English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 01:03    Post subject: Reply with quote

Både Helland og Konradsen ville vært nyttige for RBK om de er/var skadefrie. At Hareide ikke vil satse på spillere, som er ute med skade halve sesongen, som førstevalg er en selvfølge. Da må man jo spille med 2. valg halve tiden. Om Konradsen får orden på kroppen og finner formen så har han utvilsomt noe å bidra med. Han er en god, og ikke minst målfarlig, indreløper på sitt beste. Men for at han skal komme dit så er første steg å holde seg skadefri lenge nok til å komme i form.

Helland var jo da tydeligvis ikke enig i det.
zaphod81
Legende

PostPosted: 22.02.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

Konradsen har veldig tung lønningspose, og selv om det er snedig å ha et alternativ til Doff som boks-til-boks tror jeg nok uansett at jeg hadde foretrukket at vi fant et nytt hjem til ham. Vi kan ikke holde oss med innbyttere (i beste fall) som tjener 3-4 millioner i året.

Det fins rett og slett ingen scenarier der Konradsen forsvarer en plass i elleveren så lenge alle er friske, og som innbytter står han i veien for utviklingen til Tagseth (og Mannsverk/Keita?) hvis han skal ha spilletid. Vi finner nok ikke noen ny klubb til ham nå - han var tross alt fryktelig skadeplaget i 2020, mye mer enn Pål - men det eneste spørsmålet nå er om han forsvinner i sommer eller går ut kontrakten. Og vi vet allerede, gjennom flere kommunikéer, at han ikke vil bli satset på.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 09:51    Post subject: Reply with quote

Tja, at det ikke finnes scenarier der Konradsen får plass i førsteelleveren er jeg ikke overbevist om. Alle de siste trenerne vi har hatt har brukt han relativt mye når skadefri, og ser ut til å rate han høyere enn mange her på forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Legende

PostPosted: 22.02.2021 10:09    Post subject: Reply with quote

Men vi vet jo allerede at midtbanen er satt, med Markus, Per og Doff. At noen av de tre vrakes har jeg ingen som helst tro på, og nå er nok også toget gått for redningsplanken 'Doff på kanten' med Vecchia inn.
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 22.02.2021 11:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi har sett den vederstyggelige konstellasjonen med Zach på kant for siste gang, den fungerte jo i en kamp. Så da ser vi den nok igjen i en "vanskelig kamp", men at jeg ikke har lyst til å se det igjen og tror det er en dårlig ide å ha det som et verktøy i kassen til Hareide det er noe annet.
Back to top
JB
Rutinert

PostPosted: 22.02.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er bare så utrolig glad for at når det drar seg til sesongstart, så er det ikke er noen på forumet som skal ta ut laget.
Alle her inne har sine egne personlige spillervalg.. greit nok. Og nåde den som ikke er enig med forumets «eksperter» .. da blir du automatisk stempla som kronidiot.
Men heldigvis er det en av Skandinavias mest meritterte og suksessfulle trenere som styrer RBK-skuta, og ikke alle vi som sitter her å tror vi kan, og vet så uendelig mye bedre ..
Pappelg
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Mental suggesjon og forumkraft må ikke undervurderes!
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 14:03    Post subject: Reply with quote

JB wrote:

Men heldigvis er det en av Skandinavias mest meritterte og suksessfulle trenere som styrer RBK-skuta, og ikke alle vi som sitter her å tror vi kan, og vet så uendelig mye bedre ..

Åge har blitt for gammeldags nå vet du Very Happy Very Happy Very Happy
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 22.02.2021 14:22    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Jeg er bare så utrolig glad for at når det drar seg til sesongstart, så er det ikke er noen på forumet som skal ta ut laget.
Alle her inne har sine egne personlige spillervalg.. greit nok. Og nåde den som ikke er enig med forumets «eksperter» .. da blir du automatisk stempla som kronidiot.

Men hallo det ville da selvsagt vært bra om de jeg er mest enig med hadde fått bestemt hvem som skal tas ut på laget, mens det hadde vært dårlig om de jeg er mest uenig med hadde fått tatt det ut. Du vet sånn 50/50 om laguttaket hadde blitt bra eller ikke Wink
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 18:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men vi vet jo allerede at midtbanen er satt, med Markus, Per og Doff. At noen av de tre vrakes har jeg ingen som helst tro på, og nå er nok også toget gått for redningsplanken 'Doff på kanten' med Vecchia inn.

At Konradsen blir førstevalg sitter nok langt inne, men jeg anser det som urealistisk at de 3 nevnte spiller 30 seriekamper, cup og ecup. Han kan fort få en viktig rolle både som innbytter og vikar ved skader/suspensjoner/hvile. Så kan det selvsagt alltids diskutere om en reserve bør ha en slik lønningspose, men vi kan ikke bare kaste en kontraktsfestet spiller på dør, og det er ikke nødvendigvis så enkelt å selge en skateutsatt spiller som er blant de best betalte i ligaen. Det er få klubber her til lands som er i stand til å betale på det nivået, og med skadehistorikken er han neppe overvettes attraktiv i utlandet på nåværende tidspunkt. I form er han dog en spiller vi kan få nytte av. Det krever derimot at man først får orden på skadesituasjonen.
aalen
Senior

PostPosted: 22.02.2021 19:38    Post subject: Reply with quote

Mulige 11ere til internkampen på Frøya?
Rbk1:

Hansen
Reitan
Hovland
Holmar
Augustinsson

Skjelbred-henriksen
Ceide-Zach-vecchia
Dino

Rbk2:
Sandberg
Andersson
Serbesic
Valsvik(ceide)
Chrupalla

Tagseth-Marius broholm
Rwp-Holse-Engen vik
Kulego

Zubovic og Ceide/Valsvik på benk
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.02.2021 21:19    Post subject: Reply with quote

– Det er viktig at vi kommer oss ut på stor bane og får mest mulig ut av denne uka. Vi skal fortsette å jobbe med detaljene og da er det et stort minus at vi får lite korreksjon i form av å spille kamp. Det er en vei vi må finne ut av, sier hovedtrener Åge Hareide til Nidaros.

Det åpnet altså for fire juniorer som ikke var med på lagets første treningsleir denne måneden.

18-åringene Emanuel Kulego og Audun Engen Vik trente i forrige uke med laget, mens Marius Sivertsen Broholm (16) og Andrew Zubovic (17) ble hentet inn på kort varsel.

– Vi trengte spillere i deres posisjoner og det blir en veldig fin tilvenning for dem, sier Hareide og fortsetter:

– De må være seg selv og tørre å vise seg fram på best mulig måte. Dette er en god mulighet for dem og en fin utfordring, sier 67-åringen.

Les mer: Emanuel er en av fire som får unik RBK-mulighet: – Jeg er litt nervøs akkurat nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JB
Rutinert

PostPosted: 22.02.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

Er det noe som i hele tatt er ok i RBK for tiden??
Skal man tolke alle innleggene her, er vi helt sjanseløse i 2021.
Det er ikke måte på hvor bra spillere de andre lagene kjøper, mens vår egen klubb kjøper bare ræl.. og de spillerne vi allerede har, brukes helt feil. Treneren er kjedelig og gammeldags, og det til tross for at det bortsett fra Ståle, knapt finnes en norsk nåværende trener som har bedre resultater å vise til enn Åge.
Det sportslige apparatet er amatører, som knapt er evnet til å drive en pølsekiosk.. De som har ansvaret for scooting, er totalt ubrukelige. Sportssjefen vår Micke, virker å helt ha mistet kontrollen.
Hva skal man tro?? Kanskje det er like greit å legge ned hele driten, og heller gjøre som Senador.. å kjøpe inn gule skjorter, å erklære
sin nesegruse beundring og kjærlighet Bodø/Glimt. Der oppe er jo alt så fantastisk og rosenrødt.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 22:40    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er mye mer positivitet her nå enn det var for bare et par måneder siden jeg. Men ting tar tid, også det å gjøre fansen fornøyd, man vil vel gjerne se at ting fungerer før man begynner å rose ting opp i skyene, og klubben har vel ærlig talt vært ute og kjørt ei stund. Det er bra det er engasjement. Hadde vært mye verre om ingen brydde seg.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 23:33    Post subject: Reply with quote

Mangelen på treningskamper gjør at mange fans sitter og er drittnervøse. Det er klin umulig å si hvor vi er hen og det ender med kræsj mellom de som er optimistisk og pessimistisk anlagt.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.02.2021 00:39    Post subject: Reply with quote

Tenker det nok er fordel Molde og VIF som vel i stor grad kommer til å kjøre samme ellever som ifjor, mens vi og i mindre grad Glimt har behov for innkjøring.
zaphod81
Legende

PostPosted: 23.02.2021 08:27    Post subject: Reply with quote

Jeg la i alle fall til grunn i mitt tabelltips fra fjoråret at de lagene som hadde kontinuitet på trenersiden og ikke alt for mye turnover i spillerstallen ville ha en ekstra fordel inn i 2020, og det virker ikke noe mindre gyldig i år.
enojado
Rutinert

PostPosted: 23.02.2021 19:46    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Mangelen på treningskamper gjør at mange fans sitter og er drittnervøse. Det er klin umulig å si hvor vi er hen og det ender med kræsj mellom de som er optimistisk og pessimistisk anlagt.

Føler jeg har ekstra lite kontroll på oppkjøring og treningene i år også... Er ikke helt komfortabel med situasjonen.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 23.02.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Svaret får vi når vi har sett de 10 første seriekampene. Det gir oss en god pekepinn på hva vi kan forvente. Null bedring fra i fjor gjennom ti seriekamper vil vise at opplegget ikke er godt nok.
Back to top
ibejnar
Senior

PostPosted: 23.02.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

må indrømme jeg også er nervøs - og det er primært fordi jeg ved hvor konservativ Åge er og vi kommer til at spille akkurat som sidste sæson med de samme centrale udmærkede spillere men ingen kan spille frem i banen. Det er alt alt for defensivt. Vi er nødt til at nytænke hvis vi skal hale 30 point ind på Bodø. Og ja jeg tror heller ikke Dino er ham der pludselig løfter sig og laver 20 mål. Han laver max 10-12 stykker hvoraf mindst 5 på straffe. Det ville være rart om vi kunne få et par gode træningskampe til at vurdere Åges arbejde. Måske jeg tager fejl. Håber det da.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.02.2021 21:37    Post subject: Reply with quote

Bra teknisk, men mangler litt på fysikken, er hovedessensen i Åge Hareides beskrivelse av talentene han har tatt med seg til årets andre treningsleir på Frøya.

Fredag erstattes treningskampen mot Ranheim med en internkamp på full bane, og for å få det til trengte RBK-sjefen å fylle opp med spillere fra eget akademi.

Det ble totalt fire ferskinger: Emanuel Kulego, Audun Engen Vik, Andrew Zubovic og Marius Broholm.

I tillegg til 17-åringen Pawel Chupralla, som har trent fast med a-laget en god stund allerede.

(...)

Når Rosenborg spiller den Adressa-sendte internkampen fredag klokken 10, vil de fire være fordelt på det som skal være to jevne lag.

- På små flater henger de egentlig godt med alle fire, sier Vikvang.

- Men når det blir større områder, der de har mindre støtte i situasjonen, har de en liten vei å gå. Men man ser at de gradvis tilpasser seg nivået når de får være med på dette. Det er svært gledelig at de får være med, og jeg opplever et veldig godt samarbeid mellom a-lag og akademiet, sier han.

Les mer: Slik er RBK-talentene Hareide har tatt med til Frøya
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bagwell
Senior

PostPosted: 26.02.2021 10:33    Post subject: Reply with quote

Vi spiller internkamp for øyeblikket. 1-0 til rødt. Straffe. Lite man trenger å bry seg om det, men er det virkelig nødvendig å spille kamp med ankelsokker og uten leggskinn?
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 26.02.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Hvordan ser lagene ut? Noen som gir spesielt godt/dårlig inntrykk?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.02.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Ikke fulgt veldig godt med pga jobb, men har virket litt rotete. Henriksen spiller i den dype rollen. Om det er fordi han er tenkt brukt der eller fordi Skjelbred står over og Holse spiller på midtbanen i denne kampen er uvisst. 2 mål av Vecchia, så det er jo positivt.

Last edited by Sløvsekken on 26.02.2021 11:32; edited 1 time in total
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 26.02.2021 11:29    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Hvordan ser lagene ut? Noen som gir spesielt godt/dårlig inntrykk?

Kan "følges" her:
https://twitter.com/Nidar...1106877443
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb