English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page 1, 2, 3 ... 36, 37, 38  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.10.2021 11:15    Post subject: Ã…rsmøte 2022 Reply with quote

Koteng er selv på valg i 2022.

Han bekrefter overfor Adresseavisen at han har snakket med valgkomiteen om veien videre.

- Vi har snakket om hvilke forutsetninger som ligger til grunn for det videre arbeidet i RBK.

Koteng vil ikke å kommentere om han ønsker å fortsette i ytterligere to år. Eller hva valgkomiteen tenker rundt hvem som skal bli styreleder.

- Det holder vi internt, sier han.

Les mer: Her planlegges RBKs framtid: - Har gått kjappere enn vi trodde

Status før valgene:

Styre:

Leder: Ivar Koteng
Nestleder: Svein Tore Samdal (ikke på valg)

Rune Bratseth (ikke på valg)
Karen Espelund
Vigdis Harsvik
Cecilie Gotaas Johnsen (ikke på valg)
Michael Stilson

Varamedlem: Frank Norvik

Kontrollkomité:

Leder: Katharina Erlandsen

Svein Grøndalen (ikke på valg)
Siri Merethe Rønning

Varamedlem: Thor Robert Johanssen
Varamedlem: Kyrre Rødsjøsæter

Valgkomité:

Leder: Skjalg Nesjan

Synnøve Farstad (ikke på valg)
Merethe Storødegård
Jørn Ødegård (ikke på valg)
Jo Erik Øverby

Varamedlem: Jon Ragnar Viggen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 19.10.2021 18:12    Post subject: Reply with quote

Blir det en ren fysisk avstemning denne gangen, eller vil man kunne stemme digitalt i år også?
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis blir det digital avstemning. Men spørsmålet er om det blir videooverføring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 21.10.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

Nice.

Og med det mener jeg: PLIS KAN NOEN STILLE MOT KOTENG IGJEN VÆR SÅ SNILL VÆR SÅ SNILL
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.10.2021 18:34    Post subject: Reply with quote

Men hvem skal ta over, greit at han er en brautene breiflabb, men litt vettugt har han tross alt fått gjort. Men du lengter kanskje tilbake til Terje Svendsen-tiden?

Ja litt flåsete sagt, men vi har jo hatt mye verre enn Koteng før og jeg er bekymret for at vi får inn enda en ja-mann i organisasjonen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 21.10.2021 19:11    Post subject: Reply with quote

Koteng har fått nok sjanser nå. Han har ikke bevist at han forstår fotball, han har ikke bevist at han kan styre Norges største fotballklubb. Under ham har RBK gått fra å være lokomotiv til desidert ikke være det. Nå er Glimt nummer 1 og det er ubestridt.

Samtidig som andre klubber har en plan, gjør RBK en lang rekke tilsynelatende helt tilfeldige avgjørelser. Noen av dem har vært rett. De fleste har vært feil.

Jeg sier ikke at Koteng er hele problemet, men ser ikke mange argumenter for at han skal med videre.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.10.2021 19:01    Post subject: Reply with quote

Koteng gjorde en formidabel jobb med å snu klubbdriften fra Terje Svendsen's "la det skure og gå, dette ordner seg med friske CL-millioner, tjo-hei!"-regime til noe mer bærekraftig.

Riktig mann på riktig plass når han kom, hadde han gitt seg i 2016/18 så ville han nok hatt høy stjerne. Nå er han iallefall to år på overtid.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 12.11.2021 01:18    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvem som realistisk sett kunne bli valgt som styreleder istedenfor Koteng ? Han har jo helt klart vist sine begrensninger som styreleder, og selv om han har vist seg som bedre enn sine forgjengere, så er det en ganske lav terskel.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.11.2021 09:23    Post subject: Reply with quote

Kommer det inn en kandidat som vil se på organiseringen av klubben så skal han få min stemme umiddelbart. Å bytte Koteng med en annen bedriftsleder som bare skal jatte med, så bryr jeg meg strengt tatt ikke, for da utgjør det liten forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 12.11.2021 10:32    Post subject: Reply with quote

Sammensettingen av styret er et annet vesentlig forhold. Om jeg husker riktig så sitter det en broket forsamling av 7 representanter pt. Med ulik bakgrunn og erfaring. Tror jeg ville ha foretrukket en modell med max 3-4 representanter, og der det legges mye større vekt på det sportslige-/fotballfaglige enn det kommersielle området. Det siste skal i prinsippet dekkes godt med et kompetent og administrativt apparat. RBK er tross alt ikke Norsk Hydro. Rollen som styrets leder kan dessuten være mer aktiv i det daglige, og jo mindre representanter desto grundigere og flinkere må man være i utvelgelsen av egnede kandidater. Større populasjon utvanner både det individuelle og kollektive ansvaret som styret sitter med.

Skjønner at slike endringer krever endringer i vedtektene, men dette kan være nødvendig for å få plass god dynamikk, og gjennomføre nødvendige endringer i den daglige driften. Både på kort og lang sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.11.2021 10:53    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Rollen som styrets leder kan dessuten være mer aktiv i det daglige, og jo mindre representanter desto grundigere og flinkere må man være i utvelgelsen av egnede kandidater.


Det er ikke spesielt gjennomførbart når det å være styreleder og styremedlem er en ulønnet stilling. Styret består av folk som har andre jobber/posisjoner. Hvorvidt styreleder kan være ansatt i klubben kommer vel an på klubbens vedtekter, men det vil jo i såfall diskvalifisere alt av næringsdrivende og folk med andre jobber fra å ta vervet/stillingen om det kreves daglig tilstedeværelse.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 12.11.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er ikke spesielt gjennomførbart når det å være styreleder og styremedlem er en ulønnet stilling. Styret består av folk som har andre jobber/posisjoner. Hvorvidt styreleder kan være ansatt i klubben kommer vel an på klubbens vedtekter, men det vil jo i såfall diskvalifisere alt av næringsdrivende og folk med andre jobber fra å ta vervet/stillingen om det kreves daglig tilstedeværelse.


Utvalget blir kanskje mindre, men jeg antar at i rollen som styrets leder så må du uansett brenne av mye tid utenfor styrerommet. Så det gjelder å finne et minste felles multiplum, og bruke den tilmålte tiden på et fornuftig vis. En arbeidende styreleder er kanskje ikke så vanlig (kanskje med unntak der det er nødvendig med store strategiske omlegginger), men beslutninger som styret tar skal gjennomføres. Og det kan styret med fordel ta et direkte eierskap til.

Uansett. Poenget mitt er en mindre populasjon, med en mer tydelig og sportslig profil som ikke vanner ut det kollektive og individuelle ansvaret. Min påstand er er at om vi skreller bort 3-4 av dagens representanter så hadde prestasjonen nede på matta neppe blitt verre enn det den er i dag. Kanskje snarere tvert i mot. For hva er det egentlig den enkelte bringer til torgs, eller hva var det valgkomiteen tente på hos den enkelte ? Faktisk umulig å vite. Eller se.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.11.2021 11:25    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke uvanlig at styremedlemmer får honorar for de timene de legger ned, for en styreleder i et stort selskap regnes det ofte at det kreves en arbeidsinnsats type 1/3 årsverk, nå er vi ikke helt der, men Koteng har økonomien til å kunne gjøre den slags pro bono, ikke nødvendigvis alle som kan det.

Selv har jeg litt troa på Ola By Rise.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.11.2021 15:06    Post subject: Reply with quote

Som gjentatt til det kjedsommelige så har jeg mer tro på en restrukturering av det sportslige i klubben, der man får inn en sportsdirektør med myndighet, som kan ivareta den røde tråden over tid hva gjelder sportslig satsing, ikke bare en løpegutt som håndterer spilleroverganger på bestilling fra trener.

Den modellen vi har i dag var skreddersydd for Nils Arne Eggen, som hadde stålkontroll på alt fra A-laget til innleide håndtverkere på Brakka, og hadde en urokkelig posisjon i klubben. Da fungerte det at treneren rapporterte direkte til styret (eller rapporterte styret til Eggen ?).

Styret i RBK er i praksis ubetalte verv, hvor alle medlemmene har fulltidsjobber ved siden av. Da sier det seg selv at de ikke kan detaljstyre den sportslige satsingen, når de knapt er tilstede på Brakka utenom styremøter, hjemmekamp og kanskje en håndfull treninger i løpet av året. Det er ikke tilstrekkelig til å gi nødvendig innsikt i den daglige driften, hva som fungerer, hva som ikke fungerer osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 12.11.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at klubben burde se på hvordan man er organisert og tydeliggjøre hvem som skal gjøre hva og ha hvile ansvarsområder. Noe av det jeg tror er viktig i den sammenhengen er jo det at speidersjefen burde ha en betraktelig større rolle når det kommer til spilleroverganger enn det som har vært vanlig i klubben. Mens sportslig leder er mye mer et bindeledd mellom de forskjellige delene av klubben, og med den kommende sammenslåingen av damelaget så burde man passe på at både hovedtrenerne har en måte å snakke sammen, for det er helt klart en veldig spesiell rolle man har som A-lagstrener. Dette tror jeg ikke at et styre under Koteng er kapable til å få til, han har for lite innsikt i fotball og organiseringen som en idrettklubb bør eller kan ha. Det fører jo helt klart til at han ikke klarer å stille de rette spørsmålene/utfordringene til de i organisasjonen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2021 18:36    Post subject: Reply with quote

Koteng:

-Hva tenker du om din egen framtid i styret?

- Jeg er en fyr som prøver å gjøre mitt beste hele tiden. Så kan det hende at det ikke er bra nok. Det får andre vurdere. Jeg er på valg i februar.

- Hva har du snakket med valgkomiteen om?

- Det blir mellom meg og valgkomiteen, svarer Koteng.

Les mer: - Jeg prøver alltid mitt beste. Så kan det hende at det ikke er bra nok
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2021 10:55    Post subject: Reply with quote

I forrige omadressert er ikke Gjersvold avvisende til å stille som styreleder om han på ny blir spurt (fra ca 32 min)
https://www.midtnorskdeba...886418.ece
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 05.12.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Gjersvold er en kandidat som det kan bli samling rundt, stiller VK med ham igjen, baner det det for at Koteng stiller opp som motkandidat igjen og da mobiliserer VL for å støtte ham. Koteng bør ikke fortsette, men man må velge sin kandidat med omhu, må være noen som kan samle klubben og ha en litt annen fremtreden enn Koteng.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 05.12.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Kan vi samles rundt Åge Aleksandersen da? Eventuelt Bjarne Brøndbo? Da blir vi folkelige.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 05.12.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Vidar Riseth? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Lurer på om Tore på sporet fortsatt er medlem...
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 05.12.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Tore på Sporet og Otto den allvitende Ulseth må for all del unngås. Vindmølle Gjersvold også, som det nevnes er han ikke samlende nok. Hva med REMA-Reitan?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 06.12.2021 08:55    Post subject: Reply with quote

Nå er det i ferd med å spore av her altså. Tror vi overlater det til VK å finne rett person her.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.12.2021 08:33    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge må man ha vært medlem for å kunne stemme ved årsmøtet?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.12.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

RBK.no wrote:
For å ha stemmerett må man være fylt 15 år og hatt gyldig medlemskap i minst en måned og ha oppfylt medlemsforpliktelsene, og for øvrig ha sitt forhold til klubben i orden. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt.

_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 36, 37, 38  Next
Page 1 of 38

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb