English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.12.2020 15:14    Post subject: Reply with quote

Det komme aldri til å skje. Konradsen kan fort forsvinne, men ikke til B/G.
Henning
Legende

PostPosted: 21.12.2020 17:50    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at markedet flommer over av spillere uten kontrakt så tror jeg vi kan glemme å selge spillere i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.12.2020 21:02    Post subject: Reply with quote

Å tro at noe endres uten at man endrer noe, er som å tro på julenissen...

De som kom med et benkeforslag om å beholde Koteng, håper jeg er fornøyd med utviklingen vår...

Håper Koteng selv ser at dette ikke går.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 21.12.2020 23:02    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Kan jo håpe at B/G kaster litt penger etter oss for å hente hjem Konradsen. Det hadde vært noe. Reginiussen, Hovland, Konradsen, Hedenstad, Åsen og Helland ut, så hadde man allerede senket gjennomsnittsalderen og lønnsbudsjettet kraftig. Kvaliteten ville derimot ikke bli mye dårligere. Om de frigjorte midlene hadde blitt brukt fornuftig, kunne man stå igjen med et slagkraftig lag i 2021, uten å bruke fryktelig mye penger.

Bodø/Glimt henter kun spillere som er unge. De henter ikke spillere over 26 år. Jeg mener det står i strategiplanen
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 22.12.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Å tro at noe endres uten at man endrer noe, er som å tro på julenissen...

De som kom med et benkeforslag om å beholde Koteng, håper jeg er fornøyd med utviklingen vår...

Håper Koteng selv ser at dette ikke går.

Hehe, så når de stemmeberettigede ikke er enige med deg, så håper/ønsker du at den folkevalgte selv skal trekke seg? Noen måneder etter at han stilte seg til disposisjon og ble gjenvalgt?

Det er ikke slik demokrati funker. Man kan selvsagt være fornøyd eller misfornøyd med utfallet, men det blir stående allikevel - og er den mest rettferdige modellen vi har per dags dato.

Hva har for øvrig Koteng gjort nå? Noe nytt under solen, eller er det bare gammel misnøye som må ut?
tigerbart
Senior

PostPosted: 22.12.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser på hele 2020, samt Hareide-perioden, under ett, tenker jeg at 2021 må handle om å:
- få til et systematisk og gjennomtenkt spillemønster / identitet
- begynne gjenoppbygging av stallen med en ny tankegang: hente og satse på talenter + slutte å kjøpe gamle og tunge gamper
- fokusere på spilleprestasjon i stedet for resultat
Back to top
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 22.12.2020 21:44    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel hva som er spillestilen Hareide ønsker å øve inn ?
Er den farlig nok og vanskelig å demme opp for ?
Skaper den store nok og klare nok muligheter ?.
Jeg anser det som lite hensiktmessig å bruke MYE tid på å trene på å forsvare oss.
Setter vi trykk på motstander og dominerer og avslutter angrepne er det ikke så mye behov for å tenke på det defensive.
Men hva vil Hareide ??
ibejnar
Senior

PostPosted: 22.12.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

jeg er meget meget enig i at vi behøver at fokusere på spillepræstationen før resultatet. Og så skal vi turde satse offensivt og dominere modstanderen på deres halvdel. Puha der er meget arbejde for Åge. Jeg synes desværre ikke han har flyttet os så meget som en centimeter. Jeg synes der var mere glæde i spillet under Henriksen.
Back to top
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 22.12.2020 23:18    Post subject: Reply with quote

JohnTiger og dere som ser treningene.
Hva trenes det på og scores det noen mål på treninga ?
Spiller de mye 11 mot 11 eller er det mest øving på press og gjenvinning ??
Noen som har noe å komme med her ??
Vegard2711
Legende

PostPosted: 23.12.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Reginiussen og Hedenstad ut. Så får vi se om Helland, Konradsen, Adegbenro og Hovland følger etter i løpet av vinteren (Åsen også). Ville begynt å minke lønnsposen betydelig det og det ville gjort plass til flere nye inn.

Reginiussen ville jeg ha med et år til men de andre nevnte har man jo ikke bruk for i klubben. Helland, Adegbenro og Konradsen er jo altfor ofte skadet og hever for bra lønn til å være ute hele tiden eller på benken. Åsen er det ikke plass til og Hedenstad er det også fint å bytte ut.

Angående Hovland så kan det hende det åpnet seg en mulighet for han å bli i og med at Reginiussen takker for seg. Dersom han kan infinne seg med å trolig ikke være førstevalg. Vi må jo ha 4 stoppere helst og nå har vi Holmar og Hovland + Serbecic som kommer tilbake. Så hentes det vel inn en ny en får vi tro.

Med all spillerlogistikken som kommer til å skje nå så er jeg tvilsom til at man henter to stoppere og dermed tror jeg Hovland kanskje blir, så lenge han vil det selv.

Skulle dog gjerne sett at Hovland tjente mindre enn han gjør. For mye for en rotasjonsspiller. Ser helst at han byttes ut men så er det spørsmål hvor realistisk det er, dersom ikke han også får noe Tyrkia tilbud da.
Back to top
Gofoten
Junior

PostPosted: 25.12.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

Moneyball 2021

Den eneste tanken rbk burde ha i 2021 er hvordan de skal få tak i Knutsen og resten av trenerteamet i Bodø.

Eller

Fortsette som før
Back to top
ErdoganLomas
Senior

PostPosted: 25.12.2020 20:31    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Bodø/Glimt henter kun spillere som er unge. De henter ikke spillere over 26 år. Jeg mener det står i strategiplanen

Da går de ikke i takt med strategien når de henter Moberg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.12.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Løfaldli:

Historikken, størrelsen og fanskaren gir Rosenborg et fortrinn, men ingen garanti for å være mektigst i Norge.

Å ha det største budsjettet, de største inntektene, er et sterkt fortrinn. Situasjonen nå er at Uefa-inntekter vil fortsette å regne over Molde. Til sommeren har Glimt gode muligheter til å håve inn titalls millioner når klubben skal kjempe om Champions League-plass. Suksess i Europa gir økte muligheter for spillersalg.

Det er lenge siden Rosenborg var det naturlige steget mellom øvrige norske toppklubber og utlandet. I Rosenborgs stall er det i dag få åpenbare salgsobjekter.

Den grå 2020-sesongen vil neppe ha positiv effekt den dagen tribunene igjen åpnes på Lerkendal. Hvordan vil situasjonen RBK har havnet i påvirke billettinntektene? Før interessen eksploderte i 1988 var tilskuersnittet på Lerkendal nærmere 3500 enn 20 000.

Og hvordan blir sponsorinntektene påvirket på sikt hvis Rosenborg fortsetter å være lillebror?

Les mer: Den vonde erkjennelsen få snakker om

Tross alt må man sammenligne epler og epler. Blir derfor ikke veldig bekymret for det økonomiske overtaket før evt. Molde kommer helt tett i rygg med nasjonale inntekter.

Det viktigste for RBK blir å bruke egne inntekter mest mulig fornuftig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bæærnt
Proff

PostPosted: 27.12.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har nok ikke vært av de mest trofaste leserne opp gjennom årene, men er ikke dette litt pinlig på Adressa`s egne vegne ? Konklusjonene som dras er jo verken oppsiktvekkende eller grensesprengende. Synes det blir litt platt når den ramsalte kritikken og de gode analysene har vært fraværende underveis de siste årene. Og dessuten, har ikke avisa 2 mann som stort sett ikke gjør noe annet enn å følge klubben "på pulsen" ? Er stillingskravet til disse 2 herrene i hovedsak å stryke hunden med hårene ? Om vi skuer litt tilbake i tid så er det et mangfold av forhold og roller som burde ha fortjent mye oppmerksomhet, og som kunne ha kastet lys over tingenes tilstand. Ja, til og med satt i gang noen gode og selvransakende prosesser. At klubben har satt seg selv i en vanskelig situasjon har de fleste allerede fått med seg. Selv uten hjelp fra Adressa og mediets utskremte hjelpere.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 27.12.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Løfaldli sparker inn åpne dører i forhold til flesteparten av leserne, vil jeg tro, men det er i og for seg greit å vise at de følger med.

Det er imidlertid en del som skurrer ved eksemplene. Bodø/Glimt er den drøyeste Askeladd-historien vi har hatt, men enn så lenge er det lite annet enn kvaliteten spesielt i år som skiller dem fra Stabæk, Strømsgodset og andre som kom fra "ingensteds" og skulle ta over hegemoniet i norsk fotball. Akkurat nå er det sannsynlig at de fleste objektivt sett velger Glimt som utviklingsplattform fremfor oss, men vi vet ikke hvordan ståa er i nord om to-tre, eller for den saks skyld fem år. Glimt ser sterke ut med tanke på rød tråd og helhetlig filosofi, men all historie viser at smålag med suksess igjen blir smålag når konfettien har lagt seg. Glimt har jo også hatt denne planen og lojaliteten til filosofien i lang tid, men det er først nå de har blitt noe annet enn et stabilt ustabilt heislag.

Molde er heller ikke noe vits i å bruke som eksempel. De har hatt suksess i Europa med jevne mellomrom, men er totalt uavhengig av sportslige resultater. Og som regel går det bare et par år (maks) fra de gjør store penger i Europa til de igjen må sende brevdue til onkel Kjell Inge. De kan garantere god lønn over tid, da de som en av få klubber i Norge ikke er avhengig av egne inntekter når de setter sammen budsjettet. Koblinga til Jim Solbakken er heller ikke noe vi kan og skal konkurrere med. Vi skal operere uten korrupte cowboyer.

Det er helt greit å påpeke at vi per nå mangler mye på å være et naturlig valg for alle, men det er viktig å basere dette på at vi er vår egen verste fiende i forhold til dette. Om vi får vårt på stell, kan Molde være Molde, og Glimt være Glimt så mye de vil.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.12.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

https://www.rbk.no/lag

Serbecic inne på lagoversikten. Reginiussen, Hedenstad og Konate borte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gucci
Rutinert

PostPosted: 29.12.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Gubbete meldt, men noe må skje med de draktnumrene. Nummer 15, 16, 21 og 26 i forsvaret holder ikke.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 29.12.2020 16:16    Post subject: Reply with quote

Storoppryddingen i gang nå. Mange på vei ut. Men det som blir mest spennende er å se hvor mange man får ut. Helland, Hovland, Konradsen, Adegbenro og Åsen burde jo forsvinne ut. Jeg tviler dog på at alle gjør det. Så blir interessant å se hvem som blir og hvor mange spillere vi faktisk kommer til å hente i vinter.
Back to top
ibejnar
Senior

PostPosted: 29.12.2020 22:09    Post subject: Reply with quote

Vi kommer til at mangle en spillede stopper plus en back i hver side. Og så håber jeg gud hjælpe mig at Åge har en plan for hvordan vi skal spille og agere, og helst ikke som den sæson der netop er afsluttet. Vi har spillet på alle andres premisser og overladt alt. Det må være slut med long balls på Dino. Vi SKAL have et koncept, som alle moderne trænere forstår at implementere. Nu har jeg jo fulgt FCK i årevis og her var problemet jo også at Ståle ikke evnede at forny en spillestil og følge med hvad der sker i Europa. Jeg sidder med den samme bekymring omkring Åge desværre - jeg kan simpelthen ikke se hvad han er kommet med. Jo droner og maling af klubhus. Det er stensikkert vi ikke vinder ligaen hvis der ikke med noget nytænkning kommer ny energi og nye spillere på visse pladser.
Back to top
Der Kaiser
Rutinert

PostPosted: 30.12.2020 15:30    Post subject: Reply with quote

Hvor langt tilbake må vi for å finne den forrige skikkelige klassespissen på topp i Rosenborg? Her er spissene med flest kamper de siste 20 sesongene. Utviklingen er mildt sagt negativ.

Islamovic, Søderlund, Søderlund, Bendtner, Gytkjær, Søderlund, Søderlund, Bille Nielsen, Prica, Prica, Iversen, Iversen, Iversen, Iversen, Iversen, Helstad, Johnsen, Johnsen, Brattbakk, Johnsen.

Merk også at i flere av disse sesongene hadde eksempelvis Prica/Iversen og Johnsen/Brattbakk sammen.

Jeg vil påstå at sist gang vi hadde en spiss som var et Rosenborg-lag verdig var Rade Prica. Det er åtte år siden. Nickals Bendtner hadde nok vært det i et bedre kollektiv, men Islamovic, Søderlund, Gytkjær og Bille Nielsen er navn som sier mye om spillerlogistikken de siste årene. Hva tenker dere?
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 30.12.2020 15:55    Post subject: Reply with quote

Dette viser jo hvor elendig spillerlogistikken er og har vært. Haugesund finner bedre spisser, Kristiansund finner bedre spisser osv osv. slik skal det ikke være og styret burde jo utfordret sportslig avdeling på dette, men det er ikke gjort. La det skure og gå.

Dorsin som «kjenner klubben» skal liksom løfte oss ut av elendigheten. En person med noe erfaring og pondus. Rett og slett kameraderi på øverste hylle. Dorsin har jo gått rett i fella med å finne en spiss uten avslutningsferdigheter og sånn skal det fortsette.
Back to top
Der Kaiser
Rutinert

PostPosted: 30.12.2020 16:06    Post subject: Reply with quote

Hvem kunne vi hentet de siste sesongene? Jeg synes det er merkelig at Børven ikke ble satset på da han beviselig er en spiss som kan score mye i Eliteserien. Viðar Örn Kjartansson er kanskje en annen vi burde vært på før han gikk til Vålerenga.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 30.12.2020 19:06    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg husker å ha lest er kun VIF aktuelt for Kjartansson. Dama bor der eller noe i den dur..
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.12.2020 19:20    Post subject: Reply with quote

Apropos "hvem kunne vi ha hentet":
Hva om Rosenborg, rent hypotetisk, for et år siden ble tipset om en scoringsdyktig, ung spiss, fortsatt med utviklingspotensial, som for eksempel kunne vært beskrevet som en spiller med god teknikk, fine mottak - også i krevende situasjoner, god med begge føtter, fotrapp, plasseringsdyktig, flink til å bevege seg og med et spekter av gode avslutningsteknikker.
Det kunne tenkes at dette var en spiller i et 4-3-3 lag med et budsjett et stykke under RBKs årsbudsjett. Med en spillestil de siste sesongene som, rent hypotetisk, kunne fått selv langsidene på Lerkendal til å juble.
RBK ville, sammenlignet med spillerens nåværende klubb, kunne bli sett på som et steg opp på mange fronter: Større klubb, større stadion, en stolt sportslig historikk, herunder med jevnlig spill i Europa.

Det kunne tenkes at spilleren da hadde utgående kontrakt etter inneværende sesong og at RBK fikk vite både hans årslønn og bonuser, som var på et nivå RBK definitivt kunne ha konkurrert med.
La oss, rent hypotetisk, si han hadde en årslønn omtrent på et nivå som ville plassert ham nærmest Pål Andrè Helland av RBK-spillerne på skattelistene.
Og, bare for å ta noen tall, la oss si at han hadde tilsvarende drøyt 400 000 NOK i bonus for eventuell kvalifisering til CL og i underkant av 200 000 NOK for kvalifisering til EL. La oss kalle ham spiller A.

Det kunne til og med tenkes at det var nevnt to gode angrepsspillere i dette tipset, men at den andre (spiller B), ble spilt inn mer som en jevngod referanse, fremstilt mer sannsynlig uoppnåelig for Rosenborg (lengre kontrakt, et par år yngre, allerede for et par år siden omtalt som sitt lands neste store spiller og hadde vært på prøvespill i en topp-5-ligaklubb).
I tilfelle et slikt tips kunne ha kommet er det vel ikke usannsynlig at det hadde vært lenket til kilder på faktiske opplysninger, ville jeg anta.

Spiller B gikk til en topp-5-ligaklubb i høst. Dog en annen liga enn han hadde vært på prøvespill. Rent hypotetisk selvfølgelig. Og etterlot en hysterisk (historisk) høy salgssum til klubben, som deretter kunne forlenge med spiller A.

Hvis det i en hypotetisk referanseramme er lov til å bruke Transfermarkt som grunnlag for verdiestimat, i fravær av en offentliggjort konkret kassakvittering for enhver spillertransaksjon, så kunne det tenkes at spiller A i vår hadde nøyaktig samme verdiestimat på Transfermarkt som for eksempel Børven. Et verdiestimat som var under Søderlunds verdiestimat på slutten av fjoråret og likt med anslått verdi på Islamovic sist sommer.
For noen måneder siden forlenget altså, hypotetisk sett, spiller A kontrakten med sin klubb. Hypotetisk sett kunne verdiestimatet hans da ha mer enn tredoblet seg. Dermed er han nå blitt uoppnåelig for en klubb der folk, hypotetisk sett, sover på sin vakt.

Svakhetene hans, rent hypotetisk? Snakker ikke et skandinavisk språk, mindre kjøtt på kroppen enn Søderlund og Islamovic (dog høyere), rask nok og med evne til å komme seg fri i bakrom selv med en forsvarer i baklomma (tilsynelatende verboten i RBK).

Så svaret på spørsmålet: "Hvem kunne vi ha hentet" er kanskje ... ingen andre enn de vi fikk tak i?
Dermed terningkast 6, rent hypotetisk, til spillerlogistikk og det å ha en plan for ferdighetssammensetning.

Samtidig er det noe som sier meg at RBK ikke fremstår som flinke nok på spillermarkedet, til tross for ny sportsdirektør og muligens utskiftinger i et arvet "skyggelag".

Det går nok til helvete i 2021 også. Og godt nyttår.
Bart1
Veteran

PostPosted: 01.01.2021 11:29    Post subject: Reply with quote

Eurosport har kåret de beste 50 spillerne i eliteserien. Vår beste er Tore Reginiussen og han er på en 27 plass... Han har vel forøvrig ikke fått fornyet kontrakten sin..

Så kan man skylde på Europsport sine eksperter, men vi må være enige om at vi ikke har vært gode i år..

Jeg synes vi rett og slett henger for langt etter BG. Men, det burde være mulig å ta de inn. Verdien på spillerne når de kom til oss er vel ti-gangeren i forhold til BG. Det må da være mulig å få mer ut av dem?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next
Page 6 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb