English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
3%
 3%  [ 1 ]
Serbecic
23%
 23%  [ 7 ]
Valsvik
0%
 0%  [ 0 ]
Chrupalla
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
6%
 6%  [ 2 ]
Henriksen
3%
 3%  [ 1 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
20%
 20%  [ 6 ]
Islamovic
36%
 36%  [ 11 ]
Wiedesheim-Paul
3%
 3%  [ 1 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
3%
 3%  [ 1 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 30

Author Message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 21.04.2021 17:27    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
En siste ting: Melkersen (18 år) ser ut som et stortalent. Av en eller annen grunn er Stjørdalsgutten i Glimt (Ranheim). Viste prov på meget god arbeidsinnsats og så ut til å ha drøssevis av andre spennende kvaliteter den omgangen han spilte.


Han trente med Rosenborg, og ble tilbudt kontrakt - dog hører det med historien at vi var ærlige at vi den gang hadde flere angrepsspillere som vi satte foran han. Av den grunn så han seg rundt etter nye muligheter, og fikk kontrakt med Glimt. Har lite kunnskap om hvordan de ser på han, men han hadde et bra utlån til Hødd. Derimot, selv om han skårte mye mål - fikk han lite tillit. Ble ikke tatt ut til treningsleiren deres, og deretter gikk han til Ranheim etter samtaler med nevnte klubb og Stjørdals-Blink.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.04.2021 17:27    Post subject: Reply with quote

Offensivt var vi jo stort set i stærkeste opstilling så det er da noget sludder- det var 4 back kæden plus keeper der var skiftet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 21.04.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Det gjorde næsten ondt i øjnene at se Rosenborg i 1. halvleg - føj for en elendighed og pinligt at man giver alt initiativ fra sig. Er det sådan vi skal spille på udebane eller hvad ? Hvad var meningen med det ? Jeg må indrømme jeg blev voldsomt skuffet og hvad er det man har trænet offensivt ? Det var nul komme nul samhandlinger og ingen ide i noget som helst. Sorry to say.


Er du senadors danske kusine? Kanskje du må ta en pause fra Rosenborg hvis det gjør deg så vondt?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.04.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

Man kan vel godt tillade sig at være skuffet når spillet ikke er i nærheden af Eliteserie niveau og vi afgiver alt initiativ til et 1. div hold. Jeg forstår ikke den dybere mening med vores offensiv, der er nul samhandling og det ligner vi bare håber Ceide kan løbe fra sin mand og slå et indlæg. Jeg roser altid når der er grund til at rose - og jeg har store forventninger til en stor klub som Rosenborg. Men allerede nu har jeg luret hvordan vi kommer til at spille mod alle hold på udebane, og den måde og tilgang til tingene bliver jeg bare ikke tilhænger af. Du ser da heller ikke Bayern eller Man. City forsøge at fedte den hjem med defensivt spil på udebane. De er gode nok til at sætte sig på kampen og spille på egne premisser. Det kan vi også hvis træneren tør.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 21.04.2021 18:15    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det helt tåpelig å instruere spillerne våre til å skape et urealistisk kampbilde ved å gi bort ball og initiativ til et svakere lag, det er et scenario vi ikke i våre verste stunder burde havne i og derfor heller ikke øve på. Meningsløs kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.04.2021 18:25    Post subject: Reply with quote

Spot on Montana. Det havde givet mere mening at vi satte os på kampen og derfra fik indøvet offensivt spil. Håber det kommer i næste træningskamp.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 21.04.2021 18:32    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg det er greit at vi konstruerer ulike scenario og øver på dette, men enig i at vi heller kunne spilt mot et bedre lag for å øve på akkurat dette.

Synes dog andre omgang var helt ok, fint mål av Dino og så ser vi fremover Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 21.04.2021 19:44    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Samtidig er det helt tåpelig å instruere spillerne våre til å skape et urealistisk kampbilde ved å gi bort ball og initiativ til et svakere lag, det er et scenario vi ikke i våre verste stunder burde havne i og derfor heller ikke øve på. Meningsløs kamp.


Det heter treningskamper av den simple grunnen at det kun er trening. Selvfølgelig blir det et urealistisk kampbilde, men det du skriver her er så menings- og kunnskapsløst at jeg trodde enhver person skulle forstå. Åpenbart gjør ikke du det, så her har du den enkle grunnen til hvorfor vi har et hovedfokus på enkeltelementer i noen treningskamper;

Når man velger å dedikere en hel kamp til et element, vil man repetere arbeidsoppgavene gang på gang. Spillerne får stadig nye sjanser, og trenerne får stadig nye svar. Deretter, kan man justere seg og arbeide ut i fra svarene man får. Skulle vi spilt en normal treningskamp, ville antall kontringsmuligheter blitt svekket - og dessuten kommet med langt større mellomrom. Dette fører til en langt mindre effektiv læringskurve for både trenere og spillere. Som jeg skrev innledningsvis, så er dette trening - og derfor skal vi øve og utvikle oss i akkurat denne fasen av spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 21.04.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Samtidig er det helt tåpelig å instruere spillerne våre til å skape et urealistisk kampbilde ved å gi bort ball og initiativ til et svakere lag, det er et scenario vi ikke i våre verste stunder burde havne i og derfor heller ikke øve på. Meningsløs kamp.


Dette er bare tull. Det handler ikke om svakere lag osv. Det er ikke uendelig med lag man kan få treningskamper med i denne situasjonen. Ranheim er et lag som er god på å angripe, og planen i dag var å teste b-rekka med lavt press. Tror Åge har bedre styring på dette enn deg, å kalle det helt tåpelig faller på sin egen urimelighet.

Uavhengig av hvor mye man ønsker et offensivt rbk så er vi der vi er i 2021, og å slakte lagledelse og lag på dette tidspunktet er bare meningsløst.


Last edited by Hedning on 21.04.2021 20:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.04.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Her skal det grines og klages for enhver pris. Det er en jævla treningskamp hvor man øver inn en dyptliggende formasjon. Trenger ikke konstruere ting å syte over. Klubben har gjort nok rariteter de siste årene til at man har rikelig med legitime ting å klage på.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.04.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt sort snak det der. Hvorfor i alverden vælger man ikke bare at træne offensive mønstre og samhandling når det er tydeligt for enhver, at vi igen i år kommer til at slide med målene. Jeg fatter heller ikke at man skaber et scenarie som vi burde være alt alt for gode til at komme i.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 21.04.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

Det nytter ikke med godt offensivt spill, om man ikke behersker å gjenvinne ball.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 21.04.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Det er jo helt sort snak det der. Hvorfor i alverden vælger man ikke bare at træne offensive mønstre og samhandling når det er tydeligt for enhver, at vi igen i år kommer til at slide med målene. Jeg fatter heller ikke at man skaber et scenarie som vi burde være alt alt for gode til at komme i.


Du tror ikke de har trent på en offensiv spilleplan og relasjoner, basert på at vi hadde et annet hovedfokus idag? Man skaper ikke et scenario som vi er for gode til å komme i, men det sier seg selv at man ikke får kontringsmuligheter om man selv feier over motstanderen.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.04.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

jeg bryder mig ikke om at Rosenborg skal være et kontra hold. Det lugter af vi skal indrette os efter alle modstandere. Men det fede er at dette forum giver plads til alle meninger. Tak for altid god debat.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 21.04.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om å være et kontringslag, men det handler om å beherske kontringer. Du har jo skrytt veldig mye og dratt paralleller til Bodø, så dette burde jo du ha bedre peiling på. Det finnes kun et fåtall av lag i verden som ikke hadde trengt å justere seg etter motstandere, men selv disse gjør det. Mener du at Rosenborg burde være et unikum, eller kan det hende at det er en grunn til at alle lag gjør det? Avslutningsvis, faktumet at Rosenborg behersker kontringer - sier ingenting om at vi innretter oss motstanderne. Kontringsmuligheter ville vi kunne fått mot både Juventus og Nardo.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.04.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Så vil jeg tillade mig at mene at Rosenborg er et vældig dårligt kontra hold. Vi har vel kun Ceide der kan stikke afsted. Resten vil helst have bolden og diktere spillet. Derfor vil jeg også mene vi vil være langt bedre tjent med at terpe spillet foran modstanderens felt. Det er uomtvisteligt at vi kommer til at få rigtig mange kampe hvor modstanderen stiller sig dybt og jeg synes faktisk ikke vi har vist noget spil, der kan åbne sådan et forsvar. Spil på 3. mand - jeg ser det aldrig. Vi savner ganske enkelt samhandling i vores offensiv spil. Og ja så kan det da godt være, der vil komme en enkelt kamp eller 2 hvor vi kan komme i omstillinger. Men altså at bruge en hel træningskamp mod et 1. div hold for at terpe det spil. Jeg havde set mere mening i at presse Ranheim helt i bund og søge åbningerne.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 21.04.2021 22:28    Post subject: Reply with quote

RUSK <3
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2021 09:00    Post subject: Reply with quote

Jeg synes fortsatt Ranheim har mere struktur og samhandling i angrep spillet sitt enn oss. De spiller smalere på midten og mere direkte i lengderetningen. Jeg synes vi kontorer bredt fortidig!!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2021 09:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes fortsatt Ranheim har mere struktur og samhandling i angrep spillet sitt enn oss. De spiller smalere på midten og mere direkte i lengderetningen. Jeg synes vi kontorer bredt fortidig!! Det kan skyldes at vi ikke har 2 indreløper som starter i forkant inn i mellom romnet!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2021 09:20    Post subject: Reply with quote

Hvordan klarte Serbesic seg i kampen? Vet han skoret et mål, men ellers? Fikk han vist frem pasningsfoten sin? Ellers noen som skilte seg ut med positivt eller negativt fortegn.

P.S Dette er andre kamp på rad nå, uten at Zaphod81 kommer med kampanalyse og børs dagen derpå. Var stort sett de mest leseverdige innleggene i kamptrådene i fjor. Savnes!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2021 09:29    Post subject: Reply with quote

Han klarte seg så dær. Et par farlige klareringer i egen 5 meter. Begge bak slapp til Ranheim for mye. De får nok ikke mye spilletid noen av dem. Det var stort sett Valsvik som spilte opp når keeperen ikke polte ballen v
Opp mot Dino
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 22.04.2021 10:36    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg synes fortsatt Ranheim har mere struktur og samhandling i angrep spillet sitt enn oss. De spiller smalere på midten og mere direkte i lengderetningen. Jeg synes vi kontorer bredt fortidig!! Det kan skyldes at vi ikke har 2 indreløper som starter i forkant inn i mellom romnet!


Dette var mer konkret kritikk Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 22.04.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
jeg bryder mig ikke om at Rosenborg skal være et kontra hold. Det lugter af vi skal indrette os efter alle modstandere. Men det fede er at dette forum giver plads til alle meninger. Tak for altid god debat.


Takk det samme.

Jeg har nok akkurat de samme ønskene og forhåpningene for rbk som deg. Men jeg tror nok vi må belage oss på at rbk "inretter seg" etter motstander på bortebane i år. På Lerkendal vet Åge at han må underholde. Jeg synes det er et greit kompromiss enn så lenge / i år, så lenge det fører til resultater.

Men det er jo heller ikke bare når vi "innretter oss" at vi kan bli presset lave. Rosenborg er ikke bedre enn motstanderlaget i 90 minutter hver eneste kamp. Det kommer perioder hvor vi må slippe oss ned og "hvile" litt i formasjon, for så å slå tilbake. Eller vi leder på bortebane og flere av våre beste må ut. Er det da vi skal presse høyt resten av kampen? Kanskje kan vi det noen ganger. Andre ganger må kanskje b-rekka tenke litt på å sikre seieren de siste minuttene i stedet for å risikere å kaste bort 3 poeng fordi alle er i angrep? Dette er moderne fotball, og Åge har fokus på resultater. Så får vi håpe at vi får se mer av at Rosenborg dominerer, enn det motsatte. Det viktigste er at vi scorer mange mål og vinner. Ikke hvor mye ballinnehav vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2021 10:52    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
P.S Dette er andre kamp på rad nå, uten at Zaphod81 kommer med kampanalyse og børs dagen derpå. Var stort sett de mest leseverdige innleggene i kamptrådene i fjor. Savnes!


Love

Får skylde på at jeg rett og slett ikke rakk å se denne, og Raufoss-kampen ble 'sett' sammen med en 7-måning som helst vil hjelpes med å gå rundt omkring, så det ble litt uforsvarlig å levere børs..
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2021 10:55    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det var stort sett Valsvik som spilte opp når keeperen ikke polte ballen v
Opp mot Dino


Var det noen grunn til dette?

Det gir jo absolutt ingen mening at vi skal velge å bruke Valsvik som ballspillende stopper framfor Serbecic, på samme måte som det er håpløst å gi Hovland så mye ball som vi gjør, men det kan jo skyldes at motstander markerer ut en stopper, og at vi ikke har noen motgrep når det skjer?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb