English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Perry og Eggen tar over!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.11.2004 01:01    Post subject: Reply with quote

Beklager å si det, men viss denne trenerkabalen viser seg å være sann, håper jeg faktisk at RBK driter seg skikkelig ut neste sesong. Så ser kanskje Rune B. hva som er i ferd med å skje, å innser kanskje at det må "rulles hoder" høyere opp i systemet også, enn bare på trenersiden!
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 09.11.2004 01:06    Post subject: Reply with quote

Platon wrote:
Nå når klubben hadde trengt litt nytenking og kanskje impulser utenfra setter vi oss 5 år tilbake i tid. Fotballen går framover, men jeg frykter Rbk ikke gjør det og syns det begynner å lukte Liverpool på tidlig 90 tall.

Common! dont bullshit me! Smile

Hvis man sammenligner cven til feks Keiko og Eggen senior så er det vel ikke så vanskelig og se hvem som går utenpå hvem.

Og til dere som så absolutt skal ha "nye impulser": Ferguson og Arsene Wenger står vel fortsatt for noen av de bedre trener-prestasjonene idag. Og de har vært der noen år...

Kan ikke skjønne at noen ser ledige trenere i Norge idag som kan gjøre en bedre jobb for Rosenborg akkurat nå enn N. A Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff

PostPosted: 09.11.2004 01:30    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Beklager å si det, men viss denne trenerkabalen viser seg å være sann, håper jeg faktisk at RBK driter seg skikkelig ut neste sesong. Så ser kanskje Rune B. hva som er i ferd med å skje, å innser kanskje at det må "rulles hoder" høyere opp i systemet også, enn bare på trenersiden!

Hvilket lag holder du med? Om du er uenig i valget kan du uansett ikke håpe at RBK driter seg ut?

Det er to ting som har vært diskutert i det siste, og som jeg er soleklar på:
-Rune B. har ikke gjort noen ting feil i forhold til trenerspørsmålet, eller prossessen rundt Olas avgang. Vi vant serien på autopilot... Har fortsatt ikke kommet over tapet mot Molde 16.mai...
-Generasjonsskifte har IKKE startet, det er nødt til å komme neste år, hvilket fører til at det blir en vanskelig sesong... Trolig vinner vi bare med en 10-12 poeng...

Perry og Eggen sammen tror jeg blir bra. Nå ser det lysere ut for RL. Dette klarer vi... Smile
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 09.11.2004 02:19    Post subject: Reply with quote

Hallo våkne! Vi må starte foryngelses prossen med en gang. Ikke vente til neste sesong da er det for sent. Vi må tørre å satse på yngre krefter og sende noen på dør. Forhåpentligvis er det første Hansen/Eggen diskutere i morgen etter at de har tatt over. Selv om det betyr å sende gamle kara på dør. Hvis de gjør det blir det fjorten på rad skal du se.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2004 09:21    Post subject: Reply with quote

Først og fremst er jeg veldig glad for at saken er avgjort! Skummelt å vente for lenge med dette. Og når Sollied/Junior ikke var tilgjengelige, var ikke dette noe dårlig valg.

Ting tyder vel på at her er det Perry, ikke Senior, som skal ha hovedansvaret. Og det tror jeg Perry håndterer ganske greit, faktisk. God RBK-bakgrunn, erfaring og ålreite resultater som hovedtrener; kjenner laget ut og inn fra det siste årets arbeid.

Eggen blir ikke manager, han blir hjelpetrener og skal bidra litt.

Jeg håper for all del at de hurtigst mulig starter (fortsetter?) arbeidet med å fornye stallen og 11'eren ...
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 09.11.2004 09:27    Post subject: Reply with quote

Står i adresseavisa idag at det bare er ut 2005 Confused
Får håpe det er kontrakten som gjelder ut sesongen, og at det er mulighet for forlengelse. For jeg har ærlig talt ikke troa på at Sollied kommer tilbake.
kms
Senior

PostPosted: 09.11.2004 09:55    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg er veldig letta over å lese det som står i dag, at det er tydelig at Perry skal være hovedtrener og at Eggen slettes ikke skal være "Manager" men noe annet -- som vi vel får høre om seinere i dag.

Jeg oppfatta Adressa slik at kontrakten var ut 2005, og at det var fullt mulig at Perry fortsatte etter det hvis han gjorde en god jobb, samtidig som at de åpenbart vil holde døra på gløtt for Sollied hvis han skulle ønske seg tilbake. Det er vel kurant nok synes nå jeg.
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 09.11.2004 10:04    Post subject: Reply with quote

Dette minner meg litt om det som skjedde i fjor - RBK ender opp med en trenerløsning som er verken første- eller andrevalg. Ikke fikk vi tak i Sollied, ikke Eggen Jr - men ender opp med en "løsning alle er fornøyd med". Og hvis Eggen får ansvaret, hvor blir det da av mulighetene for unggutta til å vise seg fram? Det ender kanskje opp med et ti-minutt her og et kvarter der i en og annen kamp.... Erik, Ørjan, Roar og Harald Martin kan derimot se fram mot en ny sesong med klippekort, det er i hvert fall det jeg frykter......
Back to top
bønna1
Junior

PostPosted: 09.11.2004 10:33    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:

Tja, si det. Ut fra de mulighetene RBK har, så tror jeg ikke en gjeninntreden fra NAE er så dumt. Om løsningen betyr at Sollied har gitt signaler om at han kan være aktuell fom. 2006 vet vi selvfølgelig ikke pr. dato, men det kan jo være at ledelsen håper på dette.

bønna1
(som synes Bratseth og Skutle har gort en god jobb lenge)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2004 11:35    Post subject: Reply with quote

kms wrote:
Jeg må si jeg er veldig letta over å lese det som står i dag, at det er tydelig at Perry skal være hovedtrener og at Eggen slettes ikke skal være "Manager" men noe annet -- som vi vel får høre om seinere i dag.

Jepp, også jeg er glad for at TV2 tok feil. Selv var jeg opptatt i nesten hele går kveld, og ser nå at jeg burde ha endret artikkelen på forsida umiddelbart etter at jeg la den ut. rbk.no skrev nemlig følgende rundt kl. 19, før artikkelen ble trukket tilbake:

«Trenerkabalen lagt i Rosenborg

Per Joar Hansen blir Rosenborgs nye hovedtrener i samarbeid med Nils Arne Eggen og Rune Skarsfjord. Det nye trenerteamet tar fatt på arbeidet allerede tirsdag 9. november, og skal lede laget mot Djurgården førstkommende torsdag.

Per Joar Hansen fortsetter dermed sin trenergjerning i RBK, dog i en litt ny rolle, sammen med Rune Skarsfjord. Den største nyheten er derimot at Nils Arne Eggen gjør comeback i treningsdress og joggesko på treningsfeltet på Lerkendal.

Det er klart at Nils Arne Eggen skal dras tettere inn mot spillergruppen og delta aktivt på treningsfeltet.»

...med andre ord ikke noe snakk om "manager" her... Rolling Eyes

I alle fall: Hadde det vært så, hadde det vært en uholdbart situasjon for Perry. Det må tross alt være hovedtreneren som har det øverste ansvaret for laguttak osv.

Heldigvis slapp vi det problemet.

Spørsmålet nå er enkelt og greit: Ser Rosenborg på dette som en permanent eller midlertidig løsning?

Dersom sistnevnte, er det en feil vei å gå. Som tidligere skrevet (her i forumet) trenger RBK nå kontinutet på trenersida. Trenertroikaen bør i det minste få to års arbeidsro for å få gjennomført (i det minste deler av) ggenerasjonsskiftet. Hvis ikke er jeg redd for at Perry og Eggen går tilbake fra taktikken i 2000-2003. nemlig å utsette utskiftningene og tenke kortsiktig.

Venter nå spent på offisiell info fra Brakka!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2004 11:47    Post subject: Reply with quote

Brøndbo har i alle fall fått innkalling til møte på Brakka ...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2004 12:05    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Brøndbo har i alle fall fått innkalling til møte på Brakka ...

Så det. Må nesten spørre ham hva slags møte det er snakk om. Mest sannsynlig er det et slags infomøte for "sentrale personer" innen RBK-miljøet. Wink

Med andre ord: Lugubre karer som meg må nok stå på utsida av døra! Razz
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 09.11.2004 14:35    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...leID=70158

Da var det offisielt da. Hansen, Eggen, Hansen og Skarsfjord. En spennende kvartett. Avtalen gjelder for ett år. Noe skeptisk er jeg, men forhåpentligvis er det muligheter for fornyelse dersom det skulle fungere bra og verken Sollied eller Junior skulle være aktuelle.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2004 15:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Spørsmålet nå er enkelt og greit: Ser Rosenborg på dette som en permanent eller midlertidig løsning?

Dersom sistnevnte, er det en feil vei å gå. Som tidligere skrevet (her i forumet) trenger RBK nå kontinutet på trenersida. Trenertroikaen bør i det minste få to års arbeidsro for å få gjennomført (i det minste deler av) ggenerasjonsskiftet. Hvis ikke er jeg redd for at Perry og Eggen går tilbake fra taktikken i 2000-2003. nemlig å utsette utskiftningene og tenke kortsiktig.

Venter nå spent på offisiell info fra Brakka!

Er helt enig. Hvis det ikke er en permanent løsning, men derimod en midlertidig indtil Sollied eller Eggen Jr kan overtage i 2006, synes jeg at Rosenborg begår en stor fejl.
Kontinuitet er nemlig vejen frem og generationskiftet SKAL foretages nu, og så nytter det ikke at have midlertidige løsninger for såddane ting tager tid.
Men er dette en permanent løsning håber jeg det lykkes(jeg kender ikke så meget til perry). Og med de rette indkøb og tid tror jeg også at det er muligt Smile

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
jenssenc
Senior

PostPosted: 09.11.2004 15:08    Post subject: Reply with quote

"Jo flere kokker" osv sier jeg bare! Skal det virkelig være 4 MANN som skal bestemme hva som skal skje på treninger og i kamper på Lerkendal? "Faglige konsulenter" kalles Eggen og Bjørn Hansen. Er det ikke det de har vært i år også da? Jeg ser ikke den store endringen i forhold til året som har vært. To av tre trenere beholdes, og de to gamle ringrevene lusker fremdeles rundt i kulissene.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2004 15:19    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke flere som bestemmer nå enn før.

Før: Ola hovedtrener, Perry og Skars hjelpetrenere, NAE konsulent.
Nå: Perry hovedtrener, Skars og Eggen hjelpetrenere, Bjørn Hansen konsulent.

Det er alltid én som bestemmer - hovedtreneren. Har ingen tvil om at Nils Arne klarer å respektere det.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 09.11.2004 15:20    Post subject: Reply with quote

Synes det høres fornuftig ut med det Perry sier. At en ettårskontrakt gir han et år på prøve. Vi må bare innse at ingen av de soleklare favorittene var tilgjengelig. Det eneste var vel Tom Nordlie, men han har jo litt så som så med referanser fra tippeligaen.
Dette betyr jo ikke at en MÅ finne ny trener igjen om et år, men at en slipper en fallskjerm på flere år dersom løsningen ikke funker.
Dessuten er det en god del kontinuitet i dette. Eggen og B.Hansen er jo kontinuitetsbærere. Perry og Skarsfjord er med videre fra i år, Perry også med erfaring som spiller i klubben. Den eneste i trenerkabalen de siste årene som ikke representerer en kontinuitet er vel Hareide. At han ville til landslaget er jo ikke noe ledelsen kan gjøre mye med. Å ha en trener som ikke vil trene laget er man hvertfall ikke tjent med.
Dessuten som mange har nevnt, vi må komme i gang med forsterkningene for at generasjonsskiftet skal gå så smertefritt som mulig.
Da måtte ny trener på plass. Det ville vært håpløst å handle spillere en ny trener ikke hadde trua på.
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 09.11.2004 15:33    Post subject: Reply with quote

I følge Adressa er Eggen konsulent, men det er vel ikke så farlig hva han er, han får nok et avgjørende ord med i laget uansett, tenker jeg. Og har ikke Per Joar Hansen og Rune Skarsfjord vært med i hele år da? Er det virkelig slik at ledelsen skyver ALT ansvar over på Ola By Rise - har Per Joar Hansen og Skarfjord vært så TYDELIGE som spillerne ønsker at de er kvalifisert til å fortsette. Rosenborg fremstår som tvetydige, ubesluttsomme, dette er jo en midlertidig løsning: 1 år får de på seg. Så sitter ledelsen der og HÅPER på at Sollied gidder å komme hjem for å trene et lag i en liga som er mye dårligere enn andre aktuelle ligaer. Hvorfor skal Sollied komme tilbake når han får femdobbel betaling, større utfordringer og mer anerkjennelse i andre klubber?
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 09.11.2004 15:41    Post subject: Reply with quote

Jeg synes folk virker fryktelige negative nå.

Spillerne og ledelsen i klubben har sannelig forhåpentligvis bedre innsikt i trenerne og treningene enn det vi har. Mener de, etter et år med Ola By som hovedtrener og Perry som assistent, at Perry faktisk er å foretrekke som hovedtrener, ja, så velger jeg å tro at de har en grunn til det.

Nå står jeg helt klart sammen med dem som støtter opp om Ola By, og mener personlig det var feil i det hele tatt å gi han sparken. Men totalt hodeløse er ikke disse folka, og jobben som hovedtrener i Rosenborg deles ikke bort til hvemsomhelst. Får Perry jobben er det fordi han har overbevist i år. Og da får vi stole på det inntil det motsatte er bevist -- synes nå jeg.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.11.2004 15:41    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:

Hvilket lag holder du med? Om du er uenig i valget kan du uansett ikke håpe at RBK driter seg ut?
Det er to ting som har vært diskutert i det siste, og som jeg er soleklar på:
-Rune B. har ikke gjort noen ting feil i forhold til trenerspørsmålet, eller prossessen rundt Olas avgang. Vi vant serien på autopilot... Har fortsatt ikke kommet over tapet mot Molde 16.mai...
-Generasjonsskifte har IKKE startet, det er nødt til å komme neste år, hvilket fører til at det blir en vanskelig sesong... Trolig vinner vi bare med en 10-12 poeng...
Perry og Eggen sammen tror jeg blir bra. Nå ser det lysere ut for RL. Dette klarer vi... Smile

For det første; Fotballen som sport går foran ALLE lag for meg. Bare så du vet det. Når jeg sier at jeg håper RBK driter seg ut, mener at det kan være bra for norsk fotball om RBK IKKE tar 14 på rad. Blandt en del supportere på rbk.no-forumet og til dels her vil det å ikke ta seriegull være det samme som å drite seg skikkelig ut. Så det så.

Rune B. har gjort mye bra tidligere, men denne gangen mener jeg han var uproffesjonel. Selv om han å NAE har gjort RBK til det de er i dag, er ikke det en grunn til at de skal fredes. NAE har jeg allereda kritisert, nå kan det bli Rune B.'s tur. Det er forresten ikke mulig å vinne serien på auto-pilot...

Generasjonsskiftet startet forigge sesong, iom. at samtlige innkjøp var under 30 år gamle, de fleste under 25. At neste sesong blir vanskelig er helt klart, at "vi" vinner med 10-12 poeng tror jeg er fullstendig utenkelig, kanskje vinner "vi" ikke i det hele tatt!

Trenerløsningen viser flere svakhetstegn hos RBK. FIRE (4!) trenere vitner helt tydelig om usikkerhet. Ikke glem at det var 3 i fjor også.

At Eggen er tilbake er, slik jeg ser det, heller ikke helt heldig. Dette viser usikkerheten Rune B. og Skutle helt klart har mht. om RBK kan klare seg uten Eggen.

Et prøveår mener jeg heller ikke er helt heldig. Jeg forstår hvorfor Perry ønsker at det skal være slik, men det viser at selv ikke han, som skal ha (hoved)ansvaret for det laget skal prestere, ikke er helt sikker på hvordan dette kommer til å gå. I tillegg kan det fort bety at vi kan få fem trenere på fem år, med andre ord at ingen har sittet mer enn en sesong siden tusenårsskiftet. En slik mangel på stabilitet er ikke heldig for noen som helst klubb.

Grunnen til at jeg mener at det kanskje kan være på tide med utskiftninger i adm. er fordi de virker som om de ikke klarer å se utenfor den lille boksen sin, den som blandt (nesten) alle andre blir kalt Rosenborg-skolen. Nye impulser trenger alle, det virker det ikke som om adm. i RBK er villige til å innse, siden det jo virker som om det, etter deres mening, kun er EN mann som er god nok (les fortjener å få lov til) å trene RBK. Nemelig Trond Sollied. Det er bare tull!
Svennie
Senior

PostPosted: 09.11.2004 15:52    Post subject: Reply with quote

Jeg ble skikkelig glad da jeg fikk høre at Nils Arne er tilbake i RBK Very Happy Det er ingen som kjenner RBK så godt som han, selv om han "bare" skal være assistent/hjelper, så synes jeg det er en god løsning for RBK, i hvertfall foreløpig Very Happy At Perry og Rune Skarsfjord forsetter som hovedtrener og assistent er også bra Very Happy Er det noen som kan får Rosenborg på "rett kjør" igjen så er det Nils Arne og Perry Very Happy
trondh
Veteran

PostPosted: 09.11.2004 16:14    Post subject: Reply with quote

Altså en ting må være klart. Det kan ikke være Ola By Rise som trener spillere og ledelse ville ha vekk her. Da hadde han for det første neppe vært keepertrener/assistent fra han la opp frem til i fjor, ei heller vært hovedtrener i år. Alle vet at Ola By har gode trenerkvaliteter. Det er som hovedtrener man mener Ola har falt i gjennom. Personlig og sett utenfra mener jeg at dette til en viss grad er riktig, men at Ola sannsynligvis ville vokst på denne sesongen og blitt bedre neste år. Dette syntes ikke ledelse/spillere og Ola ble avsatt. Dette gir jo ikke noen automatikk i at Perry og Skarsfjord ikke holder mål. Det er Olas evner som hovedtrener som er veid og funnet for lett og tilbake til ass.trener ville vel verken han eller klubben nå.
At det vil være uheldig at Perry evt. må gi seg til neste år er vel alle enig i. Men det er vel bedre at han må gi seg som en som ikke får fornyet kontrakt, enn at han skal sparkes ut av en treårskontrakt.
Dessuten er ikke dette midlertidig for å vente på Sollied. Han blir tidligst tilgjengelig i juni 2006 i følge eget utsagn.
Eggen satt forresten 3 sesonger etter tusenårskiftet VerneTroyer, men jeg ser poenget ditt. Det vil være uheldig med et nytt bytte om et år, men alle trenerskifter er bedre enn de to siste vi har hatt i RBK. Nå er det hvertfall klart at det skal skrives nye kontrakter neste år, om det er fornying eller å hente inn en ny vil vel sesongen vise.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.11.2004 17:07    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

Eggen satt forresten 3 sesonger etter tusenårskiftet VerneTroyer, men jeg ser poenget ditt.

Stemmer, det gjorde han ja. Takk for at du (nok en gang) korrigerte meg trondh. Jeg burde egentlig klart å huske såpass, men jeg klarer liksom ikke å få det til å stemme at vi faktisk er så langt inn i 2000-tallet som vi er. Men det er en helt annen sak, og har lite med denne diskusjonen å gjøre.
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2004 18:21    Post subject: Reply with quote

jenssenc wrote:
I følge Adressa er Eggen konsulent, men det er vel ikke så farlig hva han er, han får nok et avgjørende ord med i laget uansett, tenker jeg.

I dag var Nils veldig aktiv ute på banen, og fungerte som en hjelpetrener. Imidlertid vil dette variere:

- Vi i trenerteamet vil i tida framover på forhånd diskutere hvem som skal gjennomgå hva under treningene. Dette er noe vi vil evaluere fortløpende. I dag fikk Nils Arne styre mye av spillet, sier Per Joar Hansen.

Les mer: Sirkus Eggen på Lerkendal

rbk.no har for øvrig lagt ut følgende "stillingsbeskrivelser":

"Både Nils Arne Eggen og Bjørn Hansen vil være nært knyttet til den sportslige ledelsen av klubben, men ikke med hovedansvar. Mens Eggen etter nærmere plan vil bidra aktivt på treninger, vil Bjørn Hansen fungere som "coach" for trenerne. Hans sentrale oppgave vil blant annet være å følge opp trenerne og vurdere treningene. Som rådgiver vil han kunne nyttegjøre sin enorme erfaring fra norsk toppfotball."

Les mer: Per Joar Hansen ny hovedtrener
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2004 13:49    Post subject: Reply with quote

He-he, Eggen junior har kanskje bestemt seg for å flytte til Trøndelag allikevel: Pressekonferanse om FFK-trener Wink

Orkla FK trenger vel ny motivator etter at senior fikk mer ansvar i RBK! Razz

Fra spøk til alvor: Det mest sannsynlige er vel at Eggen jr. har forlenget kontrakten sin.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb