English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 295, 296, 297 ... 585, 586, 587  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 16:37    Post subject: Reply with quote

Basert på det lille jeg har funnet ut om Hjulmand så vil det være en skuffelse for meg om han ansettes. Skuffelsen vil dog være litt mindre enn om Coolen fortsetter. Vi kastet Kåre og la lista høyt. Skuffelsen vil derfor være stor om vi ender med en ok trener. Med den spillestallen vi har nå vil en god trener kunne skape et fantastisk lag.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 05.12.2018 17:11    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Basert på det lille jeg har funnet ut om Hjulmand så vil det være en skuffelse for meg om han ansettes. Skuffelsen vil dog være litt mindre enn om Coolen fortsetter. Vi kastet Kåre og la lista høyt. Skuffelsen vil derfor være stor om vi ender med en ok trener. Med den spillestallen vi har nå vil en god trener kunne skape et fantastisk lag.

Den stallen vi har er ikke egnet for å bli et fantastisk lag nei.

Vi har store svakheter på tempo, og alt for mange med veldig begrensede ferdigheter.

Helland har en potensielt silkefot, men er for treg og for dårlig en mot en til at det betyr noe. Bendtner prøver på spill som er for vanskelig for resten av laget.
Meling, teknisk god og hurtig, løpsmaskin, men fryktelig dårlig tilslag og passningskvalitet. Helt ubrukelig ved større avstander. Og dette er det fremste vi har av kvalitet, ingen av dem holder egentlig mål. Resten er middelmådighet i seg selv, ikke noen spillere man bygger et fantastisk lag med.

Så det vi hadde trengt var en trener som kunne kvitte seg med mye av dødvekten i dette laget og vært tydelig på hvilke spillere han vil ha og bygge laget rundt. En trener får ikke noe ut av dette laget, vi trenger en trener som kan bygge et nytt lag å prøve å hjelpe denne gjengen til å slutte å drite seg så til de grader ut kamp etter kamp. Det burde være mulig.

Men dessverre så har vi et styre som HÅPTE VELDIG på at Coolen skulle løse ting for dem, og nå håper veldig på at noen middelmådigheter i skandinavia skal svare på bønnen deres å bite på før fristen de har satt seg selv. Og de håper VELDIG og INDERLIG (med kotteng-L) at de har en trener å presentere, som de kan kalle ny, selv om denne treneren knapt kan kalles en oppgradering fra Kåre. Det blir Coolen
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2018 17:21    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Skuffelsen vil derfor være stor om vi ender med en ok trener. Med den spillestallen vi har nå vil en god trener kunne skape et fantastisk lag.

Vi er en bitteliten klubb i europeisk sammenheng, i en kjip liga, med lave budsjetter. I norsk sammenheng bra; i europeisk sammenheng "ok minus" eller til og med "dårlig". Kanskje hundre andre klubber er mer attraktive (målt i slike ting som klubbens økonomi, kvalitet på ligaen osv.), så ...

... hvor ligger lista di? "Ok" i hvilken skala?
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 05.12.2018 17:26    Post subject: Reply with quote

Skinnvest, du burde lese en bok som heter Godfoten. Den handler blant annet om hvordan du gjennom samhandling kan spille på den enkeltes styrker, samtidig som du kamuflerer svakhetene.

På vårt nivå i fotballhierarkiet er dette spesielt viktig, fordi vi aldri vil få/beholde "komplette" spillere.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 17:26    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Aristoteles wrote:

Den stallen vi har er ikke egnet for å bli et fantastisk lag nei.

Vi har store svakheter på tempo, og alt for mange med veldig begrensede ferdigheter.

Helland har en potensielt silkefot, men er for treg og for dårlig en mot en til at det betyr noe. Bendtner prøver på spill som er for vanskelig for resten av laget.
Meling, teknisk god og hurtig, løpsmaskin, men fryktelig dårlig tilslag og passningskvalitet. Helt ubrukelig ved større avstander. Og dette er det fremste vi har av kvalitet, ingen av dem holder egentlig mål. Resten er middelmådighet i seg selv, ikke noen spillere man bygger et fantastisk lag med.

Så det vi hadde trengt var en trener som kunne kvitte seg med mye av dødvekten i dette laget og vært tydelig på hvilke spillere han vil ha og bygge laget rundt. En trener får ikke noe ut av dette laget, vi trenger en trener som kan bygge et nytt lag å prøve å hjelpe denne gjengen til å slutte å drite seg så til de grader ut kamp etter kamp. Det burde være mulig.

Men dessverre så har vi et styre som HÅPTE VELDIG på at Coolen skulle løse ting for dem, og nå håper veldig på at noen middelmådigheter i skandinavia skal svare på bønnen deres å bite på før fristen de har satt seg selv. Og de håper VELDIG og INDERLIG (med kotteng-L) at de har en trener å presentere, som de kan kalle ny, selv om denne treneren knapt kan kalles en oppgradering fra Kåre. Det blir Coolen

Meling dårlig tilslag og pasningsfot? .. jøss.. nytt for meg

Jensen-trondsen-denic med bentner-helland-samuel ... det kan det lukte svidd av, med ny trener... får vi inn en god høyre back, eventuelt Heden får mer selvtillit. Heden har en god fot.. men er blottet for selvtillit .. tror en dyktig trener kan forme RBK .. 2-3 nye inn, så kan vi bli farlige i europa også

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
MariusM
Proff

PostPosted: 05.12.2018 17:30    Post subject: Reply with quote

Er litt forvirra.. sa ikke SHJINNJWÆST at Coolen skulle forbli trener..?

Går utifra at han forsiktig forstår det alle andre forstår nå.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 05.12.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
Er litt forvirra.. sa ikke SHJINNJWÆST at Coolen skulle forbli trener..?

Går utifra at han forsiktig forstår det alle andre forstår nå.

Jeg har ikke sagt noe annet.

De håper på en annen, men flere av oss vet at det ikke blir noe av
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

Hvor mye penger har du satt på Coolen da?
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

Uenig i at stallen pr i dag er god nok. Det er flere soleklare svakheter som må utbedres for at vi skal kunne prestere stabilt på et høyere nivå.

- Høyreback: Hedenstad har vært blant våre svakeste i omtrent hver eneste kamp, og er stort sett rundingsbøye i Europa. Også usikker på om Reitan vil ta det nødvendige nivået, i allefall neste sesong. Hadde helst sett han fått en sesong på lån som fast i 11'eren på et ES lag for å se om han kan bli stabil på et høyere nivå.

- Midtstopper: Hovland faller i mine øyne gjennom i Europa, og Reginiussen antyder at han legger opp etter neste sesong. Serbecic har potensiale, og innehar pasningskvalitet vi ikke har hatt siden Strandberg dro. Er dog uferdig, og bør være 3. valg i 2019, med mer spilletid enn denne sesongen.

- Midtbane: Her mangler vi playmaker. Pasningsstyrken til midtbanen vår er alt for svak, og de gangene motstander presser høyt så spiller vi på oss utallige unødvendige brudd i mot fordi vi er for dårlig med ballen i laget. Ser man tilbake et par sesonger, så var ballsikkerheten på et helt annet nivå med Selnæs og Midtsjø.

- Ving: Her er det mer skadefrekvensen enn potensialet som er problemet. Både Helland, Adegbenro og Dølle holder høyt nivå når de er skadefri over tid og kommer i form. Dessverre setter skader stort sett en stopper for det.

Med andre ord, vi trenger en del utskiftninger om vi skal hevde oss bedre i EL gruppespill.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

Nei vi får slenge inn et bilde av Hjulmanden igjen da.

Stubbelur
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 18:10    Post subject: Reply with quote

Enig i at svakhetene du påpeker Sløvsekken, men en del av Eggens filosofi var jo at svakheter blir kamuflert ved at vi spiller på styrkene våre.

Hedenstad og Hovland er for dårlig. Trondsen bør dyttes til indreløper og ny sentral bør hentes. Men jeg tror fortsatt en god trener kan utrette et slagkraftig lag med 2018-modellen av Rosenborg.

Når samholdet fungerer, så ser enkeltspillere bedre ut også
Og det var ikke som om vi hadde bare komplette rollespillere i 98/99 heller, og flesteparten hadde spilt noen år sammen allerede.

Det sagt, jeg sier ikke nei takk til noen oppgraderinger.

Dette ble dog litt off-topic. Jeg stiller nedtellinga til 17. desember, og ringer forhåpentlig vis inn Hjula da.
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 05.12.2018 18:42    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:

Og her er et bilde av Julemanden. Jeg garanterer at han kommer til Jul.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:

Merkelig å sette hele sin kredibilitet som innsats i en slik sak. Du vet at du aldri kommer til å bli tatt seriøst igjen når vi har hentet en ny trener, sant? Du vil vel bare late som du ikke bryr deg, men da kan en jo isåfall under hvorfor du sitter her inne og maser dag ut og dag inn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 19:44    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det du skriver, Hedon, men er ikke det nesten definisjonen på et troll?

Tror ikke vi ser særlig mye mer til ham om/når vi har hentet en annen trener enn Coolen. Da er han i såfall helt blottet for skamvett og selvinnsikt.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2018 19:49    Post subject: Reply with quote

Søk opp tidligere innlegg fra samme fyr. Før han fikk et alvorlig tilskudd av selvtillit og ble edgelord her inne, var han bare en beskjeden og stille liten gutt som gjorde lite ut av seg. Tror ikke han er troll, bare fjern.
Back to top
gm
Rutinert

PostPosted: 05.12.2018 19:52    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
SHJINNJWÆST wrote:

Merkelig å sette hele sin kredibilitet som innsats i en slik sak. Du vet at du aldri kommer til å bli tatt seriøst igjen når vi har hentet en ny trener, sant? Du vil vel bare late som du ikke bryr deg, men da kan en jo isåfall under hvorfor du sitter her inne og maser dag ut og dag inn.

En som påstår at Birger Meling ikke holder mål som Rosenborgback blir jo ikke tatt seriøst uansett.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 19:56    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:

Vet lite om Hjulmand, annet enn at han er et populært emne blant andre lags supportere i Danmark hver gang det er snakk om ny treneransettelse. Leste nylig på et forum om en del Brøndby-supportere som ønsket han sterkt, og de bør ha god kontroll på hva som rører seg der borte.

Virker som han satser mye på unge spillere også, og det appellerer i alle fall til meg personlig. På tide at vi får fram noen fra egne rekker igjen snart.
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 05.12.2018 20:06    Post subject: Reply with quote

Shinnjwæsten burde hatt egen tråd å herja fra seg i.
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 05.12.2018 20:13    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
SHJINNJWÆST wrote:

Jeg er ikke veldig nervøs for at det kommer til å skje for å si det mildt. Så kan jo du jo bare spekulere i hvorfor.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2018 20:17    Post subject: Reply with quote

Nei, du har liksom lagt det ene egget i den ene kurven, du.
sidney
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 20:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Om vi i tillegg til ny trener også får underholdende fotball er vi kjapt kvitt et par andre også...
Konesseur
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 20:24    Post subject: Reply with quote

jubajuba wrote:
Mustrum Ridcully wrote:

Og her er et bilde av Julemanden. Jeg garanterer at han kommer til Jul.

Det året de ansatte Perry kom han ikke. Det gis ingen garantier.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 05.12.2018 20:27    Post subject: Reply with quote

Når jeg mimrer tilbake kom han ikke året etter heller.

Konesseur wrote:
Julenissen ringte meg nettopp og varslet om at jula dette året også ble avlyst.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2018 20:51    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Jeg er ikke veldig nervøs for at det kommer til å skje for å si det mildt. Så kan jo du jo bare spekulere i hvorfor.

Ja, min teori er at du har elendige kilder. Alle kilder jeg normalt stoler på sier at Coolen er helt ute av bildet, så hvor du har de greiene dine fra er det vel bare du og kilden din som vet.
Back to top
attityd!
Senior

PostPosted: 05.12.2018 21:11    Post subject: Reply with quote

Løfaldli i adressa: «Kan RBK gi sin nye trener 20 mill. i lønn?» https://www.adressa.no/10...5649b.html

Quote:
Rosenborg har råd til å hente et stort navn, slik klubben gjorde med Bendtner. Men det er ikke gitt at en trener med 20 millioner i lønn fungerer bedre enn en som tjener fem millioner. Risikoen er stor.

Derfor blir sannsynligvis en skandinavisk kandidat, godt mulig en nordmann, presentert som Rosenborg-trener om ikke altfor mange dager.

"Godt mulig en nordmann". Sollied or gtfo.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 295, 296, 297 ... 585, 586, 587  Next
Page 296 of 587

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb