English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerkontroversene Elite/Serien 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.04.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Valur mener du?
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 13.04.2019 22:37    Post subject: Reply with quote

Rosalind standarn wrote:
Kan bare nevne hele kampen som kontroversiell...
Hobber gjorde mye rart og kunne gitt Brann straffespark minst én gang. Kunne også vært flere kort til Viking (og Brann), samtidig de to gule, og da røde, til Sale, var begge veldig strenge.


Han kompenserte vel siden Høiland ikke fikk det røde han burde hatt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 13.04.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Hobberd svarte godt for seg under intervjuet (rundt straffesituasjonene) og han var også kritisk til seg selv, noe som iallefall tyder på litt selvinnsikt, men herre jemini dette var noe av det aller aller aller verste jeg noensinne har sett i norsk liga.

Som han forklarte rundt Bamba sin situasjon så kan man være enig om at han kan la være å blåse, men de andre og da tenker jeg særlig på at Berisha regelrett blir punch out av Austbø rett forran trynet til dommer... At Brannspillerne og trener Nilsen ikek klarer å holde seg fra å kritisere dommer idag synes jeg man skal la gå hus forbi uten straff for dette var regelrett ille..

Og at Sale fikk rødt var også helt uforståelig, tyder på 0.00000% Fotballforståelse fra dommer Hobber.

Var Edvardsen noen gang så ille?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 13.04.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Enig! Brann kan rett å slett ikke få noen reaksjoner pga dette.

I tillegg er der også journalister som drar ord ut av munn på de ”pårørte”..
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 13.04.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Ja, reporteren masa fælt på Berisha og co for å få svarene hun ville ha.
Men NFF driter vel i det og gir vel karantene.
Hvis ikke skal de få litt kudos for å ikke være firkanta.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 22.04.2019 14:51    Post subject: Reply with quote

Interessant situasjon dette med Hobber som dømte dårlig mot Brann sist, og så blir sendt på "internasjonalt høyrisikooppdrag" i dag så han ikke kan dømme oss mot Godset.

https://www.nordicbet.com...bk-godset/

Dette er skrevet av Svein-Erik Edvartsen, som ikke er nøytral i saken. Han var i åpen konflikt med dommersjef Terje Hauge da han selv ble kastet ut for en stund tilbake, og ser nå ut til å hoppe på alle muligheter for å hakke på dårlig praksis.

Men her virker det jo som han har et poeng, eller? Er dette bare lureri for å straffe Hobber uten å innrømme det offentlig? Så kom jeg til følgende sitat som Edvartsen har skaffet fra en "meget sentral kilde når det gjelder internasjonal fotballdømming".

meget sentral kilde når det gjelder internasjonal fotballdømming wrote:

Why should a Norwegian ref prioritize matches in other countries when NFF pays his salary? However, the appointment of a ref for an important game after a poor performance already says everything. Norway must be the only country where a ref does not get free a few weeks after a bad performance.


Den siste setningen der skurrer. "Does not get free"? Det høres ut som engelsk skrevet av en nordmann som ikke behersker språket kjempegodt. Det ble i sin tid kjent at Edvartsen hadde sendt støttemailer til seg selv fra anonyme tredjeparter (oppdiktede folk). Er han sin egen oppdiktede sentrale skikkelse som sender seg selv info på direkte-oversatt-fra-norsk-engelsk?

Dette er såpeoperaen som bare gir og gir.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 22.04.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Stinker veldig av "Meget sentral kilde" ja.

Ellers så får vi vel klarhet i hva den internasjonale kampen gikk i. Kan være at de andre FIFA-dommerne som ikke hadde kampoppdrag denne runden ikke hadde anledning. Hadde jeg vært dommersjef og det lot seg gjøre at en vilkårlig dommer kan få seg en tur til utlandet så ville jeg ihvertfall sagt ja uavhengig om hva som eventuelt skjedde i runden før.

Edvartsen spiller iallefall høyt her, men kan hende at de av oss som ville brydd seg hvis det viser seg at Hobber Nilsen skal dømme en slik kamp idag allerede anser det innlegget der til å være skrevet av en bitter mann som er ute etter å provosere.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 22.04.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Uansett så puster jeg lettet ut når Hobber Nilsen ikke skal dømme RBK.

Dette er sakset fra Aftenposten 17. april:
«Men nå bekrefter dommeren selv, og dommersjef Terje Hauge til VG at han ikke kommer til Trondheim. Han har sagt ja til å dømme en internasjonal kamp samme dag, men kan ikke avsløre hvilken kamp det er.

– På grunn av at dette er en høyrisikokamp med en stor spenning rundt seg i den nasjonen den spilles, kan jeg ikke si hvilken kamp det er før oppdragsgiver selv slipper dommeroppsettet, sier Hobber Nilsen til VG.»

Høyrisikooppdraget er i egyptisk Premier League i morgen: https://law5-theref.blogs...tions.html
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.04.2019 05:19    Post subject: Reply with quote

Haha, da blir det spennende å se hvordan SEE tar dette. Very Happy
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 27.05.2019 08:55    Post subject: Reply with quote

Denne tråden har fått et rolig liv første 1/3 - har vel vært annet enn dommerne som har vært problemet. Wink

Synes bare det er verdt å nevne Dølle vs. Berisha i går. Dølle vipper opp ballen, Berisha bruker armen (bevisst eller ikke) til å få den med seg ut av egen 16-meter. Ble ikke dømt straffe (dommeren så det vel ikke), og det hadde kanskje vært strengt, men som poengtert av andre - motsatt situasjon på Lerkendal hadde ført til mange lange oppslag om dommere i lomma osv.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

Da får vi vel også notere Hedenstads gule kort på plussiden her. Hadde vi vært serieledere, så hadde det nok blitt gjort enda mer ut av at han ikke fikk det røde.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 27.05.2019 09:03    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Hedenstad var griseheldig som fikk avslutte kampen i går. At han fortsatt med den aggressive holdningen igjennom kampen er for meg en gåte. levde på kanten hele tiden
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.05.2019 09:13    Post subject: Reply with quote

Horneland burde byttet høyreback i pausen. Nei, vent..
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

Men Tore Hansen la jo lista på forsettlig drap for å få gult da, når verken Mike eller Trondsen fikk, så jeg synes ikke det er rart at Hedenstad ikke fikk to gule. Holdt seg sånn ish på matta.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 27.05.2019 11:27    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at den kunne vært god og oransje, ja.

Så har vi den litt senere hvor Berisha, tenkeren, faller tungt med armene til Hedenstad i ryggen. Min høyst subjektive mening om dette er at Hedenstad har hendene i ryggen på ham for å "ha kontroll" på ham, og at armene mer følger etter enn dytter. Men sannheten vet vel kun de to som var involverte, og sannsynligvis er ikke de enige heller.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, Berisha jobbet hardt for å få ham utvist. Konstant terging.

Det var uansett ikke i nærheten av gult, men jeg var bekymret når Hedenstad skulle begynne å yppe til bråk i etterkant. Det er jo å be dommeren om å flekke opp to gule for å roe gemyttene, for så å oppdage at det ble Hedenstads andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 16.06.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Bare å bringe den opp med én gang - Sheriffs sitt røde kort for LSK mot Viking. Ville ikke sagt det var frispark engang. Katastrofal avgjørelse ville jeg sagt.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 16.06.2019 18:15    Post subject: Reply with quote

Forferdelig av dommeren. Når tankene er som mørkest på RBKs vegne så trøster jeg meg med at noen har det verre. Tenk å ha Tommy Høyland på laget og måtte juble for det han driver med.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 16.06.2019 20:03    Post subject: Reply with quote

Feil dømt, men kan ikke se at Høiland gjør så forferdelig mye galt der annet enn å forsøke å komme seg foran forsvarspilleren som klønet hindrer han i det. Slik at det riktig hadde vært et frispark og et gult kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.06.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Ikke lett for dommeren å vurdere om det det der er frispark eller ikke, men synes ikke det ser ut som en opplagt målsjanse.

Dommerne i Norge er jo ikke noe bedre enn spillerne, så at det ikke gjøres mere feil som får slike utfall er jo egentlig bare tilfeldig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.06.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det er det Høiland som konstruerer hele fallet når han kaster seg med hodet først inn i Lillestrømspilleren. Hverken kort eller frispark. Men at det er vanskelig for dommeren å se, skjønner jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.06.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er kontroversielt at vi har så få kvalifiserte dommere her i landet at Døvle får dømme kamper i Elite/serien.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.06.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Vi har fått illustrert hvor elendige norske dommere er i tre kamper i det siste, og samtidig hvor meningsløst det er å snakke om favorisering av Rosenborg. Tromsø kunne ustraffet bruke hvilke midler de ville for å stoppe våre nigerianske vinger, men dersom en rød-hvit snublet i løpeduell med dem, derimot.. Ålesund spilte sedvanlig ålesundsk, og slapp unna med både slag i trynet, flere stygge taklinger, to strake armer i ryggen på Jensen tre sekunder etter han hadde spilt fra seg ballen, og signatur-uthaling av tid. At spillere som Ramsteijn og Izunna fikk hhv avslutte uten kort og bli byttet av med kun et gult er pinlig for norsk dommerstand. Mot KBK ble vi snytt for straffe, balleklem ned i knestående bør være rødt, og flere andre situasjoner ble dømt mildt sagt merkelig disfavør Rosenborg.

Det er trist nivå på det meste i norsk klubbfotball for tida.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 01.07.2019 18:06    Post subject: Reply with quote

Om balleklemsituasjonen sa dommeren etterpå at han ikke var i tvil om kortet, og at dette kunne gitt rødt dersom han hadde vurdert det til å være voldsomt...

Så da var det nok ikke så vondt likevel!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 01.07.2019 18:12    Post subject: Reply with quote

I Svein Erik Edvartsens dommerblogg på nordicbet skriver han for øvrig følgende om kampen:

Quote:
ROSENBORG – KRISTIANSUND (dommer Trond Ivar Døvle)

Korrekt straffe til Rosenborg. «Balletak-situasjonen» løst på en fornuftig måte. Seks korrekte gule kort. RBK ble snytt for straffe. Klar hands. Armen i unaturlig stilling.

_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 2 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb