English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yann-Erik de Lanlay
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 18.07.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Kåre ville jo gi ny kontrakt til Yanni mens han var skadet men fikk ikke lov, så ikke umulig at han prøver å hente han.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 09.08.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Kontrakten utløper om 4 mnd. Ligger an til avskjed?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 09.08.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Lanlay er ikke dårlig spiller. Om vi ikke ønsker å ha han med videre, må det bety at vi heller ikke ønsker å ha Akintola i troppen. For han er ikke bedre. Skulle hentet Ejuke før han ble solgt til Nederland..
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 09.08.2019 12:35    Post subject: Reply with quote

Kjedelig å miste De Lanlay. Hadde vi hatt midtbanespillere med overblikk nok til å bruke han så hadde vi skapt ekstremt mange sjanser. Han er den ENESTE spilleren som går på bakromsinitativ før ballen blir sendt...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2019 13:02    Post subject: Reply with quote

Uenig. De Lanlay går på bakromsinitiativ, ja, men de er konsekvent feiltimet. Han har mange interessante ferdigheter, men det blir lite ut av det fordi han dessverre mangler overblikk til både å løpe på riktig tid og sted, og spille ballen på riktig tid og sted. Han har fart, utholdenhet og presisjon, men får lite ut av det på grunn av manglende smartness og enkelte aspekter av nærteknikken.

Viser ellers til den xG-statistikken som blir presentert i en annen tråd her, som viser at han så langt i år er den minst forventet produktive av kantspillerne våre. Det ville overraske meg mye dersom ikke dette viste seg å være rimelig representativt for hele karrieren til De Lanlay.

Jeg ser forøvrig gjerne at vi i stedet henter en typisk bakromsving som faktisk vet hvordan man timer bakromsløp, det har alltid betalt seg for oss. Jevtovic og Mikkelsen var på et helt annet nivå her, og selv Trond Olsen gjorde jo en god del skade på grunn av dette, selv om han hadde ...visse andre mangler. Helland er også mye flinkere enn De Lanlay på dette, det er bare synd at han ikke er hurtig nok til at det skaper de helt store sjansene.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 09.08.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

De Lanley er best når vi setter opp mot etablert og han får spille trekant med Meling og Konradsen.

Slik kampen ble mot Sarpsborg hadde han muligens fungert bredre på venstrekanten, men så ble han plassert på høyre. Han har ikke samme relasjonene med Hedenstad og Jensen.

Det hadde selvfølgelig betydd å satt ut/flyttet formspiller Adegbenro, som selvfølgelig er vanskelig å forsvare.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

Men han skaper ingenting selv når han er med og setter opp trekanter. Det ser 'lagmessig' ut, men det blir lite og ingenting utav det, selv om noe skyldes at Meling også er lite effektiv framover. Hvis De Lanlay er den som spilles fri, så er det fortsatt sjelden avleveringen hans havner i nærheten av noen med scoringsmulighet. Jeg vil faktisk påstå at det er statistisk farligere dersom Adegbenro angriper alene enn hvis vi setter opp de tre nevnte.

Han er best de få gangene han klarer å drive innover med ball og skyte, men det skjer dessverre veldig sjelden. Akintola er en bedre spiller, rett og slett, uten at noen vel er helfrelst av hans prestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 09.08.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

De spiller seg jo fri og til innlegg ganske ofte. Det er vel ikke viktig hvem som er tredje sist, nest sist eller sist på ballen så lenge det skapes sjanser.

Her er det jeg fant fra De Lanleys antageligvis beste kamp (spilte 65. min) så langt i år fra 5-1 seieren over Viking 13. Juli:
https://streamable.com/o0qyj
https://streamable.com/vu66r
https://streamable.com/ykyzo
https://streamable.com/60xeu
https://streamable.com/n45xo

Synes nå dette er ganske brukbare bidrag. Spesielt når man tar høyde for hvor lite tillit over tid De Lanley har fått.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Joda, noen av de bidragene der er jo ok de, samtidig viser de fram hvorfor det blir lite utav det. Det er først et godt initiativ fulgt av en litt upresis pasning, så en vanskelig pasning i ryggen til en spiller med tre mann rundt seg (og så får han heldigvis skutt godt på en halvsjanse på nedfallsfrukten), så to korte støttepasninger, så et dårlig innlegg med god timing, så en situasjon der han to ganger løper seg i offside før lagkameraten har mulighet til å spille ham. Veldig mye "greit nok, men".

Og man må jo huske på at dette ikke er noen 22-åring som nettopp har satt føttene ved Olav T for første gang, det er en 27-åring som har spilt i klubben i over fire år, og hatt denne typen statistikk og prestasjoner jevnt over. Vi har jo også ført statistikk over tredjesisteinvolveringer, uten at han har dominert den statistikken heller, så vidt jeg kan huske. Det føles kanskje som det ligger noe i lufta, men over tid er han ingen poengplukker, og jeg mener altså det er en grunn til det.

For oss har han hatt størst verdi som plaster på en offensiv vingback hos sterkere motstand, som Celtic, for eksempel. En skikkelig motspillsspiller for å demme opp i 4-5-1. Den jobben gjør han veldig bra, og derfor er det synd at han ikke ser seg selv som et backalternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 09.08.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Dette Yanni-målet kom i den perioden da han var best:

https://www.youtube.com/w...a_5xf9y_kI
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.08.2019 15:01    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 09.08.2019 15:31    Post subject: Reply with quote

Hvis det betyr at Ceide får mer spilletid så er det helt greit at han forsvinner:) men det blir tynt på vingen hvis Akintola og dølle forsvinn....... Tar sistenevnte foran han som er leid inn........
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 09.08.2019 17:05    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke sammenligne Mikkelsen og Lanlay som bakromsvinger. Hadde Selnæs eller noen andre vært her som er god til å slå gjennombrudspasninger, ville han fått mange gode sjanser. Tror jeg ikke har sett en eneste god gjennombruddspasning på veldig lenge. Dette var en av de viktigste tingene Horneland var opptatt av. Får håpe vi snart henter en midtbanespiller som er god på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 09.08.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

@zaphod81

Joda, enig i analysen din, men man må nesten ta med i beregningen spilletid, kontinuiet og skadeavbrekkene hans. Og man har jo sett andre spillere som ikke akkurat har blomstret under Kåre, som nå framstår bedre når vi både er bedre trent og har et mer fungerende system.

Tror du ikke han ville framstått langt bedre om han hadde fått samme tillit som f.eks Konradsen har fått på venstre indreløper i år? Det tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 09.08.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Gjør ikke noe å miste han. Var veldig positiv da han ble hentet, men det har blitt mye skader og det tar lang tid etter avbrekkene før han kommer opp på et bruktbart ballnivå igjen. Hever for høy lønn sammenlignet med det vi får igjen.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 09.08.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

For min del er skadeplagene det eneste jeg har å utsette på han. Godt vingalternativ med flott energi i spillet sitt. Klager aldri. Føler de at de har kontroll på skadene nå så bør han få ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 09.08.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per han forlenger. Uten tvil.
Det er andre vi må ha ut.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 09.08.2019 18:04    Post subject: Reply with quote

Ikke i troppen mot Tromsø.

Ikke nevnt som skadet her heller.

https://www.rbk.no/nyhete...fqGaEIrshA

PÃ¥ vei bort?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 09.08.2019 18:04    Post subject: Reply with quote

Det er vinger som han vi trenger i europa,som er god begge veier.han har også mye erfaring.
Kan ikke bruke ceide som er god bare framover,da blir vi avkledd i europa.

Lag som RBK,må ha slike spillere mot bedre lag.

Men signerer vi akintola,trenger vi ikke han.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

Hvis han er på vei bort nå eller når kontrakten går ut til jul så håper jeg vi får inn Torgil Gjertsen som erstatter
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 09.08.2019 18:18    Post subject: Reply with quote

Jeg har i allefall ingen problemer med å miste DeLanlay. Enig med Zaphods analyser. Flott fyr som jeg ønsker alt vel, men har ofte vært en kilde til frustrasjon. På tide med nytt blod.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 09.08.2019 18:23    Post subject: Reply with quote

Litt spesielt med en tropp uten De Langlay, når Birger Meling er suspendert og Reginiussen skadet. Det vil si at vi stiller med solide tre forsvarsspillere i denne kampen. DeLanglay ville vel vært et logisk backalternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 09.08.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
DeLanglay

*Lanlay
Ikke ta det personlig, dette gjelder alle. Irriterer meg grenseløst når supportere ikke evner å skrive navnet på spillerne riktig.. Jeg mener, det står rett der i trådtittelen! Adengbendro meg her og Melling meg der.

Edit: må kritisere meg selv også da, før noen kapper huet av meg, som ikke skriver «de» med liten D og mellomrom mellom de og Lanlay.. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 09.08.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Ratatosk wrote:
DeLanglay

*Lanlay
Ikke ta det personlig, dette gjelder alle. Irriterer meg grenseløst når supportere ikke evner å skrive navnet på spillerne riktig.. Jeg mener, det står rett der i trådtittelen! Adengbendro meg her og Melling meg der.

Edit: må kritisere meg selv også da, før noen kapper huet av meg, som ikke skriver «de» med liten D og mellomrom mellom de og Lanlay.. Wink

Bøyer meg i hatten og legger meg paddeflat! Poenget står derimot fortsatt!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.08.2019 19:07    Post subject: Reply with quote

De lanlay på vei bort?
Går rykter om det nå og tydeligvis flere som spekulerer i det ser jeg (her inne).

Skal vi tippe Oostende har kommet med et bud?

Synd, men ikke det verste som kunne skjedd i såfall.

Oppofrende og herlig spiller som alltid gir alt, men langtifra den jeg er mest redd for å miste.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Next
Page 35 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb