English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2022 23:30    Post subject: Reply with quote

Så nesten ut som tårene presset på for Strømøy i intervjuet med Rasmus på adressa nå. Hvor ille var innleggene på talerstolen mot han?
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 426

PostPosted: 27.04.2022 23:32    Post subject: Reply with quote

Tror de kan oppsummeres som: Vi liker deg som person og på tv, men du er ikke kompetent nok for dette så trekk deg(ref bl.a. Byåsen rotet)

Last edited by jorji on 27.04.2022 23:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
PekeFortsattMotFærøyan
Junior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 99

PostPosted: 27.04.2022 23:32    Post subject: Reply with quote

Man må jo gratulere folkene her inne med å nå juble over å ha fått en nyfeminist som styreleder og har som hjertesak å prioritere fusjon og satsing på kvinnelaget. Rosenborg har vært en klovneklubb lenge, så det vil ikke nødvendigvis ha noen direkte negativ sportslig satsing, men klubben blir nå gråere enn noen gang og interessen vil falle til det ugjenkjennelige.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2022 23:37    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Man må jo gratulere folkene her inne med å nå juble over å ha fått en nyfeminist som styreleder og har som hjertesak å prioritere fusjon og satsing på kvinnelaget.


Takk! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 27.04.2022 23:40    Post subject: Reply with quote

Tore så off spor som forventet. Like sæmat, lite forberedt og ydmyk som forventet. Skinner greit gjennom at han bare var interessert for vervets skyld.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 27.04.2022 23:48    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Man må jo gratulere folkene her inne med å nå juble over å ha fått en nyfeminist som styreleder og har som hjertesak å prioritere fusjon og satsing på kvinnelaget. Rosenborg har vært en klovneklubb lenge, så det vil ikke nødvendigvis ha noen direkte negativ sportslig satsing, men klubben blir nå gråere enn noen gang og interessen vil falle til det ugjenkjennelige.


Spent på hva Strømøy-gjengens "let's go Brandon" blir
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 426

PostPosted: 27.04.2022 23:56    Post subject: Reply with quote

Så først noen klipp fra intervjuene i etterkant med TpS, så ekstremt bitter han er. Hvordan noen kan tenke seg at han, med alt presset som det innebærer, var riktig mann som styreleder kan man jo lure på.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 28.04.2022 00:02    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Sliter jævli når det gjelder å stemme på leder altså... Ikke voldsomt imponert over CGJ sin framtoning på dette årsmøtet, men om alternativet er Tore på Sporet...


Du sier noe der. Jeg støttet CGJ helt til årsmøtet i dag, selv om jeg egentlig helst skulle sett at hele styret ble byttet ut. Synes Cecilie tapte seg veldig i mine øyne i dag, og jeg er kvinne selv. Hadde motkandidaten vært en annen, hadde jeg endret stemmen min underveis i dagens møte.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 28.04.2022 00:10    Post subject: Reply with quote

Synes CGJ gjorde ett godt inntrykk, der vi er i dag trenger vi en med hennes egenskaper selv om jeg må tilstå at det ikke akkurat sprudler av henne. Men nå er det ikke hun som skal skinne , men fotball-laget.
Når det gjelder Strømøy så var ham feil mann på feil plass, men de to innleggene mot hans kandidatur var rene karakterdrap og etter mitt syn fullstendig unødvendig. Det må gå an å argumentere på en saklig måte og jeg skjønner godt at TS reagerte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 28.04.2022 00:27    Post subject: Reply with quote

Man trodde jo at Clinton skulle knuse Trump også da.

Det er bedre å si fra om disse forholdene enn å risikere at han blir valgt fordi en holdt kjeft. Brutalt er det siden godeste Strømøy antakelig fikk sjokk av at noen satt igjen med det inntrykket der etter tiden hans i Byåsen, men det er jo saklig og relevant informasjon om hans egnethet,
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 28.04.2022 01:32    Post subject: Reply with quote

Muligens saklig fremstilling av Tore, men om han er egnet eller ikke vet jeg ikke. CGJ virker i utgangspunktet vassere til å bygge en rød tråd i klubben, men er redd for at det er for mange romantiske ideer. Helt greit at CGJ vant slik som det ble, men skulle helst sett noen andre kandidater som faktisk kan fotball... og beviselig tatt mot til å lære av andres feil. Tydeligvis vanskelig det.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 28.04.2022 07:32    Post subject: Reply with quote

Hun har 3 cup mesterskap og 3 seriegull med Trondheims-Ørn, hvorfor repeteres det så ofte at hun ikke "kan fotball"? Ikke at det er det minste relevant at en styreleder kan fotball, de skal jobbe med strategisk og organisatorisk utvikling, ikke sportslig detaljstyring. Men det virker merkelig å avfeie denne bakgrunnen, og man kan jo undre på hvorfor...
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 28.04.2022 07:35    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Synes CGJ gjorde ett godt inntrykk, der vi er i dag trenger vi en med hennes egenskaper selv om jeg må tilstå at det ikke akkurat sprudler av henne. Men nå er det ikke hun som skal skinne , men fotball-laget.
Når det gjelder Strømøy så var ham feil mann på feil plass, men de to innleggene mot hans kandidatur var rene karakterdrap og etter mitt syn fullstendig unødvendig. Det må gå an å argumentere på en saklig måte og jeg skjønner godt at TS reagerte.


Karakterdrap? Det er i såfall noe Tore Strømøy har sørget for selv. At medlemmene fikk relevant info om hans lederegenskaper er jo bare bra så vi fikk et godt grunnlag for valget.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
PekeFortsattMotFærøyan
Junior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 99

PostPosted: 28.04.2022 08:13    Post subject: Reply with quote

nin wrote:
Hun har 3 cup mesterskap og 3 seriegull med Trondheims-Ørn, hvorfor repeteres det så ofte at hun ikke "kan fotball"? Ikke at det er det minste relevant at en styreleder kan fotball, de skal jobbe med strategisk og organisatorisk utvikling, ikke sportslig detaljstyring. Men det virker merkelig å avfeie denne bakgrunnen, og man kan jo undre på hvorfor...


Har ikke sett noen påstå at hun ikke kan fotball. Mitt problem er hvor fokuset hennes kommer til å ligge. Nå kommer kvinnelaget til å bli like viktig som Rosenborg. Alle skjønner at det som står hjertet hennes nært er å heve statusen til kvinnefotballen, så et seriegull til kvinnelaget vil kunne gjøre opp for forfallet i Rosenborg. En fusjon med kvinnelaget er i praksis døden for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7424
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 28.04.2022 08:23    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
Karakterdrap? Det er i såfall noe Tore Strømøy har sørget for selv. At medlemmene fikk relevant info om hans lederegenskaper er jo bare bra så vi fikk et godt grunnlag for valget.


Innlegget til Bjørn Borthen var så langt fra noe karakterdrap man kan komme, Strømøy er bare butthurt
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 28.04.2022 08:24    Post subject: Reply with quote

Snedig når hans 40 år gamle nei til boikott av moskva-ol ble nevnt... Også litt funny med han som sa at han hadde arbeidet som sjømann, så Tore på Sporet måtte ikke komme etter ham...
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.04.2022 08:28    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det oser dårlig taper av TpS. En ting er de forslagene han har fremmet før gårsdagens valg, som i seg selv var passe elendige. At han omtaler beskrivelsene av hans tidligere meritter sier mye om hvordan han står i kritikk, og viser i stor grad hvor viktig det var at han ikke ble valgt. Hva han var med på i Byåsen Håndball er av stor relevans, så at det ble trukket frem er på sin plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 28.04.2022 08:50    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Har ikke sett noen påstå at hun ikke kan fotball.


Hvis du leste innlegget rett over det du siterte, så ser du en som mer enn tydelig antyder at hun ikke kan fotball.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 28.04.2022 08:53    Post subject: Reply with quote

Vedr TS- det er snakk om form og innhold. De to som holdt motinnlegg mot TS virker retorisk sterke og det var fullt mulig å formulere at TS ikke er rett mann som styreleder uten å i full offentlighet å høvle han ned på den måten.
Kan selvsagt hende at TS er en mann uten selvinnsikt og burde sett dette komme, men jeg er av den oppfatning at når noen stiller til ett verv og gir medlemmene en valgmulighet så bør man behandles med større grad av anstendighet enn i går.
Kan selvsagt være at jeg legger lista for lavt, men det er der jeg legger den.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2083
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 28.04.2022 09:03    Post subject: Reply with quote

Synes det er bra at TS var kandidat og at klubben kan velge mellom to ulike kandidater for å konsolidere retningen på klubben. Da kan man også i større grad hvor tydelig støtte nyvalgt leder har. Jeg er overasket over at TS fikk så få som 66 stemmer i et valg der to mennesker har hatt tid og muligheter til å fortelle omgivelsene hva de står for. Samtidig er det en enorm støtteerklæring til CGJ som starter med årsmøtet i ryggen. Åpenbart at hun har truffet både supportere og medlemmer i klubben.

Jeg synes videre det er en litt underlig praksis at folk står på talerstolen og høvler ned kandidater. Alle steder jeg har vært der det er valg har hver kandidat fått et antall talere som framsnakker kandidaten. Ingen snakker negativt om de(n) andre. Folk som kommer på årsmøtet har stort sett bestemt seg på forhånd så det som skjer på årsmøtet i går synes jeg er en organisatorisk uskikk. Dette er en liten spiker i omdømmekista vår.
TS har helt fint på egen hånd snakket seg ut av mulighetene for å bli styreleder, og det har aldri vært noen fare for at han skulle bli valgt.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.04.2022 09:04    Post subject: Reply with quote

Med de tallene - vi snakker valgskred tett opp mot Saddam Hussein-tall - sier det seg selv at det som ble sagt - og ikke sagt - fra talerstolen ikke ville endret utfall. At over 300 stemmeberettigede skulle endret mening etter noen taler har jeg null tro på. Men det er greit å ha noe å skylde på når man blir ydmyket, selvsagt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 28.04.2022 09:06    Post subject: Reply with quote

Jeg bor ikke i Trondhjem nå og jeg bodde ikke i Trondhjem da Strømøy var styreleder i Byåsen. Jeg er heller ikke en del av håndballmiljøet i Trondhjem. Men selv jeg har jo hørt det som "sies på bygda" om Strømøys jobb i Byåsen. Konsensus er at han var fullstendig uegnet og at det skadet Byåsen for en lang tid.

Selv om dette er noe det "snakkes om" og "alle vet" så er det ikke sikkert at Strømøy selv vet dette. Ikke sikkert noen har klart å ta mot til seg og fortelle han at "jobben du gjorde i Byåsen var dårlig og det vet folk". Slik er det ofte med denne type saker.

Jeg forstår godt at det var tøft for han å få det "rett i fleisen" fra en scene i en full sal.

Strømøy sier at "de tok mannen og ikke ballen", men i et personvalg som dette så er det på en måte mannen som ER ballen. Det er mannen vi skal velge eller ikke velge. Da må medlemmene få vite slike ting som dette.

Strømøy burde jo aldri stilt til valg - han har alt for tung "bagasje" fra Byåsentiden til å kunne ha en sjanse til å bli valgt.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 28.04.2022 09:09    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:

Kan selvsagt hende at TS er en mann uten selvinnsikt


Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. Utrolig hvordan han har stått frem i denne prosessen med å komme med masse random forslag uten rot i virkeligheten. Han virker å tenke at det at han ser på seg selv (kanskje delvis med rette) som en likandes og høflig kar med "sunt bondevett" gjør han til en god kandidat. Og noen skrullinger er enig i dette.

I intervju på Rasmus og Saga blir de spurt om hvem de har snakket med for å lufte sitt kandidatur, CGJ sier hun har snakket med blant annet veteranlauget. TpS sier han ikke har snakket med noen og synes det er rart at ikke veteranlauget vil snakke med han. Han venter på at de skal komme til han?

På årsmøtet er han overasket og sjokkert over at noen argumenterer mot hans kandidatur, og er fornærmet over at han ikke fikk komme til orde. Han aner ikke hvordan et årsmøte foregår. Han aner ikke hvordan man skal drive en toppklubb, men det gjør tydeligvis ingenting, for det å være styreleder for RBK tror han tydeligvis en slags maskott-rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 28.04.2022 09:12    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Jeg synes videre det er en litt underlig praksis at folk står på talerstolen og høvler ned kandidater. Alle steder jeg har vært der det er valg har hver kandidat fått et antall talere som framsnakker kandidaten. Ingen snakker negativt om de(n) andre. Folk som kommer på årsmøtet har stort sett bestemt seg på forhånd så det som skjer på årsmøtet i går synes jeg er en organisatorisk uskikk. Dette er en liten spiker i omdømmekista vår.
TS har helt fint på egen hånd snakket seg ut av mulighetene for å bli styreleder, og det har aldri vært noen fare for at han skulle bli valgt.


Det du kaller organisatorisk uskikk, er vel medlemsdemokrati i praksis. (De som snakket mot TS var vel ikke utpekt av klubben?)

Det er i mine øyne mye mer organisatorisk uskikk at bare utpekte medlemmer skal få uttale seg i en sak, slik du mener det skal være. Det er typisk politiske partier, og vi ser vel alle hva det fører til. Alliansebygging betyr mer enn egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 28.04.2022 09:27    Post subject: Reply with quote

nin wrote:
Hun har 3 cup mesterskap og 3 seriegull


Å argumentere for at hun kan fotball som øverste leder av klubben med bakgrunn av at hun har 3 cup mesterskap og 3 seriegull henger vel ikke helt på greip?
Hvorfor har vi ikke ansatt John Arne Riise som hovedtrener? Han er den med flest landskamper, CL vinner og alltid topp4 i PL.

For all del. CGJ er sikkert en fin person og hun er den eneste som på forhånd har gått i strupen på gutteklubben Grei og ønsker å samle alle de løse trådene klubben har. Ja hun er muligens en romantiker men likevel så støtter jeg mange av hennes ideer. Å få på plass et felles rammeverk som gjennomsyrer hele klubben er etterlengtet og er helt vesentlig å ha på plass som en grunnmur når man skal hente inn fremtidig spillere og trenere, og eller hente opp spillere fra ungdomslaget. Ut fra ryktene om manglende nedfelte "policier" i klubben som lever på folkemunne er det er nok på tide å få på plass en form for et QMS som alle ansatte på forksjellige nivåer må forholde seg til.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38  Next
Page 35 of 38

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb