English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - PSV
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2004 10:49    Post subject: RBK - PSV Reply with quote

V


Ørjan Berg ute mot PSV Crying or Very sad Crying or Very sad

blir nok bare uavgjort mot PSV da..
Vi trenger en ny mann som kan vinne en kamp alene.. håper solli kan utvikle seg til å bli det..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2004 11:39    Post subject: Reply with quote

"Fiklet" litt med innlegget ditt, jeg, RBKSandvika, og erklærer dermed denne tråden som "offisiell" RBK - PSV - kamptråd. Wink

Det skal bli spennende og se om RBK greier å reise seg etter 4 tap på 5 kamper. Samtidig er det på tide med en seier i CL igjen... Rolling Eyes

Har for øvrig laget en liten forhåndsomtale av onsdagens motstander nå: Se opp for disse!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 19.10.2004 11:50    Post subject: Reply with quote

Vi har flere folk i stallen som kan "vinne en kamp alene" enn Ørjan. Hvis Storflor fortsetter storspillet fra tidligere CL-kamper denne sesongen, kan han meget vel bli tungen på vektskålen. Jan Gunnar så vi hva kan mot Slovenia. Før han til det samme i morgen, tror jeg PSV skal få kjørt seg. Daniel Braathen skal heller ikke glemmes. Vi så hva han kan gjøre på kort tid mot Maccabi, og jeg er sikker på at han kan gjøre det samme igjen. Hoftun og Riseth scorer kansje ikke så mye eller lager så mange sjanser, men de kan kunsten å tette igjen et forsvar. Det kan være nok hvis resten av laget tar godt vare på kontringene. Espen Johnsen kan stå som en vegg i mål på den rette dagen, og den dagen kan likegjerne komme i morgen som noen annen dag. Hvem vet, kanskje han ble inspirert av Kenneth Høies innsats.

Men jeg skjønner hvor du vil med Ørjan. Stabilisatoren på midten mangler, men den jobben tror jeg Solli eller Winsnes kan tak(c)le utmerket.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2004 12:55    Post subject: Reply with quote

Synes Solli dirigerte bra på midten i begynnelsen av Stabæk kampen, og i den gode perioden i andre omgang. Med litt tid på plassen tror jeg solli blir god der.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonah
Junior


Joined: 19 May 2004
Posts: 48

PostPosted: 19.10.2004 13:48    Post subject: Reply with quote

Jeg er dessverre redd for at dette kan bli tungt. PSV var utmerket mot Arsenal, og Londonlagets seier må betegnes som heldig. Dessuten tror jeg at hjemlige serieproblemer gnager litt mer nå enn de gjorde mot Arsenal. Selvsagt håper jeg at jeg tar feil, og på min midtukekupong har jeg RBK som sikker vinner(!), men likevel... Spennende blir det i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2004 16:42    Post subject: Reply with quote

Alt tyder på at dette blir RBK-laget i morgen kveld:

Espen Johnsen

Robbie Russell - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas

Roar Strand - Jan Gunnar Solli - Fredrik Winsnes

Thorstein Helstad - Frode Johnsen - Øyvind Storflor


Les mer: Helstad skal tukte PSV
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 19.10.2004 17:15    Post subject: Reply with quote

Meget bra lagoppstilling etter min mening.. Helstad viste hva han er i stand til mot Stabæk, mens Brattbakk virker ute av form. Stensaas er en mann for de store kampene, mye rutine der.. Dorsin har ikke imponert meg veldig de siste kampene, men det kommer nok.. Blir en tøff kamp dette, men vinner gjør vi nok Cool .
Back to top
View user's profile Send private message
pshyconaut
Junior


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 51
Location: Oslo Øst

PostPosted: 19.10.2004 17:40    Post subject: Reply with quote

Dette ser veldig bra ut. Endelig er Stensaas inne og HMB ute. Tror det kan bli morro på onsdag. Kan vi endelig få se hva et rbk lag som senker skuldrene kan prestere.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 19.10.2004 18:11    Post subject: Reply with quote

Rbker wrote:
Meget bra lagoppstilling etter min mening.. Helstad viste hva han er i stand til mot Stabæk, mens Brattbakk virker ute av form. Stensaas er en mann for de store kampene, mye rutine der.. Dorsin har ikke imponert meg veldig de siste kampene, men det kommer nok.. Blir en tøff kamp dette, men vinner gjør vi nok Cool .

Ja valget av Stensaas er bra nå. Det er nok akkurat det Dorsin trenger også, å få seg en liten påminnelse om at det er andre som vil ha plassen. Synd at Basma er skadet, Russel har blitt bedre, men kan tenke meg at Basma er rimelig sugen på å slå tilbake når han blir klar. Sånn som jeg ser det det beste laget vi kan stille i morgen, og jeg håper i det lengste at vi skal glemme at Ørjan og Christer er skadet når kampen er i gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 19.10.2004 19:02    Post subject: Reply with quote

det hadde virklig gjort seg med Steffen Iversen på topp, enn med en dårlig Frode Johnsen.
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 19.10.2004 21:10    Post subject: Reply with quote

Iversen: Nå må vi faen meg slutte å disse spillerne. Hvem er det som er tippeligaens toppscorer? Kan godt hende noen har gått forbi FJ, men sist jeg sjekka var det han! Du er ikke en dårlig fotballspiller om du er toppscorer, uansett liga! Synes det blir for teit at vi starter med "FJ er dårlig" innlegg like før en kamp, blir mer konstruktivt om vi kritiserer en spiller ETTER kampen, ikke før! Spiller FJ dårlig imorgen, værsågod, kritiser! men foran en kamp blir litt dumt!
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2004 22:05    Post subject: Reply with quote

Personlig ble jeg plutselig VELDIG positiv til kampen..
Jeg har hatt en dårlig følelse siden stabæk, men akkurat nå spilte jeg på fifa 2005 med RBK mot PSV og vant 7-0..

Fikk troen tilbake, går for Operasjon "Snutrendenmedstorseieroverpsvimorgen"

Very Happy kreativt navn hva?
Back to top
View user's profile Send private message
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2004 22:20    Post subject: Reply with quote

Genial operasjon det ja!
Krativiteten blomstrer Very Happy

Har tro på et godt resultat mot PSV imorgen! La oss få vår første seier på lenge nå da!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 20.10.2004 07:51    Post subject: Reply with quote

Har troen på en god kamp av "guttan" i dag. Regner med at det blir 2-0, men er redd det kan påvirke kampen til helgen. Det har jo blitt en vane.
_________________
ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2004 08:20    Post subject: Reply with quote

det skal ikke, skje at dagens kamp påvirker helgens kamp. Helgens kamp er alt for viktig til at det får lov til å skje.

Tipper 2-1 til RBK i kveld.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 20.10.2004 09:30    Post subject: Reply with quote

Endelig er Stensaas tilbake! Dorsin har ikke forsvart plassen sin de siste kampene, ingen tvil om det. Håper Ståle kan bidra med offensive "raid" og kreminnlegg. Personlig er jeg "usikker" på midtbanesammensetningen, men per dags dato er det ikke noe bedre alternativ. Ørjan er utrolig viktig for RBK, klubben må begynne å kikke seg om etter erstatter snarest mulig. Fredrik er god, men han er litt for glad i ballen - RBK skal fosse fram i angrep, Fredrik hemmer dette. På topp er det gledelig å se at Helstad får sjansen, og at Storflor fortjener ny tillit er det vel ingen tvil om. Frode har hatt en glimrende sesong, men nå har formsvikten kommet virker det som. Det er enten eller med Frode. Glimrende når han er i form, når han er ute av form virker det som han har blylodd i beina. Misser på mottak, enkle pasninger og skudd, og ser helt malplassert ut på banen. Får håpe han kommer ut av dvalen og har en god dag på banen mot PSV. Tror det blir en jevn batalje, men håper på 2-1-seier.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 20.10.2004 09:31    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg har en god følelse for kampen i kveld, men er litt bekymret for hva Guus Hiddink kan finne på. Mannen har peiling på taktikk, det så vi når Sør-Korea valset over både Portugal, Spania og Italia på vei mot fjerdeplassen i VM under hans ledelse. Han har jo også hentet midtbanemotoren Park til PSV i etterkant, en mann som var sterkt delaktig til Sør-Koreas meget sterke innsats. Men RBK på Lerkendal kan slå hvem som helst, og jeg syns 3-1 høres ut som et bra resultat.

"Kom ijæn, gutta, stå på!"
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 20.10.2004 11:22    Post subject: Reply with quote

Kampreferat:

1-20 minutt - RBK presser hardt, har flere store sjanser, men det nærmeste de kommer er et stolpeskudd av helstad

20-35 minutt - RBK har rukket å score ett og slippe inn ett, scoringen kom etter at riseth headet inn en corner, målet mot var et opprullingsangrep avsluttet av PSV offensive midtbane.

35-45 minutt - Kampen svinger kraftig frem og tilbake, kampen er helt åpen

46-60 minutt - Duellene blir stadig hardere og etter en smell av en albue må F.J ut, D.B komme rinn og går rett inn som midtspiss

61-90 minutt - PSV presser hardt, men RBK er farlige på kontringer, i løpet av de siste 10 minuttene skjer det:
Hoftun bryter ett angrep og passer til F.W, laaaaang ball tversover til Ø.S som runder en mann på vingen og fosser frem, slår tversover til D.B som tar tunnel på siste forsvarer og plasserer ballen iskaldt i bortre hjørne.

2-1 Very Happy

Og alle hjerter gleder seg
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2004 13:43    Post subject: Reply with quote

Dette går så bra så!
Det virker som at folk flest har tro på RBK i kveld. Det er veldig godt å høre Smile
Jeg skal ikke være pesimistisk jeg heller. Detter går nok veien. Når brann Slo PSV for 6 år siden må sannlig RBK klare å gjøre en bra kamp Smile

Det har også vært morsomt om Frode Johnen klarer å få kjenning med nettmaskene. Hvis han scorer tror jeg dette kan bli en morsom kamp med mange mål. PSV er vel etter det jeg har forstått ganske lik RBK i spillestilen. Slik som perry sa: Det laget som spiller fotballen sin best i dag vinner.

PS: det har nok en gang blitt en uefektiv dag på jobben. F5 knappen er også godt brukt.

Champions League- trenger man si noe mer Very Happy
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 20.10.2004 16:41    Post subject: Reply with quote

hermsty wrote:
Det har også vært morsomt om Frode Johnen klarer å få kjenning med nettmaskene. Hvis han scorer tror jeg dette kan bli en morsom kamp med mange mål.


Håper og tror på det samme!

Bra at Ståle er kommet inn igjen. Dorsin har ikke vært like pigg de siste kampene og "fortjener" å starte på benken.
HÃ¥per Solli fortsetter fra Slovenia kampen!

Satser på 3-1!

Dette blir konge!
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 20.10.2004 17:04    Post subject: Reply with quote

håper på rbk seier, men hvem vet om det blir RBK-kollaps...
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 20.10.2004 17:06    Post subject: Reply with quote

Artig at folk får opp troen såpass etter nederlaget mot stabæk.. Jeg tror desverre at dette blir en real nedtur.. PSV Vinner med et eller 2 mål.. Vi klarer desverre ikke sette en i kassa.. Jeg håper selfølgelig at vi vinner men står uansett på at fokusen må være på Bodø Glimt, klarer gutta og spille på seg litt selvtillit her er det kanon.. Vi har mye vi må rette opp etter sesongen så hver seier evt seriegull må tas positivt iår, så må storeguttan på brakka tenke på hva som evt skal skje til neste sesong. Denne sesongen har ikke vært bra både, da tenker jeg mest på hvordan rbk opptrer på banen, ikke nødvendigvis resultatene.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 20.10.2004 21:38    Post subject: Reply with quote

1-1 til pause akkurat som jeg forutså...
Razz målene kom til og me di den perioden jeg sa Very Happy
Ikke samme målscorer for RBK da, men jeg kan jo ikke ha rett på alt heller
Back to top
View user's profile Send private message
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 20.10.2004 22:37    Post subject: Reply with quote

Så dere medspillerne til hoftun under 2-1 målet til psv.. Tror det betegner alt ! Spillerne gir en god faen i hva som skjer.. Utrolig fortjent at psv vant.. ! Vel, som jeg har sagt hele tiden, driter i cl nå, fokus på bodø glimt kampen ! Vi har MYE å ordne opp etter sesongen, og nå blir selv jeg skeptisk til hvilken disposisjoner Ola By gjør !
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.10.2004 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg synes forsåvidt disponeringene var gode. Helstad "lovte" å holde krittet, gjorde ikke det, og ble byttet ut forholdsvis tidlig. Brattbakk for Johnsen var også greit.

To grove forsvarsmiss bakover, for dårlig pasningskvalitet framover veltet resten. Ola spiller hverken i forsvar eller angrep.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb