English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Haugesund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
15%
 15%  [ 16 ]
Eyjolfsson
14%
 14%  [ 15 ]
Konate
12%
 12%  [ 13 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
3%
 3%  [ 4 ]
Holse
23%
 23%  [ 24 ]
Islamovic
13%
 13%  [ 14 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
11%
 11%  [ 12 ]
Hedenstad
4%
 4%  [ 5 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 104

Author Message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 20.09.2020 19:28    Post subject: Reply with quote

Misforstå meg rett, jeg mener ikke at Hedenstad er god, bare at Reitan er verre.

Edit: Ã…sen man of the match i adressa faktisk. Neutral
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 19:33    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:

Edit: Ã…sen man of the match i adressa faktisk. Neutral


Klødde meg i huet over børsen til adressa jeg også, helt til jeg så "Av: Reidar Løfaldli". Manglende fotballforståelse følger navnet...


Last edited by Sløvsekken on 20.09.2020 19:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 20.09.2020 19:37    Post subject: Reply with quote

Idag ser vi hvor viktig det er med midtstoppere som er riktig på side bak der, en Hovland som høyre midtstopper er langt bedre enn en Hovland som venstre midtstopper. Han våget faktisk å forsere ledd med ball i denne kampen, ligner veldig på den Hovland på sitt beste da han spilte i Molde.

Eyjólfsson var også god, utlignet tempoet til Wadji meget godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.09.2020 19:38    Post subject: Reply with quote

Tenk å utnevne vår kanskje svakeste spiller til banens beste, attpåtil på en dag der han ikke var nevneverdig involvert i noen situasjoner.

https://www.adressa.no/sp...aa-boersen
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 20.09.2020 19:40    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Tenk å utnevne vår kanskje svakeste spiller til banens beste, attpåtil på en dag der han ikke var nevneverdig involvert i noen situasjoner.

https://www.adressa.no/sp...aa-boersen


Den børsen er virkelig bak mål, så denne børssetteren i heletatt kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.09.2020 19:42    Post subject: Reply with quote

Den børsen til adressa blir vel satt av en robot.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2020 19:42    Post subject: Reply with quote

Også har vel børssetteren glemt Konate?

Edit: og nå har han oppdaget det


Last edited by Ståle on 20.09.2020 19:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 19:43    Post subject: Reply with quote

Nei, de ga 5 til Konate.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 20.09.2020 20:14    Post subject: Reply with quote

JADDA!! HEDENSTAD!!!!!! RBK RBK RBK RBK RBK

Edit:ser kampen i opptak. Sorry. Embarassed
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

Du spolte over 1.omgang da håper jeg Wink
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 20.09.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

Det jeg tar med meg etter å ha blitt forstyrret underveis å ikke fått sett mye av kampen:

Senador er forbanna for at:

1. Vi ikke evner å tenke langsiktig nok til å hente Frans Hoek som keepertrener for ubrukelige Jamtfall
2. At klubben er like innkompetent som Trump fordi vi ikke fikk hentet Dean Henderson da han var Unhappy i Manchester United på FM 2019
3. At forsvaret vårt er rævva og at vi burde treekke laget som henter Konate og ikke Telles som helt sikkert er missfornøyd med at United forhandlingene trekker ut.... Eyjólfsson?? wtf lissom STEINALDER! hvorfor henter vi ikke Karamoko, han er MYE bedre og yngre og fikk gå til Ålesund fra et bedre lag (FKH)
3. Skjelbreid er for gammel og støtteapparatet vårt er ikke kvalifisert siden de lar ham spille.
4. Tagseth er oppskrytt! Vært mye bedre om vi hadde hentet Eduardo Camavinga, han har iallefall litt muskler!
5. Islamovic er ubrukelig! Scorer pga FKH er dårlige.

Tar med meg dette og sier meg fornøyd med 3 poeng.

Grattis me seiern gutar Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.09.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Captain wrote:
Tenk å utnevne vår kanskje svakeste spiller til banens beste, attpåtil på en dag der han ikke var nevneverdig involvert i noen situasjoner.

https://www.adressa.no/sp...aa-boersen


Den børsen er virkelig bak mål, så denne børssetteren i heletatt kampen?


Man må faktisk begynne å lure. Åsen var svak, faktisk svakere enn han har vært i foregående kamper. Håper og tror at Hareide tør å satse på Tagseth utover høsten, for han har et potensiale som er langt over snittet i Eliteserien.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 785
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Løfaldli er helt ute her. Må gå jevnlig til specsavers fremover. Den børsen der er slett arbeid.
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 20.09.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Bruker ikke, og likere ikke, og snakke om andre brukere. Prøver så godt det lar seg gjøre å fokusere på sak, ikke person i diskusjoner. Gjør likevel et lite unntak nå. Senador er nok over gjennomsnittet negativ, og overdriver etter mitt syn en del i sine utblåsninger. Likevel må vi vel innrømme at han har rett i en del av sine påstander. Synes det også bør komme fram, selv om argumentering gjerne blir en smule voldsom!
Tilbake til sak!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 20.09.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

Forøvrig litt bekymret for tynn tropp. Mange sliter med skadeproblemer, og etter mitt syn bør det komme inn en spiller eller to til før vinduet stenger. Gjerne en ving.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 22:50    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Bruker ikke, og likere ikke, og snakke om andre brukere. Prøver så godt det lar seg gjøre å fokusere på sak, ikke person i diskusjoner. Gjør likevel et lite unntak nå. Senador er nok over gjennomsnittet negativ, og overdriver etter mitt syn en del i sine utblåsninger. Likevel må vi vel innrømme at han har rett i en del av sine påstander. Synes det også bør komme fram, selv om argumentering gjerne blir en smule voldsom!
Tilbake til sak!


Problemet er ikke kritikken mot klubben. Der er mye berettiget, og de fleste her inne ser de samme tingene. Det handler mer om at tråder spammes ned med dommedagsprofetier om at vi rykker ned, at Ålesund er bedre, at vi ikke trenger å stille opp på torsdag fordi vi taper likevel osv. Det blir for dumt å dømme alt nedenom og hjem for all fremtid. Det skjer også positive ting, utrolig nok. Vi har fått inn en rutinert og merittert trener og har startet arbeidet med å utbedre stallen. Det er derimot utfordrende når covid kveler økonomien til klubben. Vi var elendig i 2014 også. I 2015 vant vi serien overlegent. Ting snur fort i fotballen, og da blir det bare teit å grave seg så fullstendig ned.

Alle ser at ting ikke har vært gjort godt nok i RBK de siste årene. Det er ikke noe poeng i å gjenta det 20 ganger i hver kamptråd. Man er heller ikke en uvitende idiot om man ikke henger seg på de samme rantene gang på gang. Og at man har et håp om å vinne på torsdag, eller mot PSV betyr heller ikke at man ikke ser utfordringene klubben står ovenfor. Men det blir jævlig trist om alle skal tro det værste hver gang. Da kan man like godt slutte å følge med.
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 20.09.2020 23:29    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Tenk å utnevne vår kanskje svakeste spiller til banens beste, attpåtil på en dag der han ikke var nevneverdig involvert i noen situasjoner.


Nevneverdig involvert på utligningen, da, hvis jeg så rett. Mener at det var han som snappet ballen fra Haugesund mens de var på vei fremover, og utløste overgangen som Dino scoret på. Involvering verdt to poeng, i så fall.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2020 00:03    Post subject: Reply with quote

Igjen et litt risky laguttak fra Hareide, med to nye rett inn ved siden av hverandre i forsvarsrekka, men der var det altså lite å frykte. Både Holmar og Konate fremstod som ytterst posisjonssterke og skolerte, selv om begge var litt kamprustne, og vil nok danne en solid duo på vår venstre side. Wadji klarte sjelden lage trøbbel for Holmar, som stort sett lyktes med å lede ham i sikring eller ut, i stedet for å bomme på en takling.

Ellers er jo ikke kampen all verden. Vi har fortsatt for dårlig tid med ball, og når de gode pasningsspillerne våre forsøker å dra opp pasningstempo sliter begge indreløperne med teknikken. I første omgang har vi sjelden roen til å komme inn på siste tredel på noen fornuftig måte.

Heldigvis klarer vi å rive tak i kampen etter pause, og begynner å vinne dueller sentralt i stedet for å lage frispark. Fortsatt er rytmen fraværende, men vi skaper nok situasjoner til at noen farligheter oppstår likevel. Alt i alt en fortjent seier.

Børs:

Hansen 2 - Svært svak på 0-1. Tvilsom generelt i feltet.

Reitan 3 - Har ikke nok ro med ball. Trøbbel med Velde.

Hovland BB 6 - Får operere som sikring på Holmar i stedet for å være i duell selv, og det kler ham.

Holmar 6 - Rutinert opptreden mot tøffe Wadji. Trygg med ball og posisjonerer seg godt.

Konate 5 - Solid. Posisjonerer seg godt og er kvikk og sterk. Flink til å finne indreløper etter litt tempotilvenning. Kommer ikke løs offensivt.

Zachariassen 4 - Løper mye, men lager mye frispark i stedet for å vinne dueller. Sliter med nærteknikk mot aggressive motstandere.

Skjelbred 4 - Forsøker å spille distinkt. Noen unødvendige feil. Ut med kjenning.

Åsen 5 - En av få som vinner mange fysiske dueller i første. Gode initiativ. Sliter med mot/medtak. Elendig skudd.

Holse 5 - Vandrer mye, kanskje i overkant mye, for å bli involvert. Offensiv i hodet. Involvert i scoring.

Dino 6 - Tøff i duellene, middels med ball. Leker inn et mål. Moralsk assist. Unødvendig gult til karantene.

Ceide 2 - Blir enkelt tatt ut, og klarer ikke å løse situasjonen, men blir stående passiv. Tatt ut. Svak.

Tagseth 6 - Hans beste kamp? Vinner dueller, alltid spillbar, rettvender seg. Assist. Lærer av Per, helt tydelig.

Hedenstad 5 - Noe bedre enn rivalen, men mange svake innlegg. Scorer vinnermålet.

Adegbenro 4 - Klarer å gjøre seg spillbar, og er tung å stoppe. Bruker indreløper mye, bør bruke backen mer. Litt stakkato.

Helland - Klarer ikke gjøre noe inntrykk på kampen. Litt ute av det.

Hareide 4 - Må klare å unngå de tidlige innslupne. Gjør viktige endringer tidlig. For mye rovdrift på veteraner straffer seg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 21.09.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

5 til Ã…sen er vanvittig godt betalt. Maks 2.
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 21.09.2020 03:38    Post subject: Reply with quote

Zaphod 81

Godt oppsummert, vi har sett samme fotballkamp.

Fyflate hvor mye negativ sutring det er her inne nå....
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 21.09.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det ble kommentert mye under kampen, men en dårlig første omgang ble også etter min mening påvirket av noe tendensiøs dømming. Vi lagde for mange frispark? Ja, det ble dømt alt for mange frispark, men det var bare det ene laget, FKH som fikk dem. I mange tilfeller burde også vi hatt frispark, noe som hadde medført færre balltap og løping etter. Etter første omgang stod det 2-10 i frispark til FKH. 9-20 etter kampen.

Klart jeg ser kamp med svart-hvite øyne, men Ola Hobber Nilsen skal i alle fall ikke ha på seg at han dømmer pro RBK. Generelt skulle jeg gjerne sett at dømmingen av frispark lå mer på PL-nivå, men uten VAR.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.09.2020 09:38    Post subject: Reply with quote

Det hadde også vært hyggelig om mer av selve spillet var på PL-nivå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

DonQuiote wrote:
Vet ikke om det ble kommentert mye under kampen, men en dårlig første omgang ble også etter min mening påvirket av noe tendensiøs dømming. Vi lagde for mange frispark? Ja, det ble dømt alt for mange frispark, men det var bare det ene laget, FKH som fikk dem. I mange tilfeller burde også vi hatt frispark, noe som hadde medført færre balltap og løping etter. Etter første omgang stod det 2-10 i frispark til FKH. 9-20 etter kampen.

Klart jeg ser kamp med svart-hvite øyne, men Ola Hobber Nilsen skal i alle fall ikke ha på seg at han dømmer pro RBK. Generelt skulle jeg gjerne sett at dømmingen av frispark lå mer på PL-nivå, men uten VAR.


Enig i dette. Det var vel 10-2 i frispark etter første omgang ja, og jeg synes Hobber virket som han ventet litt på sjanser til å blåse blå frispark. Likevel skyldes noe av det at vi går inn på feil måte, litt sånn all in, mens Haugesund er flinke til å stå på beina helt til de eventuelt kaster seg ned. Vi har en del å gå på i presspillet, med andre ord.

Jeg synes dømminga var regelrett partisk. Men det er jo business as usual.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 21.09.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

Enig. Var spesielt ett frispark etter dødball fra oss jeg ikke kunne forstå hvorfor det ble blåst på, men genrelt alt for mye frispark. Forskjellen til dommeren i Latvia som ikke blåste bort kampen (hehe) var stor.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 21.09.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Islomavic har klart å dra på seg vanvittig mange gule kort. Veldig mange av dem for albuebruk. De fleste ganske billige spør du meg, men han bør vel etterhvert ha fått med seg at det blir gitt gult kort med en gang du løfter armene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb