English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Faye
3%
 3%  [ 3 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Valsvik
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
71%
 71%  [ 71 ]
Tagseth
18%
 18%  [ 18 ]
Åsen
1%
 1%  [ 1 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Børven
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
4%
 4%  [ 4 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 99

Author Message
RS
Junior

PostPosted: 19.07.2020 20:50    Post subject: Reply with quote

Tagseth og Zachariassen var gode i dag, og bør få lov til å fortsette også når Skjelbred er klar. Tagseth har jo bra ballbehandling og godt overblikk, flink til å kombinere og se løsninger. Akkurat det midtbanen trenger. Ser ingen automatikk i at Konradsen skal skyve ham ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 19.07.2020 20:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes 'trønderutgaven' av RBK bærer ganske mye preg av hva man må ofre for å få flere trøndere inn, og ganske lite av den fordelen i felles forståelse som det visstnok skulle gi.

Det er ganske traurig å se Rosenborg nå, selv mot dumpekandidatene. Det blir veldig tydelig at vi ikke har noe på lager, taktisk sett, og spiller bare på innsats, 'tæmpo' og en ikke ubetydelig andel flaks.

Altså, hvem i troppen, per dags dato, skulle gjort en så mye bedre jobb enn dem vi har utpå der i dag? På-en-måte er ikke så lett heller, da, når det byttes formasjon i hver "omgang" gjennom flere kamper. Jeg er rimelig sikker på at trønderne kan levere bedre enn i dag hvis vi gir dem litt tid og en god trener. Sier ikke at vi kun skal spille med trøndere og at det er en faktor som trumfer dyktighet, men det er svært hyggelig at snittalderen går ned og trønderandelen går opp.
Back to top
Neeskens
Proff

PostPosted: 19.07.2020 21:00    Post subject: Reply with quote

Hvilken trener vil frivillige ta over dette laget med de forventningene som viler på RBK!!!
Dette laget fremstår som helt ødelagt og et lag godt under mitten av tippeligaen.
Hva har de gjort med laget og spillerene disse ca 2 årene ?.
Sentral linja i Børven - Tagset - Valsvik holder et nivå flere divisjoner under de gode lagene i Norge og milevis unna FCK etc. Dette laget må bygges på nytt.
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 19.07.2020 21:14    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Hvilken trener vil frivillige ta over dette laget med de forventningene som viler på RBK!!!

En trener med ambisjoner.
Neeskens wrote:
Dette laget fremstår som helt ødelagt og et lag godt under mitten av tippeligaen.

Ligger likevel på fjerdeplass (før Brann har spilt). Det er med andre ord et stort potensialet i troppen.

I Rosenborg er kun gull godkjent. Dersom det er for høye krav for noen, er de med andre ord ikke aktuelle kandidater for trenerjobben. Å finne trenere med ambisjoner og de kvalitetene som kreves, burde det være nok av. Men, vi må ha evnen til å finne disse trenerne. Det betyr at det ikke holder å kun kikke under steinene man finner rundt omkring i Norge.

Edit: Trodde det var "Fremtidige trenere-tråden".
Back to top
Neeskens
Proff

PostPosted: 19.07.2020 21:22    Post subject: Reply with quote

Man må vel ikke kun diskutere eksakt navn i denne tråden!.
Hvorfor vil Hareide gjøre seg så ondt selv ved å ta over dette på alle måter middelmådige laget som er på hælen mot lag godt under mitten av tippeligaen. Har han ambisjoner om å vinne noe så bør det finnes bedre alternativer enn dagens RBK.
Batigol
Veteran

PostPosted: 19.07.2020 21:29    Post subject: Reply with quote

Valsvik og Hovland holder ikke mål. De ligger helt feil på målet til Sandefjord.
Hacken
Rutinert

PostPosted: 19.07.2020 21:42    Post subject: Reply with quote

Det er fullstendig komunikasjonssvikt, ball watching og tellefeil bak der på målet. Men at Valsvik som faktisk følger en spiller inn skal få ansvaret for målet, blir for meg litt rart.
Back to top
Batigol
Veteran

PostPosted: 19.07.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

Det er fullstendig komunikasjonssvikt, ball watching og tellefeil bak der på målet. Det må jo de bak se. Keeper, Trondsen og Valsvik. Ingen orienterer seg og ser kun på ball. Det er veldig ofte ett problem bak hos RBK.
larsarus
Legende

PostPosted: 19.07.2020 21:59    Post subject: Reply with quote

Batigol aka Hacken - nå må du holde styr på brukerene og kopibufferet ditt, ellers avslører du deg...

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Hacken
Rutinert

PostPosted: 19.07.2020 22:09    Post subject: Reply with quote

Siteringsproblemer?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.07.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Det er fullstendig komunikasjonssvikt, ball watching og tellefeil bak der på målet. Det må jo de bak se. Keeper, Trondsen og Valsvik. Ingen orienterer seg og ser kun på ball. Det er veldig ofte ett problem bak hos RBK.

Faye er fortsatt ung og gjør feil. Hva var unskyldninga til Hovland?

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 19.07.2020 22:50    Post subject: Reply with quote

Ser at Zachariassen sier til Adressa at det kommer til å bli bedre, at de er skarpe på trening etc. Jeg hørte Teknisk Sone-podden om det mentale spillet tidligere idag, og jeg tror mye handler om hva som foregår i hodet på spillerne. Ser for meg at konsekvenstenkning er noe som går igjen hos mange som gjør at man ikke spiller med den risikoen man skal. Vi trenger noen til å ufarliggjøre det å gjøre feil i tillegg til å skape et angrepsspill som virkelig fungerer.
varg88
Proff

PostPosted: 19.07.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

Vi mangler ganske mye pdd., først og fremst spillere som har teknikk og kan slå pasninger og innlegg. Kvaliteten der er skrekkelig. I tillegg sliter vi mentalt når vi får litt motstand. Likevel gøy med seier sjøl om den ble hårfin mot et lag på middels Obos-nivå.

Faye Lund 6 - kan ikke lastes for målet. Generelt lite å gjøre. Redder seieren.
Hedenstad 5 - gode bevegelser, dårlige avleveringer. + for assist.
Hovland 3 - Flere ganger med hjerneblødning som et bedre lag hadde utnyttet.
Valsvik 3 - Omstendelig og shaky. For mye ballwatching ved baklengs.
Trondsen 5 - bedre med fremover enn sist. Litt heldig assist. Fullstendig borte da Sandefjord reduserer.
Tagseth 5 - løser ankerrollen mest på en trygg måte. Spiller smart etter et tidlig gult kort. Mangler kreativitet.
Zachariassen 8 - to scoringer, en av de få som skaper ubalanse. Det første målet var faktisk ikke så tilfeldig for han klarer å komme seg igjennom to svære forsvarsspillere i forkant.
Åsen 4 - delvis bedre tendenser men han svikter veldig ofte i avgjørende situasjoner.
Helland 3 - upresis og treig. Har ikke dagen. Trenger hvile kanskje?
Børven 3 - litt mer involvert men langt ifra nok. Kommer ikke til sjanser men får heller ikke mye å jobbe med.
Ceide 4 - forbedret i kombinasjonsspillet (f. eks. foran 2-0) men de mange dårlige aksjoner overveier enda. Fint at han alltid prøver likevel.
Reitan 4 - som Hedenstad: gode bevegelser, dårlige avleveringer.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 19.07.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

Jeg syns jeg har hørt hvor skarpe de er på trening veldig lenge, og tror følgelig at de trener på en måte som føles 'bra', men mangler enkelte faktorer som gjør det lite overførbart til kampsituasjon.

Børven snakket blant annet om at det ble så mye strekk i laget at de ikke kunne spille slik som på trening, fordi pasningene ble 10 i stedet for 4 meter. Det er vel et faktum at Rosenborg spiller mye småbane og aldri full bane på trening? Sånt kan også være med på å maskere i treningshverdagen at vi ikke har gode nok pasningsspillere på full bane, selv om de kanskje er gode nok i sjuerfotball.

Det er min hypotese. Forklarer både overføringsproblemet og en del snedige vurderinger på midtbanen.
enojado
Rutinert

PostPosted: 19.07.2020 23:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er vel et faktum at Rosenborg spiller mye småbane og aldri full bane på trening?

Jeg vet ikke selv da jeg ikke bor i trondheim lengre og bare vært på et par treninger de siste to årene. Men har hørt innad i klubben at spillerne trente omtrent aldri på full bane under Horneland. Det var mye intensiv trening og mye "five a side" med 4 - 5 - 6 spillere per lag. Spillerne er jo bedre trent nå enn da Horneland tok over, men det er null system i spillet, og i kombinasjon med manglende fotballintelligens så blir det sirup. Morsomt at Tagseth byr på kombinasjonspill med trekanter, og det er så enkelt. Kan ikke fatte og begripe at ikke de andre spillerne kan gjøre som han. Konradsen hadde tendensene i høst men viljen var ofte større enn kvaliteten.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 19.07.2020 23:21    Post subject: Reply with quote

Dette er elendig og det skal ikke være lov å slite mot Sandefjord på Lerkendal år etter år. Skaper ingen sjanser og holder på å gi bort ledelsen. Blyfot har klippekort og samspillet er lysår unna Molde og BG.

Ny kvalifisert trener må komme nå!
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 20.07.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

Synes også post-match intervjuet med Tagseth er bra. Identifiserer hva vi strever med og hvordan vi -burde- løse det. Svarer godt for seg til å være nitten år eller hva han er.
LarsG
Veteran

PostPosted: 20.07.2020 01:02    Post subject: Reply with quote

Nok en svak kamp. Noen tanker så langt i sesongen:

Jeg synes spillerne generelt sett har mer enn god nok teknikk til å dominere ES. Vi spille trygt selv når lag står høyt mot oss og flere av spillerne kan enkelt forsere et ledd eller to. Spillere som Ceide, Zach, Adegbenro, Tagseth, Konradsen, Hedenstad (og Trondsen, om han ikke spiller ståback) har alle trygg teknikk og kan gå gjennom ledd - og i dag så vi til og med Helland, Åsen og Valsvik (!) gjøre det samme. Problemet, slik jeg ser det, er mangelen på pasningspillere. Det er åpenbart at Henriksen har arbeidet med løp og bevegelse, for under hans ledelse har det vært mer løp på topp enn under Horneland. Problemet er at vi ikke har en eneste spiller på banen som enten evner å se løpene eller ha ferdigheten til å faktisk sende den forløsende pasningen. Dette kommer også til syne når det ofte lønner seg å vende spillet. Venstresiden kan være helt blank åpen, men ballen må alltid gjennom tre-fire-mann før den havner dit. Noe som selvfølgelig drar ned tempo. Jeg lurer litt på om beskjeden må være at laget må tørre å sende disse pasningene. Det blir alt for trygt og ambisjonen virker å helst å unngå balltap og brudd imot heller enn å komme til målsjanser. Dette kommer til syne i vår Atletico Madrid-lignende statistikk med svært lite mål innsluppet - men ditto lite mål scoret.

Jeg ser Tagseth får mye skryt her, og bevare meg vel, gutten er nitten år og gjør en over snittet god kamp både i dag og i går og har en lysende fremtid foran seg. Dessverre sliter han med nøyaktig det samme som resten av laget: overblikk og pasningskvalitet.

Jeg synes Valsvik har gjort en god sesong i år. Åpenbart tatt noen steg fra i fjor og er tryggere med ball i bena (et par 'hederlige' unntak i dag, dessverre) og har bedre avleveringer. Han har hatt noen fine pasninger der han har vendt spillet - f.eks mot Start var han god på å finne Helland. Mer av det! Hans styrke er åpenbart at han er ekstremt dominerende i duellspillet og vinner jo så og si alt i lufta. Han er mye av grunnen til at vi knapt slipper inn mål i år. Han gir oss også en ekstra dimensjon på offensiv dødball. Alt i alt synes jeg han har tatt opp hansken og gitt klart svar på hvem som bør være den faste makkeren til Tore. Jeg skulle gjerne ønsket at han var raskere og tryggere med ball i bena, men dette er nå en gang ES. At Valsvik, som er den eneste som følger løpene ved 2-1, skal få kritikk sier vel mer om den gjengse forumbrukerens fotballkompetanse enn Valsviks prestasjon i det øyeblikket. Han var den eneste som fulgte løpene - vend heller kritikken mot resten av laget som stod og så på.

Trondsen, som forøvrig er den klareste synderen på 2-1-målet, virker totalt uinspirert på venstreback. Hele han oser av å hate å spille der - det er lite sprut i ham, spesielt offensivt, og virker uinspirert og direkte lat ved flere anledninger - f.eks 2-1-målet i dag der han står med hoftefeste tre meter unna tre SF-spillere i boksen. Er denne omskoleringen så klok om vi får en spiller som ikke vil yte der? Jeg synes ikke han har fungert godt på midtbanen vår heller - er det da bedre å selge ham og hente inn en dedikert venstreback?

Last edited by LarsG on 20.07.2020 01:09; edited 1 time in total
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 20.07.2020 01:05    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg syns jeg har hørt hvor skarpe de er på trening veldig lenge, og tror følgelig at de trener på en måte som føles 'bra', men mangler enkelte faktorer som gjør det lite overførbart til kampsituasjon.

Børven snakket blant annet om at det ble så mye strekk i laget at de ikke kunne spille slik som på trening, fordi pasningene ble 10 i stedet for 4 meter. Det er vel et faktum at Rosenborg spiller mye småbane og aldri full bane på trening? Sånt kan også være med på å maskere i treningshverdagen at vi ikke har gode nok pasningsspillere på full bane, selv om de kanskje er gode nok i sjuerfotball.

Det er min hypotese. Forklarer både overføringsproblemet og en del snedige vurderinger på midtbanen.

I podkasten til Hareide, teknisk sone, sier han tydelig at laget må trene slik de ønsker å spille i kamp. Dette er jeg veldig enig i at er viktige elementer for å skulle få til et godt samspill. Håper og tror at vår kommende trener vektlegger slike elementer, og at laget klarer å få ut det de trener på i kampene. Jeg tror ikke det er så store justeringer som skal til, så kommer det til å løsne veldig for dette laget. Det viktigste akkurat nå, er å bygge selvtillit gjennom bedring i spillet, samt trepoengere på løpende bånd.
varg88
Proff

PostPosted: 20.07.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:

Jeg synes Valsvik har gjort en god sesong i år. Åpenbart tatt noen steg fra i fjor og er tryggere med ball i bena (et par 'hederlige' unntak i dag, dessverre) og har bedre avleveringer. Han har hatt noen fine pasninger der han har vendt spillet - f.eks mot Start var han god på å finne Helland. Mer av det! Hans styrke er åpenbart at han er ekstremt dominerende i duellspillet og vinner jo så og si alt i lufta. Han er mye av grunnen til at vi knapt slipper inn mål i år. Han gir oss også en ekstra dimensjon på offensiv dødball. Alt i alt synes jeg han har tatt opp hansken og gitt klart svar på hvem som bør være den faste makkeren til Tore. Jeg skulle gjerne ønsket at han var raskere og tryggere med ball i bena, men dette er nå en gang ES. At Valsvik, som er den eneste som følger løpene ved 2-1, skal få kritikk sier vel mer om den gjengse forumbrukerens fotballkompetanse enn Valsviks prestasjon i det øyeblikket. Han var den eneste som fulgte løpene - vend heller kritikken mot resten av laget som stod og så på.

Trondsen, som forøvrig er den klareste synderen på 2-1-målet, virker totalt uinspirert på venstreback. Hele han oser av å hate å spille der - det er lite sprut i ham, spesielt offensivt, og virker uinspirert og direkte lat ved flere anledninger - f.eks 2-1-målet i dag der han står med hoftefeste tre meter unna tre SF-spillere i boksen. Er denne omskoleringen så klok om vi får en spiller som ikke vil yte der? Jeg synes ikke han har fungert godt på midtbanen vår heller - er det da bedre å selge ham og hente inn en dedikert venstreback?

Jeg er delvis uenig ang målet. Trondsen er vel hovedsynderen her men Valsvik kunne ha gjort en bedre jobb der. Han følger løpet ganske halvhjertet etter at han kun ser på ballen altfor lenge. Han kunne ha sett situasjonen bak ham og ropt til Trondsen eller en annen spiller men han gjorde ingenting.
Trondsen virker ikke så uinspirert synes jeg. Spesielt fremover er det mye bra initiativ. Bakover bør han lære seg å ta de tunge løpene og riktig plassering.
Back to top
El Duderino
Senior

PostPosted: 20.07.2020 09:48    Post subject: Reply with quote

Synes det hører med at Helland ble brukt som rundingsbøye før innlegget til scoringa. Alt for slapt.
Han får ta en stor del av skylda.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.07.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

Helt klart Trondsen som er hovedsynderen på baklengsmålet, men jeg tror altså ikke det gjenspeiler giddaløshet, bare et utslag av manglende erfaring i rollen. I det hele tatt synes jeg kroppsspråket hans har bedret seg i det siste, og også intervjuene har tydet på en våknende selvinnsikt på at backposisjonen kler ham godt.

Bortsett fra hans avsovning handler det nok også litt om at vi hviler Tore, og det oppstår en sjelden kollektiv feil når Hovland står i ingenmannsland og Valsvik også trekker mot ballen. Det er jo ikke bare én SF-spiller som er fri på bakerste der. Jeg har også et inntrykk av at en mer offensiv keeper (som diskutert tidligere) ville ha plukket det innlegget såpass enkelt at vi ikke hadde hatt denne diskusjonen.

Men jeg syns heller ikke det har så mye for seg å tvære på det baklengsmålet. Vi har vært ekstremt solide bakover, og det er ikke der skoen trykker. Det er langt verre at vi skaper kun 1 sjanse i timen mot ligaens svakeste lag.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.07.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Rambo wrote:
– Det er dårlig kvalitet på innleggene. Torgeir er alltid på bakerste, så det er alltid en mulighet der. Vi kunne hatt mye mer målsjanser, hvis vi hadde vært litt flinkere og skikkelig.

Jeg tror Rosenborg-trenerne er nødt til å legge vekk den der 'alltid på bakerste' - greia. Vi sitter fast i en slags utopi fra syttitallet med Ivers hengende i lufta på bakerste stolpe, som header inn en ball med snø oppå.

Vi behandler tilsynelatende innleggssituasjoner som om vi alltid har tid til å prikke ballen der vi vil, og alltid vil vinne duellene. Nå var vi nok en gang tilbake til at gode innlegg midt i farlig sone fra både Trondsen og Ceide ikke angripes i det hele tatt, fordi ikke en jævel går på første stolpe. Vi er passive og låste, og ligaens desidert svakeste lag i den fasen av spillet. Vi må begynne å befolke de områdene der ballen oftest går, både for å score direkte, for å forlenge, og for å åpne plass på bakerste.

Uttellingen vår på innlegg burde være hint nok om at planen ikke er god.
hello
Veteran

PostPosted: 20.07.2020 16:39    Post subject: Reply with quote

En av grunnpilarene til Rosenborg når 433 har fungert godt har vært klare mønster på løp inn i feltet. Når et innlegg kommer skal motsatt kant stupe på første, spissen trekke på bakerste og indreløper komme på et dypt løp 45. Dette er noe vi vet fungerer, hvis det bare blir gjort riktig, slett ingen utopi. Målet til Zachariassen i går er jo et kroneksempel på dette. Helland stuper på første, Børven trekker på bakerste og åpner rommet for Zachariassen som plukker opp ballen rett foran mål. Roar Strand scoret sikkert 100 slike mål for Rosenborg. Fokuset må heller ligge på å gjøre dette med kvalitet oftere enn å gå vekk fra en av få kjente strukturer som faktisk eksisterer i dette laget.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 20.07.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Fokuset må heller ligge på å gjøre dette med kvalitet oftere enn å gå vekk fra en av få kjente strukturer som faktisk eksisterer i dette laget.

Men den strukturen inneholder et løp på første, når det ikke kommer så blir det altfor ofte tannløst.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb