English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 21.01.2020 16:36    Post subject: Reply with quote

Forstår i grunn de frøyværingene som vil slite med å støtte en klubb med Gjersvold i lederposisjon. Trur ikke mange ville vært spesielt happy med en styreleder som fronter bygging av vindmølle i bakhagen dems. For min del håper jeg den beste vinner da det er det beste for klubben

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 21.01.2020 17:34    Post subject: Reply with quote

Mandag kveld holdt RBK sitt siste medlemsmøte før selve årsmøtet. Foran 250- 300 medlemmer ble Koteng spurt på direkten om eget kandidatur.

Selv ønsker altså ikke Koteng å uttale seg.

Men Adresseavisen har snakket med flere som var til stede under møtet.

Fra talerstolen sa Koteng at han nå «er i tenkeboksen» med tanke på å revurdere uttalelsen fra desember. Og begrunnet dette blant annet med kontinuitet.

(...)

Etter det Adresseavisen erfarer, vurderes det også benkeforslag på Koteng. Det skal blant annet ha vært tema under RBKs veteranlaugs møte i forrige uke.

Det betyr at det kan bli kamp under årsmøtet.

Les mer: Koteng åpner for å ta opp kampen mot Gjersvold

Mandag snakket Ståle Gjersvold til 250 andre Rosenborg-medlemmer.

(...)

– Jeg er innstilt av en enstemmig valgkomité. Jeg er samtidig ydmyk på at det er årsmøtet som avgjør til slutt. Det er også et styrekollegium som må møtes før jeg kan komme med noen erklæring for hvordan jeg vil utføre vervet, sier han.

– Hva pratet du om?

– I aller størst grad om hvem jeg er, om mitt forhold til Rosenborg og om hva jeg er opptatt av, svarer han.

Les mer: Kan bli lederkamp i RBK: Nå har Gjersvold møtt medlemmene

Ser at Mini har kommet med videologg.

Forresten er sittende styret sin innstilling til ny valgkomité først ventet presentert i årsmeldinga 6. februar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
AndreasR
Veteran

PostPosted: 21.01.2020 21:35    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Macha wrote:
Hva har Salmar imot Gjersvold?
Det bygges vindmøller som nærmeste nabo til Witzøes privatbolig.

Pussig nok droppa Trønderenergi å bygge vindmøller i Meldal hvor Gjersvold er fra...
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 00:00    Post subject: Reply with quote

Ganske smålig å bruke RBK som brekkstang for et privat anliggende for Witzøe spør du meg, men men.

Det kan jo bli et spenstig årsmøte i allefall. Blir spennende å se om det kommer benkeforslag på Koteng, og hva partene evt har å si.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2020 00:40    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:

Pussig nok droppa Trønderenergi å bygge vindmøller i Meldal hvor Gjersvold er fra...

Pussig nok blåser det langt mer på Frøya langt ute i havgapet, enn i innlandsbygda Meldal.
Back to top
SverreTrd
Senior

PostPosted: 22.01.2020 00:54    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det kan jo bli et spenstig årsmøte i allefall. Blir spennende å se om det kommer benkeforslag på Koteng, og hva partene evt har å si.

Tror årsmøtet kan bli spennende ja! Jeg tar for gitt at Koteng blir fremmet som forslag, og da har jeg lyst å høre hva både han og Gjersvold har å si.

I utgangspunktet har jeg vært så misfornøyd med Koteng de siste 1 1/2 åra at jeg godt kunne tenke meg å stemme på en annen god kandidat. Og Gjersvold er sikkert det.

Imidlertid er det så mange endringer i RBK nå at jeg nok kommer til å stemme Koteng. Og så håper jeg han har lært av det som har skjedd, og forstår at det er grunner til at han ikke ble innstilt av valgkomitéen.

Jeg ønsker å høre hva de to tenker seg fremover med RBK, og hva de kan bidra med i den prosessen. Gjersvold må overbevise mer enn Koteng for å snu min stemme.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 01:37    Post subject: Reply with quote

Heller mest mot Koteng selv på nåværende tidspunkt, mest fordi man vet hva man får. Økonomien er kraftig forbedret i hans periode, og selv om det ble klønete med formelle feil i trenersaken med Kåre/Erik så var det en riktig og handlekraftig beslutning. Det som trekker ned er prosessen rundt, og ansettelsen av Horneland. Jeg tror dog også Koteng ser at Horneland går til seriestart med kniven på strupen, og havner vi på etterskudd i vår, så føler jeg meg ganske trygg på at det er slutt.

Gjersvold så er det litt mer usikkert hva man får. Kanskje greier han å overbevise om at han er verdt å stemme på.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 09:38    Post subject: Reply with quote

Skulle jeg stemt på årsmøtet hadde jeg nok stemt på Koteng. Liker stilen og gjennomføringsevnen han har vist og ser man på hvor klubben sto da han tok over er det ikke tvil om at mye er gjort riktig. Gjersvold framstår arrogant og ikke som en soleklart bedre kandidat og med Kotengs støtte fra Eggen/Bratseth heller også det til fordel for han. Det beste hadde dog vært en helt annen kanidat som folk kunne samlet seg om. Roar Strand.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Som altså har hvilken erfaring med å lede store organisasjoner med 200 millioner i omsetning og opp mot 100 årsverk?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

Roar burde jobbe i rbk-systemet, da han har masse å lære bort mht holdninger og innsats, men ikke som styreleder, det ville vært galskap å ha en så snill mann der.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 10:47    Post subject: Reply with quote

Lederemne. I den forstand at når han prater så lytter folk for det han sier er stort sett fornuftig. Erfaringen med å lede en stor organisasjon vil han da få etter hvert med de rette folka rundt til å støtte seg på. Kåre hadde jo heller ikke trenererfaring på dette nivået til å begynne med.
toreinar
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 10:59    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke mulighet til å komme på medlemsmøte,men i utgangspunktet er jeg ikke imot Koteng. Noe klønete håndtering her og der,men handlekraftig og ikke redd for å stå i stormen.
Til dere som ikke vil blande politikk og fotball; Håper dere ikke var med i hylekoret som mobba klubben til å velge bort treningsleiren i Dubai,hvor forøvrig kongeparet nylig hadde vært på offesielt besøk.
Har personlig ikke tro på at Norge trenger ei eneste vindmølle,men om kandidaten var vesentlig bedre enn Koteng(hvis benkeforslag) ville han fått min stemme.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 11:05    Post subject: Reply with quote

Er det å mobbe klubben å ikke ønske at man drar på treningsleir til Dubai? Vil heller si det er veiledning..
Zarm93
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:

Til dere som ikke vil blande politikk og fotball; Håper dere ikke var med i hylekoret som mobba klubben til å velge bort treningsleiren i Dubai,hvor forøvrig kongeparet nylig hadde vært på offesielt besøk.

Ah. Siden kongeparet var på besøk i Dubai, så må jo det bety at alt som foregår der borte er i skjønneste orden da.
Back to top
Vemundo
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Det handlet heller ikke om politikk, men etikk (for min del iallefall).
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

Menneskerettigheter er ikke politikk.
Zorac
Legende

PostPosted: 22.01.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Så er det vesensforskjell på hva klubben signaliserer, og hva ansatte gjør i andre verv, eller for dens saks skyld fritida. Det var sett fra min side rett å kutte støtten til Frelsesarmeen (og heller gi pengene direkte til de trengende) da de kastet ut en homofil grunnet legning, uten at det gjør det feil å ha et styremedlem som er medlem av Frelsessarmeen, for eksempel.

Rosenborg har har samfunnsansvar som en av sine kjerneverdier, og Gjersvold eller Koteng plikter å sørge for at klubben oppfyller sine forpliktelser i forhold til det. Reglene for TrønderEnergi og Koteng Eiendom overlapper på ingen måte, og om en av disse firmaene skulle ha teambuilding-tur til et regime med huleboerlover er det noe de får stå for som bedrift, uten at det skal påvirke eller tillegges Rosenborg Ballklub på noen måte.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 16:21    Post subject: Reply with quote

xMegafonmannen wrote:
Menneskerettigheter er ikke politikk.

??
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 22.01.2020 16:27    Post subject: Reply with quote

For meg blir det vel egentlig alle andre enn Koteng. Primært på grunn av måten han fjernet Kåre på. Jeg var forsåvidt enig i avgjørelsen, men ikke metoden, og hvis en ser for seg at en i løpet av inneværende år må hente inn en ny trener, så tror jeg sparkingen av Kåre vil bidra til å begrense utvalget aktuelle trenere. Særlig hvis en tenker utenfor Norge. En profesjonell trener vil nok foretrekke en mer rasjonell ledertype enn det Koteng representerer, og da jeg ser det som sannsynlig at trenerdebatten vil fortsette, vil det være uklokt å beholde Koteng.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 16:46    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Primært på grunn av måten han fjernet Kåre på.

Måten Kåre ble fjernet på var visst ikke så veldig unik innen fotballverdenen. Det som var unikt var en trener som så en mulighet til å tjene mye penger som valgte å ta den.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 17:11    Post subject: Reply with quote

Denne tråden er jo helt kokos.
Zorac
Legende

PostPosted: 22.01.2020 17:52    Post subject: Reply with quote

Det er dog litt interessant. Måten Koteng sparket Kåre på dukker opp som et argument ofte nok til at det tydeligvis har etablert seg som et slags faktum. Hva var egentlig så spesielt med måten det skjedde på? Hva var annerledes enn da Koteng sparket Perry? Da Lillestrøm sparket Erlandsen? Da Stabæk sparket Ordinas? Eller stort sett alle andre trenersparkinger i den profesjonelle fotballen?
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2020 18:36    Post subject: Reply with quote

Løfaldli:

En langvarig trenerjakt, oppgjøret i retten med Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun, svake resultater, publikumssvikt og bråk rundt stjernekjøpet Nicklas Bendtner har preget Rosenborg de siste 18 månedene.

Den positive utviklingen, den Ivar Koteng har jaget hele veien, stanset opp. Den ble til og med reversert.

Det finnes ikke et fasitsvar på hvorfor det ble slik, men jeg tror RBK ble søvnige av den store oppturen. Rett og slett at klubben ble forført av sin egen suksess. Dette må Koteng naturligvis ta sin del av ansvaret for.

(...)

Er det riktig av en klubb, som ofte har trukket frem ordet «kontinuitet», å kvitte seg med en markant styreleder når topper som Stig Inge Bjørnebye og Trond Alstad har gitt seg for bare kort tid siden? Og når det i tillegg legges det opp til flere endringer i styret?

Det er disse spørsmålene medlemmene må ta stilling til om Ivar Koteng velger å ta opp kampen mot Ståle Gjersvold, i det som kan bli et høydramatisk RBK-årsmøte om tre uker.

Les mer: Han kan bli felt av det som ødela for Kåre Ingebrigtsen
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Oppsigelsen av Kåre/Eirik var unødvendig klønete og arrogant utført, og timingen elendig. De burde fått sparken tidligere, og/eller enda bedre oppfølging i 2016-2018 med krav om å skjerpe seg eller ta konsekvensene.

Enda verre var ansettelsesprosessen av ny trener, hvor Bjørnebye og de tre sportslig mest fotballkompetente i styret fikk ansvaret, og feilet katastrofalt. Konsekvensene av den prosessen er vi enda ikke ferdig med, så lenge Horneland fremdeles er trener og vi ikke helt enda vet hvor dette prosjektet ender.

Alt dette er styreleder øverste ansvarlig for.

Derfor er vi nok flere som har ønsket oss en ny styreleder, og for mitt vedkommende en ny leder med sportslig kompetanse som sin beste attributt. Nå har vi fått en instilling til nytt styre hvor Winsnes rykker et hakk opp, og Samdal og Espelund bringer med seg mye ny sportslig ballast inn i styret. Espelund kunne vel også vært en styrelederkandidat?

Gjersvold vet jeg lite om, men hans kompetanse er vel mer på det økonomisk-administrative, lik den kompetansen Koteng har som sin force. På den annen side kommer han fra en Rosenborg-sponsor, og det virker å være litt støy rundt hans kandidatur. Han ønsker også å innta en mer anonym rolle som styreleder. Selv om han kan bli litt vel cowboy-aktig i blant, så må jeg innrømme at jeg liker Kotengs stil utad, for det meste. Med Nils Arne mindre fremtredende enn før, så trenger Rosenborg noen i en slik rolle også.

Derfor må jeg innrømme at døra igjen er litt på gløtt for en ny periode med Koteng. Han har utvist stor handlekraft, frontet styret utad når det har vært nødvendig både på godt og vondt, og jeg tror eller håper i alle fall at innstilling til ny styreleder kan være det sparket bak som Koteng trenger til å forstå at han også må lære av sine feil og moderere seg litt.

Hvis Koteng evner å ta lærdom av det som har skjedd de siste par årene slik at det samme ikke skjer igjen, og gjerne viser litt ydmykhet fremover til neste medlemsmøtet, så tror jeg Koteng vil bli gjenvalgt på benkeforslag, og at han vil kunne være en enda bedre styreleder enn den han har vært eller var, frem til alt tullet som har preget klubben alt for mye de to siste årene.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.01.2020 19:44    Post subject: Reply with quote

Oppsigelsen av Kåre var hverken klønete eller arrogant.

Det var en helt normal oppsigelse. Når en trener har mistet styrets tillit, blir han fjernet umiddelbart. Som normalt i klubber, så fikk han muligheten til å trekke seg. Når han sa nei, fikk han sparken.

Eirik ble køønete utført, men der har klubben beklaget, tilbudt han en annen stilling og/eller kompensasjon for tabben.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 41, 42, 43  Next
Page 11 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb