English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Carlo Holse
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39, 40, 41  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.02.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Carl Johan Holse Justesen, faktisk Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Er dette en ny Emil Nielsen?.
Ung danske, ikke god nok for Fck eller Brøndby?.
Tilsynelatende stort potensiale??
Emil Nielsen hadde vel 45 mål på 2 sesonger i div 2 før han kom til oss.
Kombinasjonens spiller, hva nå der er ?. Alle fotballspillere skal vel kombinere med hverandre også i RBK .!!
Hadde Solbakken sett en lysende fremtid her hadde de vel kanskje lånt ham ut i stedet?
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 04.02.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Mye svadauttrykk ja.
Hva i alle dager menes med kombinasjonspiller??
At han er flink på å kombinere??? Rareste jeg har hørt.
Håper da for guds skyld han er god til å kombinere med andre.

HÃ¥per i hvert fall han er en spiller med godt blikk og har tempo.
Nå har vi endelig kvittet oss med Levi, å da får vi en ny sånn type spiller?
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 04.02.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

Snakk om å tolke ting i værste mening.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.02.2020 22:45    Post subject: Reply with quote

Snakk om rbkweb!
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 04.02.2020 22:55    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Mye svadauttrykk ja.
Hva i alle dager menes med kombinasjonspiller??
At han er flink på å kombinere??? Rareste jeg har hørt.
Håper da for guds skyld han er god til å kombinere med andre.

HÃ¥per i hvert fall han er en spiller med godt blikk og har tempo.
Nå har vi endelig kvittet oss med Levi, å da får vi en ny sånn type spiller?


For å si d enkelt, han er d Samuel ikke er.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 04.02.2020 23:01    Post subject: Reply with quote

En kombinasjonsspiller er en spiller som er god til å finne medspillere og gjøre konstruktive valg i offensive bevegelser. Det innebærer også ofte bra grunnteknikk og blikk for spillet. Ganske konkret, egentlig.

Birger Meling er et godt eksempel, mener jeg. Ikke mer enn ganske hurtig, ingen duellspiller, laber innleggsfot, litt shaky én mot én defensivt. Derimot veldig god på å sette opp ving og indreløper offensivt, og han mister sjelden ballen under press.

Jeg vil i tillegg påstå at det er litt forskjell på en andredivisjonsspiller og en U21-landslagsspiller som har knalltøff konkurranse på plassen sin i FCK: Stortalentet Mohamed Daramy (18 ) og nyinnkjøpte Pep Biel (23). Ingen vinger i Eliteserien (kanskje bortsett fra Samuel) hadde konkurrert ut de to, det er jeg ganske sikker på, og begge er på vei opp.

Sammenligningen med Levi skjønner jeg ikke helt, han er det absolutt motsatte av en kombinasjonsspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 04.02.2020 23:05    Post subject: Reply with quote

Motsetningen til Levi med andre ord!.
Høres utrolig bra ut Smile
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.02.2020 23:10    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Nå har Horneland vært ute på besøk hos Eggen i snart et år og enda har han ikke lært noe om rolle spillere og godfot teorien. Når kjøpte Eggen en potet spiller ?
Kan noen være like god på flere plasser i 2020 ?
Spiss kompetansen i rollen er det eneste som funker slik nivå i fotball er blitt.
Carlos må dyrkes i EN rolle for å bli god nok.


Eggen la vekt på å utvikle spillernes gode egenskaper, og at spillerne skulle spille hverandre gode.

Han brukte spillere hvor som helst på banen så lenge de forsto posisjonen og de kunne bruke sine positive sider der.

Roar kom vel som angrepsspiller, ble indreløper og vikarierte på back, som et eksempel av mange.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2020 23:11    Post subject: Reply with quote

Samuel kan vel kombinere med andre. Det at han ønsker å utfordre 1 mot 1 eller 2 mot 1 skyldes vel like mye at han ikke har så mange tekniske spiller å kombinere med i i riktige posisjon og bevegelse, bortsett fra Meling, enn at han ikke kan eller er en kombi spiller mener jeg. Alle spillere trener hver dag på å kombinere men blir ikke bedre i dette enn det svakeste leddet. I Samuels verden er vel dette Konradsen og Søderlund !. To spillere som har kraft og trøkk som sine beste egenskaper.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 04.02.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Enig. Det kan ikke være så motiverende å rykke forbi og slå innlegg forbi backen sin når saltstøtta i feltet står stille på femmeteren og sparer krefter til neste meningsløse gjenvinningslangspurt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.02.2020 23:20    Post subject: Reply with quote

Samuels storemsvakhet er jo at ahn tilsynelatende overhodet ikke skjønner når han skal spille ball.

Og når Søderlund beskrives som saltstøtte, bør det hensyntas at innlegget stort sett kommer etter at alle løp er ferdig, og spillerne må begynne å reposisjonere seg.

Ceide mot Tromsø i fjor derimot viste hvordan det kan gjøres. Og da scoret Botheim en hatrick, for innleggene traff løpet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2020 23:20    Post subject: Reply with quote

Eggen brukte vel ikke egentlig spillere over alt på banen.
Det var bare et fåtall av de spillerne han hentet til en rolle som ikke ble der og fikk utvikle seg der i rollen og bruke din spiss kompetanse.
Han hentet spot on ofte til blant annet indreløper rollen og kant rollen.
Strand og noen få andre var unntakene
Og det som gjaldt hele tiden var at de ble hentet for sine offensive egenskaper. Hva de kunne bidra med i angrep og ikke hvor gode de var til å forsvare.. dette i stor kontrast til Horneland.
_________________
Medløpere.


Last edited by Neeskens on 04.02.2020 23:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 04.02.2020 23:20    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Samuel kan vel kombinere med andre. Det at han ønsker å utfordre 1 mot 1 eller 2 mot 1 skyldes vel like mye at han ikke har så mange tekniske spiller å kombinere med i i riktige posisjon og bevegelse, bortsett fra Meling, enn at han ikke kan eller er en kombi spiller mener jeg. Alle spillere trener hver dag på å kombinere men blir ikke bedre i dette enn det svakeste leddet. I Samuels verden er vel dette Konradsen og Søderlund !. To spillere som har kraft og trøkk som sine beste egenskaper.


Hellands ord: hadde Samuel vært en bedre kombinasjonsspiller så hadde han ikke spilt i eliteserien.

Å være en kombinasjonsspiller innebærer blant annet å ha sett medspillerne rundt seg før mottak av ball, og ikke behøve mer enn ett/to touch med ball. Samuel starter med 8 touch før han slår en pasning bak medspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.02.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Eggen brukte vel ikke egentlig spillere over alt på banen.
Det var bare et fåtall av de spillerne han hentet til en rolle som ikke ble der og fikk utvikle seg der i rollen og bruke din spiss kompetanse.
Han hentet spot on ofte til blant annet indreløper rollen og kant rollen.
Strand og noen få andre var unntakene


Det var ikke så mange som ble omskolerte. Men det var veldig mange som i enkeltkamper eller deler av kamper ble brukt andre steder.

Han kunne det, bl.a. fordi alle kjente spillestilen så godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 04.02.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Samuels storemsvakhet er jo at ahn tilsynelatende overhodet ikke skjønner når han skal spille ball.

Og når Søderlund beskrives som saltstøtte, bør det hensyntas at innlegget stort sett kommer etter at alle løp er ferdig, og spillerne må begynne å reposisjonere seg.

Ceide mot Tromsø i fjor derimot viste hvordan det kan gjøres. Og da scoret Botheim en hatrick, for innleggene traff løpet.


Ja, jeg er enig i at det er svakheten hans. Men han er ikke dårligere på det enn f.eks. Konradsen eller Søderlund.

Jeg føler meg ganske trygg på at om Søderlund hadde spilt den kampen mot Tromsø, hadde han ikke scoret tre. Det er ikke fordi jeg mener Botheim er fantastisk, men han går på normale spissløp og de to har spilt mye sammen. Etter returen fra Frankrike har Søderlund blitt mye mer statisk, og minner meg egentlig om en klassisk engelsk 4-4-2-spiss fra 90-tallet. En sånn som du nærmest må skyte ballen i hodet på for at han skal score selv i etablert spill.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.02.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Carlo Holse, er vi sikker på at dette er navnet hans? Sånn på ordentlig? Det ser jo ut som at passet hans har fått vannskader og at det har forsvunnet en 's' fra fornavnet og et ukjent suffix fra etternavnet. Det er liksom noe veldig uferdig over det navnet altså. Og i tillegg er han jo dansk så det er helt meningsløst å prøve å få noen form for muntlig avklaring.

- Hva heter du?
- Calo Hols
- ...

Jeg har bodd i Danmark og vet med sikkerhet at så og si samtlige har problem med genitiv, i Danmark er man ikke fan man er fans, "Jeg er fans av...". Og den ikke ukjente alkoholdrikken Baileys omtales konsekvent som "Bailey".
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2020 23:37    Post subject: Reply with quote

Søderlund er en gammel type spiss. I dag er ofte spissene mindre, raskere og gjennombruddssterk og god teknisk med høy fart.
Alt det Søderlund ikke er.
Men nå har vi kjøpt ny spiss som jeg håper har andre egenskaper.
Samuel tror jeg kan spille ballen når han vil men de rundt ham er fordårlig teknisk så han gjør det heller selv på egenhånd. Hans større problem er oversikten når han fører ball og finter inn mot 16 meterne
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.02.2020 23:41    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Ja, jeg er enig i at det er svakheten hans. Men han er ikke dårligere på det enn f.eks. Konradsen eller Søderlund.

Jeg føler meg ganske trygg på at om Søderlund hadde spilt den kampen mot Tromsø, hadde han ikke scoret tre. Det er ikke fordi jeg mener Botheim er fantastisk, men han går på normale spissløp og de to har spilt mye sammen. Etter returen fra Frankrike har Søderlund blitt mye mer statisk, og minner meg egentlig om en klassisk engelsk 4-4-2-spiss fra 90-tallet. En sånn som du nærmest må skyte ballen i hodet på for at han skal score selv i etablert spill.


Enig i at Søderlund nok hadde bommet på minst en eller to av de åpenbare, som han har for vane. Men han gjorde svært ofte tilsvarende løp når Samuel var på banen. Men da skulle Samuel somregel drible en spiller eller to til før innlegget kom.

Samuel er strålende som et angrep alene, og ville matchet perdekt med den defensive spillestilen en del tror Horneland vil spille. Da kunne han holdt på ballen og driblet et par tre fire spillere mens resten av laget kom etter.

Men i et angrep hvor laget dominererog vi skal ha hurtig spill fungerer han foreløbig dårlig.

Men jeg synes at Horneland faktisk fikk frem litt mer samarbeide gjennom sesongen. HÃ¥per det fortsetter, for da blir Samuel gull verdt.

I dag egner han seg desverre best for bunnlag. Men gjerne i en god liga 😊
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 04.02.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

Den siste setningen din Neskens,er en argumentasjon for at Samuel er for dårlig i kombinasjonsspillet. Han orienterer seg ikke godt nok, noe som fører til feilvalg - deriblant for mange touch eller innleggsfinter. Nærteknikk og kombinasjonsferdighet er ikke motsetninger. Se på Ødegård. Valget er tatt før han mottar ball. To/tre touch ta av press, spille fri/skudd.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2020 23:51    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Carlo Holse, er vi sikker på at dette er navnet hans? Sånn på ordentlig?


2mas på fredag wrote:
»Jeg er født Carl Johan. Det er en lang historie. Det var nogle af min mors veninder, der begyndte at kalde mig Carlo, og så er den ellers bare drevet videre derfra. Så det er Carl Johan Holse Justesen, men det bliver mest til Carlo Holse. Jeg holder fast i Carlo. Helt klart. Carlo.«

Læs mere: FCKs purunge kanin afslører: 'Jeg hedder slet ikke Carlo'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 05.02.2020 09:27    Post subject: Reply with quote

Enkelt forklart: kombinasjonsspiller = det vi i trøndelag kaller Samhandling
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 05.02.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

I FC København blev Holse og Bendtner holdkammerater, og den tidligere landsholdsstjerne er da også klar til at hjælpe, hvis der bliver brug for det.

- Jeg har skrevet lidt med Nicklas, og han har været super sød. Han har fortalt mig, at jeg altid kan kontakte ham, hvis der opstår problemer med noget, eller jeg bare har spørgsmål. Han kender en masse mennesker deroppe, og han kender klubben og byen.

- Vi har ikke talt så meget mere om det endnu, men han står til rådighed, hvis jeg har brug for noget, og det er jeg glad for.

- Jeg har også fået Mike Jensens nummer, så mon ikke han også får en besked lige pludselig. Han har været her i mange år, og han har nogle gode forbindelser, så det kan jeg lige så godt udnytte, siger Carlo Holse.

Holse i Norge: Bendtner har tilbudt sin hjælp (bold.dk)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 05.02.2020 18:38    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Neeskens wrote:
Når kjøpte Eggen en potet spiller ?


1998. Bent Inge Johnsen.


Det var jo den store svakheten til Eggen som trener - kjærlighet til poteter. Vi hadde Strand på høyreback, Odd Inge Johnsen som høyreback, Staurvik som stopper, Bent Inge Johnsen som - tja - alt mulig. Strand spilte jo også både venstre og høyre ving når Morten Knutsen viste seg å være ræva.

Åge Hareide snudde om på dette og mente at Eggen brukte «vondfot» (et begrep Hareide fant opp).
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 05.02.2020 19:27    Post subject: Reply with quote

Selv har jeg alltid tolket Godfot-begrepet som en idé om synergi av individuelle ekstremferdigheter mer enn at man skal formes og låses til spesifikke roller.

Enkelte ferdigheter kommer jo mest til sin rett noen steder på banen, men jeg tror at Eggen godt kunne sett en (påstått) kombinasjonsspiller som Holse både som indreløper og back, avhengig av andre egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39, 40, 41  Next
Page 5 of 41

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb