English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bryan Fiabema
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 05.03.2022 16:14    Post subject: Reply with quote

At vi har gått med store underskudd i mange år og ikke har utsikter til gode inntekter i år
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13697
Location: Namsos

PostPosted: 05.03.2022 16:24    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Rekdal kan ikke skylde på at han ikke har fått ressurser i alle fall. Med store underskudd de siste sesongene + i år (ikke Europa, tilskuersnitt som (jeg tipper) vil bli det laveste på 30 år) så tror jeg vi gambler litt nå (ja, jeg vet at det er mye lån)


Ceide gikk jo for 30 mill, og klubben har jo ikke kjøpt i nærheten av dette.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 05.03.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Spennende signering.

Mye bra som skjer mht. spiller-logistikken nå, og laget fornyes og forynges til det bedre. Håper dette er spillere som også passer godt inn i den formasjonen Rekdal satser på, og som har det lille ekstra mht. målpoeng. Kudos til Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1981

PostPosted: 05.03.2022 16:59    Post subject: Reply with quote

Bra. Det å låne yngre spillere når man får en opsjon er ikke det dummeste. Lite risiko, og opsjon gjør d jo mulig å få kontinuitet dersom man slår til.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 05.03.2022 17:37    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
At vi har gått med store underskudd i mange år og ikke har utsikter til gode inntekter i år


Slapp av. Tove har ansatt forretningsutvikler som koster 1,5mill i året.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.03.2022 19:26    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Rekdal kan ikke skylde på at han ikke har fått ressurser i alle fall. Med store underskudd de siste sesongene + i år (ikke Europa, tilskuersnitt som (jeg tipper) vil bli det laveste på 30 år) så tror jeg vi gambler litt nå (ja, jeg vet at det er mye lån)


Ser ikke helt hvor vi gambler når pengestrømmen fra salg er vesentlig høyere enn det vi har brukt. Flere av spillerne utgjør jo også en minimal risiko, all den tid de er på lån, hvorav noen har en opsjon for kjøp som vi KAN benytte dersom de presterer godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 05.03.2022 19:29    Post subject: Reply with quote

Vi har massevis av rom; vi har slippet spillere med store lønninger og fått inn det som etter all sannsynlighet er langt rimeligere i drift; tror ikke det er noe fare for noe annet en at vi går ut av dette overgangsvinduet med flere titalls-millioner i pluss (dersom vi tar med sommerpengene for Ceide), og lavere lønnsbudsjett! Totalt opp mot 50 mill inn for Ceide, Adegbendro og Dino, utgifter på ca. 15 mill i overgangssum for de inn; så må vi regne med at lånene koster en del; MEN flere meget godt betalte som er gått ut også..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 05.03.2022 20:04    Post subject: Reply with quote

Tipper Hovland, Dino, Holmar og Konradsen hadde minst 10 mill tilsaman i årslønn, så det er blitt frigjort en del midler bare der!
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.03.2022 21:05    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Henning wrote:
At vi har gått med store underskudd i mange år og ikke har utsikter til gode inntekter i år


Slapp av. Tove har ansatt forretningsutvikler som koster 1,5mill i året.


Kan jeg spørre deg om du ser noe som er positivt? Virker som alt klubben gjør eller foretar seg har du en negativ vinkling på uansett.

Du har lov til å ha dine meninger, jeg synes det bare ser så tungt ut å ha en negativ inngang til alt. Og det er mye som er kritikkverdig i Rosenborg, ting er ikke rosenrødt men alt er ikke helsvart eller i mine øyne i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 05.03.2022 21:26    Post subject: Reply with quote

Negativ? Har du lest alle mine poster? Har jo stått å forsvart Rekdal og co etter kampen i går! Man må få lov til å være kritisk til ansettelser som ikke gir noe mer. Hvilken forretningsutvikler er ansatt i Bodø/Glimt?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.03.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

Var bare mitt inntrykk av det jeg har lest, jeg leser ikke alt her inne men leser ganske mye. Beklager hvis jeg bommer helt, var ikke ment vondt men egentlig bare en nysgjerrighet i meg Smile

Synes folk med helt andre perspektiv ofte fører til interessante diskusjoner.

En forretningsutvikler trenger ikke være dumt, er personen kreativ så kan det hende han kommer opp med gode forslag til produkter/markeder eller lignende.

Spørsmålet er jo hva slags stillingsbeskrivelse han har, og hva fokusområdet skal være. Bare fordi Glimt ikke har det, betyr ikke det at det er feil at vi har det. Klubben bør ha noen som tenker litt strategisk bedriftmessig også, har vi flaks så klarer en slik person å øke inntektene på en lur måte. Det viktige er å finne en balansegang slik at man ansatte som utvikler det sportslige og ansatte som utvikler resten av klubben slik at man har størst sjanse til å makse potensialet på begge sider av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 06.03.2022 02:21    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Henning wrote:
Rekdal kan ikke skylde på at han ikke har fått ressurser i alle fall. Med store underskudd de siste sesongene + i år (ikke Europa, tilskuersnitt som (jeg tipper) vil bli det laveste på 30 år) så tror jeg vi gambler litt nå (ja, jeg vet at det er mye lån)


Javel? Med 30m inn for Ceìde, 9m for Dino og 10-12m for Adegbenro, burde det da absolutt være manøvreringsrom. Hittill brukt 6m på Børkeeiet og 8m på Rodgers. Ellers lånt inn Renzo, Jensen og Fiabema. Hvor er gamblingen?


Helt enig:

Det er dette som IKKE er gambling, men gjennomtenkte investeringer. Positivt at de endelig har begynt å satse på yngre spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 06.03.2022 07:31    Post subject: Reply with quote

Waterfalls:

Er enig i utgangspunktet at forretningsutvikler er bra, men det er en stilling som burde vært ansatt i sport og jobbet med å utvikle infrastrukturen. Når stillingen handler om nye måter å tjene penger på blir dette en avsporing. Det sportslige produktet er ikke godt nok og det er her innsatsen burde vært lagt. Feks speiderkonseptet er et hjemmekontor i Aalesund, men forretningsutvikler skal vi prioritere.

Vi tjener ikke mer penger så lenge produktet på banen er dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 06.03.2022 10:38    Post subject: Reply with quote

Lønnsutgiftene har nok økt en del da. Trenerne ble også kjøpt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 06.03.2022 11:01    Post subject: Reply with quote

Lønnsutgiftene har ikke økt; ikke sjanse for at det nye teamet har høyere lønnskostnader en der gamle; troppen vi har nå har nok også en god del lavere lønn en hva troppen vår FØR nyttår hadde. Ja; det var kostnader ved å hente det nye teamet; rundt 6 mill i overgangssum; men totalt har vi gått MYE i overskudd i vinter; en kan ikke påstå noe annet…
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 06.03.2022 11:59    Post subject: Reply with quote

Lønnsutgifter på spillere som kjøpes eller lånes fra utenlandske klubber fra bedre og større fotballand enn Norge er nok temmelig høye....


Fiabema tjener flere mill i året for å spille på rekruttlaget til Chelsea.

Fem spillere inn og fire ut (?) når det gjelder høytlønna spillere i 2022.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1165

PostPosted: 06.03.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Offesielt klar nå meldes det på fjæsboka
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 06.03.2022 13:10    Post subject: Reply with quote

Velkommen!
Back to top
View user's profile Send private message
Hebjørn Voff
Junior


Joined: 16 Feb 2022
Posts: 1

PostPosted: 06.03.2022 13:13    Post subject: Reply with quote

Bli kjent med Bryan Fiabema (YouTube)
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 962

PostPosted: 06.03.2022 13:49    Post subject: Reply with quote

Nok en god signering. Er ordentlig begeistret for tilnærminga til overgangsmarkedet for tia - vi er akkurat der vi bør være: Tusen ganger heller dette enn forsøk på å safe med rutinerte spillere som er "komplette" i tippeligamålestokk.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 06.03.2022 14:30    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Lønnsutgifter på spillere som kjøpes eller lånes fra utenlandske klubber fra bedre og større fotballand enn Norge er nok temmelig høye....


Fiabema tjener flere mill i året for å spille på rekruttlaget til Chelsea.

Fem spillere inn og fire ut (?) når det gjelder høytlønna spillere i 2022.


Tviler på at vi dekker hele lønna fra Chelsea. Samme med Victor Jensen og Ajax. Det er snakk om ganske så dyre spillere i drift og med begge klubbene der så får spilleren tross alt viktig førstelagserfaring, får vise seg frem i ett lag med mye historie og en litt annen treningshverdag. Om Bryan nå blir en kjempehit og vi velger å bruke utkjøpsklausulen så kan jo fortsatt Chelsea tilby han en kontrakt med signal om at han skal opp i a-stallen eller lånes ut til bedre lag. Om han flopper så bruker vi ikke utkjøpsklausulen og han ender opp tilbake i Chelsea så får de da vurdere om de skal låne han til andre eller la han rotne ut kontrakten, evt. selge han på billigsalg. Uansett trur jeg ikke vi betaler ut øra i lønn, men vi betaler nok mer om vi har utkjøpsklausul som er realistisk enn vi hadde betalt om vi hadde lånt han uten den.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 06.03.2022 15:36    Post subject: Reply with quote

Interessant spillertype. Så får vi se hvilket nivå han er på p.t., og hvilket nivå han eventuelt kan komme opp på etter hvert.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 06.03.2022 19:14    Post subject: Reply with quote

Chelsea har vel ingenting de skulle sagt om RBK benytter seg av utkjøpsclausulen? Hadde det vært mulig tror jeg jaggu det er noen i Palace som angrer på at de ikke tilbydde Sørloth bedre kontrakt da han var på lån i Trabsonzpor Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 06.03.2022 20:05    Post subject: Reply with quote

Nei, Chelsea kan ikke gjøre noe om vi utløser opsjonen, men spilleren kan takke nei og opsjonen kan være så høy at vi i realiteten ikke kan utløse den.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2022 22:05    Post subject: Reply with quote

– Det har vært hektiske timer og dager, men det føles godt å være på plass. Jeg har sett frem til dette og gleder meg til å komme i gang.

– Det har vært litt forskjellige klubber som har vært interessert. Når Rosenborg var så konkrete som de var og er den klubben de er, så jeg at dette var en god mulighet for meg. Det ville vært dumt av meg ikke å ta den med begge hender. Jeg er helt sikker på at det er det rette valget, sier Fiabema.

Les mer: 16 år gammel fikk han beskjeden «alle» drømmer om: – Det er noe du håper skal skje

– Jeg var på utkikk etter et lån på et godt nivå. Da Rosenborg kom på banen var det ganske logisk for meg. Det er den største klubben i Norge og en jeg har fulgt med på siden jeg var liten.

Mens enkelte går stegene i norsk fotball eller såkalte «mellomsteg», tok Fiabema sjansen på akademiet til en engelsk storklubb.

– Man merker jeg forskjell. Jeg vil si at man får en god skole. Det er veldig profesjonelt og man lærer å leve profflivet. Jeg føler at når man skal opp på A-laget, så er man best mulig forberedt.

Les mer: Rosenborg henter Fiabema fra Chelsea – sender advarsel til Bodø/Glimt

– Han har fart og en bakromstrussel som er viktig å ha. Han har litt spesielle ferdigheter, er ung og ambisiøs. Han har vært i Chelsea en stund, og de har et miljø med profesjonalitet. Han er trenbar, sier RBK-sjefen.

Les mer: Har hentet nok en unggutt: Dette forventer Rekdal av spisstalentet

– Han har god fart og teknikk, og klarer å kombinere den farten og teknikken. Han har alle de egenskapene en spiss skal ha, sier Flo.

Stryningen spilte selv for Chelsea i gullæraen på slutten av 90-tallet og har 76 landskamper for Norge.

Flo forteller om en ung spiller med god standing i storklubben.

– I det miljøet er det veldig mange gode fotballspillere. Han har fått mye spilletid i kamp med mange gode fotballspillere og har gjort det veldig bra, sier Flo.

Les mer: Den norske fotballhelten har fulgt RBKs nye spiss tett: – Kjempespennende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb