English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal stadion
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 134, 135, 136  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 07.10.2004 09:36    Post subject: Reply with quote

Ja, og spill i abrahallen og lignende haller ville bare gitt ligaen et amatørpreg, folk ville sett mer på det som treningskamper, publikumskapasiteten er vel heller ikke til å bøye seg for.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 08.10.2004 15:09    Post subject: Reply with quote

Er d noen som vet når de skal begynne å bygge taket og når d skal være ferdig??
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 10.10.2004 17:30    Post subject: Reply with quote

Den dagen lerkendal blir helt svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.10.2004 17:44    Post subject: Reply with quote

Jomer wrote:
Den dagen lerkendal blir helt svart og hvitt


Egentligt en ganske tragisk rammende kommentar, men jeg kunne ikke lade være at le.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 15.10.2004 19:03    Post subject: Planer er i gang! Reply with quote

Se siste nytt på www.rbk.no.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.10.2004 20:34    Post subject: Reply with quote



Ryktene om åpne hjørner ble dermed bekreftet. Jeg mener helt klart at man bør bygge igjen hjørnene dersom man skal ha noen stor effekt av taket. Nå blir det fortsatt store "gliper" som lett slipper inn trøndersk vintervær; deler av banen vil bli dekt av snø... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kim-Rune
Junior


Joined: 23 Nov 2002
Posts: 52

PostPosted: 15.10.2004 20:58    Post subject: Reply with quote

D så dritkult ut!! Very Happy
D vart mere storslagent over stadion, mere kunstnerisk, men d at hjørnene ikke blir tettet er noe æ ikke forstår men ellers topp!
Back to top
View user's profile Send private message
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 15.10.2004 21:39    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at hjørnene ikke blir tettet er vel fordi gresset ikke får nok luft, og vil dermed dø.
Selv om noe snø vil komme inn på banen, vil jeg heller ha det enn å måtte se på en Lerkendal-matte som blir gravd opp hver sommer.
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 15.10.2004 21:53    Post subject: Reply with quote

2.az wrote:
Grunnen til at hjørnene ikke blir tettet er vel fordi gresset ikke får nok luft, og vil dermed dø.
Selv om noe snø vil komme inn på banen, vil jeg heller ha det enn å måtte se på en Lerkendal-matte som blir gravd opp hver sommer.


Taget kan jo både åbnes og lukkes. Så der bliver jo ingen luft problemer, da taget jo bare kan holdes åbent.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 15.10.2004 22:50    Post subject: Reply with quote

det er klart en må tette hjørnene! en kan da ikke være redd for glisne tribuner!
har ikke rbk som mål å komme opp mot 20.000 i snitt på tippeliga-kampene da? da er jo så å si stadion full hver gang!
hva vil stadion komme oppi da me hjørnene tette? 25.000-26.000?
en vil da garantert få fyllt det opp 3 ganger i året(CL,regner med vi kommer dit hvert år Very Happy ) og på 3-4 tippeligakamper hvert år,pluss eventuellt sent i Cøppen!
hva er da problemet????
irriterer meg litt at de ikke tetter det no når en først skal gjøre noe med stadion!!.det har noe med helheten å gjøre! og det kan da ikke koste allverden når en først skal opp me ett TAK!?
tett igjen hjørna,så har vi VIRKELIG en flott og moderne stadion,med tak!

ps1: blir det nytt tak over tribunene? eller blir det innenfor? tenker på de IRRITERENDE stolpene som holder oppe taket! visst det blir helt nytt tak,forsvinenr nå vel de?

må si det blir en meget spennende tid fremover visst det blir tak!
regner me du 2mas oppdaterer med jvenlige bilder da,for oss som bor langt utenfor tr.heim:/

ps2: skal vi ha en sann flott stadion me RØDE seter på ene langsiden?? det blir bingo!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 15.10.2004 22:55    Post subject: Reply with quote

Joda.. Du har et poeng der. Men gresset tar ikke inn nok luft nå heller, og taket og evt hjørnetetting vil ikke gjøre situasjonen noe bedre...

Lerkendal er stygt som det er nå. Håper RBK kan gjøre den penere uten å måtte tette hjørnene.
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 15.10.2004 23:02    Post subject: Reply with quote

luft er vel ikke problemet? det kommer nå når taket er åpent?
er vel heller sol/lys som er problemet?!!
men det er nå en nyskapning som rbk har testet ut,som funker visstnok meget bra,med "solarium" på stadion. da er jo vel problemet løst?

du er nå vel enig at ett stadion ser finerer ut med tribuner rundt hele banen, isteden for åpne hjørner?
og bare tenk på hvor mye mer trøkk det blir på stadion,når lyden blir værendes inne på stadion!!!! åjåjåj Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 15.10.2004 23:30    Post subject: Reply with quote

Luften kommer jo nå også, uten tak, men fremdeles ikke nok. Lyskasterne som blir brukt har vært nyttige og gjort gresset bedre. Men å si at vi skal sette all vår lit til den, blir som å spise uten å drikke...

Er enig i at en stadion med tette hjørner er penere, men jeg syns ikke at vi skal tette hjørnene bare fordi det skal se penere ut. Kan tenke meg det skjer om et par-tre år. Når det kommer enda flere på kampene. Når det er fullt HVER kamp. Men ikke ennå. Ikke fordi vi klarte å fylle Lerkendal i en Champions League-kamp mot Arsenal..
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 15.10.2004 23:45    Post subject: Reply with quote

ønner poenget ditt,men vi klarer jo å fylle stadion en 5-6-7 ganger i året da. bare se no iår, 3 ganger fullt i cl,fullt 16.mai, fullt mot stabæk no,20.000 mot tromsø osv.og tallene bare stiger år for år! kommer det tak på lerkendal stiger nok tallene utterlige! da kan en ikke syte over været siden det blir innendørs nesten..og med det grunnlaget så tviler jeg STERKT på at det blir noe prob me 25-26.000 i kapasitet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
tantalos
Junior


Joined: 25 Aug 2004
Posts: 31
Location: Trondheim

PostPosted: 17.10.2004 02:58    Post subject: Reply with quote

Det er meg helt uforstaaelig hvorfor de ikke bygger igjen hjoernene i samma slengen. At de frykter at det blir glissent paa tribunene er kanskje det dummeste utsagnet jeg har hoert. Faktum er jo at det er de digre aapne hullene i hjoernene som faktisk gjoer at det blir glissent...
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 17.10.2004 08:09    Post subject: Reply with quote

ja, det er jo iskaldt å sitte i nærheten av hjørnene, kommer kald trekk inn der.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
oktago
Junior


Joined: 12 May 2004
Posts: 18

PostPosted: 17.10.2004 20:02    Post subject: Reply with quote

Tak er vel og bra, men jeg mener vi burde ha fiksa de forferdelige røde stolene aller først! Ellers så mener jeg at utbygging av hjørnene hadde gjort Lerkendal til en finere stadion, samt at publikumskapasiteten blir litt større..

Hvis det blir problemer med gresset, _kan_ man jo legge annet dekke, men jeg vet ikke hvordan RBK stiller seg til dette, evt om det er noen regler på det?
Back to top
View user's profile Send private message
YO
Junior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 33

PostPosted: 17.10.2004 21:06    Post subject: Reply with quote

Gresset dør vel ikke selv om hjørene blir tettet igjen! Det fungerer jo fint i Molde f. eks. Det er nok heller det at ledelsen er redd for at det blir for mange tomme seter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 19.10.2004 11:04    Post subject: Reply with quote

Dessuten kan man jo alltids legge om til kunstgress. Både NIF, UEFA og FIFA er jo forkjempere for at det skal gjøres på så mange stadioner som mulig.

Apropos Molde, jeg har alltid syntes at Lerkendal er en pen stadion. Men så fikk jeg se "Røkkeløkka". Synd å si det, men finere stadion finnes ikke innenfor Norges grenser! Selv om jeg satt på tribunene uten at det skjedde noe nede på gresset, kjennte jeg en helt spesiel atmosfære jeg kun har vært i nærheten av å kjenne på Lerkendal da de møtte Juventus i CL for noen sesonger siden. Det må da ha noe å gjøre med at hjørnene er tettet. Stemmningen fra kampene henger igjen, på en måte. Selv de i mitt reisefølge som ikke er spesielt fotballinntereserte, måtte innrømme at dette var noe helt eget. Og doble reklameskiltrekker er bare tull. Røde stoler også, foresten.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 20.10.2004 22:02    Post subject: Reply with quote

Hvem her er det som sier at gresset dør? det gjør det vel ikke..

Sola kommer inn, luft kommer det hvertfall inn.

Gresset dør da ikke selv om det ligger plastduk over?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.10.2004 22:10    Post subject: Reply with quote

Veldig mange store stadion har problemer med gresset, direkte relatert til for lite luft og spesielt for lite sol. Joda, klart lufta er der, men den blir stillestående og byttes ikke ut, og da kan det bli problemer. (Fotosyntesen krever karbondioksid og produserer oksygen; er altså avhengig av tilførsel av karbondioksid og å få fraktet bort oksygen og andre gasser som samler seg over gresset.)

For et par år siden kom det en norsk nyvinning, en lysrigg, som har vært prøvd bl.a. hos Manchester City og RBK, med et visst hell. (Tester lysrigg, Bruker 10 mill. på lysrigg.)

Allikevel: enkelte klubber må faktisk bytte ut gresset hvert år pga dårlige vekstbetingelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2004 22:22    Post subject: Reply with quote

Har mest lyst til at vi bare driter i taket og skaffer oss en skikkelig midtbane, vi må bare innse at vi nesten er ubrukelige uten Ørjan Berg. Kan fort koste sitt det også.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.10.2004 22:29    Post subject: Reply with quote

Vi har aldri kjøpt en etablert landslagsspiller, og det synes jeg ikke vi nødvendigvis skal begynne med nå heller.

Vi taper ingenting på å ikke være med i CL, det er bare et bortfall av inntekter. RBKs kjernesunne økonomi er ikke oppnådd ved, eller stor nok til å klare, dyre innkjøp og høye lønninger.

Satser vi riktig kan vi holde oss i toppen i Norge i femti år. Satser vi dyrt kan vi like gjerne gå på ræva. Lag med 10-100 ganger vårt budsjett feiler også.

La oss for alt i verden ikke ta en Leeds.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 20.10.2004 22:35    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke jeg så oppdatert på Leeds, selv om jeg er supporter. Ikke bra, det vet jeg.
Men kan noen gidde å fortelle det? Har lurt på den en stund!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.10.2004 07:01    Post subject: Reply with quote

Erik: husker du CL-årene til Leeds? det året de spilte semifinale? Spillerstallen de hadde de sesongene? Hvor kom pengene fra? Litt penger hadde de selvfølgelig selv, men mye ble lånt fra investorer o.l., slik at Leeds kunne betale spillerovergangene og -lønningene. Etterhvert begynte Leeds å merke presset med å betale tilbake, noe som førte til at de tok opp nye lån i banker o.l for å kunne betale tilbake lånene fra investorene. Banklånene måtte selvfølgelig også betales, og dermed måtte Leeds ta opp enda flere lån for å betale tilbake de lånene. Skjønner du hvor denne onde sirkelen bærere? Etterhvert ble klubben satt under administrasjon, målsettningene ble satt kraftig ned og resten regner jeg med du kjenner til. Den ene toppspilleren etter den andre forlot klubben, og Leeds dundret helt uungåelig ned i Nationwide. Den dag i dag består klubben stort sett av innlånte spillere, unge talenter (som ofte forsvinner etter en sesong eller to) og nedadgående stjerner.

Det er å "ta en Leeds"
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 134, 135, 136  Next
Page 4 of 136

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb