English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.12.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke nedgangen er så fryktelig irreversibel eller avhengig av store, langsiktige strukturelle endringer. Jeg tror det er så enkelt som at plussene med å møte opp i stor grad må overstige minusene. Akkurat nå har det i lengre tid vært lite spenning knyttet til tabellplasseringen (før Odd plutselig ga oss muligheten på sølvfat), det har vært et spill som ikke akkurat fenger i seg selv, det har vært nesten bare spillere som verken er trønderske identitetsspillere eller individuelt gode entertainere.

Det har blitt litt sånn at spillet er så kjedelig at det mest blir et plaster på såret at vi vinner kampen - som vi faktisk har gjort ofte nok på Lerkendal.

I mine øyne trenger man bare én enkelt ingrediens før nysgjerrigheten vekkes nok til at man trekkes mot stadion igjen: Håp.

Det kan komme i mange former; det kan være hjemvendte superstjerner som Skjelbred, Selnæs, Tettey og Henriksen (i fallende rekkefølge); det kan være et ordentlig beist av en ny spiss, eller en stjerne på midtbanen, spillere folk bare umiddelbart antar det blir spennende å se i aksjon; det kan være en kompromissløs og tungt markedsført satsing på egne talenter gjennom forsesongen.

Mest effektivt vil det nok være å presentere en ny hovedtrener som av en eller annen grunn framstår som en mulig jesus for oss. Jeg tror, selv om meningene om Hornelands umiddelbare fremtid er litt delte, og handler mye om klubbens renommè og oversikt til å handle, at det er ganske bred konsensus om at det prosjektet ikke tilbyr veldig mye håp om framtidig storhet.

Tilskuertrendene har endret seg fort før. Det viktigste er å klare å lokke folk til å gi Lerkendal en sjanse ganske tidlig i 2020, og så er man dønn avhengige av at Rosenborg innfrir.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 18.12.2019 15:13    Post subject: Reply with quote

Zaphod:

Nærmest fasit Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Salvatore
Junior


Joined: 12 Aug 2018
Posts: 28

PostPosted: 18.12.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

Slik eies Rosenborg Ballklub
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 18.12.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Adressa hevder at Trønderenergis Ståle Gjersvold er valgkomiteens førsteønske som ny styreleder.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 18.12.2019 23:10    Post subject: Reply with quote

Det ville vært et scoop, intet mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 18.12.2019 23:14    Post subject: Reply with quote

Godt valg.
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 18.12.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

En mann som er samlende, kunnskapsrik og som slettes ikke blir fartsblind av summene RBK opererer med økonomisk. Kjør på!
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.12.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Tidligere sjef for ZXY (der Maalen jobbet samtidig). Positivt at han har erfaring med fotballanalyse Tommel'n opp!

Edit: ZXY ble for øvrig brukt av Ajax på den tiden.


Last edited by Undergangen er nær on 19.12.2019 00:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Lykkes de med å få han til å stille, er det faktisk helt greit at Koteng ofres. Godt kjent på Lerkendal allered,e også.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 422
Location: oslo

PostPosted: 18.12.2019 23:31    Post subject: Reply with quote

ZXY som i sånn nymotens greie Horneland ikke har trua på? Kan bli interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 18.12.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
En mann som er samlende, kunnskapsrik

Du kan jo spørre Frøyværingene om de støtter det utsagnet Smile

Men flott forslag spør du meg. Eneste bekymring jeg har, er om en 24/7-jobb som det en konsernsjef i TrønderEnergi har, er kompatibelt med vervet som styreleder i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.12.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Bukowski wrote:
Kan bli interessant.

Kan bli helt fantastisk!

Var selv ganske så fornøyd med Koteng, med unntak av at Horneland tydeligvis var blitt et prestisjeprosjekt hvor Koteng tydelig så fremgang som veldig få andre klarte å se mot slutten av sesongen. Er det der tanken bak styrelederbyttet kanskje? Hmm, det blir vel for konspiratorisk til og med for meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 422
Location: oslo

PostPosted: 18.12.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

Tja, kan jo være at Mensaklubb-mannen i valgkomiteen har en plan så kløktig at det blir for intrikat for oss alminnelig dødelige å se ennå?
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 19.12.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

Nei da vil jeg heller ha Koteng videre. Håper på benkeforslag.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.12.2019 00:51    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Eneste bekymring jeg har, er om en 24/7-jobb som det en konsernsjef i TrønderEnergi har, er kompatibelt med vervet som styreleder i RBK.


Koteng er/var litt i samme situasjon, og det har ikke vært noe problem. Regner med han vet hva han går til og hva som kreves.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.12.2019 01:14    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Wiseblood wrote:
En mann som er samlende, kunnskapsrik

Du kan jo spørre Frøyværingene om de støtter det utsagnet Smile

Men flott forslag spør du meg. Eneste bekymring jeg har, er om en 24/7-jobb som det en konsernsjef i TrønderEnergi har, er kompatibelt med vervet som styreleder i RBK.


Jeg synes han har fremstått meget imponerende i en tid der han blir møtt med masse personlig og tildels usaklig kritikk preget av følelser. Lar seg ikke vippe av pinnen samtidig som han viser respekt for sine meningsmotstandere, rolig i media og kommer gjennom med argumentene sine. Dette er ikke ulikt slikt hverdagen i Rosenborg kan være.

Positivt om han blir innstilt som ny leder, kunne vært mye verre.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 19.12.2019 04:43    Post subject: Reply with quote

Katastrofalt valg! De kunne ikke finne en mere splittende person. Han har stått i spissen for raseringen av trønderske fjell, og ikke minst raseringen av en hel øy med monstermaster som endrer Frøya for alltid.

Håper det kommer benkeforslag på Koteng. Hva som gjør denne figuren til et bedre valg er uforståelig.
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 19.12.2019 07:43    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke det beste valget med en styreleder fra Trønderenergi når vi har Salmar som en stor og viktig sponsor,bør vel ikke legge opp til Frøya-helg i 2020 ihvertfall!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.12.2019 07:44    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Kjello wrote:
Eneste bekymring jeg har, er om en 24/7-jobb som det en konsernsjef i TrønderEnergi har, er kompatibelt med vervet som styreleder i RBK.


Koteng er/var litt i samme situasjon, og det har ikke vært noe problem. Regner med han vet hva han går til og hva som kreves.


Koteng kan ansette noen til jobbe 24/7 da. Han er ikke ansatt for å gjøre det for sine eiere.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 19.12.2019 08:16    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Kjello wrote:
Wiseblood wrote:
En mann som er samlende, kunnskapsrik

Du kan jo spørre Frøyværingene om de støtter det utsagnet Smile

Men flott forslag spør du meg. Eneste bekymring jeg har, er om en 24/7-jobb som det en konsernsjef i TrønderEnergi har, er kompatibelt med vervet som styreleder i RBK.


Jeg synes han har fremstått meget imponerende i en tid der han blir møtt med masse personlig og tildels usaklig kritikk preget av følelser. Lar seg ikke vippe av pinnen samtidig som han viser respekt for sine meningsmotstandere, rolig i media og kommer gjennom med argumentene sine. Dette er ikke ulikt slikt hverdagen i Rosenborg kan være.

Positivt om han blir innstilt som ny leder, kunne vært mye verre.


Synes han bør tåle litt når han går inn før å rasere nærmiljøet til folk da. Rosenborg trenger en samlende leder nå, Gjersvold er alt annet enn det.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

tobbis1 wrote:
Er vel ikke det beste valget med en styreleder fra Trønderenergi når vi har Salmar som en stor og viktig sponsor

Sponsorer i styret har vi faktisk en viss tradisjon for.
Ove Snuruås var direktør i Bygger'n da har satt i styret. Terje Svendsen var visedirektør i Fokus Bank. Per Arne Kaarstad satt i styret samtidig som at han var direktør for HOB. Som den gangen var en stor sponsor. Man finner sikkert flere tilfeller også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 264

PostPosted: 19.12.2019 10:21    Post subject: Reply with quote

Egentlig litt spesielt at valgkomiteen har så mye makt. Det er slik systemet er bygd opp, men man begynner jo å tenke litt. Om det er personer med agenda i en slik komite er det lett og legge føringer for hvem som skal inn/ut. I dette tilfellet er det Koteng som får øksa.

Burde det ikke være slik at man alltid er på valg? Altså, komiteen finner nye kandidater hvert x år, så stemmer man for om man vil beholde den som er der eller om man vil skifte ut. Koteng får jo ikke "forsvart" seg. Jeg tror det er veldig mange som vil at han skal fortsette. Men nå må man gjøre det via bakveien, som igjen fører til at han muligens ikke vil.

Jeg skjønner selvfølgelig at en komite må få innstille hvem de vil. Jeg bare synes det er litt rart, for i praksis ligger det jo da enormt mye makt i en slik komite. Er dette den vanlige strukturen i styrer rundt omkring?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 19.12.2019 10:27    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Koteng kan ansette noen til jobbe 24/7 da. Han er ikke ansatt for å gjøre det for sine eiere.


Jeg har vondt for å tro at Koteng bruker noe særlig mindre tid i sin jobb enn Gjersvold gjør i sin. Dette er nok begge personer med meget høy kapasitet og arbeidsmengde.

I RBK har vi de senere årene hatt en tradisjon for en arbeidende styreleder. Det kan nok diskuteres hvorvidt dette er en god modell, og mange hadde nok ønsket seg en styreleder som holdt seg mer i bakgrunnen, men selv med dagens modell så er det ikke slik at et styreverv i RBK innebærer fryktelig mange timer jobb i løpet av en uke.

Angående vindkraft så er jeg enig i at det er bare tull å "rasere" kysten vår med ineffektive vindparker, men det er ikke direktøren i Trønderenergi som bør være skyteskiven her, men politikere lokalt og nasjonalt.

Og med en vindmøllemotstander som nestleder så er vel balansen i orden Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 19.12.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:
Egentlig litt spesielt at valgkomiteen har så mye makt. Det er slik systemet er bygd opp, men man begynner jo å tenke litt. Om det er personer med agenda i en slik komite er det lett og legge føringer for hvem som skal inn/ut. I dette tilfellet er det Koteng som får øksa.



Valgkomitéen er da valgt av medlemmene til å gjøre en jobb og så står årsmøtet fritt til å gjøre andre valg enn komitéens forslag/innstilling. Dette er på ingen måte uhørt i RBK-sammenheng.

RBK sin lov er basert på NIF sin lovnorm og er ganske så standard.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:
Jeg skjønner selvfølgelig at en komite må få innstille hvem de vil. Jeg bare synes det er litt rart, for i praksis ligger det jo da enormt mye makt i en slik komite. Er dette den vanlige strukturen i styrer rundt omkring?


Svaret på det er ja, ja og ja, og alle som driver med styrearbeid bør være klar over at valgkomitéen faktisk er viktig. På mange måter er det jo de som har rollen som 'de som vokter vokterne', og deres jobb kvalitetssikres først og fremst av de stemmeberettigede.

Det å 'alltid' være på valg er nok neppe noe godt prinsipp, idet det å tidsbegrense den tiden man er valgt for er et grep som både skal sikre det enkelte styremedlem litt forutsigbarhet og ro rundt egen rolle, men også presse fram en noenlunde langsiktg forpliktelse hos de som sitter på valg. Det er altså for å sikre kontinuitet, beskytte både klubben og de innvalgte mot utålmodighet og for raske endringer.

Koteng får ikke 'forsvart seg' i denne sammenhengen nei, men så er det heller ikke hans rolle å forsvare seg. Det er ikke sånn at han har noen rett til å 'beholde' rollen sin som styreleder i kamp med ytre konkurrenter, han må konkret velges på nytt når hans periode er over, enten etter forslag fra valgkomitéen eller ved benkeforslag på årsmøtet. Så må nok noen argumentere for at nettopp han, og ikke valgkomitéens kandidat, skal velges. Det er ingenting illegitimt med det - det gjenspeiler derimot årsmøtets funksjon som kvalitetssikring av valgkomitéens arbeid, og det faktiske demokratiet i klubben. Valgkomitéen er forslagsstillere, de er ikke allmektige.

Personlig er jeg foreløpig ikke definitivt sikker på hva som er riktig vei videre. Til det har jeg for liten kjennskap til han som rapporteres å være valgkomitéens førstekandidat. Det er i mine øyne hevet over tvil at Koteng har gjort en god jobb i sin periode som styreleder, og at han var en stor oppgradering fra Terje Svendsen er vel hinsides udiskutabelt. Hans vilje til å handle for å oppnå positiv endring har ikke kommet uten støy, men det gjør jo sjelden viktige endringer. Karakterstyrke er vel det enkeltordet jeg ville oppsummert med. Samtidig har han sittet ganske lenge som styreleder nå, og hatt mye de samme folkene rundt seg, og det kan fort være sunt for organisasjonen å få litt endring nå. En hovedoppgave som styreleder er å vurdere om styret og klubben sitter på nok og riktig kompetanse til å gjennomføre kjerneoppgavene, og jeg tror det er gunstig med noen friske øyne på akkurat dette. Det er kun ett valgt organ i klubben som kan forsøke å gjøre en rettferdig vurdering av når endring i styresammensettingen er ønskelig for klubbens beste, og det er nettopp valgkomitéen.

Magefølelsen min er å stole på at valgkomitéen har gjort gode og grundige vurderinger, og jeg håper at de styrkene Koteng har hatt som styreleder i stor grad har blitt gjenkjent og ivaretatt i valget av ny kandidat, ikke bare de svakhetene som det er lett å legge for stor vekt på akkurat nå. Jeg er spent på resten av innstillingen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 41, 42, 43  Next
Page 4 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb