English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Philip Zinckernagel
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 28.11.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Større klubb, større by, mer penger.
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2020 16:55    Post subject: Reply with quote

Glimt-leder Thomassen er overrasket over Dorsins uttalelser om at veien til utlandet er kortere fra RBK enn fra Glimt.

– Vi er mest opptatte av hva vi kan få til selv, og vi ble bare utrolig overrasket over at Dorsin tenker at spillere i Norge opplever RBK som den mest attraktive klubben i Norge. Våre spillere er opptatte av å utvikle seg selv, laget og klubben hver eneste dag. Jeg tror mange ser Bodø/Glimt som en perfekt arena for å kunne utvikle seg videre og deretter eventuelt kunne ta steget videre ut i de største ligaene i Europa.

(...)

– Selv om Trondheim er i Europa, er nok ikke det stedet våre spillere først tenker på. All utvikling handler om å gjøre det harde, gode arbeidet hver eneste dag. Det er det Bodø/Glimt har å tilby. Foreløpig ser det ut til å være en god resept.

Zinckernagel sier til Eurosport.no at han er godt kjent med interessen fra Rosenborg. Utover det har han lovet agenten sin ikke å kommentere overgangsrykter den kommende tiden.

Les mer: Glimt-lederen forbauset over Dorsins utspill: – Tror noen må ha sovet i to-tre år

Artig at bodøværingene blir så forbannet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
glimt
Senior

PostPosted: 28.11.2020 19:51    Post subject: Reply with quote

Haha. «Forbannet»
Men artig at det slenges litt meldinger før kamp.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 29.11.2020 11:13    Post subject: Reply with quote

RBK er nok fremdeles på et annet nivå enn resten av norske klubber hva gjelder attraktivitet, men vi ser jo at hvis det melder seg på noen fra større ligaer (og det blir jo bare flere og flere av disse), så har ikke vi så altfor mye å stille opp med.

Glimt får nesten bare fortsette med det de har holdt på med og ikke ende opp som Godset.
senador
Veteran

PostPosted: 29.11.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er han veldig forsiktig i uttalelsene. Han burde sagt at Bodø/Glimt er lysår foran rbk på å utvikle spillere og at det ikke er noen grunn til å gå til rbk om han ønsker å utvikle seg som fotballspiller. De som mer noe annet må være de med blinde supporterbriller og nedsnødde Rune Bratsethere.
Back to top
View user's profile Send private message
Jondahl
Veteran

PostPosted: 29.11.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

– Tror noen må ha sovet i en to-tre år, for så å ha våknet og trodd at verden har stått helt stille, sier Bodø/Glimts daglige leder Frode Thomassen til Eurosport.no.
Tommel'n opp!'

Senador har som vanlig full kontroll på situasjonen i Rosenborg er i. Tommel'n opp!
Gofoten
Junior

PostPosted: 30.11.2020 10:03    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig ikke at RBK kjøper han. Rbk burde heller låne ut Tagseth og Ceide til Glimt så de kunne utviklet de videre (noe rbk kommer til å slite med) og solgt de dyrt. De pengene kunne gått til å hente hele trener teamet til Glimt.

Å kjøpe Zinckernagel er som å bestille ett appelsintre fra Spania. Det råtner i Trondheim. I beste fall så har vi god juice i 4uker.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i allverden skulle Zinckernagel velge RBK over Glimt ? Har vel neppe særlig vanskeligheter med å finne seg klubb i en større liga heller.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

Tredobling av lønna? Fotball er tross alt jobben hans.
PerO
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 12:35    Post subject: Reply with quote

Skeptisk.

Var middelmådig i Danmark, blomstrer i B/G.

Er det laget som er suverene, eller er det spilleren?

Føler at dette kan være en spiller som har sitt livs suksess fordi B/G har en utrolig struktur, ikke fordi han er spesielt god.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 12:54    Post subject: Reply with quote

Det samme gjelder egentlig alle spillerne på Glimt, med unntak av Hauge som ble snappet opp raskt av Milan. Berg blir jo hauset mye opp, men arvtageren hans i går så ikke noe særlig dårligere ut.

Når det er sagt har dansken noen gode tekniske kvaliteter med ballen i beina, utover at han selvfølgelig flyter på en kollektiv bølge.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

I B/G er det kollektivet og systemet som er stjerna, ikke spillerne. Om de drar til andre klubber neste år kommer de til å se vesentlig dårligere ut.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Åpenbart. Og akkurat det som kjennetegner en mesterhjerne a la Eggen, og som det kan virke som Knutsen også har noen egenskaper i som han klarer å forvalte og lære bort til elevene sine. De store RBK'erne briljerte ikke i storklubber i Europa akkurat, Ørjan, Rushfeldt, Skammelsrud floppet i Tyskland etc
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle han ønske å gå til oss? Forklar? Er det noe utenom høyere lønn og gammel storhet for noen tiår siden, som kan trekke han hit?
Back to top
Tyholt
Junior

PostPosted: 30.11.2020 16:47    Post subject: Reply with quote

Ting snur fort i fotball. Han kan være med på RBK oppturen
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

Tyholt wrote:

Hvilken opptur? Opptur kommer ikke av seg selv. Hareide kan gjøre noe, men han er avhengig av kompetente folk rundt seg. Det har han ikke.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 30.11.2020 19:35    Post subject: Reply with quote

– Jeg kan ikke si så mye, men jeg har kjent til interessen lenge. Men foreløpig er jeg i Glimt, forteller han i pressesonen på Aspmyra etter kampen.

I et intervju med Eurosport før kampen ramset Zinckernagel opp Malmö, FC København og nettopp Rosenborg som de tre største klubbene i Skandinavia, da han ble spurt om sin egen fremtid.

– Jeg må ta en vurdering om noen uker. Det er flere store klubber som har meldt sin interesse. Men jeg tror at om jeg blir i Norge blir det Glimt, sier mannen med 16 mål i årets eliteserie.

– Så det er ikke uaktuelt å bli i Bodø?

– Nei, det er ikke uaktuelt, gjentar Zinckernagel. – Men det er alltid fint med interesse. Det er bare et skulderklapp. Om jeg blir i Norge er vanskelig å svare på. Men om jeg gjør det er sjansen størst for at det blir i Glimt.

https://www.adressa.no/sp...-den-lenge

- Torgeir Børven
Back to top
Tyholt
Junior

PostPosted: 30.11.2020 19:45    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Tyholt wrote:

Hvilken opptur? Opptur kommer ikke av seg selv. Hareide kan gjøre noe, men han er avhengig av kompetente folk rundt seg. Det har han ikke.

Skal ikke alt for mye til for å snu dette. Spillerstallen er bra nok med et par utskiftninger i vinter. Jeg nekter å tro at kompetansen i Bodø er så mye høyere.

Litt mer marginer, selvtillit og en god oppkjøring så er vi der. Men, jeg snakker vel til døve ører
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 20:54    Post subject: Reply with quote

OM vi er i samtaler med ham kommer det helt an på hvordan vi selger oss inn.

- Lønn
- Spilletid og posisjon
- Målsetning for klubben
- etc

TROR neppe han kommer hit, men det beror mest på hva annet som skjer bak kulissene.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 30.11.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

Håper vi henter han bare for å vise langfingeren til resten av fotball-Norge. Utover det så mener jeg det mer verdt å satse på Holse, også på kant. Tror heller ikke Dorsin er i stand til å gjøre stort i den rollen han er i nå - nesten en helt uforståelig ansettelse.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 01.12.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Kompetansen er da vitterlig her, det er bare det at det kan late som om det har utviklet seg en kultur på brakka hvor en har vært redd for folk som er flinkere enn seg selv. Nå er Hoftun, Bjørnebye og en del andre som nok har vært de klart sterkeste bærerne av denne forsvunnet, men så spørs i hvilken grad de som har kommet inn isteden kan skyfle det vekk.
Pinne69
Proff

PostPosted: 01.12.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

Det vil være sjokkerende om han kommer hit. For det første spiller han fast på et mye bedre lag som fort kan kvalle til gruppespill i CL. Vi vil slite med å komme oss inn i fattigmanns EL. For det andre: Vi har en ganske god høkant og bør satse på å forsterke oss på midtspiss og ve.back med mer.
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

På spørgsmålet om han er god nok til det danske landshold, siger Åge Hareide til TV3 Sport:

-Det er i al fald værd at prøve ham.

-Jeg ved, at Kasper Hjulmand kender ham, og jeg er sikker på, han har bemærket den udvikling, Philip har gennemgået i år, tilføjer Åge Hareide, der betegner Philip Zinckernagel som en utrolig fascinerende spiller med et godt overblik, fodrap og teknisk god med begge ben.

Læs mere: Åge Hareide anbefaler dansk angriber til Kasper Hjulmand

Dertil siger Kasper til TV3 Sport:

-Jeg har kendt Philip siden han som 15-eller-16-årig kom fra FC København til FC Nordsjælland, og jeg har hele tiden fulgt hans udvikling og jævnligt talt med ham. Han og hans hold har gjort det exceptionelt godt i denne sæson. Også internationalt, hvad jeg oplevede, da de mødte AC Milan i UEFA Europa League.

-Jeg tænkte på at udtage Philip til truppen allerede i november, tilføjer landsholdets cheftræner. Men på grund af pandemien med testning, restriktioner etc. valgte jeg at vente.

-Philip har med sine tekniske færdigheder altid haft potentialet til at blive landsholdsspiller, mener Kasper Hjulmand. Han er god med begge ben, hvad der er sjældent for en kantspiller. Desuden er han med sine fine indlæg en chanceskaber og med sit gode spark en effektiv afslutter.

Læs mere: Hjulmand klar til at give spiller i Norge chancen på landsholdet

Tidligere UEFA-mediedirektør Frits Ahlstrøm er sannelig ivrig i dekninga si av norsk fotball for dansk TV3. Han var stadig å se på Lerkendal i gode, gamle dager.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende

PostPosted: 20.12.2020 01:55    Post subject: Reply with quote

Han tror det bærer mot klubbskifte. Hans kontrakt går ut etter denne sesongen.

– Helt ærlig, så har jeg ikke bestemt meg. Men jeg tror ikke sjansen er stor (for at han blir), sier Zinckernagel til NRK.

https://www.nrk.no/nordla...1.15297308

- Torgeir Børven
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 20.12.2020 02:10    Post subject: Reply with quote

Forståelig at flere nok drar i vinter, men synd for Glimt mtp CL kvalik til neste sommer igjen. De skulle nok ønske at spillerne ble med på det eventyret også før de drar ut.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb