English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 17.11.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:

Håper Horeland får fyken

Du har ditt eget kallenavn her ser jeg.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.11.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Tanken er vel at vi ikke skal ha spillere som Trondsen, Lundemo, Dølle, Helland etc som er skadet hele tiden. Så vidt jeg forstår vil han ha dobbel dekning på midtbane og i angrep, og en reserve for sidebacker, midtstopper og keeper.


2 keepere: Hansen + Faye

6 forsvarsspillere: Hedenstad, Reitan, ToReg, Meling, Hovland, Valsvik

6 midtbanespillere: Skarsem, Trondsen, Åsen, Mike, Tagseth/Tørset (1 på lån), Konradsen

6 angrepspillere: Botheim, Helland, Levi, Samuel, Ceïde, Søder/Ny.

Ut:
Lundemo, Østbø, Dølle, Akintola, Maars, Besim, Ogbu, Heggem (lån), Skogen (lån).

Hvis Valsvik ikke er fornøyd med å være 3. valg beholder vi Besim eller Ogbu. Meling, Helland og Trondsen kan forsvinne og bli erstattet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lamagu
Senior


Joined: 30 Mar 2018
Posts: 108

PostPosted: 17.11.2019 17:53    Post subject: Horneland - ei blindgate Reply with quote

Har null tro på Horneland etter alt jeg har sett og hørt, og det er på ingen måte beroligende at nettopp Horneland skal stå for spillerkjøpene i vinter. Det virker på meg som Horneland tror det er godt nok å satse på Åsen og Helland på kant, samt hente hjem Levi. Jeg er skremt over inkompetansen til Horneland. Nei, jeg lover å holde meg langt unna Lerkendal også i 2020. Er tilbake når Horneland er sendt på dør. PS! Trist at Rosenborg ikke evner å finne de rette folka for å bringe klubben videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.11.2019 19:38    Post subject: Reply with quote

Har du meldt at du er ledig da?
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 18.11.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Jeg skal gjerne innrømme at jeg var optimistisk til Horneli, midtveis i sesongen. Nå, not so much. Det bør være oppsigelsesgrunn i RBK å gå bort fra offensiv 433, og å ikke gi noe spilletid til den gjengen som banker på nå, er dødsteit. Mye bra med Hornefjell, men noen Rosenborger er han foreløpig ikke.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.11.2019 23:21    Post subject: Re: Horneland - ei blindgate Reply with quote

Lamagu wrote:
Har null tro på Horneland etter alt jeg har sett og hørt, og det er på ingen måte beroligende at nettopp Horneland skal stå for spillerkjøpene i vinter. Det virker på meg som Horneland tror det er godt nok å satse på Åsen og Helland på kant, samt hente hjem Levi. Jeg er skremt over inkompetansen til Horneland. Nei, jeg lover å holde meg langt unna Lerkendal også i 2020. Er tilbake når Horneland er sendt på dør. PS! Trist at Rosenborg ikke evner å finne de rette folka for å bringe klubben videre.


pff, du er tilbake når eliteseriepokalen skal hentes hjem - du som retsen av medgangssupporterne.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 19.11.2019 09:44    Post subject: Re: Horneland - ei blindgate Reply with quote

Bakklandia wrote:


pff, du er tilbake når eliteseriepokalen skal hentes hjem - du som retsen av medgangssupporterne.


Tror det er her du og mange i RBK tar feil.
Vi har tatt like mange poeng som molde etter katastrofestarten, men tilskuerantallet på Lerkendal har gått ned og ned. Kulmineringen var mot B/G i en MEGET avgjørende kamp, hvor vi kanskje hadde 5-6000 på tribunen.

Da handler det ikke om "medgangssupporter" eller ikke, det handler om fullstendig mangel på engasjement grunnet vanstyringen av klubben og laget.
Dette vil ikke endre seg før laget SPILLER annerledes. Kan Horneland få til det? Tvilsomt.

Dersom vi plutselig underholder med mr innsats og langball neste år kommer nok publikum tilbake, men jeg er SVÆRT skeptisk til om det kan skje....
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.11.2019 10:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også det er noen elementer rundt spillestil og spillertyper som er systematisk undervurdert av klubben.

Sett i lys av tilskuersvikten i år, som er langt mer kritisk og markant enn prestasjonssvikten, kan det være interessant å diskutere om den der trønder-nordmann-skandinav-uuutlænning-taktikken egentlig gjør oss noen tjenester. Det spørsmålet man må stille seg, eventuelt vurdere om man har gjort riktig analyse av, er:

Hvem er det som engasjerer publikum?

Det kan vel være liten tvil om at det aller mest interessante her er gode, lokale (eller egenutviklede) spillere. Det er jo bare å høre volumet stige når Ceide, Helland eller Tagseth byttes inn. Men min teori er følgende: hvis de ikke havner i kategoriene for lojale trønderske klubbspillere eller lovende egne talenter, så gir publikum fullstendig katta i hvor spilleren er fra. Selv RBK-supporteren Gjermund Åsen har jo til gode å få noe ekstra jubel for å være trønder, selv om han forsøker å forsterke identiteten med bart. Etter den utlending-eksodusen som Horneland har påbegynt i kulturforskjellenes navn har vi jo antagelig det norskeste laget på mange år, men hvem kan ærlig talt si at det er et spennende eller engasjerende lag?

Jeg tror mange ønsker å se spillere som imponerer når de går på Lerkendal, se på nært hold spillere som har ferdigheter som går langt utenpå det publikummerne har kunnet drømme om å besitte selv. Publikum vil kunne gå på Lerkendal og få i det minste en light-versjon av følelsen de får av å reise på fotballtur til Barcelona og se Messi behandle en ball. Følelsen av en nærmest tilforlatelig fotsåledragning, den der plutselige eksplosjonen av ferdigheter. Vi ønsker å kjenne pulsen stige det øyeblikket disse spillerne tar imot ballen, følelsen av at nå! kan noe magisk skje. Adegbenro er en sånn spiller publikum kommer for å se, Akintola er det ikke. Skjelbred var en sånn spiller for oss, Lundemo er ikke det. Sapara var nærmest en kultfigur, mens Konradsen kun er gøyal når han scorer. Bendtner går åpenbart Søderlund og Maars en høy gang på underholdningsverdi. Stadsgaard hadde den der litt overjordiske karismaen som Hovland mangler. Publikum er ikke mer knyttet til drammensere enn de er til dansker eller mauritanere.

Skal man tenke attraktivitet, underholdningsverdi, så er det noen flere spillere med det litt magiske ved seg vi behøver, i tillegg til et sterkere lokalt innslag. Da må vi tenke spillestil, bruke det som et konkurransefortrinn, og dyrke spillere som støtter opp under den fotballen vi vil spille. Så gjør vi som vi har sagt vi skal, og henter spillere fra andre land konkret for å gi oss det krydderet vi mangler, som foreløpig kommer opp litt for sjelden gjennom egen ungdomsavdeling.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 19.11.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Enig.

Si hva man vil om Bendtners tid i klubben, men at han bidro til sesongkort- og billettsalg og forventninger på tribunen om glimt av magi, det er det ingen tvil om. Dansken hadde egentlig mange likhetstrekk med Steffen Iversen - og var bortimot like tørst som Odd.

Det er vel solgt ca. færre 100.000 billetter på Lerkendal i 2019 sammenlignet med 2017, og hvis vi i tillegg antar at det i snitt er 3.000 per hjemmekamp som ikke har benyttet billettene sine, burde det gi et rimelig klart signal om at Hornelands Rosenborg ikke engasjerer.
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 19.11.2019 10:37    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at MINSTEKRAVET bør være seriegull hvert år. Ikke medalje, men gull. Alt annet er en gedigen nedtur og fiasko.
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 19.11.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

100% enig

Det hjelper ikke å være norsk for å bli omfavnet.
Jeg tar Adagbenro når som helst fremfor åsen på ving f.eks. eller delanley.

Drømmeellever:

- 3-4 fra egne rekker som enten er unge og på vei frem eller har vært ute og gir 1-2 år tilbake til klubben
- 3-4 "entertainere" i form av ferdigheter (behøver ikke å være dribling, men som du sier Zaphod, et nivå som er klart over hva man tror man får til selv)
- 3-4 "stallspillere", gjerne nordiske, men er ikke så nøye så lenge vi er innenfor regler for antall utlendinger

Bruk så pengene på "entertainere", stall og juniorer er billig.

Om vi løfter snittet med 5-10000 er det alene enkelt verdt det..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.11.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Bare for å være tydelig: jeg mener ikke at vi skal hente underholdende spillere kun fordi de er underholdende. Sånt driver Brann med. Men vi kan heller ikke ha en strategi som har som generell forutsetning at geografisk nærhet er viktigere enn de ferdighetene vi behøver i laget. Vi kan ikke la en litt tynt fundert strategi for spillerlogistikk stå i veien for å hente spillere som både hjelper oss med å oppnå sportslige målsetninger og trekker publikum til stadion.

Og vi bør også ha en spillestil som omfavner tekniske ferdigheter, og ikke bare fokuserer på tyngde og fysikk i boksene. Ja, folk liker også innsats og baller inn i boksen, men jeg tror faktisk publikum her i Trondheim er mer kresne enn det klubben tror de er, og både støttepasninger og gjentatte lange oppspill møtes fort med piping, etterfulgt av likegyldighet.

Jeg er bekymret for at fortsatt tillit til Horneland, med det synet han har både på fotballen som skal spilles og hvordan man bygger stall og ellever, er en trussel på begge disse parameterene. Avhengig av hva som ligger i den bebudede vurderingen av speidermodellen frykter jeg at den generelle idéen stort sett består i strukturert frykt for informasjonssamfunnet, og begrensning av den oppfattede virkeligheten av eget komforthensyn.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 19.11.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

Drittfotballen han representerer vil aldri kunne ta mer poeng enn å kjempe om medalje uansett, så jeg er ikke bekymret for at han skal bli her lenge. Ute før sommervinduet åpner - om han ikke ryker i den omfattende opprydningen som skjer i klubben nå.
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 19.11.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Hva skjer egentlig i klubben nå? Har de endelig innsett alvoret i situasjonen?
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.11.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Nei, det kan du si. Det er jo to mulige utfall der: enten løser han alle problemer og blir Messias, eller så forsvinner han i løpet av 2020. Hvis han nå faktisk overlever 2019.

Problemet er at hans tanker rundt spillerlogistikken går såpass hånd i hånd med klubbens manglende kompetanse på å innhente og benytte kompetanse, slik at eventuelle strategiske valg som gjøres under og rundt hans tid som 'øverste sportslige leder' fort kan være gjeldende politikk også under neste trener og treneren etter det. Hvis vi nå kaster ut hele idéen om å selv holde oss oppdatert på aktuelle markeder og kvalitetssikre de spillerne vi kikker på gjennom ansatte med det som hovedarbeidsoppgave, og i stedet kun skal kjøpe tjenester ved behov, så tror jeg vi vil få svi for det i lang tid framover. Selv om vi skulle snu på det ved en Horneland-avgang. Det er snakk om såpass store summer at vårt begrensede speiderbudsjett blir lite i sammenligning.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.11.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, folk liker også innsats og baller inn i boksen, men jeg tror faktisk publikum her i Trondheim er mer kresne enn det klubben tror de er, og både støttepasninger og gjentatte lange oppspill møtes fort med piping, etterfulgt av likegyldighet.


Veldig viktig poeng. Jeg tror klubben og media rundt i alt for stor grad undervurderer publikum, og ikke bare de som er detaljfokusert nok til merke seg eksempelvis høye indreløpere og mangel på bevegelse på første stolpe. Vi er et vanskelig og bortskjemt publikum som ønsker, forventer og krever å bli underholdt; vi er ikke som mange andre supportere i landet som bedømmer klubben etter poengsnitt og tabellposisjon.

Vi har sett det mye i økende grad de siste årene, hvor trenere - sittende så vel som sparkede - og klubben rundt forsvarer seg med tall når folk er kritiske til banespill. Media er også nyttige idioter, og henger seg opp i at det er galskap og bias bak å sparke trenere eller kritisere klubben som har oppnådd X og Y de siste Z årene. Om Lillestrøm eller Haugesund hadde hanket inn medalje tre år på rad nå, ville det selvsagt vært svært merkelig å sparke treneren om det ikke forelå personalsaker eller lignende. I Rosenborg er det derimot helt legitimt om vi vinner som Hellas gjorde i EM 2004.

RBK-supportere vil vinne og bli underholdt, og det er sågar kanskje enda viktigere med underholdningen enn resultatet. Deal with it. Synes trenere, styre og stell at dette er urimelig får de finne noe annet å gjøre, så får vi heller få inn folk som skjønner hvilke forpliktelser man har overfor fansen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 24.11.2019 20:12    Post subject: Reply with quote

Jeg er tilbøyelig til å ville sparke hele A-laget, med støtteapparat, og la juniorlaget stille i Eliteserien neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.11.2019 20:36    Post subject: Reply with quote

Du er villig til å rykke ned, med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 24.11.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Du er villig til å rykke ned, med andre ord.


Og da ned noen divisjoner til...

Det er ikke spillerne som er (hoved-)problemet. Det er Horneland. Men stallen er ikke optimal og det trengs forsterkninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.11.2019 09:30    Post subject: Reply with quote

Enig, men den ideen om at det å kaste inn samtlige ungdomspillere kommer til å gå bra er i beste fall naiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 263

PostPosted: 25.11.2019 15:15    Post subject: Reply with quote

Slik det ser ut nå er Horneland her også neste sesong. Jeg synes mange her inne kan prøve og tenke litt slik:

- Hva hvis det går mye bedre neste år?
- Hva hvis vi klarer å erstatte spillerne som ikke har prestert?
- Hva hvis juniorspillerne tar de siste stegene?
- Hva hvis langet kommer på vinnersporet igjen?
- Hva hvis de leverer offensiv og fin fotball?
- Hva hvis vi klarer å ansette en ny dyktig sportstlig leder?
- Hva hvis fokuset på fysikk betaler seg?
- Hva hvis disiplinen fører laget nærmere europanivå?

Dette kan gå bra. Det MÅ ikke gå dårlig. Det bedrer seg ikke med ny trener nok en gang. Det bedrer seg ikke over natten. Det er så mange dommedagsprofetier nå. Men det kan faktisk gå oppover neste år.

Jeg vil hvertfall tro det. Og er så lei av negativiteten. Tål et dårlig år. Tål et dårlig resutalt. Tål dårlige avgjørelser. Det skjer i alle klubber. Og liker du det ikke, så meld deg inn i klubben og påvirk.
Jeg jeg har trua. RBK kommer sterkt tilbake!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 25.11.2019 15:24    Post subject: Reply with quote

- Hva om det begynner å regne griser?
- Hva om MDG starter oljeutvinning i Oslofjorden?
- Hva om Julenissen faktisk finnes?

kan bare fortsette på den ønskelisten din så lenge man vil. Blir ikke noe mer sannsynlig .
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 25.11.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:
Slik det ser ut nå er Horneland her også neste sesong. Jeg synes mange her inne kan prøve og tenke litt slik:

- Hva hvis det går mye bedre neste år?
- Hva hvis vi klarer å erstatte spillerne som ikke har prestert?
- Hva hvis juniorspillerne tar de siste stegene?
- Hva hvis langet kommer på vinnersporet igjen?
- Hva hvis de leverer offensiv og fin fotball?
- Hva hvis vi klarer å ansette en ny dyktig sportstlig leder?
- Hva hvis fokuset på fysikk betaler seg?
- Hva hvis disiplinen fører laget nærmere europanivå?

Dette kan gå bra. Det MÅ ikke gå dårlig. Det bedrer seg ikke med ny trener nok en gang. Det bedrer seg ikke over natten. Det er så mange dommedagsprofetier nå. Men det kan faktisk gå oppover neste år.

Jeg vil hvertfall tro det. Og er så lei av negativiteten. Tål et dårlig år. Tål et dårlig resutalt. Tål dårlige avgjørelser. Det skjer i alle klubber. Og liker du det ikke, så meld deg inn i klubben og påvirk.
Jeg jeg har trua. RBK kommer sterkt tilbake!


"Vi er alt for gode til å rykke ned"
-Stabæk i store deler av 2004-sesongen.

(De spilte i Adecco i 2005)
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 25.11.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si jeg misunner de som fortsatt har troa...
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 25.11.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

Hvis det var bare en eneste grunn til å være forsiktig optimist foran neste sesong skulle jeg vært det. Det kunne for eksempel være:

- Vi hadde sett tendenser på et godt angrepsspill
- Treneren hadde tidligere vist at han hadde peiling på angrepsfotball
- Vi hadde et ungt og derfor ustabilt lag, med et høyt toppnivå

Ingenting av dette er i nærheten av å være realitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 43, 44, 45  Next
Page 7 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb