English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Vagic
5%
 5%  [ 2 ]
Henriksen
33%
 33%  [ 13 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
5%
 5%  [ 2 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
56%
 56%  [ 22 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 39

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1354
Location: Lerkendal

PostPosted: 29.05.2022 22:23    Post subject: Lillestrøm - Rosenborg Reply with quote

Lillestrøm SK - Rosenborg BK


VS.

Turnering: Eliteserien
Tid: søndag 19. juni 18:00
Sted: Åråsen stadion
TV: Eurosport Norge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 19.06.2022 20:30; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 29.05.2022 23:16    Post subject: Reply with quote

Seier her, så er vi virkelig med igjen! Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Tjodleif
Junior


Joined: 29 May 2022
Posts: 1
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.05.2022 23:38    Post subject: Reply with quote

Hei! Ny bruker! Jeg tillot meg selv å opprette en gjestebruker på rbkweb-forumet med rot i det faktum at halve slekta mi er trøndere! Dessverre vokste jeg opp på østlandet i Lillestrøms bakhage, og mine sympatier havnet deretter.

Jeg ønsker å ønske dere velkommen til Lillestrøm 19. juni, og gi et steike godt tips:

Flydagen på Kjeller flyplass, samme dag kl. 12-17! (https://www.flydagen.com/program) Show med alt som letter. Et unikt og sjeldent arrangement som til trønderes store glede sammenfaller med kamp mot Lillestrøm! Perfekt oppladning til match, kun en lobb i gangavstand fra både byen, stasjonen og Åråsen!

Kan også nevnes at kampen er punktum for Byfesten (https://www.byfesten.no), hvis dere skulle være så gale og tilbringe flere dager i Lillestrøm. (D.D.E spiller!!)

Rent sportslig skal jeg ikke si mye her inne, men det så jo fryktelig skarpt ut mot søpla i kveld. Godt det er seriepause!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.06.2022 22:42    Post subject: Reply with quote

- Det blir en viktig kamp på Åråsen for ikke å slippe dem lengre unna. Vi har tapt én av ni kamper, men vi har noen uavgjorte kamper for mye om du tenker på hvor mange poeng vi trenger for å være med helt oppe der. Jeg tror ikke vi har råd til å tape så veldig mange kamper, uttaler Kjetil Rekdal til rbkweb.no.

Les mer: - Har ikke råd til å tape så mange kamper

Sleng dere med Kjernen-buss sørover!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.06.2022 10:18    Post subject: Reply with quote

Det er jo vel og bra å klare å vippe jevne kamper, men sannheten er jo at vi i mange av disse kampene har vært direkte heldige som har unngått tap - det er jo ikke uttellingen det står på.

Har vi hatt ett eneste uavgjort-resultat i år der vi har følt oss litt snytt? Vi var i alle fall litt heldige mot Haugesund, veldig heldige mot Ham/Kam, heldige mot Sarpsborg, og så var vel kampene mot Glimt og Molde noenlunde jevnsjansede? Og så vippet vi jo faktisk en jevn kamp mot Odd der de strengt tatt skapte hakket mer. Vi kunne like gjerne stått med 2-3-4 nå, uten at vi egentlig kunne følt oss veldig dårlig belønnet, og da synes jeg det er et merkelig fokus fra Rekdal.

Jobben som må gjøres handler ikke om å få uttelling for den prestasjonen vi gjør, den handler om å løfte prestasjonene til et nivå der det er sannsynlig at kampene begynner å 'vippe' vår vei. Skape flere og ikke minst bedre sjanser enn motstanderne. Og ja - det starter i mine øyne med å klare å ha litt mer ball mot dårlige lag.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 09.06.2022 11:10    Post subject: Reply with quote

Tja, følte meg litt snytt mot Haugesund på tross av den 1.omgangen. Ble vel snytt mot Molde?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.06.2022 11:20    Post subject: Reply with quote

Ble vi snytt mot Haugesund når vi skapte 1 sjanse, men scoret 2 mål etter å ha ligget under 3-1?

Mot Molde skapte vel begge lagene lite og ingenting.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 09.06.2022 16:54    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det med billetter til denne kampen? Kapasitet osv? antar at det kjøpes direkte av Åråsen/LSK?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 09.06.2022 18:18    Post subject: Reply with quote

https://lsk.ticketco.even...m/e/lskrbk


Enten bortefeltet eller billett sort; felt K eller nærliggende felt til K.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 09.06.2022 23:22    Post subject: Reply with quote

Akkurat dette jeg fryktet da vi vant mot VIF.
En ekstra mnd med desillusjonerte supportere og reka overlever...
F***
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 10.06.2022 10:46    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Hvordan er det med billetter til denne kampen? Kapasitet osv? antar at det kjøpes direkte av Åråsen/LSK?
Bortebilletter kjøper du via rbk.no https://www.rbk.no/billet...mpene-vare
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 10.06.2022 16:28    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jobben som må gjøres handler ikke om å få uttelling for den prestasjonen vi gjør, den handler om å løfte prestasjonene til et nivå der det er sannsynlig at kampene begynner å 'vippe' vår vei. Skape flere og ikke minst bedre sjanser enn motstanderne. Og ja - det starter i mine øyne med å klare å ha litt mer ball mot dårlige lag.


En systematisk undersøkelse fra 2021 støtter ikke påstanden om at pasningsprosent er viktig for å vinne. Det samsvarer for øvrig med mitt eget syn, best eksemplifisert med Real Madrid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.06.2022 19:42    Post subject: Reply with quote

Etter et trøblete fjorår, hadde Helland sin beste sesongoppkjøring på flere år. Årets sesong kunne heller ikke åpnet stort bedre for trønderen som var helt avgjørende for LSKs gode poengfangst i de første kampene.

Så ble han tvunget opp på tribunen med en skadet akilles, og senere pådro han seg en strekk.

– Den strekken jeg fikk var en konsekvens av at jeg hadde løpt rundt i galopp på grunn av den akillesen som hadde vært så vond. På en måte var det greit at det skjedde, for da fikk jeg tid til virkelig å forsikre meg om at akillesen blir bra igjen. For sesongen sett under ett, så tror jeg det kan være greit, sier Pål-André Helland.

Les mer: Optimistisk Helland tilbake på banen: – Tidligere fikk jeg strekk bare jeg kom opp i jogg, det har vi styrt unna nå

Hakk i plata.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.06.2022 14:52    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
En systematisk undersøkelse fra 2021 støtter ikke påstanden om at pasningsprosent er viktig for å vinne. Det samsvarer for øvrig med mitt eget syn, best eksemplifisert med Real Madrid.


Real Madrid hadde en ballbesittelse på 60% i snitt i La Liga i år. Til sammenligning hadde ballhoarderen Barcelona 64% og gegenpressende Liverpool 63%. Relativt liten forskjell mellom disse topplagene, altså. Vi har 47% i 2022, det er langt unna.

Jeg har aldri sagt at resultater er analogt med ballbesittelse, at man må ha mest mulig, eller spille possession-fotball. Men jeg påstår at man må klare å være det førende laget i de fleste kamper, og særlig mot de svakere lagene, dersom man ønsker å være et stabilt topplag, og da vil man fort etablere høyere andel ballbesittelse enn motstander selv om man ikke nødvendigvis hviler lenge med ball, og forsøker å være veldig direkte i stilen. Det er nesten en høna og egget-situasjon. Gode lag blir ikke presset bakpå i store deler av kampene.

Så vi må klare å ha litt mer ball mot dårlige lag.

Link til undersøkelsen?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 13.06.2022 17:03    Post subject: Reply with quote

Med Bjørkeieet ute er det vel duket for Reitan, Henriksen, Rogers? Frykter at Reitan blir lett mot Adams, men Børkeeine ville vel blitt fraløpt, så det er kanskje hipp som happ?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 13.06.2022 20:37    Post subject: Reply with quote

Blir vel Vagic-Henriksen-Rogers Rolling Eyes
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 13.06.2022 20:42    Post subject: Reply with quote

Ja, faen, hadde faktisk glemt Vagic. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 672

PostPosted: 13.06.2022 20:45    Post subject: Reply with quote

Får håpe Reitan får sjansen foran vår svenske landslagsstopper ja. Andersson var vel så dårlig mot Haugesund at Rekdal sikkert er skeptisk til å bruke han borte mot Lillestrøm. Kan se for meg at Skarsem kunne fungert godt på vingbacken hvis ikke Reitan eller Andersson skal spille der.

Last edited by pavel londak fan account on 13.06.2022 23:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2022 23:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Rekdal nok er litt i stuss på om han skal velge Reitan (og dermed Andersson) eller Vagic. Forresten tviler jeg på at han tør starte med Holm:

- Vi håper at han kan trene litt utover uka. Så får vi se. Det er kjedelig at han sliter litt med kroppen sin.

Les mer: Børkeeiet og Holm tvilsomme mot LSK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.06.2022 09:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok Sæter kan sette to streker under sin startplass med scoringen mot AaFK, ja. Ingen trenere røsker opp i en sånn flytsone når alternativet er både tvilsomt på form og skadesituasjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 14.06.2022 11:24    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Bedreviteren wrote:
En systematisk undersøkelse fra 2021 støtter ikke påstanden om at pasningsprosent er viktig for å vinne. Det samsvarer for øvrig med mitt eget syn, best eksemplifisert med Real Madrid.


Real Madrid hadde en ballbesittelse på 60% i snitt i La Liga i år. Til sammenligning hadde ballhoarderen Barcelona 64% og gegenpressende Liverpool 63%. Relativt liten forskjell mellom disse topplagene, altså. Vi har 47% i 2022, det er langt unna.


Snakker dere om det samme her? I mitt hode er ikke pasningsprosent og ballbesittelse det samme, eller er dette to uttrykk som brukes om hverandre? Jeg tolker "pasningsprosent" som enten antall pasninger eller antall vellykkete pasninger.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 14.06.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

Real Madrid hadde en pasningsprosent på 89% i fjor, noe som var klart best i La Liga, så jeg tviler på at det er det bedreviteren snakker om.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 14.06.2022 15:15    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
En systematisk undersøkelse fra 2021 støtter ikke påstanden om at pasningsprosent er viktig for å vinne. Det samsvarer for øvrig med mitt eget syn, best eksemplifisert med Real Madrid.


Kan du linke til denne undersøkelsen? Høres helt sprøtt ut hvis du påstår det jeg tror du påstår.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

– Vi har ikke fått eksakt svar ennå, men at han er ute på søndag kan vi vel fastslå, sier Rekdal til Nidaros.

(...)

– Han er viktig for oss, men det er alle. Nå må vi se på andre løsninger, vi har jo Pavle Vagic og Erlend Dahl Reitan, sier Rekdal, som erkjenner:

– Han (Tobias) var vel tiltenkt å spille der også mot LSK.

Les mer: Rekdal gir opp: Profil mister storkampen

Ble sannelig treningsfri igjen allerede i morgen. Handler trolig mer om at det gjerne blir lite fri de to kommende ukene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 15.06.2022 13:40    Post subject: Reply with quote

At RK ikke nevnte Adam betyr at han har mistet tilliten til Adam fullstendig? Kan godt få reitan bak med Skarsem eller noen andre på ving. Vil tro de også vurderer Hoff som høyre sidestopper...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb