English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 111, 112, 113, 114  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 10.05.2018 11:29    Post subject: Reply with quote

Voldsomt til innsyn folk har i privatlivet til tidligere trenere her. Er det slik at noen har noe konkret nyere enn Olympiakos-tida hans?

Han var ikke aktuell som trener da Hoftun var SD. Nå har vi nytt blod i den stillingen, så hva som rører seg på brakka av aktuelle kandidater kan være så mangt.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 10.05.2018 11:30    Post subject: Reply with quote

Trond er hel ved. Vi har alle våre demoner. Jeg har tro på at mennesker kan legge ting bak seg og lære av sine feil. Når det gjelder Trond så kjenner jeg naturlig ikke hans utfordringer, men jeg vet hva han sportslig står for. Han er en bauta og en vi bør knytte til klubben hvis det er mulig. Her bør ledelsen strekke seg langt for å sikre et talent som trond. Kåre har egentlig vist at han ikke er fremtiden hvis målet er å dominere i Norge og på sikt ta laget ut i Europa. Mulig vi bør få inn en utenlandsk trener hvis TS er helt uaktuell. Men klubben er større en treneren, og lages beste og det sportslige bør alltid ha forrang.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.05.2018 11:40    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
Kåre har egentlig vist at han ikke er fremtiden hvis målet er å dominere i Norge og på sikt ta laget ut i Europa.

Hæ? Vi har totaldominert norsk fotball i tre år og hatt laget ute i Europa to ganger...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.05.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
Når det gjelder Trond så kjenner jeg naturlig ikke hans utfordringer, men jeg vet hva han sportslig står for.


Ja, eller sto for. Det er ganske lenge siden han har hatt ett sammenhengende godt år som trener noe sted. For min del må han først vise at han kan være stabil.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2018 12:06    Post subject: Reply with quote

Det vi hvertfall vet er at Sollied har et høyt toppnivå når ting klaffer. Sist gang han var her (vet det er lenge siden) spilte vi hvertfall feiende flott offensiv fotball. Har ikke noen grunn til å tro at hans offensive tilnærming til fotball har endret seg siden da. Han har også en naturlig autoritet som kommer godt med.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.05.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Sist gang han var her (vet det er lenge siden) spilte vi hvertfall feiende flott offensiv fotball.


Det er helt sant; men det bør jo sies at han da trente et lag som hadde trent under Nils Arne Eggen 1988-1997. Han tok ikke over etter Perry eller Høgmo, for å si det sånn. Maskinen var allerede i god form da Sollied ledet den i 1998.

Ellers hadde Sollied en lang og god periode i Club Brugge 2000-2005; etter 2005 har det vært adskillig mer så som så. Mange ettårs opphold, en del av dem ikke fullført, og ingenting etter 2013.

Han må komme seg i jobb først, og vise at han kan beholde jobben, før jeg vil slippe ham til hos oss.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 10.05.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke en runde til med dette Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2018 12:42    Post subject: Reply with quote

Det er klart at det er noe annet å ta over et lag trent av Eggen enn Høgmo, men samtidig er det vanskelig å gjøre det så mye bedre enn han gjorde. Sterke 20 seire av 26 mulige i serien, et skyhøyt gjennomsnittlig antall mål, cupfinale (der vi riktignok tapte) og kun små marginer unna avansement i en sterk CL-gruppe med Juventus, Athletic Bilbao og Galatasaray lar seg høre.

Det er ikke en selvfølge at en trener klarer å gjenskape suksessen fra tidligere når han tar over et lag, jf. blant annet Perry i 2005 og Jönsson i 2011.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.05.2018 13:06    Post subject: Reply with quote

Så Sollied var i begravelsen til Bjørn Hansen, og da er sirkuset i gang igjen her ?
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.05.2018 13:22    Post subject: Reply with quote

Nei, det blir vel litt for tilfeldig at det dukker opp et rykte om at Hoftun skal byttes ut med Sollied akkurat når han er her i forbindelse med bisettelsen. Og hvor skulle Hoftun gått hen da? Hjem?
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 10.05.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Det vi hvertfall vet er at Sollied har et høyt toppnivå når ting klaffer. Sist gang han var her (vet det er lenge siden) spilte vi hvertfall feiende flott offensiv fotball. Har ikke noen grunn til å tro at hans offensive tilnærming til fotball har endret seg siden da. Han har også en naturlig autoritet som kommer godt med.


Å Kåre leverte/leverer ikke når det klaffer som du sier?
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 10.05.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Og hvor skulle Hoftun gått hen da? Hjem?


Very Happy
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 10.05.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
hellvikrunner wrote:
Kåre har egentlig vist at han ikke er fremtiden hvis målet er å dominere i Norge og på sikt ta laget ut i Europa.

Hæ? Vi har totaldominert norsk fotball i tre år og hatt laget ute i Europa to ganger...


Hva skjer når vi endelig får muligheten ute i Europa? Vi blir rævkjørt. Og hvor vanskelig er det å vinne ligaen her hjemme? Vi vinner selv om spillet er begredelig. Og i år ser det ut til at vi ikke engang skal klare det (vi bør ihvertfall begynne å slå lag som Ranheim på hjemmebane). Jeg ønsker meg et lag som er overlegne her hjemme, spillemessig. Og så ønsker jeg at det laget skal bite ifra seg ute i Europa. Sånn som det er nå så står vi med lua i hånda og lar oss bli rundspilt. Jeg savner en visjon. Jeg savner ambisjon. Jeg savner den tiden hvor vi på vårt aller beste spiste kirsebær med de store. Her tror jeg Kåre ikke duger. Han er ikke dyktig nok til å ta det neste steget med laget per idag.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 10.05.2018 14:40    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:

Det er ikke en selvfølge at en trener klarer å gjenskape suksessen fra tidligere når han tar over et lag, jf. blant annet Perry i 2005 og Jönsson i 2011.


Uten at jeg sier Perry/JJ er spesielt imponerende trenere så må det tilføyes at RBK var i en helt annen forfatning som klubb i 2011 og 2005 enn i gullalderen på slutten av 90-tallet.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2018 14:59    Post subject: Reply with quote

Da Perry tok over i 2005 hadde RBK tatt 13 strake seriegull og vært i Champions League i 9 av de 10 foregående sesongene. Ikke så verst forfatning for en klubb å være i.
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 284
Location: Bergen

PostPosted: 10.05.2018 15:06    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
BjarneS wrote:
Altitude wrote:

Det er ikke en selvfølge at en trener klarer å gjenskape suksessen fra tidligere når han tar over et lag, jf. blant annet Perry i 2005 og Jönsson i 2011.


Uten at jeg sier Perry/JJ er spesielt imponerende trenere så må det tilføyes at RBK var i en helt annen forfatning som klubb i 2011 og 2005 enn i gullalderen på slutten av 90-tallet.


Da Perry tok over i 2005 hadde RBK tatt 13 strake seriegull og vært i Champions League i 9 av de 10 foregående sesongene. Ikke så verst forfatning for en klubb å være i.


Det bør være rimelig ukontroversielt å påstå at det var gunstigere å overta i 1998 enn i 2005.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.05.2018 15:18    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
Hva skjer når vi endelig får muligheten ute i Europa? Vi blir rævkjørt.

Dette er jo blank løgn. Vi hadde seks gode kamper mot sterk motstand i fjor:

Celtic borte, hvor vi skapte flere store sjanser (mens vi slapp til nada) og hadde fortjent å vinne.

Ajax hjemme og borte. Hjemme ble vi tvunget til flere rokeringer da Hedenstad, Reginiussen og Helland var skadet - og kamptråden ble fylt av innlegg om hvor umulig det vile være å prestere med en slik ellever, men Kåre klarte å gi oss den beste kampen under ham.

Borte mot Zenit slapp vi inn mål på noen enorme personlige tabber, men var fullt på høyde spillemessig.

Hjemme mot Vardar var vi totalt overlegne mot laget som slo ut Malmö og Fenerbahçe. Bortekampen hadde vi også tatt om vi hadde hatt noe å spille for.

Hjemme mot Zenit og Real Sociedad var vi best i banespillet, skapte flest sjanser og hadde fortjent å vinne dem begge.

Det var bare i den første kampen i gruppespillet at vi ble "rævkjørt", men så presterte vi godt resten. Sammenlikn gjerne med Eggens resultater i 2010, der vi vant 2-1 hjemme mot Aris og tapte resten, bl a 0-9 sammenlagt på de tre bortekampene. Tenk om vi hadde hatt like gode midtbanespillere i dag som trioen Henriksen - Annan - Skjelbred? På grunn av Midtsjø-salg midt i sesong samt skade og fødsel, ble det mye forskjellig ute på banen i kval (regner fra og med Celtic) og gruppespill: Midtsjø - Konradsen - Jensen (3 kamper), Konradsen - Lundemo - Jensen (2), Konradsen - Trondsen - Jensen (2), Trondsen - Rasmussen - Jensen (2) og Trondsen - Rasmussen - M. Konradsen (1).

hellvikrunner wrote:
Og hvor vanskelig er det å vinne ligaen her hjemme?

Du hevdet at Kåre har vist at han ikke er i stand til å dominere her. Det er rett og slett feil. Nivået på ligaen var ikke relevant for din påstand.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 10.05.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

Vi har gjort tabben før å innta holdningen om at "hvor vanskelig er det egentlig å vinne Eliteserien?". Det går sjeldent bra. Selv om vi har vunnet mange ganger kler det oss særdeles dårlig å begynne og nedjustere prestasjonen det faktisk er å vinne hjemlig liga. Det er ikke enkelt. Noe vi fikk erfare i årene før Kåre kom til klubben.

Hellvikrunner her presterer et av de mest historieløse innleggene på lang tid og det er godt å lese Skeptix sitt tilsvar.

Det blir også varslet et savn etter å spise kirsebær med se store, her er det vel bare en ting å si, de dagene er over. Vi kommer aldri tilbake på det nivået, avstanden har blitt så enorm at Kåre alene har ingenting med det å gjøre. Og jo fortere vi klarer å erkjenne dette jo bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2018 15:26    Post subject: Reply with quote

Sollied håper jeg aldri blir RBK- trener igjen. Tror nesten jeg velger en runde til med Perry før Sollied
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2018 17:00    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
Altitude wrote:
BjarneS wrote:
Altitude wrote:

Det er ikke en selvfølge at en trener klarer å gjenskape suksessen fra tidligere når han tar over et lag, jf. blant annet Perry i 2005 og Jönsson i 2011.


Uten at jeg sier Perry/JJ er spesielt imponerende trenere så må det tilføyes at RBK var i en helt annen forfatning som klubb i 2011 og 2005 enn i gullalderen på slutten av 90-tallet.


Da Perry tok over i 2005 hadde RBK tatt 13 strake seriegull og vært i Champions League i 9 av de 10 foregående sesongene. Ikke så verst forfatning for en klubb å være i.


Det bør være rimelig ukontroversielt å påstå at det var gunstigere å overta i 1998 enn i 2005.


Nå har jeg da heller ikke sagt at det er en kontroversiell påstand. Det stod veldig godt til med klubben i 1998, og det var selvfølgelig et gunstig tidspunkt å ta over på. Men det kan ikke brukes mot Sollied at han kom inn på et gunstig tidspunkt, all den tid han ikke kunne gjort det så mye bedre enn han gjorde, selv gitt gode forutsetninger.

Poenget er at det stod ikke så verst til ved inngangen av 2005 heller, men vi husker alle hvordan det gikk.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 10.05.2018 17:10    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
hellvikrunner wrote:
Hva skjer når vi endelig får muligheten ute i Europa? Vi blir rævkjørt.

Dette er jo blank løgn. Vi hadde seks gode kamper mot sterk motstand i fjor:

Celtic borte, hvor vi skapte flere store sjanser (mens vi slapp til nada) og hadde fortjent å vinne.

Ajax hjemme og borte. Hjemme ble vi tvunget til flere rokeringer da Hedenstad, Reginiussen og Helland var skadet - og kamptråden ble fylt av innlegg om hvor umulig det vile være å prestere med en slik ellever, men Kåre klarte å gi oss den beste kampen under ham.

Borte mot Zenit slapp vi inn mål på noen enorme personlige tabber, men var fullt på høyde spillemessig.

Hjemme mot Vardar var vi totalt overlegne mot laget som slo ut Malmö og Fenerbahçe. Bortekampen hadde vi også tatt om vi hadde hatt noe å spille for.

Hjemme mot Zenit og Real Sociedad var vi best i banespillet, skapte flest sjanser og hadde fortjent å vinne dem begge.

Det var bare i den første kampen i gruppespillet at vi ble "rævkjørt", men så presterte vi godt resten. Sammenlikn gjerne med Eggens resultater i 2010, der vi vant 2-1 hjemme mot Aris og tapte resten, bl a 0-9 sammenlagt på de tre bortekampene. Tenk om vi hadde hatt like gode midtbanespillere i dag som trioen Henriksen - Annan - Skjelbred? På grunn av Midtsjø-salg midt i sesong samt skade og fødsel, ble det mye forskjellig ute på banen i kval (regner fra og med Celtic) og gruppespill: Midtsjø - Konradsen - Jensen (3 kamper), Konradsen - Lundemo - Jensen (2), Konradsen - Trondsen - Jensen (2), Trondsen - Rasmussen - Jensen (2) og Trondsen - Rasmussen - M. Konradsen (1).

hellvikrunner wrote:
Og hvor vanskelig er det å vinne ligaen her hjemme?

Du hevdet at Kåre har vist at han ikke er i stand til å dominere her. Det er rett og slett feil. Nivået på ligaen var ikke relevant for din påstand.


Det er mulig jeg setter det noe på spissen. Skal ta selvkritikk på det. Vi har vært gode i enkeltkamper i Europa. Jeg er ikke uenig der. Ajax-kampen var magisk. Men det blir oftere og oftere enkeltkamper og enkeltprestasjoner som avgjør. Jeg hadde håpet på at Kåre hadde tatt oss et steg videre og stabilisert laget på et høyere nivå. Synes vi sjelden har gode sesonger- det er ofte perioder eller enkeltkamper. Men for all del, jeg skal ikke ta fra Kåre æren for den jobben han har gjort. Men er det godt nok nå? Hva kunne Trond har gjort med dette laget hvis han hadde fått muligheten til å trene det mer enn to sesonger?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 10.05.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
BjarneS wrote:
Altitude wrote:

Det er ikke en selvfølge at en trener klarer å gjenskape suksessen fra tidligere når han tar over et lag, jf. blant annet Perry i 2005 og Jönsson i 2011.


Uten at jeg sier Perry/JJ er spesielt imponerende trenere så må det tilføyes at RBK var i en helt annen forfatning som klubb i 2011 og 2005 enn i gullalderen på slutten av 90-tallet.


Da Perry tok over i 2005 hadde RBK tatt 13 strake seriegull og vært i Champions League i 9 av de 10 foregående sesongene. Ikke så verst forfatning for en klubb å være i.


Helt klart, men det var en særdeles aldrende tropp han tok over, noe som tilsynelatende akselererte i den perioden. Vi maktet ikke å erstatte de som gikk ut lenger (Morten Knutsen, anyone?).

Jeg er enig i at det var relativt sprøtt at vi kjempet mot nedrykk den sesongen, men samtidig er det vel ingen tvil om at vi var langt da Sollied tok over - vi var kanskje på vårt beste, noensinne, på det tidspunktet. Og han løste oppgaven strålende.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.05.2018 18:33    Post subject: Reply with quote

Etter min mening nådde vi toppen i 1999, var gode et par år til men uten fremskritt, og så gikk det nedover.

Dævven hainnj det er lenge siden, kjenner jeg nå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 10.05.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Toppen ble nådd tirsdag 19.oktober 1999 for å være eksakt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.05.2018 19:23    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si at vi noensinne ble bedre enn den kvelden, selv om det for all del var mange gode prestasjoner også etterpå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 111, 112, 113, 114  Next
Page 112 of 114

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb