English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball vs. Covid-19
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 28.07.2020 20:10    Post subject: Reply with quote

Mandag publiserte Aftenbladet en artikkel om Viking som både ønsker, har bedt og henstilt den hardbarkede og syngende fansen (Felt O) om å komme tilbake til SR-Bank Arena.

Felt O, som teller rundt 350 medlemmer og er en blanding av Vikinghordene og flere alternative grupperinger, har takket nei. De står på sitt. Så lenge det bare er mulig for 200 tilskuere å komme inn, har de gitt beskjed om at det fortsatt er «alle eller ingen» som gjelder.

Les mer: «Viking-fansen bør revurdere standpunktet sitt»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henning
Legende

PostPosted: 30.07.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

FHI: Avstand og håndvask fortsetter i to-tre år
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 30.07.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra det å holde avstand så synes ikke jeg at håndvask og det å holde seg hjemme når man er syk er noe spesielt. Gjør ikke folk det i normale tider?

Bonusobservasjon: hu dama som sa att det kom til å dø 150k i Norge av covid synes jeg traff godt. Ikke over enda, jeg er klar over det, men curb your dommedagsprofeti litt da.
Henning
Legende

PostPosted: 30.07.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ingenting av hva innlegget ditt har med min lenke å gjøre, men uttalelsene fra FHI er litt bekymringsverdig med tanke på fulle stadioner med det første.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 30.07.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Nei det var jo så kryptisk det jeg skrev ikke sant? Fulle stadioner er for det første veldig first world problems, dessuten kan vi uansett bare glemme full stadion som vi framstår om dagen.
Flaav
Veteran

PostPosted: 30.07.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

First world problems ja, men må begynne å bli et ganske stort problem for klubbkassa om det varer en stund vil jeg tro? Blir spennende å høre budsjettresultatet for 2020.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 30.07.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Vi får begynne med munnbindpåbud på arrangementer, så kan vi sannsynligvis pakke folk sammen tettere. Kanskje vi trygt kunne fått til halv kapasitet, gitt smitteutbredelse på nivå med hva den er i dag?

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 30.07.2020 21:57    Post subject: Reply with quote

Munnbind holder ikke i 90 min med mindre folk er veeldig flinke til å ikke ta seg i ansiktet/ ta det av underveis. Men Lerkendal har klart mulighet nå til å ta inn flere. Med såpass stor stadion er det mulig å slippe inn folk fra flere innganger så de ikke er for nære på vei inn/ut.

Standarden på 200 personer virker å være satt for å være "fair" med alle i ligaen, også de som bare har mulighet til å ta inn så mange uten at folk er for nære.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 30.07.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

Får avlyse flyvninger mellom Bodø og Oslo også da? (siden 90 minutter med munnbind er ineffektivt)

Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 30.07.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Fulle stadioner er for det første veldig first world problems

Haha, det var også noe å komme med på et fotballforum.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 30.07.2020 23:48    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Får avlyse flyvninger mellom Bodø og Oslo også da? (siden 90 minutter med munnbind er ineffektivt)

Er ikke ideelt det heller nei. Generelt fly om dagen, der er det ikke engang avstand.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 31.07.2020 00:40    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Fulle stadioner er for det første veldig first world problems

Haha, det var også noe å komme med på et fotballforum.

Blir det mindre sant for at det sies på et fotballforum? Eller kan det tenkes at vi noen ganger bør stoppe et par sekunder og tenke litt over hva vi syter over? Fulle stadioner i vilken som helst sammenheng bør være ganske langt ned på prioriteringslista pdd. Du lenket jo selv en artikkel om at det kan tenkes at vi må holde på med denne dritten i flere år for at folk ikke gidder å ta ansvar. Vi må helt enkelt bare holde ut uten tilskuere ut sesongen, og kompenseres økonomisk for det selvsagt. Men dette er en svadasesong uansett både med tanke på ståa i klubben og i resten av verden. Sånn sett er det like greit at de kommer samtidig. Så får vi håpe på at vi får inn en habil trener og begynner å spille fotball igjen i 2021, med full stadion.
Henning
Legende

PostPosted: 31.07.2020 10:24    Post subject: Reply with quote

Takk for oppfordringen om å tenke over hva jeg syter over og tenker på. Godt råd!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.08.2020 01:20    Post subject: Reply with quote

Fulle stadioner er nok ganske langt unna, men det ville vært ganske uproblematisk med i allefall 2-3000 på Lerkendal. De 200 som er der sitter jo uansett på samme seksjon, så om man hiver inn 200stk på flere seksjoner så er det ganske uproblematisk slik jeg ser det. Langt mindre så enn både stappfulle utesteder og busser, eller desperate idioter som gir totalt faen bare de får handlet seg litt billig flesk eller ligget på stranda et par uker i Spania.
senador
Veteran

PostPosted: 01.08.2020 07:15    Post subject: Reply with quote

Finnes det 3000 som vil på Lerkendal med dagens elendighet? Det skal vi hvertfall ikke ta for for gitt.

Fjernet sitering av forrige innlegg --OP
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.08.2020 13:34    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Finnes det 3000 som vil på Lerkendal med dagens elendighet? Det skal vi hvertfall ikke ta for for gitt.

Garantert.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.08.2020 13:36    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:

Blir det mindre sant for at det sies på et fotballforum? Eller kan det tenkes at vi noen ganger bør stoppe et par sekunder og tenke litt over hva vi syter over? Fulle stadioner i vilken som helst sammenheng bør være ganske langt ned på prioriteringslista pdd.

Er ikke imot å tenke holistisk og se forbi nesetippen, men det blir litt whataboutism. Faktum er at det kan gjennomføres trykt innenfor ellers gitte rammer og normer.

Hvis man skal gjøre sammenligninger må jeg si at idretten burde komme langt foran granca og energidrikk på svenskegrensa ihvertfall.

Men min største bekymring er at dette er konkuransevridende og favoriserende for alle klubber med lavere snitt enn oss. Det er ikke bra. Ihvertfall ikke så lenge det fremstår som unødvendig.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

Grunnet en økning i smittede på Island så har de utsatt de kommende to uker med idrett. Frem til 13 august. Det skal ikke spilles kamper og det er visstnok ikke lov med kontakttrening.

Smittetallet på Island har vært veldig lavt, men har den siste uken steget fra 1854 totale tilfeller (siden mars) til 1915 tilfeller i går. Altså ca 60 nye tilfeller på en uke, noe som ser ut til å være en tredobling av det normalen har vært i det siste.

Høres ikke så mye ut, men de er kun 1 fjortende del av Norges befolkning, så det tallet hadde tilsvart 840 nye tilfeller på en uke i Norge.

Det har også blitt besluttet at arrangementer/samlinger med 500 personer ikke skal være lov akkurat nå, og at den nye lista er på 100 personer.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 23:47    Post subject: Reply with quote

Frykter dessverre at det fort kommer en innskjerping her i landet også etterhvert. Mange tar allerede lett på situasjonen, og med åpning av grenser osv. så blir jeg overrasket om det ikke kommer en krass økning av smitte utover høsten/vinteren.
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 23:51    Post subject: Reply with quote

Satse på at det bare kommer en økning nå, og at folk skjønner at dette ikke er over for at det så går nedover igjen. Vi nærmer oss jo tross alt slutten på sommeren og det blir trolig mindre reising etter august slik at ting forhåpentligvis roer seg igjen. Kan i hvert fall håpe det og at mange ikke har spart reisingen til nettopp høsten ettersom det så ut til å ikke bli noe i sommer.

Får håpe at det ikke går for langt nå slik at det kommer strenger tiltak igjen, at man rekker å få snudd trenden i Europa i tide.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 04.08.2020 08:56    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Blir det mindre sant for at det sies på et fotballforum? Eller kan det tenkes at vi noen ganger bør stoppe et par sekunder og tenke litt over hva vi syter over? Fulle stadioner i vilken som helst sammenheng bør være ganske langt ned på prioriteringslista pdd. Du lenket jo selv en artikkel om at det kan tenkes at vi må holde på med denne dritten i flere år for at folk ikke gidder å ta ansvar. Vi må helt enkelt bare holde ut uten tilskuere ut sesongen, og kompenseres økonomisk for det selvsagt. Men dette er en svadasesong uansett både med tanke på ståa i klubben og i resten av verden. Sånn sett er det like greit at de kommer samtidig. Så får vi håpe på at vi får inn en habil trener og begynner å spille fotball igjen i 2021, med full stadion.

Det er nok helt riktig at idrett ikke er veldig viktig i en pandemisituasjon. Men jeg etterlyser sammenheng og logikk i tiltakene i Norge. Jeg synes det ble gjort en glimrende jobb i starten av pandemien, men nå rir myndighetene mer prinsipper enn logisk tenkning. Det er ikke sammenheng i tiltakene.

Ser vi på perioden fra 15. Juli til nå så har vi følgende tiltak i Norge:

I områder uten smitte eller mange uker uten nye tilfeller er kontaktidrett forbudt. Det er maks 200 personer på arrangement uansett størrelse på området. Det er bordservering av mat/drikke og mingling mellom bord er forbudt.

Samtidig er turister fra områder med mye høyere smitte enn Norge velkommen. Og de samme personene som ikke kan feste lokalt, kan dra til Spania på fylletur.

Som et eksempel fra lokalavisa her jeg bor: Godset kan ikke ta inn mer enn 200 på en stadion med plass til 8.000 personer, oppdelte felter og mange innganger. Nabobygget, Drammensbadet, med en totalkapasitet på 1.000 personer, sier stopp ved 320 badende. Der er det en inngang, alle skal gjennom noen få garderober, og badeoområdet er ikke inndelt i soner. Hvor er logikken?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 04.08.2020 10:33    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
og at folk skjønner at dette ikke er over

Der har du feilen i tankerekken din...

Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 07.08.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Da blir det ingen breddeidrett i år ser det ut til. De får ikke lov til å starte 1 septemeber og da går vel sesongen bort. Bredden kan jo ikke akkurat holde på til jul.

Utrolig synd at det blir slik, og jeg må si det er enda mer synd dersom man ikke får lov til å dra i gang 3 divisjon. Greit nok at bredden fra 4/5 div og nedover ikke får spille i år, det tror jeg de kan leve med i og med at det er igjen bare litt over 2 måneder nå av det som ville vært den vanlige sesongen.

Det som derimot er et større problem slik jeg ser det er at de halvproffe klubbene i 3 div ikke får lov til å dra i gang. Det burde ikke være så kritisk at den ligaen hadde fått dratt i gang. Så får de heller bare si at det ikke er lov med tilskuere hvis de er redd for kioskkøen fortsatt.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 07.08.2020 15:40    Post subject: Reply with quote

Er vel bare å takke idiotene som absolutt MÅTTE til Syden og absolutt MÅTTE ha privatfest med 50-60 stykker
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 07.08.2020 20:56    Post subject: Reply with quote

You can't fix stupid.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 17 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb