English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sporting Lisboa - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
81%
 81%  [ 43 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 2 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
1%
 1%  [ 1 ]
Meling
5%
 5%  [ 3 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
1%
 1%  [ 1 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 53

Author Message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.10.2019 17:11    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Da får du kose deg i mellomtiden da.

Takk:)
At det finnes RBK-supportere som støtter Koteng er en stor gåte..

Klubben lider av å ha den cowboyen ved roret... rett å slett


Tipper 4-1 til Sporting i kveld
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.10.2019 17:34    Post subject: Reply with quote

Koteng er nok ikke problemet. Han kommer fra næringslivet og har kompetanse på økonomi. Han har også flere ganger uttalt i intervjuer at det sportslige ikke er hans styrke. De som er problemet i forhold til styret er de sportslige alibiene , sammen med sportsdirektøren. Det er disse som legger de sportslige føringene. Koteng og de andre styremedlemene med bakgrunn fra næringslivet kommer neppe med noen innsigelser om f.eks Bratseth eller Bjørnebye kommer med sine sportslige anbefalinger, med mindre det er en uforsvarlig kostnad knyttet til det, enten det er treneransettelse eller spillerkjøp.

Som styreleder er det Koteng som har ansvaret med å fronte styret utad. Det betyr derimot ikke at alt han kommer med der er ideene og tankene hans. I teorien kan han måtte uttale ting han personlig er 100% uenig i, fordi flertallet i styret mener det. Det er ikke slik at Koteng er noen diktator i RBK som kan gjøre som han vil. Han kan faktisk gjøre fryktelig lite uten et flertall i styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.10.2019 18:04    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bakklandia wrote:
Det er, tross alt, litt lignedne situasjon i Sporting nå, som i Valencia i 2007 og Ajax i 2017.

Ikke så veldig.
Valencia lå på tredjeplass, ett poeng bak Real Madrid som ledet, og hadde hatt sin beste seriestart på mange herrens år da vi møtte dem. På tide å drepe denne myten om at vi var så heldige med tidspunktet vi møtte dem.

På mange måter var nederlagene mot oss starten på det som etterhvert ble en kollaps i klubben. Men inntil de møtte oss hadde de altså levert strålende. De slo Deportivo og Schalke04 på bortebane noen dager før de møtte oss.


Jeg er enig i at den første kampen ikke var timingmessig like god, men den andre var mitt i krisen. Vi slo dem første gang 24. oktober, Quique Flores fikk sparken 29. oktober.

Poenget i min opprinnelige post står uansett fortsatt.

Kamprekka rundt "våre kamper" var 2-0 borte mot oss, 3-0 borte mot Sevilla, 1-5 hjemme mot Madrid, 0-2 borte mot Mallorca og 0-2 hjemme mot oss (hjemmelagets scoringer nevnt først) etter kampene mot oss vant de 2 av de 12 neste kampene.

Kampene mot oss var forøvrig det 2. og 3. strake tapet for Valencia i CL den sesongen. Schalke-kampen borte var deres eneste seier den sesongen.

SÃ¥ den andre kampen var absolutt ett heldig tidspunkt.
Altså er det bare en halvveis myte.

Åja, forresten: bortekampen mot Schalke var 18. septmeber, over en måned før de møtte oss. De slo riktinok Deportivo borte 20. oktober, 4 dager før de møtte oss, men Deportivo hvanet til slutt bare ett poeng foran Valencia på tabellen, på 9. plass.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 24.10.2019 18:06; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.10.2019 18:05    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Koteng er nok ikke problemet. Han kommer fra næringslivet og har kompetanse på økonomi. Han har også flere ganger uttalt i intervjuer at det sportslige ikke er hans styrke. De som er problemet i forhold til styret er de sportslige alibiene , sammen med sportsdirektøren. Det er disse som legger de sportslige føringene. Koteng og de andre styremedlemene med bakgrunn fra næringslivet kommer neppe med noen innsigelser om f.eks Bratseth eller Bjørnebye kommer med sine sportslige anbefalinger, med mindre det er en uforsvarlig kostnad knyttet til det, enten det er treneransettelse eller spillerkjøp.

Som styreleder er det Koteng som har ansvaret med å fronte styret utad. Det betyr derimot ikke at alt han kommer med der er ideene og tankene hans. I teorien kan han måtte uttale ting han personlig er 100% uenig i, fordi flertallet i styret mener det. Det er ikke slik at Koteng er noen diktator i RBK som kan gjøre som han vil. Han kan faktisk gjøre fryktelig lite uten et flertall i styret.


Er vel rimelig klart at Koteng har blandet seg inn i ting og tang.
Måten han kicket KI på er vel en av mange ting.
Smser i kamper.. måten er på i media osv..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.10.2019 18:08    Post subject: Reply with quote

Det var ikke Koteng som sparket KI og Hoftun.

Og SMSene var ikke nødvendigvis fra han. Det heter seg "styremedlemmer".
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 24.10.2019 18:10    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
To sider til denne kampen.
Sier vel sitt om interessen rundt dette.

Om ikke RBK kvitter seg med Koteng, SIB og EH .. boikotter jeg hele klubben fram til det er gjort..


Hvis det ikke skal mere til enn en dårlig styreleder, dårlig sportslig leder og en dårlig trener til for at du skal begynne å boikotte hele klubben du holder med, er du ikke mye til ekte supporter.

Svakt, weak, débil, slab, עס איז שוואַך, 弱いです, ahula da, fraco. www.fotballkampbeskuerweb.no er et passende forum for deg.

Jeg har ikke særlig forventninger til kampen i dag, og ser heller ikke bort fra at vi kommer hjem med et stygt resultat. Det jeg ønsker å se er hardt arbeid, og den type innstilling som skal til for å muliggjøre en kamp vi kan si oss tålelig fornøyd med ut fra tingenes tilstand. Vi mangler ferdigheter, fungerende relasjoner og offensivt spill om dagen, og det er vanskelig å gjøre noe med. Når vi uansett ikke har dette gående for oss om dagen, bør innsats og attitude(attityd) være til stede, i det minste. Så kan kanskje glimt av god fotball utarte seg hvis vi spiller på oss selvtillit.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.10.2019 18:15    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Koteng er nok ikke problemet. Han kommer fra næringslivet og har kompetanse på økonomi. Han har også flere ganger uttalt i intervjuer at det sportslige ikke er hans styrke. De som er problemet i forhold til styret er de sportslige alibiene , sammen med sportsdirektøren. Det er disse som legger de sportslige føringene. Koteng og de andre styremedlemene med bakgrunn fra næringslivet kommer neppe med noen innsigelser om f.eks Bratseth eller Bjørnebye kommer med sine sportslige anbefalinger, med mindre det er en uforsvarlig kostnad knyttet til det, enten det er treneransettelse eller spillerkjøp.

Som styreleder er det Koteng som har ansvaret med å fronte styret utad. Det betyr derimot ikke at alt han kommer med der er ideene og tankene hans. I teorien kan han måtte uttale ting han personlig er 100% uenig i, fordi flertallet i styret mener det. Det er ikke slik at Koteng er noen diktator i RBK som kan gjøre som han vil. Han kan faktisk gjøre fryktelig lite uten et flertall i styret.


Du har nok rett i det, men for meg er det ganske merkelig at Koteng eller andre folk fra næringslivet ikke stiller kritiske spørsmål til sportslige vurderinger:

Er Horneland god på detaljer i offensiv samhandling? Hvordan vet vi det?
Vi ser ingen toppidrettskultur. Hvorfor er ikke den ivaretatt/kvalitetssikret?
Osv osv

Dette er jo spørsmål alle kan stille bare ved å analysere situasjonen. Man trenger ikke å være eksrbker for å se at laget har vært elendig trent, mangler toppidrettskultur, etc etc

Så må man jo huske på og et våkent styremedlem må jo også se at Bratseth og de to andre knektene har ikke vist noe særlig på å styre fotballklubber. Bratseth har seilet på Eggens suksess og har egentlig ikke vist noen ting. Winsnes og heggem er tidligere spillere som ikke kan vise til noe bortsett fra erfaring på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 24.10.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Glede mæ te kamp!
Har ikke max trua, men sitter klar med puls og pils 😊
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 24.10.2019 18:48    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Det var ikke Koteng som sparket KI og Hoftun.

Og SMSene var ikke nødvendigvis fra han. Det heter seg "styremedlemmer".


Det har blitt bekreftet ar Koteng sendte SMSene. Å tjene seg rik på eiendom er heller ikke noe bevis på økonomisk kompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.10.2019 18:50    Post subject: Reply with quote

Har det det, du? hvor da?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 24.10.2019 18:53    Post subject: Reply with quote

Er du ikke i stand til å google?

Uansett: https://www.vg.no/sport/f...under-kamp
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.10.2019 19:01    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg er det. Jeg er også i stand til å vite forksjellen på "Hevder" og "beviser".

Og selv her nevnes det flere SMS som ikke festet til Koteng.

Ergo spør jeg fortsatt: hvor er det BEVIST at det er Kotengs verk?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 24.10.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Kjenner motivasjonen er noe laber, men får håpe på at vi ikke driter oss loddrett ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.10.2019 19:04    Post subject: Reply with quote

Jeg sjekket nettopp mobilen til Koteng, og joda, der lå meldingene i utboksen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 24.10.2019 19:23    Post subject: Reply with quote

2-2 i kaoskamp, Søder og Adegbendro. Vi tar med oss momentum og slår Molde hjemme til helga og så klapper det sammen igjen!

Blir spennende å se hvordan de møter kampen i dag! Småflaut hvordan de kritiserer andre norske lag for å være defensive i møte med Europa når de selv er ultradefensive...de har lite/ingenting å tape, så får håpe de faktisk gir det et ærlig forsøk i dag!
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.10.2019 19:36    Post subject: Reply with quote

Er vel rimelig klart at det var Koteng som sto i spissen for sparkingen av KI.
Samt at det var han som sendte SMS'ne.
Noe annet blir for dumt.

Koteng opptrer som en klovn i media.. enkelt å greit
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 24.10.2019 19:45    Post subject: Reply with quote

Det gnager meg å se at brukere skriver her bruker 5 innlegg på å slå fast at de ikke skal se kampen, etter å ha brukt 7000 innlegg på hvor rævva RBK er.

Dette gnager vekk alle grunner til å heie på RBK. Jeg har fulgt RBK siden 85. Første tur på Lerkendal var seriefinalen mot Ivar Hoffs LSK. Etter det har det gått opp og ned - mye opp under Eggen, mye ned etterpå. Jeg gleder meg fortsatt til hver eneste kamp.

Jeg er ikke spesielt begeistret for maten på McDonalds. Kanskje jeg skal skrive hvor lite jeg liker den 7338 ganger, for så å gjøre et poeng av at jeg ikke skal spise der? Herrefred!

Jeg skal se kampen (naturligvis). RBK er klubben i mitt hjerte (naturligvis), men om vi ligger under, tror jeg jeg dropper kamptråden.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.10.2019 19:53    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Det gnager meg å se at brukere skriver her bruker 5 innlegg på å slå fast at de ikke skal se kampen, etter å ha brukt 7000 innlegg på hvor rævva RBK er.

Dette gnager vekk alle grunner til å heie på RBK. Jeg har fulgt RBK siden 85. Første tur på Lerkendal var seriefinalen mot Ivar Hoffs LSK. Etter det har det gått opp og ned - mye opp under Eggen, mye ned etterpå. Jeg gleder meg fortsatt til hver eneste kamp.

Jeg er ikke spesielt begeistret for maten på McDonalds. Kanskje jeg skal skrive hvor lite jeg liker den 7338 ganger, for så å gjøre et poeng av at jeg ikke skal spise der? Herrefred!

Jeg skal se kampen (naturligvis). RBK er klubben i mitt hjerte (naturligvis), men om vi ligger under, tror jeg jeg dropper kamptråden.


Har sjeldent kommet med kritkk av RBK, ei heller det som omhandler RBK.
Men akkurat nå har jeg fått nok.
Nok av Koteng sin inkompetanse, og klovneri. Nok av SIB, nok av elendige ansettelser.. osv.... Klubben lider, og blør..
Jeg har fått nok!

Vi krydrer det hele med en Cowboy av en styrleder som gikk hardt ut om lovnader om en ny trener.
Det hele falt på en trener fra Haugesund. Altså vi kvittet oss med en person som har tatt laget til 4 seriegull, og 2 El.. Med en som har trent Haugesund.

Jeg var lenge positivt til EH. Var også positiv til at KI skulle sparkes.
Var også en forsvarer av Koteng... Men nå får det faen meg være nok!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.10.2019 19:55    Post subject: Reply with quote

niccolai: SÃ¥ vidt jeg vet finnes det ikke styre-simkort der alle 5 eller hvor mange de er kan sende SMSen samlet. SÃ¥ styrelederen sendte dem.

Hvorfor er det at Koteng sendte SMSen(e) ensbetydende med at han tok initiativet til å sparke KI/EH og avgjorde det alene?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.10.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
niccolai: SÃ¥ vidt jeg vet finnes det ikke styre-simkort der alle 5 eller hvor mange de er kan sende SMSen samlet. SÃ¥ styrelederen sendte dem.

Hvorfor er det at Koteng sendte SMSen(e) ensbetydende med at han tok initiativet til å sparke KI/EH og avgjorde det alene?


Akkurat dette!. Jeg har også vært der, og forsvart denne klovnen.
Men er vel ganske tydelig at det er Koteng som er i spissen for dette vel?
Kom igjen. Jeg har i hvert fall innsett dette..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 24.10.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Drit i å diskutere Koteng og KI i en kamptråd.


(Sparke KI var nødvendig , men klønete utført)
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 24.10.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Nicco: Jeg føler det vel slik jeg også. Samtidig er det ikke mulig for meg å surne på RBK. Jeg koser meg med kamp, og om jeg en gang surner kommer jeg til å miste interessen.

Det er flott at folk er kritiske og konstruktive, men du kan ikke skrive nesten 7500 ganger at RBK suger og at du ikke gidder se laget og samtidig være supporter. Det er lov å være negativ, men det er trossalt ikke Holocaust vi snakker om.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.10.2019 20:06    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Nicco: Jeg føler det vel slik jeg også. Samtidig er det ikke mulig for meg å surne på RBK. Jeg koser meg med kamp, og om jeg en gang surner kommer jeg til å miste interessen.

Det er flott at folk er kritiske og konstruktive, men du kan ikke skrive nesten 7500 ganger at RBK suger og at du ikke gidder se laget og samtidig være supporter. Det er lov å være negativ, men det er trossalt ikke Holocaust vi snakker om.


Har aldri skrevet at RBK suger.
Er mer lei meg på det i og rundt klubben.
Som jeg sa tidligere.. Har vært en svoren forsvarer av Koteng, EH osv..
Men jeg har altså nå fått nok.


Apropos.
Hvem vet. RBK kan fort vise seg fra sin beste side i kveld.
Er lov å håpe Smile
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 24.10.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

André Hansen

Vegar Eggen Hedenstad - Tore Reginiussen - Even Hovland -Birger Meling

Mike Jensen - Marius Lundemo - Gjermund Ã…sen

David Akintola - Alexander Søderlund - Samuel Adegbenro
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 24.10.2019 20:12    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
sidney wrote:
Nicco: Jeg føler det vel slik jeg også. Samtidig er det ikke mulig for meg å surne på RBK. Jeg koser meg med kamp, og om jeg en gang surner kommer jeg til å miste interessen.

Det er flott at folk er kritiske og konstruktive, men du kan ikke skrive nesten 7500 ganger at RBK suger og at du ikke gidder se laget og samtidig være supporter. Det er lov å være negativ, men det er trossalt ikke Holocaust vi snakker om.


Har aldri skrevet at RBK suger.
Er mer lei meg på det i og rundt klubben.
Som jeg sa tidligere.. Har vært en svoren forsvarer av Koteng, EH osv..
Men jeg har altså nå fått nok.


Apropos.
Hvem vet. RBK kan fort vise seg fra sin beste side i kveld.
Er lov å håpe Smile


Jeg skriver da ikke om deg. Når tallet er 7338 surinnlegg, er vel det et hint. Jeg har virkelig ikke problemer med at folk er kritiske - det er bare mystisk hvor ivrige enkelte er på å i årevis snakke ned RBK.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
Page 3 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb