for eksempel fra kroatiske aviser?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 26.08.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Norske "journalister" drar visst ikke på motstanderlagenes pressekonferanser.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 26.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Sitter her 10.000 fot over bakken, og snakker om sola:

https://www.adressa.no/10...8808b.html

utdrag:

"Vi hadde en bra taktikk sist. Petar (Stojanovic) fikk hjelp av flere sånn at vi nesten hele tiden hadde to spillere på Adegbenro. Men vi må passe oss sånn at vi ikke glemmer de andre spillerne også, sier Dinamo-trener Nenad Bjelica.

...

Rosenborg var flere ganger nære å score på corner i det første oppgjøret. Totalt skaffet RBK åtte cornere. ...

– Vi frykter høyden til RBK-spillerne og vi vet de er farlige på cornere. Men jeg mener vi hadde en god erfaring i første oppgjør og det tar vi med oss inn i kampen.

Han forteller videre at han i helgen så Rosenborgs 3–2 seier over Stabæk. Men at han ikke har jobbet seg i hjel før tirsdagens returoppgjør.

– Jeg vil påstå jeg brukte mer tid på å analysere RBK før den første kampen, kommer det kjapt fra Bjelica."
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 26.08.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

Da sier sæsstellern 16190! La oss håpe på en billettboom imorgen også, så blir det fullt fort!
Jan Erik
Senior

PostPosted: 27.08.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
FanFraSør wrote:
Det ble lagt til 3 minutter og på overtid av overtiden så scoret Dinamo Z........ I det 94:14 minutt. Ingen kunne fatte eller begripe hvorfor det ble lagt til tid på overtiden og en av de største nedturene det siste tiåret var dermed et faktum.

Det er så jævlig typisk Hovland!

Det er akkurat dette jeg frykter Sad Da får det heller være bedre om vi er sjanseløse fra start enn en sånn nedtur.
Duncan
Junior

PostPosted: 27.08.2019 00:09    Post subject: Reply with quote

Om et døgn er vi i Champions League!!!
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 27.08.2019 00:15    Post subject: Reply with quote

Håper Cyrilp har kjøpt inn en 20-pack eller to.
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 27.08.2019 00:17    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
Om et døgn er vi i Champions League!!!

La det skje!! Very Happy
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 27.08.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Nå kommer nervene igjen...
Back to top
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 27.08.2019 00:30    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

– Vi frykter høyden til RBK-spillerne og vi vet de er farlige på cornere. "

Vist et av disse lagene først skall frykte høyde, så er jo det oss. Blandt de utespillerne som startet sist var peric-197cm og petkovic-193cm)
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 01:25    Post subject: Reply with quote

Nå har vi mot alle odds lyktes med å kvalifisere oss til et gruppespill i EL denne sesongen. Det kan bli lenge til vi er så nær CL som vi er nå. Det blir med rette stilt mange kritiske spørsmål mot klubben, men nå er det på tide å legge kritikk og negativitet til side et øyeblikk.

Vær takknemlige for at vi er ROSENBORG, og at vi igjen får oppleve et CL-kledd Lerkendal og hymnen mange av oss vokste opp med.

Det meste skal klaffe for at vi skal gå videre i morgen, men større mirakler skjer da i fotballen hele tiden. Dette er noe av det som gjør fotballen så magisk som den er.

Jeg håper flest mulig får fingeren ut av ræva i morgen og kommer seg på kamp. Hva er meningen med å være fotballsupporter om man ikke tør å drømme?

Slipp følelsene og fanatikeren i dere løs, sammen kan vi oppnå alt! Om ikke annet skal vi faen meg vise fotballeuropa hvilken ramme og stemning vi kan tilby når vi er på vårt aller beste.

TIL EUROPA!
abjoern
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 02:51    Post subject: Reply with quote

Dinamo Zagreb har et høyt nivå inne, men de er fortsatt rustne, spilte ganske svakt i forrige kamp, undervurderer oss litt.

Det eneste som vil skuffe meg i morgen er om vi ikke tar store nok sjanser. Vi må gamble. Vi kan ikke tenke at vi skal holde nullen. Vi må mose dem, vi må få dem til å kollapse fysisk, mentalt og teknisk.

Vi har selvfølgelig for mange svakheter i for mange posisjoner, og ser gjerne et nytt stopperpar i morgen, men dette er heldigvis den type kamp med den type motstander hvor det ikke trenger å bety så alt for mye.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 27.08.2019 03:09    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan det går mot Dinamo Zagreb så vil RBK få sitt 4 gruppespill i Europa på 5 sesonger (3 år på rad). Vi er tilbake der vi bør være, spille gruppespill i europa så og si hvert år.

Stor forbedring fra 2011-2014 hvor vi kun hadde 1 gruppespill på 4 år.
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 27.08.2019 07:03    Post subject: Reply with quote

Dette er en av få kamper jeg faktisk ikke håper på et tidlig mål til rbk. Scorer vi tidlig er jeg redd Zagreb setter opp trykket voldsomt og dette mens de fremdeles har mye sprut i bena. Dette gjør til at de scorer og vi er pretty much fucked.

Her er mitt drømme-scenario:
* Zagreb går ut i hundre det første kvarteret i håp om å punktere dette tidlig. Som de gjorde i første kamp. Hovland klarer å unngå å drite seg og vi står i mot trykket.
* Kampen flater seg så litt mer ut, med noen sjanser til begge lag, men Zagreb er best i banespillet og begynner å føle seg komfortable.
* Laga går til pause på 0-0. DZ begynner å kjenne at dette skal gå heelt greit..
* RBK endrer taktikk i pausen og går ut med stort aggressivt trykk i andre. DZ blir litt tatt på senga, men står imot.
* Men etter 2-3 sjanser knuger RBK inn et ikke for pent mål 10-12 min ut i andre.
* Zagreb går i Kåre-fella og legger seg litt bakpå, delvis for å motstå det overraskende rosenborg-trykket, men også for å prøve å ri det av til RBK går tom.
* Rosenborg får fortsette trykket og målet ga selvsagt masse ny energi. 25-30 min ut i andre setter RBK sitt andre på dødball.
* Plutselig har DZ jævlig dårlig tid og må fram på banen. De kjenner det i bena og vil veldig gjerne unngå ekstraomganger.
* Et visst trykk på rbk nå, men vi står imot.
* 5 min før slutt åpner det seg for en kontring og denne setter Samuel i mål!
* Et hinsides trykk fra Zagreb nå, men de er slitne og vi unngår baklengs.
* Fløyta går og Rosenborg er i Champions League! RBK

Hehe, vel det er lov å drømme litt om «drømmenes teater» på en dag som denne.. Wink
Lykke til i kveld, boys!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 34, 35, 36  Next
Page 12 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb