English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 6 ]
Valsvik
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 4 ]
Zachariassen
54%
 54%  [ 54 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
8%
 8%  [ 8 ]
Børven
1%
 1%  [ 1 ]
Faye
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
22%
 22%  [ 22 ]
Ceide
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 100

Author Message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 08.07.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

Keenoir 👍
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.07.2020 20:36    Post subject: Reply with quote

dvs. du vil have en spiller med, der ikke forsvarer og ikke deltager i noget pres overhovedet fordi han skal slå indlæg til en stor 10, er der skal være afgørende i hovedspillet ? Så er jeg glad for du ikke er Rosenborg træner. Det er da den mest håbløse argumentation. Jeg må ærligt indrømme, at jeg håber begge er bænket. Og lad os nu spille god attraktiv fodbold. Der er jo absolut intet perspektiv i det andet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.07.2020 20:57    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg satser på at Helland tar plass på høyre-benk. Satser på følgende lag.

Code:
Hansen

Reitan Reginiussen Valsvik Trondsen

Zachariassen Tagseth

Islamovic

Agdenbenro Børven Ceide


Offensive backer som får ansvaret for å holde bredden.
Zachariassen og Tagseth for å løpe og dekke rom som backene etterlater seg og vær ballvinnere sentralt i banen.

Dino til å være oppspillspunkt og ballvinner i front, og løpe trioen i front konstant true inn bak forsvaret til Strømsgodset med Ceide og Agdenbenro som kanter som begge skal gå på mål.


Laget der kommer til å slite noe jævlig med overganger i mot. Får satse på 6-5 da Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 08.07.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Ikke noe mer enn vi pleier og om nødvendig så kan vi senke laget og tvinge motstander frem for å så bruke gjennombruddshissigheten på topp til å true rommet de etterlater seg. Tagseth og Zacharriasen bør nok motor og tempo til å kunne stoppe majoriteten av overgangene.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.07.2020 01:32    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
men kanskje heller som grep når Helland må ut (som han ofte må, tipper jeg) enn som Plan A. Og grep er det bra at vi har!


Hva med å plassere Helland permanent på benken? Han er jo helt flat for tiden. Ikke lenger i stand til å passere, og treffer på stadig færre innlegg. Han kan heller komme inn på slutten, etter behov, når motstanderne er møre.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 09.07.2020 09:45    Post subject: Reply with quote

Samuel er vel skadet?
Derfor jeg har Helland med.

Har også lyst til å teste samuel og ceide på hver sin kant.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 09.07.2020 10:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
men er litt usikker på om Tagseth har de der kreative fibrene vi ellers mangler i leddet. Ikke mange der som plutselig trer spissen igjennom, for å si det sånn.

Der kan det hende du tar feil. Nå er det her riktignok et par år siden, men det ser da vitterligen ut som om Tagseth trer gjennom baller på løpende bånd her (se fra 1:20 og et stykke utover): https://www.youtube.com/w...ibey5VSDNc

Tror det skal gå ann å lokke fram de der ballene igjen om han får beskjed om det og trener litt. Det der er i Ole Selnæs-land (eller Steven Gerrard-aktig om en vil, han var jo trener for Tagseth den gang da).
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 09.07.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

I youtube klippet virker det som Tagseth spiller sentralt? Har han blitt rendyrket der på balløyen, eller ser jeg feil?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 09.07.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

han var "6'er" i pool ja. er nok tenkt som skjelbredbackup.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.07.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Tja. Det er selvfølgelig noen fine pasninger på den highlight reelen, men for meg viser det mer at han har grunnteknikk og tilslag til å upresset slå en (åpenbart planlagt) lang diagonal pasning ut til kant. Og det er selvsagt en god egenskap, som kanskje helt peker mot at han vil kunne være en naturlig arvtaker for Skjelbred dersom vi nå satser på ham som ballsentral.

Men jeg ser ikke noe av den spilleren som kommer seg fri med ball i mellomrom og slår nøkkelpasninger, noen utpreget kreativitet, hvis du skjønner.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 09.07.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

Det er sjovt som folk mener at Dino nu skal starte inde efter 30 gode minutter, hvor der forud var gået omkring 7-8 kampe hvor han intet niveau viste. Det har jo slet ikke fungeret med ham på toppen og Helland på kant. Men mon ikke vi stiller op sådan igen på lørdag alligevel.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.07.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at Dino har vist klar stigning etter trenerbyttet, og åpenbart trives bedre nå når indreløperne (og/eller kantspillerne) involverer seg mer sentralt i stedet for å gå i tog ute ved sidelinjene, slik som under Horneland. Dino er ikke stor og sterk nok til å eie midten av banen helt alene mot 2-3 motspillere, og har sin klare styrke i å treffe medspillere på ett-to touch når han spilles opp feilvendt. Så er han faktisk brukbart bevegelig, og tar gjerne initiativ til å brukes igjen.

Helt enig i at Helland ikke burde starte - det gjør han nok likevel - men jeg tror faktisk det kan være en brukbar idé å gå ut skjevt med både Børven og Dino, all den tid Samuel fortsatt er ute og Ceide sliter såpass med å få sluttprodukt på driblingen sin. Da ligner vi egentlig mest på en offensiv 3-4-3 så lenge Lundemo blir liggende så lavt som han gjør i etablert angrep.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 09.07.2020 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg stemmer også for Børven og Dino samtidig. Dog er jeg usikker på om vi får utnyttet kvalitetene til Børven på kant, han er vel først og fremst en målsnik innenfor 16 meteren. Bekymring to er at vi da pr def ikke har noen å bytte med på topp i et tett kampprogram. Leder vi 2-0 er det innafor med Botheim, men trenger vi å pøse på med krefter og kvalitet er dessverre ikke Botheim et alternativ i mine øyne.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.07.2020 14:28    Post subject: Reply with quote

Tja, samtidig er nok en rolle som sidespiss sammen med en av de to andre noe som passer Botheim veldig mye bedre enn den ensomme spissrollen akkurat nå. Han slipper å bli så tungt utfordret på svakhetene sine, og får muligheten til å jakte litt friere etter målsjansene - men må selvfølgelig gjøre mer jobb defensivt.

Jo tydeligere vi satser på to spisstyper samtidig, jo bedre utsikter har Botheim for spilletid. Og jeg tror ikke nødvendigvis at han holder så mye lavere nivå i en slik rolle enn mange av de andre backupspillerene våre.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 09.07.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne tenkt meg å se forsøk med Ceide/Adegbenro på høyre, Børven på venstre og Dino i midten.

Hvis en skal drible seg ned til linja så er det bedre å være på høyrekant når du har høyrefot, Holse/Helland har vist seg mye flinkere til å gå innover rundt hjørnet av 16 enn Adegbenro/Ceide som oppfører seg som om de var komfortable med å legge inn med venstrefoten helt fram til de må få den over på høyre.

Da heller en Børven som trekker inn i boksen, så pleier indreløper og back å bevege seg ut på siden, så det er ikke slik at vi ikke har breddeholdere hvis vingen sniker seg inn i feltet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 09.07.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men jeg ser ikke noe av den spilleren som kommer seg fri med ball i mellomrom og slår nøkkelpasninger, noen utpreget kreativitet, hvis du skjønner.

Nå var vel selv ikke Selnæs eller Skammelsrud i nærheten av å være noen Brandhaug (som vel "sto" mer enn løp offensiv midtbane). Antar det var en sånn en du beskriver her?

Og vi snakker her om sikkert 4 kamper for U-18 som ikke hadde ørtogførti vinkler, ikke "best of" sammendrag fra flere sesonger som de der videoene gjerne er.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.07.2020 15:39    Post subject: Reply with quote

Altså, jeg bestrider ikke at det var noenlunde lovende for en fremtid som dyp sentral eller sekser, som jeg også påpeker. Jeg har jo sansen for Tagseth jeg, og tenker kanskje det er den posisjonen han vil kunne passe aller best til i løpet av noen år. Veldig naturlig å ha Skjelbred som mentor og forbilde mens han utvikler seg i Rosenborg.

Men mitt innlegg, som du siterer, handlet så vidt jeg husker om Tagseths kandidatur som en offensiv playmaker fra indreløperposisjon, som en slags motpol til den mer jagende rollen Zachariassen representerer. Og der mener jeg han ikke har vist noe som tilsier at han kan dominere offensivt med ball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 09.07.2020 17:14    Post subject: Reply with quote

Dersom vi skal lete etter en offensiv playmaker til indreløperrollen, så tror jeg vi må lete lenge og vel. Redd vi må handle noe i neste vindu i tilfelle. Mulig Holse kan bli en slik type.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 09.07.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Men mitt innlegg, som du siterer, handlet så vidt jeg husker om Tagseths kandidatur som en offensiv playmaker fra indreløperposisjon, som en slags motpol til den mer jagende rollen Zachariassen representerer. Og der mener jeg han ikke har vist noe som tilsier at han kan dominere offensivt med ball.

OK, det var vel om midtbanen var kreativ nok (underforstått at han havnet på indreløper) og da er jeg vel litt enig med deg. Men, han hadde en del assists på det U-18 laget.

Vel, man får håpe at vi får en TRENER inn som evner å utvikle spillerne og ikke bare drive gampetrening og vedlikehold, så kan sikkert Tagseth bli mer kreativ i spillet sitt. Han har overblikk og pasningsfot som jeg ser det.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

Mot Stabæk måtte André Hansen gi seg på oppvarmingen, som ga Faye Lund muligheten til å få sin debut for Rosenborg.

Nå er han klar til å få Lerkendal-debuten om André Hansen ikke blir spilleklar til lørdagens kamp mot Strømsgodset.

- Det hadde blitt ekstra gøy. Jeg har aldri spilt kamp ute på matten her og det å kunne spilt på Lerkendal i helgen, hadde vært veldig gøy. Men ingenting er klart enda, så jeg får bare forberede meg som vanlig. Får jeg muligheten, skal jeg prøve å ta den med strake armer, sier RBK-keeperen.

Les mer: - Klar om jeg får muligheten

Under formasjonstreninga i dag byttet keeperne på å stå. Laget ser ut til å bli det som økte fra 1-0 til 3-0 på Nadderud:

Hansen/Faye

Hedenstad - Reginiussen - Valsvik - Trondsen

Zachariassen - Lundemo - Ã…sen

Holse - Islamovic - Børven
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1227

PostPosted: 09.07.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Tagseth er ikke helt 'der' enda, men jeg hadde brukt han mest mulig.
Spørsmål om tid før han vil briljere, -må bare spille og slippe seg løs.
Helt utrolig at Åsen spiller før han, spesiellt siden han ikke er noe ekstra fysisk defensivt.
Jeg mener høyden taler imot at han skal spille sentral.
Både på keeper-utspill og 2.baller der inne er det viktig.

Får vi ikke se noe bedre tempo nå er det for meg et tegn på at spillerne ikke er sultne nok på gullet i år etter å ha sett Glimt.
(Og synes det er morsomt&fortjent med endelig gull til Nord..)
I så fall er det komisk for det nordaførr-laget kan endres utpå høsten og de har ingen individuell spisskompetanse så det er ikke såå vanskelig å stoppe dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 09.07.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Under formasjonstreninga i dag byttet keeperne på å stå. Laget ser ut til å bli det som økte fra 1-0 til 3-0 på Nadderud:

Hansen/Faye

Hedenstad - Reginiussen - Valsvik - Trondsen

Zachariassen - Lundemo - Ã…sen

Holse - Islamovic - Børven

Stemmer det der begynner det å ligne på noe. Jeg tror Islamovic og Børven virkelig kan finne tonen sammen med Holse, alle tre er spillende og evner å se rundt seg hva som skjer.

Spørsmålet er om Åsen fortjener klippekort, men han har vel blitt kjepphesten til Rambo, så da blir det vel sånn. Men de tre på topp er vel akkurat det Åsen trenger for å fungere da han også på gode dager er spillende.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 09.07.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Bra lag det der, og så får vel Ceide og Taggseth spilletid etter hvert. Helland mot slutten om nødvendig.

HÃ¥per Ã…sen viser seg tilliten verdig og motbeviser skeptikerne.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 09.07.2020 19:16    Post subject: Reply with quote

Har helt klart mer tro på laget der enn det vi startet med mot Stabæk. Litt skeptisk til skjev treer foran, men Børven er nok ganske klart en bedre ving enn det Lorden og Søder var.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 09.07.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

Man må ha fart og dribleferdigheter i angrep, og da kan ikke den som har mest av begge deler sitte på benken. La Ceide spille seg god nå. Børven er spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
Page 2 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb