English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2020/21
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Kvalifiserer RBK seg for gruppespillet?
Ja
33%
 33%  [ 37 ]
Nei
66%
 66%  [ 73 ]
Total Votes : 110

Author Message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.06.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Nå er altså sesongen 20/21 klar. Som følge av Koronaen så har det skjedd en vesentlig endring. Som kan være positivt eller negativt. Det må man vente å se. Alle runder skal spilles over bare EN KAMP. Det blir ikke dobbeltoppgjør annet enn i CL play offen (altså ikke engang i EL play off).

Det blir trukket hvilket lag som får hjemmekamp

EL spilles slik:

Preliminary round: 20 August

First qualifying round: 27 August

Second qualifying round: 17 September

Third qualifying round: 24 September

Play-offs: 1 October

Group stage: 22 and 29 October, 5 and 26 November, 3 and 10 December

CL spilles slik:

Preliminary round: 8 and 11 August

First qualifying round: 18/19 August

Second qualifying round: 25/26 August

Third qualifying round: 15/16 September

Play-offs: 22/23 and 29/30 September

Group stage: 20/21 and 27/28 October, 3/4 and 24/25 November, 1/2 and 8/9 December

Hvilke lag man møter vil jo avgjøre om dette er en bra ting for RBK eller ikke. Jeg vil nesten si at det er det. Nå som man ikke kommer via CL kvalik så kan man fort møte litt tøffere lag i 3 runde/play off.

Mens for Molde så er det heldigvis dobbeltoppgjør om de skulle klare å komme seg til play off i CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 15:49    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å gjøre noe kvalifisert tipping siden utfallet i disse kampene i stor grad avgjøres med loddtrekning. Ganske stor forskjell på hjemme og bortekamp her, spesielt om man snakker om litt avstander i tillegg. Men en får nå være positiv enn så lenge, til tross for fadesen i går, så vi satser på litt flaks med trekningen og EL deltakelse Smile
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 22:24    Post subject: Reply with quote

Gjelder fortsatt bortemålsregel?
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 18.06.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

Ser for meg bortemålsregelen blir vanskelig å gjennomføre i praksis når det ikke spilles returkamp.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.06.2020 16:21    Post subject: Reply with quote

Tja, må la bortelaget gå vidre på uavgjort da, så er det jo teknisk sett bortemålsregel. Utenom på 0-0 da Razz
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 18.06.2020 17:07    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir tomme tribuner, så hjemmefordelen blir isåfall kjent gressmatte og ikke noe reise.
RBK_1917
Proff

PostPosted: 18.06.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Det blir nok tomme tribuner og ingen bortemålsregel, men heller ekstraomganger og eventuelt straffekonk tipper jeg.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 18.06.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

Noe annet ville vært rart ja.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 19.06.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Tror fordelen med egne fans uansett er ganske liten generelt sett. Det er kjent garderobe og gress, og mangelen på reising som utgjør størsteparten av fordelen.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 19.06.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

Uenig, men isåfall må vi gjerne trekke Celtic.
Back to top
vegardj
Rutinert

PostPosted: 19.06.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Her er en studie som blant annet fant at andelen hjemmeseire gikk ned fra 46 til 36 prosent i kamper spilt for tomme tribuner. Den største forskjellen er at hjemmelagene scorer færre mål. Mer diskusjon fra forfatterne av studien.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Kassies har ikke sporet opp datoer for trekningene ennå. Jeg tror jeg drøyer litt med å purre på UEFA.

Det blir uansett interessant å se hvilke regler som fins rundt om i Europa ang. reising om to måneder. Vil tro RBK-ansatte vil kunne påberope seg arbeidsreiser og i verste fall måtte gå i karantene på fritida.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 23.06.2020 18:18    Post subject: Reply with quote

Ser at Kassies har fått vite det samme som meg i dag, nemlig datoer for trekningene:

1. runde: 10. august
2. runde: 31. august
3. runde: 1. september (vil vel ha litt tid på å sette opp puljer)
4. runde: 18. september
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 08.07.2020 08:29    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet sånn cirka hva slags lag vi kan forvente å trekke i de forskjellige rundene, og hvor langt ut i kvalifiseringen vi kan håpe å være seedet?
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.07.2020 13:51    Post subject: Reply with quote

Du kan jo se på listen for forrige sesong: https://kassiesa.net/uefa...l2019.html

Vi har samme antall poeng som Molde hadde i fjorårssesongen (13.500). Det gir seeding i 3 av 4 runde. Molde hadde 5 lag foran seg før de hadde vært seedet i play off.

Listen for neste sesong er fortsatt fryktelig uferdig, så vanskelig å se om man kan være noe nærmere å være seedet i play off: https://kassiesa.net/uefa...l2020.html
Back to top
aasgeir
Junior

PostPosted: 11.07.2020 20:51    Post subject: Reply with quote

Klart seedet i både 1 og 2.
Per dags dato ligger vi på nr 23 av 26 til å bli seedet.
Så spørs det om:
- FCSB enten vinner cupen eller greier å komme opp som nr2/3 i Romania.
- Hapoel Beer-Sheva vinner cup eller greier å komme seg på 3.plass i Israel.
- Hvem som vinner cup og plassering i Russland og Tyrkia. (Har beregnet 3 av 4 plasser der til "bedre" lag)
- Young Boys eller Basel må vinne ligaen i Sveits.

For å bli seedet i play-off, må vi være 13 beste. Og da må nok en del ryke tidligere i kvaliken.. + mange drite seg ut i sesongavslutningen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2020 17:48    Post subject: Reply with quote

Hadde vært veldig bra om vi hadde blitt seedet i 3. runde, ja.

Uanett er det i mine øyne en klar fordel for useedet lag at det bare er enkeltoppgjør. Det beste laget på papiret får ikke muligheten til å rette opp feil.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.07.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

I tillegg så trekkes jo hvem som får hjemmekamp. Så man kan jo være heldig å få hjemmekamp i play off, selv om det har noen % mindre betydning nå enn før så er det alltid en fordel å spille på eget gress.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.07.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Mulige motstandere begynner å bli klare.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 31.07.2020 23:48    Post subject: Reply with quote

Takket være at PSG slo Lyon på straffer i Ligacupfinalen så blir det 6 plass Reims som skal til EL og ikke Lyon, dermed er det klart at RBK vil være seedet i 3 runde dersom man tar seg dit.

Play off begynner også og ta form der vil man ikke være seedet og lagene som ligger an til å være seedet så lenge de tar seg dit er disse:

Basel
Sporting
FCK
PSV
Wolfsburg
Sparta Praha
APOEL
BATE
Galatasaray
Malmö
+ 3 lag til (Kan bli Partizan, Standard Liege, Steaua eller lag som kommer fra 2 kvalrunde i CL for non champions)

Med andre ord kan det bli tøft, uansett hvilken form man skulle være i. Men får satse på flyt og at vi får møte med noen tidligere motstandere som feks BATE eller APOEL, som i likhet med RBK er på lavere nivå enn tidligere.

Men det er lang vei dit, først må man ta seg gjennom 3 runder først. Det lurer noen gode lag i sivet i de rundene før, spesielt i 3 runde, men også noen lag i 1 og 2 runde som er gode men som ikke er seedet.

Se linken til 2mas over for oversikt over mulige lag.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 01.08.2020 06:11    Post subject: Reply with quote

Vi klarer aldri å ta oss gjennom tre runder med Henriksen, Helland og Åsen som fast inventar. Med null plan og store hull defensivt går det mot en PINLIG exit. Jeg tror vi skal slite mot Hafnafjordur, Vikingur og lignende. Jeg tror vi taper mot slike lag. Vi er ikke bedre. Prestasjonene er stort sett dårlige selv om noen kamper kamuflerer elendigheten med 3-0 som ikke gjenspeiler prestasjonen. Vi har hatt griseflaks så langt og har tapt 3 kamper allerede.
Back to top
ibejnar
Senior

PostPosted: 01.08.2020 07:22    Post subject: Reply with quote

Ser til min store fornøjelse af FCK er i samme seedningsgruppe. Selvom jeg er die hard FCK fan og udmærket ved at FCK også slider med formen vil jeg dog mene at de 10 ud af 10 gange vil slå Rosenborg i den nuværende forfatning. De er trods alt så meget bedre organiseret,og har ganske enkelt bedre spillere på alle pladser. Men det kunne bestemt være en sjov kamp. Ja faktisk tror jeg heller ikke at Rosenborg pt. vil kunne slå ret mange hold, bortset fra de nordatlantiske.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 01.08.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

Nja, snarere mer 7 av 10 men styrkeforholdet er uansett solid i fordel FCK. Nitrist utvikling i RBK de siste årene og den fotballen vi spiller nå er skremmende dårlig. Mye avhenger av at vi får inn en sterk leder som er mer kompromissløs og drar alle i samme retning. I så måte tror jeg at mye kan løses ved å hente inn Hareide men det er usikkert. Eneste lyspunktet er at vi er i ferd med å få opp flere unge spillere.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 01.08.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Ser til min store fornøjelse af FCK er i samme seedningsgruppe. Selvom jeg er die hard FCK fan og udmærket ved at FCK også slider med formen vil jeg dog mene at de 10 ud af 10 gange vil slå Rosenborg i den nuværende forfatning. De er trods alt så meget bedre organiseret,og har ganske enkelt bedre spillere på alle pladser. Men det kunne bestemt være en sjov kamp. Ja faktisk tror jeg heller ikke at Rosenborg pt. vil kunne slå ret mange hold, bortset fra de nordatlantiske.

Er enig i at FCK er bedre enn Rbk nå, men dette var en overdrivelse. Først vil jeg mene at Per Ciljan skjelbred som spilte fast på Hertha Berlin ville spasert rett inn på FCK. Og Adegbenro er en spiller som er meget bra, samme med Zachariassen, og Hansen er en topp keeper. Der har du 4 som hadde forsvart plass på FCK i mine øyne. Og når FCK taper 4-2 for Aarhus og sliter mot Nordsjælland så er ikke det sånn at de slår Rosenborg i 10/10 heller. mer som 7/10 som overnevnte sa tor jeg også.

Uansett, jeg øyner ingen håp i EL i år med det trener teamet og alle problemene vi har i klubben. Forventer at vi ryker ut mot første bra motstand.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.08.2020 16:21    Post subject: Reply with quote

Håpet er jo uansett at den første virkelig bra motstanderen blir i 4. runde. Om vi trekker hjemmekamp, vil en god del av kvalitetsforskjellen forsvinne.

Noen som forresten har sett klokkeslett for trekninga neste mandag? UEFA opplyser bare datoer, men jeg tipper klokka 13.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next
Page 2 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb