English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerkontroversene Elite/Serien 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 25.08.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

S08 snytt for straffe (soleklar dersom man sammenligner med straffen vi fikk mot Stabæk) mot Godset etter at keeper kommer ut i feltet og hopper på en motspiller og slår ned en annen. Sikkert to meter unna å treffe ballen.

Ingen kan si at dømmingen i Eliteserien er konsekvent.
Back to top
View user's profile Send private message
Hernes
Junior


Joined: 22 Sep 2015
Posts: 48
Location: Trondheim

PostPosted: 25.08.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg burde hatt straffe nå, keeper ruser ut, bommer på ball og bokser en Sarpsborgspiller i hodet. Ca 10000 ganger klarere straffe enn det Hovland fikk i går. Men sånne blir desverre sjeldent dømt på
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 25.08.2019 19:25    Post subject: Reply with quote

Keeper og straffespark. I kampen Strømsgodset - Sarpsborg dundrer Strømsgodset keeperen rett inn i Sarpsborg spilleren. Det ser ut som et klart straffespark. 5 meter ble resultatet.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 25.08.2019 19:26    Post subject: Reply with quote

Svært sent ute der jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.08.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Målscorer James er i offside når han setter inn 1-1-målet i dagens 2-2-kamp mot Odd.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.08.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Video her.

https://www.tv2.no/sport/10802081/


PÃ¥ slutten av denne ser man det filmet fra andre siden. Ikke bra!

https://video.eurosport.n...ideo.shtml
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.08.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Å herregud, det der er jo rett slett et overfall. Han ligger jo på Wangberg når han MMA-albuer ham rett i tinningen. Neutral

Men han datt jo tydeligvis, så da er det innafor?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 05:24    Post subject: Reply with quote

Sånn jeg ser det har fallet stoppet - han har landet på Wangberg og vet det - i det albuen akselererer aggressivt ned mot motstanderen. Aldri i verden at dette handler om å ta seg for eller et forsøk på å bevare balansen. Dette er overfall og han bør få tosifret antall kamper. Egentlig synes jeg godt han kunne få beskjed om å finne seg en annen idrett, men det er kanskje å håpe på litt i overkant.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 26.08.2019 07:57    Post subject: Reply with quote

Verre er det at dette kan være karrieretruende for Wangberg. Han har vært ute med hjernerystelser før, og det skal ikke så mange flere sånne smeller til før det ikke lenger er forsvarlig å drive med kontaktidrett.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 26.08.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

Standarn McClintock wrote:
S08 snytt for straffe (soleklar dersom man sammenligner med straffen vi fikk mot Stabæk) mot Godset etter at keeper kommer ut i feltet og hopper på en motspiller og slår ned en annen. Sikkert to meter unna å treffe ballen.

Ingen kan si at dømmingen i Eliteserien er konsekvent.


Jeg har ikke sett situasjonen i Godsetkampen, men tipper dømmingen der er et resultat av at Inge Andre Olsen og Janne Jønsson fikk stå på tv dagen før og slakte dommeren i den kampen. Lettere å ikke dømme og få litt kjeft på det, enn å dømme og bli anklaget for å være partisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 26.08.2019 09:46    Post subject: Reply with quote

Oppsiktsvekkende høy toleranse for den slags i Norge, egentlig. Hadde det vært England hadde de fått seg ei kraftig skrape. Benitez fikk bot i fjor fordi han sa at han trodde dommeren kom til å gjøre enn god jobb, eller hva det nå var.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.08.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Norske dommere i et nøtteskall det der. Bedre å bare gjemme seg hele kampen, for 'en god dommer er den man ikke legger merke til', som kjent.
Begynner man å vifte med friske farger eller lage skingrende pipelyder sier det seg selv at det er kontraproduktivt.

På handlingsplanen for dommerforeningen de neste årene står:

1. Bytte til kamuflasjefargede dommeruniformer (2 draktsett: ett plastgrønt og ett jordspettet gressgrønt)
2. Trekke tilbake den allmenne bæretillatelsen for kort (må hentes hos fjerdedommeren ved akutt behov)
3. Bytte ut fløytene med mer stillegående modeller (<15 dB)
4. Jobbe for større grad av hjemmekontor kombinert med VAR-dømming.

True story.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 26.08.2019 15:34    Post subject: Reply with quote

En kan si mye om Svein-Erik Edvartsen, men han har noen gode stikk og mye insider-info vedr tilstanden for den norske dommerstanden, og utenom når han lar personlige rants styre innlegget, har han mange gode innlegg som årets nordicbetdommer. Bl.a. dette:

https://www.nordicbet.com...-er-fakta/

Quote:
Jeg har flere kilder i den internasjonale dommerverden som «sitter tett på der det skjer». Disse bekrefter selvsagt det vi alle ser: Norske dommeres standing i Europa har aldri vært svakere. Som nevnt tidligere erde harde fakta at norske dommere både på herresiden og kvinnesiden aldri har vært lavere rangert.Etter at Svein Oddvar Moen rykket ned igjen ble bildet enda verre. Norge har altså for første gang på over 30 år ingen dommere rangert verken i UEFA-kategoriene «elite» eller «category 1». Norge har fire dommere i «category 2» (Moen, Hansen, Hobber Nilsen og Eskås) og tre dommere i «category 3» (Hagenes, Saggi og Steen).

I samsvar med vane har jeg den siste uken kun sett forsøk på avsporinger, bortforklaringer og unnskyldninger. Ingen ydmyket. Ingen ærlighet. Ingen sier som det er. Det er synd, da dommerfamilien er nødt til å ha troverdighet og integritet. Det finnes dessverre ikke lenger, og det er ikke noe rart at det ikke blir noen utvikling eller forbedring når man ikke innser at man befinner seg i gjørma.


Dette innlegget er også lesverdig: https://www.nordicbet.com...leveranse/
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 26.08.2019 15:44    Post subject: Reply with quote

Han slår inn åpne dører. Edvartsen var jo også en veldig svak dommer selv så blir for dumt når han retter fingeren mot de tidligere kollegaene sine.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 26.08.2019 15:50    Post subject: Reply with quote

Det er fint når Edvartsen er den som kritiserer andre for manglende ydmykhet, ærlighet og troverdighet... Det sier sitt om selvbildet på den mannen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 26.08.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Edvartsen farer med så mye sprøyt og oppdiktede kilder at han må puttes i båsen kalt klovn kategorien "elite"
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.08.2019 17:44    Post subject: Reply with quote

Bamba er ute for å skadebegrense litt ja. Gi ham karantene ut året nå da, han ber jo så pent om det.

https://www.vg.no/sport/f...suspendert

Ikke at det hadde hjulpet stort men noe som faktisk gjør saken enda verre er at de er i en helt ren duell i forkant, Wangberg er ikke røff eller ufin eller noe som helst, så det er jo ikke en gang ekstra tenning og adrenalin/sinne/frustrasjon i bildet fra Bambas side som "forsvarer" angrepet. Bare litt vold for voldens skyld liksom.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 27.08.2019 20:33    Post subject: Reply with quote

4 kamper for Bamba
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 27.08.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Alt for lite, men ikke overraskende. Mener NFF la vekt på at han unnskyldte seg. Fyren løy jo på direkten i pauseintervjuet om at det var et tilfeldig uhell...
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 27.08.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Latterlig, hensyntatt at maksstraffen er 7 kamper og at "dommeren hadde ikke noe særlig lyst til at vi skulle vinne"-kommentarer betyr 1-2 kamper.

Hva er det som gir 7 kamper? Dokumentert tap av kognitive evner hos offeret?

Beskytte spillerne er tydeligvis et slagord og kun det!
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 27.08.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

For det overfallet som er renhekla vold er fire kamper en skam. Kanskje han hadde fått sju hvis han reiste seg opp og hoppet på hodet til Wangberg?
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.08.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har egentlig aldri likt Wangberg og Bamba har jeg fint lite forhold til egentlig så jeg føler meg rimelig nøytral i denne saken. Og jeg må få lov til å si at fire kamper for en hensynsløs albue mot hodet -med forsett- er ufattelig feigt av NFF. Dette viser atter en gang at de hellige dommerne skal beskyttes -og ikke spillerne som mantraet lyder-for en hver pris. Hadde Bamba skjellt ut dommeren og benyttet diverse kjønnsord og annet snadder så skal du se at straffen hadde blitt langt høyere.


Unnskyldningen ble vektlagt ja, selvfølgelig.

Hvordan resonerer de i NFF da mon tro?

NFF Goon #1: Altså, det er jo en veldig stygg episode, og det ser jo ikke bra ut på TV.
NFF Goon #2: Nei, vi må kanskje statuere et eksempel da. Er ti kamper for mye?
NFF Goon #1: Ti kamper er perfekt, da får han med seg sesongsavsluttningen og det blir litt mindre oppstyr enn om han blir suspendert sesongen ut.
NFF Goon #2: Utmerket, ikke er han norsk heller så vi slipper at media påpeker at man de facto benker en potensiell landslagsspiller ut sesongen.
NFF Goon #3: Vent litt. Bamba snakker på TV nå. Han sier unnskyld!
NFF Goon #1: Hurra!
NFF Goon #2: Jippi, nå slipper vi å stauere at eksempel. Gi ham en standard "streng" firekampers. Hva blir det til lunsj?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 28.08.2019 07:15    Post subject: Reply with quote

Hvis dette er resultatet, er det feil med regelverket, eller de som vurderer sakene, eller begge deler.

Som andre har vært inne på, slenger man (med rette) med leppa mot dommeren, vanker det straff. Her snakker vi om et regelrett overfall med plenty av videobevis som hadde gitt streng dom i en sivil rett. Fra Bamba sin side viser dette null respekt for motstanderens liv, helse og karriere, og det er bare flaks som gjør at han ikke avslutter en av de tre når han sender en hard albue i retning en forsvarsløs motstanders hode. Jeg følger hockey litt og det har vært noen saker også dette tiåret hvor spillere, både aktive og tidligere, har tatt kvelden i forbindelse med konsekvensene av for mange hjernerystelser i løpet av karrieren. Det er selvfølgelig en idrett med tøffere kontakt enn fotball, men uansett burde det være en absolutt nulltoleranse for vold mot konkorrenter. Det kan ikke være noen tvil om intensjonen i slaget, og jeg er helt enig i at 4 kampers karantene er å pisse blod i trynet på all bullshit om spilleres trygghet.

Så tror jeg selvfølgelig at ingen verdens ting kommer til å forandres av dette. De høye herrer sniffer wienerbrød og stirrer i taket og tenker på sin egen fortreffelighet og dett var dett.

Skam.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2019 08:51    Post subject: Reply with quote

Det er så tåpelig. Det er ikke rart den norske dommerstanden er svak - og den er etter min mening enda svakere enn det den internasjonale graderingen tilsier - når hele systemet er fullstendig uten ryggrad. Fire kamper er katastrofalt, og de tre kampene Coly fikk var nesten like katastrofalt. Hvis jeg var Wangberg ville jeg vurdert en politianmeldelse, bare for å statuere et eksempel - jeg skulle vært interessert i å vite om retten vurderer NFFs 'straff' for dette som tilstrekkelig til å unngå rettslige sanksjoner mot spilleren. Det er ren, uprovosert vold.

Det kan synes som de er mer opptatte av å beskytte dommerne og holde tallene på kort og karantener nede enn å beskytte spillerne og øke kvaliteten på dømminga. Og jeg tror de bruker karantener og kort som måltall.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.08.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Hmm, konfliktsky innstilling og mer opptatt av å slå ned på dissens og kritikk mot dommerstanden enn mot faktisk voldelige spillere... minner meg om en fyr som brukte å dømme i eliteserien før, når jeg tenker på det. Forresten, hvem er det som er dommersjef i forbundet for tida?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 5 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb