English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 16.04.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Til dere som syntes det var riktig å sparke Bruttern. Det er nå snart 10 måneder siden. Vi sitter nå med den foreløpige fasiten. Mener dere fremdeles det var riktig?

Dette basert på hva som virkelig skjedde og ikke hva som kunne ha skjedd om vi hadde hatt et bedre styre...


Alt var riktig frem til de skulle ansette ny trener Smile

Og selv om alt nå ser mørkere ut enn jeg kan huske, eller, i alle fall like mørkt som i 2005, så kan det jo også gå bra til slutt. Er ikke akkurat så vanskelig å forstå at spillerne famler når man skal spille på en annen måte. Får bare vente og se.

Medgangs-Kåre var fin, han. Motgangs-Kåre var det greit å bli kvitt. Og han hadde ikke stor nok faglig og personlig verktøykasse til å snu motgang, - som alle Glimt-supportere fortalte oss på forhånd.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 16.04.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Horneland er dedikert som faen, og mÃ¥ Ã¥penbart inneha gode fotballfaglige kvaliteter. Mulig det er som Ã¥ tenne lys i full storm, men jeg tenner et lys og setter det i en glasskuppel hvor det stÃ¥r og brenner for Eirik og RBK 2020 😅
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 16.04.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

Trener ansettelsen ble som spillerjakten på slutten av siste vindu, fikk ikke napp her eller der og da var det litt antydning til panikk for å ikke tape ansikt.
De hadde jo satt en dato, men det ble jo utsatt og utsatt, og når det først ble kjent med hvem vi skulle ha så ble det jo bare styr ut av hele prosessen. Og vi ble latterliggjort med gjennomførselen.

Spillerjakten nå var jo samme greia om igjen.
Full panikk og prøver å få tak i det meste som kunne krype og gå.
Viser jo at klubben famler i blinde for tiden.

Når spillere utenfra ser at de samme har klippekort nesten uansett og andre knapt får sjansen så gidder de jo ikke å møte opp for å gro fast på benken.

Spillestilen under Horneland står jo til stryk og jeg gidder knapt å se den møkkafotballen vi leverer for tiden.
Gjør vondt å se hvor tafatte vi har blitt over hele linja.

Håper jo det endrer seg, men ser lite lys i tunnelen nå
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 16.04.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Jeg forstod hvorfor det ble gjort når de fjernet Kåre selv om timingen var dårlig, men på det stadiet var jeg desillusjonert og trodde at de som tok valget hadde oversikt over oppnåelige tilgjengelige erstattere. Jeg trodde de hadde noen så og si klar. Så feil kunne man ta.


Til Bart1 og andre, jeg er blant de 0,01% ifølge forumet som IKKE synes det var smart å sparke Kåre, i hvert fall ikke før ved sesongavslutning. Det sa jeg den gang (live, ikke på forumet) og har utbasunert det til det kjedsommelige til alle som vil høre på. Og jeg er ikke alene, selv om noe annet er vedtatt på forumet.

Det vi baserte oss på var tanken på marerittet som har materialisert seg i etterkant. 1) Det som skjedde berodde ikke på noen plan, bare handling. 2) Etterpå ble vi foret med vyer uten bakgrunn i virkeligheten. 3) Vi ender opp med en trener ingen hadde vurdert på det tidspunkt KI og EH ble sparket.

Og nå er vi her, og som ekte RBK-er ønsker jeg at Horneland skal lykkes. For jeg holder med RBK. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 16.04.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Tror de fleste er enige om at timingen når det kom til sparkingen av Kåre og Erik var snodig og elendig, dog var det påtide med et trenerskifte uten tvil imo.

Personlig tror jeg Coolen var han de hadde størst tro på, dog sa de at han ikke var permanent for å spare sitt og hans rykte ved eventuell katastrofe.
NÃ¥r spillet uteble slo panikken til og trenerjakten startet for fullt og for seint.

Det vi står ovenfor nå er på ingen måte Horneland sin feil. Han gjør som han kan og spiller som han vil og ble enig med styret osv. om å gjøre.

Har de høyere makter på brakka tatt feil? Litt tidlig å si, men ingenting tyder på det motsatte for øyeblikket og det er skummelt. Hadde vi sett bare et snev at den spillestilen det snakkes om ville håpet levd, men man ser ingenting! Er det Horneland som sliter med å lære bort eller spillerne som er håpløse tenker jeg? Har de blitt late og bortskjemte under Kåre?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.04.2019 06:02    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Motgangs-Kåre var det greit å bli kvitt. Og han hadde ikke stor nok faglig og personlig verktøykasse til å snu motgang


Her på forumet er det noen som har fått bekreftelse på løgnene sine og begynner å tro at det kan være noe sant i dem.

Det har ikke vært rare motgangen. Jo, han måtte håndtere en svak seriestart i 2018 og hadde mye skader å forholde seg til. Han gjorde akkurat som han skulle nemlig å kynisk telle poeng og sikre tallerken.

Styret har gått fra den ene katastrofale avgjørelsen etter den andre de ni siste månedene. På tide at alle her på forumet tar et oppgjør med fantasiene sine og realitetsorienterer seg. Klubben er i krise og Kåre er det beste kortet vi har for å redde klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.04.2019 07:30    Post subject: Reply with quote

Kåre er ikke med i kortstokken en gang. Han gjorde en god jobb i ca ett år, som egentlig handlet om å rydde opp etter tidligere mistak, etter det gikk det gradvis nedover. Jeg har fulgt klubben i over tjue år, og har aldri sett laget løpe så lite og være så lite organiserte som den siste sesongen under Kåre. Glem Ingebrigtsen. Han er historie! Horneland har fått jobben, og sliter nå mest sannsynlig med ettervirkninger av en dårlig trent spillertropp! Jeg er veldig fan av hans tilnærming til bygging av fysikk. Når han klarer å få kombinert det med å spille ball, blir ting bra. Men det tar dessverre litt tid. Spesielt siden det har blitt gjort en møkkajobb på overgangsfronten!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.04.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

Bevares, det er lov også for folk som har fulgt klubben i relativt kort tid å ha meninger. Originale meninger er det også lov å ha.

Fantasiene om at fotball kun er en fysisk idrett og at Horneland, som den fremste eksperten på fysisk fotball, skulle revolusjonere klubben trodde jeg de fleste hadde lagt vekk nå. Det er skikkelig rævva for å si det på godt norsk.

Kulturen i og rundt klubben er ikke slik at langpælm og rennietti noengang vil få fotfeste, også om vi vinner noen kamper. Dette er helt klart et blindspor.

Per nå er driften i klubben usunn. Vi er godt under tallerken, lite attraktive for potensielle spillere og trenere og styret signaliserer at dette er en situasjon som de kan la skure og gå i tre år. Med andre ord er ikke styret beslutningsdyktig.

Hører noen nevne Coolen, uten at det virker som at de tror på det selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 17.04.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Det som er alarmerende er jo den tydelige mangelen på en langsiktig plan.

Det er mer som: "Vi vil gjøre det bedre i EL, vi sparker trener og finner en ny. Undersøkelsen viser at det er for slappt på treningsfeltet. Vi ansetter en med hardt regime der. Etter alfabetisk å ha forsøkt trenere som er gode på det området, sa til slutt Horneland ja."

Så glemmer man hele tilbake til røttene prosjektet, får mismatch mellom akademi og A-lag og får ned tilskuerantallet på kampene. Den røde tråden er borte og det eneste positive blir at det er mulig at vi kan renske opp fra A til Å og begynne på nytt.

Manchester United går tilbake til røttene. Ajax lykkes igjen med å holde seg til sin innarbeidede strategi og langtidsplan. Dortmund det samme. Vi velger å gå andre veien, rive opp alt som er bygd opp og vente på at det feiler.

Klubbidentitet. forfaller aldri. 4-3-3 er ikke avlegs og er absolutt gangbart i Europa. Det går an å trene hardt selv om man spiller Rinus Michels inspirert fotball. Men man velger ikke en annen strategi bare fordi man ikke finner rett trener direkte. Man følger strategien. Men når ledelse tviler på seg selv og ikke holder fast kurs så smitter dette fort.

Når det er sagt så håper jeg at jeg tar skammelig feil ang. Horneland prosjektet og at det plutselig blir bra offensivt spill og mange mål og suksess. jeg har bare ikke tro på det lenger, og jeg vil at klubben min skal ha en egen fast identitet og satse sterkt på akademi og utvikling av spillere. Ikke engang der har Horneland innfridd da de yngre ikke får spilletid etter treningsmatchene i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.04.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Til dere som syntes det var riktig å sparke Bruttern. Det er nå snart 10 måneder siden. Vi sitter nå med den foreløpige fasiten. Mener dere fremdeles det var riktig?


Absolutt. Jeg ser heller ikke sammenhengen. Jeg mener det var rett å sparke Ingebrigtsen som var på vei baklengs inn i fortiden og over tid bygget ned alt som hadde med prestasjoner å gjøre. På samme måte ville sikkert de som er imot sparkingen fortsatt synes det var feil å sparke ham om vi så landet Peter Bosz som erstatter - og det hadde hatt full rett til det.

Dette er to separate prosesser, selv om den andre nødvendigvis kom som en konsekvens av den første. At klubben tilsynelatende ikke klarte å finne en god nok erstatter endrer ikke på faktumet at Kåre (etter min mening) ikke lenger var rett mann.

For å dra den litt flåsete sammenligninga jeg har gjort før: Om du er i et dårlig forhold og går ut av dette for så å finne ut at neste partner heller ikke var rett, betyr ikke det at det var feil å gå fra det første.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.04.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

"Det er ikke så farlig at det er blitt krise, usunn drift, og ingenting lys å se i tunellen. Det viktigste er at jeg fikk det som jeg ville i henhold til mine fantasier."
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 17.04.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

Zorac Tommel'n opp!

Forøvrig merkelig hvor mange som tilsynelatende ikke så den prestasjonsutviklingen vi hadde under Kåre. Akkurat som det spillet vi viste i 2017 og 2018 var fantastisk RBK-fotball fordi det var med samme mann som trente oss i 2015.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur


Last edited by Nordens Lokomotiv on 17.04.2019 12:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.04.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Ta for deg tabellen i 2015, 2016, 2017, 2018. Bruk det som utgangspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.04.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Til dere som syntes det var riktig å sparke Bruttern. Det er nå snart 10 måneder siden. Vi sitter nå med den foreløpige fasiten. Mener dere fremdeles det var riktig?

Dette basert på hva som virkelig skjedde og ikke hva som kunne ha skjedd om vi hadde hatt et bedre styre...


En slik resonering blir for dumt. Sparkingen av Kåre var selvsagt helt korrekt, og forandres ikke av at ledelsen har gjort dårlig arbeid i etterkant. Det er 2 vidt forskjellige saker. Dessuten pekte pila rett nedover under Kåre, med en spillerstall som var i elendig forfatning fysisk, så denne antakelsen om at ting hadde vært så mye bedre om han hadde fortsatt henger ikke på greip overhodet.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 17.04.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Du konseseur kan ta for det denne ELO -ratingen i den perioden du nevner, der har du litt å tygge på i påsken.
Kan fortelle deg at der er det bare sorgen ...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 17.04.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
For å dra den litt flåsete sammenligninga jeg har gjort før: Om du er i et dårlig forhold og går ut av dette for så å finne ut at neste partner heller ikke var rett, betyr ikke det at det var feil å gå fra det første.


Jeg er ikke uenig i at man i hovedsak bør se de to beslutningene (sparke Kåre, ansette Horneland) hver for seg, men for å kverulere litt så er ikke beslutningene fullstendig uavhengig av hverandre. Hvis man tror at man har et veldig grønt gress på andre sida (som styret trodde) så er det mer fristende å gå ut av forholdet enn dersom det er gjørme på andre sida (som visste seg å være nærmere sannheten). I alle fall hvis man har hatt noen gode år tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.04.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Har aldri sagt at Horneland er ekspert på fysisk trening, eller at jeg ønsker langballer og Sembfotball! Men det er lett å se at troppen de siste sesongene har blitt fraløpt av de fleste lag de har møtt. Totalt avkledd i Europa. Løpetrening er gratis! På disse ringene MÅ RBK være i verdenstoppen, dersom man skal ha mulighet til å konkurrere på høyt europeisk nivå. Man kan trene hardt og være både rask, aggressiv og utholdende uten å koste en halv milliard. Horneland har helt riktig påpeker at RBK har vært for dårlige fysisk de siste sesongen. De son mener noe annet, kam umulig ha sett mange kamper!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 17.04.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

Man trenger bare løpe halvparten så lenge man løper riktig. Sånn det har vært de siste par årene så har RBK ikke løpt riktig. Enkeltindivids løping blir ikke tatt vare på i laget og det ender bare opp med sløsing av krefter siden motstanderene spiller det av lett som bare det. Sløsing med krefter gjør at man er tappet mot slutten av kampen og ser mye dårligere trent ut enn motstanderen.

Løpstrening, samme om det skjer i regi av Rodal eller Bolt, løser ikke det problemet. Vi trenger først og fremst et spill. Når vi har et spill så må vi øke den fysiske kapasiteten slik at vi kan holde det gående lengre og raskere. Å starte i andre enden er helt dødfødt...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.04.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Sist gang vi var i Europa med Kåre spilte vi spennende kamper mot Ajax og celtic. Kan ikke se at vi ble så løpt ned. Vunnet eliteserien har vi også.

Det er mye man må bli bedre på de neste årene dersom man henter tilbake Kåre og satser mot mesterligafinale.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.04.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Hvordan gikk det egentlig til slutt med ventinga di på Perry? Var det smart dengang?


Ja, jeg er rimelig fornøyd med mine vurderinger omkring Perry. Var 100% motstander av ansettelsen. Når han først ble ansatt, så ville jeg gi han en mulighet. Han fikk laget fra bronse til sølvplass, så jeg mente han burde få mulighet til å vise mer fremgang etter enda en oppkjøring. Innså kjapt i sesong 2 at fremgangen ikke var der, og mente han burde få sparken. Så kan selvfølgelig etterpåklokskapens presise vitenskap vise at han burde vært sparket etter en sesong, og jeg hadde nok ikke gått i protestmarsj om så hadde skjedd. Men styret mener jeg ventet alt for lenge inn i 2. sesong før han fikk sparken.

Jeg er mye mer misfornøyd med mine egne vurderinger av Kåre. Jeg var alt for blendet av mange poeng i kampene, og klarte ikke å se hvor stor nedgangen egentlig var. Dess mer jeg tenker på det, dess mer overbevist blir jeg om at Kåre aldri burde ha fått startet på den siste sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 17.04.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

Fra mitt perspektiv, riktignok bare en mangeårig løkkespiller, så virker det som om hovedproblemet de siste årene, inkludert inneværende sesong, er at de stakkars hønsa utpå der verken vet hvor de skal flakse eller hvor de skal klukke. Fysisk trening, ferdigheter osv. er også svært viktig, men RBK må jo vite hvordan de skal spille - hvorfor de i det hele tatt løper rundt etter lærkula...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.04.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Konesseur wrote:
Hvordan gikk det egentlig til slutt med ventinga di på Perry? Var det smart dengang?


Ja, jeg er rimelig fornøyd med mine vurderinger omkring Perry.


Jeg spurte om hvordan det gikk i etterpåklokskapens lys. Hvorfor omtaler du Perry 3. sesong som 2. sesong. Man kan jo nesten ikke legge lokk på en sesong han har vært trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 17.04.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Sist gang vi var i Europa med Kåre spilte vi spennende kamper mot Ajax og celtic. Kan ikke se at vi ble så løpt ned. Vunnet eliteserien har vi også.


Ja, men hvordan var det etter Ajax kampen? Husker du det, eller fortrenger du det fortsatt? Prestasjonene gikk nedover, Kåre følte vel han hadde vunnet VM, for spillet og innsatsen gikk feil vei etter.

Jeg vil ikke forsvare hverken resultat eller spill under Horneland, men å hente Kåre tilbake er ikke veien.
Så å fortsette å tilbe Kåre kan du bare gjøre, men forstår ikke vitsen med å gjøre det i alle tråder her.

Er du i slekt med han, eller er du Kåre siden det er den eneste veien å gå?
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 17.04.2019 16:13    Post subject: Reply with quote

Ã… sparke KÃ¥re uten en klar vei videre var ett problem. Ã… sondere markedet etter man har sparket treneren er dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 17.04.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Horneland høres ut som senador:
Hornelands RBK-dom: Laget er for gammelt, har brukt for mye penger og resultatene er krise
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 335, 336, 337  Next
Page 98 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb