English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.04.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Seriøst, nå begynner dere ikke å diskutere enkeltdebattanter igjen. Det er så jævla uinteressant at halve kunne vært nok. Hold dere til tema, Nåerdetnok! (pun intended)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.04.2019 22:13    Post subject: Reply with quote

Det som man kan ta med seg i denne prosessen er jo at i tradisjonell Rosenborg-ånd så skulle vi hatt Erik Hoftun som hovedtrener nå. Da hadde nok debatten hatt en enda mer livlig tone vill jeg tro.

Bare en liten tanke i tunge tider, det kunne jo vært mye, mye verre.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 15.04.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk Erik Hoftun hadde hatt mer enn 1 poeng på de tre første, uten at jeg tror det hadde blitt noen suksess av den grunn
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 15.04.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Prosjekt Horneland er så dødt som det får blitt. Jo fortere det er over, jo bedre. Sikkert en dyktig fyr i riktig klubb, men den klubben er ikke Rosenborg. Riv av plasteret nå og gå videre.

"Ja, men det kan jo bli bedre"

Ja, det kan det og det blir det sikkert, men det hjelper ikke uansett hvor bra det blir resultatmessig når fotballen er grusomt kjedelig å se på. Folk gidder ikke se på det han ønsker å få til. Ikke i denne klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 15.04.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Jeg reagerer på at spillere som Helland går ut å sier at halvparten av spillerne ville spille fotball, mens den andre halvparten ville slå langt. Hvorfor følger ikke spillerne den felles planen som jeg regner med ble gjennomgått i garderoben før kampen? Dersom ikke ALLE spillerne drar i samme retning, er det det samme om treneren heter Horneland eller Guardiola. Treneren kan ikke gå utpå banen å gjøre jobben der. Jeg har absolutt ingen tro på at Horneland har bedt spillerne om å sentre mest mulig til motstanderen. Det er noe spillerne må ta ansvar for helt på egen hånd. Horneland har ansvaret, men han får jammen ikke særlig hjelp utpå banen!!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 15.04.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Virker som at Horneland og laget hadde terpet på angrepsspillet i en uke og fikk sett på nadderud-matta før avspark og bestemte seg å pælme ballen langt i stedet, noe som ikke alle var enig i. Tror ikke det var verre enn det.
Endte med katastrofespill uansett. Synes ikke langballer eller kortballer er problemet. Problemet er spillere med skuldere langt over nakken som ikke evner til å spille fotball med tempo. De spiller fotball med krykker. Evner ikke til mottak, evner ikke til å slå langt, evner ikke til å orientere seg, eller så enkelt som å slå kortpasninger med mottak selv om man er i press. Akkurat nå klarer jeg ikke se en eneste spiller som fortjener å ta på seg drakta. Om Horneland må ut, fint. Hvem f*** skal ta over?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 16.04.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke våre danske venner, for eksempel, kom til Rosenborg for å spille Drillo-fotball. I Rosenborg skulle det være en ny start, tilbake til røttene, godfoten, 4-3-3, offensiv samhandling, underholdende fotball osv. Først med Perry, så med Kåre.

Vi var der en kort stund, som et godt kontringslag i 2015, men etter en del endringer i spillerstallen som kanskje gjorde det vanskeligere å spille slik vi vil se laget briljere, og en trener som surnet når kritikken kom og som så seg etter en bedre jobb, så fikk Kåre sparken, velfortjent sådan og på tross av gode sportslige resultater.

Deretter var det mye snakk om at det nå skulle komme et stort navn inn som ny hovedtrener, og flere av spillere ønsket seg ikke vikaren Coolen som permanent ny trener, enda han også forsøkte å få laget til å spille som Rosenborg skal. En av den nederlandske skolen, med Rinus Michels som forbilde. Nei, de ville ha noen annen, uvisst hvorfor.

Så da fikk de i stedet en trener uten meritter, som aldri har spilt 4-3-3-fotball, og som vil ha (de aldrende) spillerne til å løpe mer.

Jeg tror kort og godt en del av spillerne hverken liker fotballen Horneland står for, eller har troen på at laget kan ta et steg videre med den typen fotball han vil de skal spille. Kanskje har de heller ikke den store respekten for ham, umeritert og urutinert som han er. Enkelte spillere ønsker seg kanskje tilbake til tiden med Kåre, eller endog Coolen, eller føler seg sveket av styret som ga de Horneland i stedet for Kåre, Coolen eller noe bedre som de trodde var på vei. Hvis denne konspirasjonen har noe for seg, så blir motivasjonen og lojaliteten til Hornelands prosjekt ganske halvhjertet.

Tror styret bør ta seg en diskret samtale med enkelte i spillergruppa for å lodde stemningen. Blåser det opp til storm, så er det i disse påsketider ingen vits i å legge ut på en meningsløs langtur. Da er det bedre å huske at 'det er ingen skam å snu'. Koteng er tøff nok til å ta støyten og innrømme utad at de bommet med Horneland og at de burde ha rådført seg med spillerne på forhånd el.l. De kan alltids gå tilbake til Coolen, som vikar om ikke annet, hvilken dag som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.04.2019 00:07    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Virker som at Horneland og laget hadde terpet på angrepsspillet i en uke og fikk sett på nadderud-matta før avspark og bestemte seg å pælme ballen langt i stedet, noe som ikke alle var enig i.


Tilstanden til matta på Nadderud på denne tiden av året er en svært dårlig skjult hemmelighet. Jeg har null tro på at de kom ned der og tenkte "Faen, der gikk den treningsuka fløyten og her stiller vi totalt uforberedt..."
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 16.04.2019 00:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
toreinar wrote:
Jeg tar sjansen og banner litt i kjerka;
Synes Hornis har en spennende tilnærming til moderne fotball,men tror ikke han får gjennomført det i RBK.

Har du lyst til å utdype dette? Jeg ser elendig gjennomført steinalderfotball og er veldig nysgjerrig på hva du mener gjør den moderne?

Det er vel også snart på tide å ta livet av myten om at vi spiller med aggressivt press. Mulig det er planen, men gjennomføringen er så amatørmessig at det eneste vi oppnår er å selge oss fullstendig, og teknisk middelmådige lag spiller seg enkelt gjennom både først og andre pressledd. Dette angivelige press-spillet så langt, med den defensive blottleggingen som konsekvens, er den største frauden jeg kan huske å ha opplevd som RBK-supporter.

Du er mere opptatt av hva du ser og hva du ikke ser, tror ikke det er verdt å slite ut tastaturet på å forklare deg noe som helst da,dessverre.
For ordens skyld er det jeg mener med tilnærming til moderne fotball ikke basert på det jeg ser av RBK akkurat nå, men det jeg tror kan bringe oss et hakk videre.
Ikke mange idretter jeg kjenner hvor det ikke gir belønning å være bedre trent og yte mere enn motstanderen.
Hvis de som leder klubben har vurdert det på samme måte og det viser seg at vi ikke har de rette spillerne til et slikt prosjekt er jeg redd det er andre enn trenerne man bør rette fokus på.
Selv ville jeg faset inn opp til flere i forrige vindu og nye i de påfølgende vindu.
Nå er vi kraftig bakpå og et kraftig kompromiss/rykk tilbake til start er påkrevet.
Dette kan vi greie med de trenerne vi har.
Mere usikker på sportlig ledelse og deres evne til å kommunisere hva som forventes eller bør gjøres i de forskjellige scenario.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 16.04.2019 07:09    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Virker som at Horneland og laget hadde terpet på angrepsspillet i en uke og fikk sett på nadderud-matta før avspark og bestemte seg å pælme ballen langt i stedet, noe som ikke alle var enig i. Tror ikke det var verre enn det.


Ingen felles kampplan bare. Bare noen poeng. Dette forumet overrasker stadig.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 16.04.2019 08:55    Post subject: Reply with quote

Ok, så du så liksom en klar plan under Kåre de siste 12-18 månedene? Godt gjort!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 16.04.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Du er mere opptatt av hva du ser og hva du ikke ser, tror ikke det er verdt å slite ut tastaturet på å forklare deg noe som helst da,dessverre.

Nei, det skulle tatt seg ut om man begrunnet påstandene/meningene sine på et forum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.04.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg har vel truffet spikeren på hodet hver eneste gang. Som PerO påpekte klager jeg sjelden når ting er på stell.


Jeg har vel bare sagt at når det går bra så er du borte. For da viser det seg somregel at alle dine dystre spådommer var feil, og da er du ikke her og forsvarer deg.


Konesseur wrote:
Tenker at tilskuertall er en indikator også.


Her har du helt rett. Publikum er en flott indikator på klubbens status.

Det vi så i fjor var at på tross av omtrent like mange solgte sesongkort, så hadde publikumsoppmøtet en stadig nedadgående trend. Ut fra TV-bilder så det også ut til at oppmøteprosenten blant sesongkortinnehaverne også var synkende. Legg til at publikum begynte å pipe på eget lag, så pekte denne indikatoren helt tydelig på at Kåres tid var over.

Så velger styret Horneland, og ingen fatter hvorfor. Det synes tydelig på sesongkortsalget som er kraftig fallende, og på antall solgte billetter i første kamp.

Publikumsindikatoren peker dermed på akkurat det flertallet her inne forfekter. Riktig å sparke Kåre. Så langt ser ansettelsen av Horneland ut til å være helt feil.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 16.04.2019 10:25    Post subject: Reply with quote

Når folk skriver at "Styret valgte Horneland" så er det forsåvidt riktig, men han sto langt nede på lista. Styret vurderte nok feil da de trodde at RBK skulle få en bra internasjonal trener på "norsk lønn". Vi vet om samtaler med Ronald de Boer og Hjulmand, men de har gjerne snakket med flere utlendinger også. De trodde nok på et tidspunkt at Hjulmand var i boks, men så sa han til slutt nei og da fikk de det veldig travelt. De gikk til Geir Bakke, som også sa nei og til slutt måtte de ta det de kunne få - da ble det Horneland.

Mange var nok litt småsjokkert da de forsto at Horneland faktisk kom til å bil RBK-trener, det var i hvert fall jeg. Ut i fra de signalene som kom så trodde jeg at vi kom til å sikte mye høyere enn det.

Så har jeg tenkt at Horneland må få prøve seg når han først har kommet hit. Han må nesten få noen kamper til, men foreløpig har vi ikke sett noe som helst som viser at dette blir bra.

Som 99,99% av alle RBK-ere så syntes jeg det var bra at Ingebrigtsen fikk sparken - under hans ledelse ble vi sakte, men sikkert bare dårligere og dårligere - og selv så virket Ingebrigtsen mer og mer gretten og umotivert. Så vi måtte få inn en ny - jeg er veldig usikker på om vi fikk inn den rette.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 16.04.2019 10:34    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
...De trodde nok på et tidspunkt at Hjulmand var i boks, men så sa han til slutt nei og da fikk de det veldig travelt. De gikk til Geir Bakke, som også sa nei og til slutt måtte de ta det de kunne få...


PÃ¥skequiz!

I hvilken sammenheng har vi sett dette før? (Hint: spillere, logistikk)
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.04.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Så har jeg tenkt at Horneland må få prøve seg når han først har kommet hit. Han må nesten få noen kamper til, men foreløpig har vi ikke sett noe som helst som viser at dette blir bra.


Dette er viktig. Vi må gjerne være kjent som en kravstor klubb som sparker trenere som ikke er gode nok, men vi må ikke bli kjent som en klubb som ikke gir ansatte trenere en reell sjanse til å lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 16.04.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

Styret har sparket en trener som lyktes, og skal holde på en trener som ikke er god nok i tre år.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.04.2019 11:20    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som antyder at en trener som mislykkes skal sitte i 3 år. Koteng har sagt at det kan ta 3 år før makspotensialet er tatt ut. Det er en vesentlig forskjell.

Mislykkes han som trener snakker vi nok maks en halv sesong. Men mer enn 3 obligatoriske kamper må til for at vi skal si at han har fått en reell sjanse til å lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 16.04.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Hvordan gikk det egentlig til slutt med ventinga di på Perry? Var det smart dengang?
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 16.04.2019 11:40    Post subject: Reply with quote

Nå må vi slutte å håne Drillo med å kalle Hornelandfotballen for det samme. Eneste likhet er langpasningen mot etablert forsvar. Spillernes gjennomføring av spillet i soneforsvar ble internasjonalt en utrolig suksess. På sitt mest arrogante uttalte Drillo at det var helt unødvendig å slippe inn mål når laget lå etablert i forsvar, bare på dødball var det egentlig akseptert å slippe inn mål. Så du noengang at Drillos ble kontret imot? Svært sjelden. Offensivt med meget hurtig spill i lengderetningen langs bakken etter å vunnet ball på breakdown sjokkerte motstanderne. Bare spør brasilianerne som slapp inn 6 mål på to kamper og tapte begge.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 16.04.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Er enig med deg JW, gjennomføringen er som natt og dag. Jeg synes derimot det ser ut som Horneland forsøker å spille Drillo-fotball, uten å lykkes. De lærde strides jo litt om hvor likt Drillo og Eggen forsøkte å spille fotball, men fakta er at den ene treneren ble hyllet for sitt offensive spill og den andre ble hetset for sitt destruktive spill. Horneland sikter seg inn på sistnevnte, men han er jo ingen Drillo og da ser det bare dumt ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 16.04.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
På sitt mest arrogante uttalte Drillo at det var helt unødvendig å slippe inn mål når laget lå etablert i forsvar, bare på dødball var det egentlig akseptert å slippe inn mål.


Det er vel et poeng akkurat dette, og det handler ikke om langballer.

Jeg tror uansett ikke vi er klar for langballer, rennietti og sånn som klubb rent kulturelt. Kanskje Horneland kan komme tilbake om 30-40 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 16.04.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Til dere som syntes det var riktig å sparke Bruttern. Det er nå snart 10 måneder siden. Vi sitter nå med den foreløpige fasiten. Mener dere fremdeles det var riktig?

Dette basert på hva som virkelig skjedde og ikke hva som kunne ha skjedd om vi hadde hatt et bedre styre...
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 16.04.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

1) Ja jeg synes fortsatt det var lurt å sparke Kåre, selv om timinga opplagt var elendig og arvtagerne ikke har imponert.

2) Når det gjelder Horneland er mitt støste ankepunkt at han ikke spiller RBK- fotball. Løping er supert, men det må gå an å løpe seg i hjel i 433 med 2 indreløpere og.

3) Drillo var for meg en topp landslagstrener. Han tok Norge fra det store intet (C-nasjon) til en rekke imponerende seire og cupspill i VM. Det Horneland driver med er som flere påpeker ikke Drillofotball. Hva det er er fortsatt litt uklart, men det som skjer på banen kan umulig være det han håper skal skje. Jeg synes ikke det har vært spesielt mye langballer, men det er en del poling i alle retninger og planløst press.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 16.04.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg forstod hvorfor det ble gjort når de fjernet Kåre selv om timingen var dårlig, men på det stadiet var jeg desillusjonert og trodde at de som tok valget hadde oversikt over oppnåelige tilgjengelige erstattere. Jeg trodde de hadde noen så og si klar. Så feil kunne man ta.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 335, 336, 337  Next
Page 97 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb