English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Junior

PostPosted: 06.02.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Det et ikke et ukjent fenomen dette med suksess mettning.
Også individuelle toppidretts folk kan komme dit, les Petter Northug.
Det Eggen klarte var unikt med stor sett samme grunnstammen over så lang tid.
Det skal mye energi og urkraft i den treneren som klarer dette.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det viktig at man har utskiftning i stallen, og spillere som har individuelle ambisjoner og gjennomføringsevne, for de drar med seg de andre. Det henger ikke bare på treneren.

Vi har hatt en strategi på å hente hjem norske spillere som har vært ute og ikke er unge lengre. Det har nok gitt oss en stabilt erfaren og sterk spillergruppe, men jeg tror prisen vi har betalt er mange mette spillere som bevisst eller ubevisst ikke føler de trenger å gå gjennom veggen lenger for å prestere på nivået. Som ikke legger ned noe ekstra med mindre plassen deres på laget er truet. Kombinér dette med tilnærmet klippekort, så er det en veldig negativ impuls i treningsgruppa.

Nå har vi hentet inn noen som både skal bevise at de kan levere på vårt nivå, og som sannsynligvis fortsatt drømmer om det store proffeventyret, i Islamovic, Reitan, Zachariassen og Holse. Unge spillere som Tagseth, Ceide og Botheim (og Johnsen?) får mindre marginale roller, og legger press på de etablerte. Det er en bedre situasjon, og så får vi håpe på at de eldre spillerne som settes under press responderer med å løfte seg, og ikke med å gå sure.
Neeskens
Junior

PostPosted: 06.02.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Er det bekymringsfullt at vi sannsynligvis vil starte med Hovland/Valsvik - Reginiussen på midtstopper plass?.
Hvis Reginiussen blir skadet blir ihvertfall jeg urolig for kvaliteten både defensivt og offensivt...
Jeg synes det er merkelig at de ikke har investert i en midtstopper med fart og teknikk. Duellkraft og ryddeguter har vi 2 av. Tenker der ville vært fint for Reginiussen med en ung og lovende makker.
Det kan være vi vil slippe inn for mye mål til å gå helt til topps i år.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.02.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lagt noen bestemt plan for hvor mye RBK2-spillerne skal være med framover.

- Det får vi se. Vi tar det litt uke for uke og ser etter behov og utvikling, kommenterer treneren.

- Vi har en del unge spillere oppe hele tiden, som får trene med oss. Jeg liker det. Vi må bare fylle på med unge spillere. Når noen er syk, tar vi den som vi tror mest på - sånn som Håkon, som var med sist. Men det handler også om å holde et visst nivå, legger Dorsin til.

Les mer: Sandberg kan bli tredjekeeper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sidney
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke all verden forventninger for sesongen. Tenker en mer harmonisk garderobe bør være et greit mål. Samtidig håper jeg noen av unggutta etablerer seg. Ser gjerne at noen av primadonnaene som har gneldret til garderoben tar turen til Tyrkia eller deromkring.

Plutselig er vi i EL igjen, og vi vinner kamper her hjemme. Så blir forumtrollene borte, pilene pekert oppover og det blir moro med RBK igjen. Kan vel ikke gå galt dette?
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 23:52    Post subject: Reply with quote

Det spares penger og kvaliteten på troppen bygges ned. Vi har fremdeles en udugelig trener. Alt annet enn et nytt uår vil overraske meg mye.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 23:58    Post subject: Reply with quote

Å budsjettere med underskudd er vel dårlig spareplan? Hva mener du med at kvaliteten på troppen bygges ned? Jensen ut og Zac inn er vel ikke noen opplagt kvalitetsreduksjon. Gi det i alle fall et par kamper.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2020 10:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror på et bedre år i år, naiv optimist som jeg er.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 10:22    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi ser svekket ut i forhold til ifjor. Mike virket veldig mett og lei, Doff er på den hylla vi søker. Med Reitan har vi bedre dekning på back. Helland kan det virke som om Horneland har fått orden på. Holse høres ut som iallefall ingen svekkelse kontra Akintola. Islamovic høres ut som en forsterkning på spissplass. Det kan tyde på at Trondsen nå blir sentral midtbane, som bør være et klart steg opp fra Lundemo. I tillegg så brukes ikke pre-season på å øve inn noe tøys som blir passe bortkastet.

Jeg tror det i sum bør gi ganske mye bedre spill og resultater i år, jeg. Men Horneland har fremdeles enormt mye å bevise.
ola.
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler, naiv optimist som jeg er.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 12:09    Post subject: Reply with quote

Det gledes! Inntil det motsatte er godt bevist er det ingen som har det bedre enn optimisten Very Happy
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Tipper 4. Plass rundt 16. Mai.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Jeg syns egentlig vi har en ganske spennende tropp, selv om jeg optimalt skulle sett at vi hadde fått inn en kvalitetsstopper og at Ciljan endelig hadde gjort handling av flørtingen sin.

Jeg har imidlertid såpass lite tro på at Horneland klarer å få noe godt kollektiv ut av dette at jeg ikke tror på noen jubelsesong.
Neeskens
Junior

PostPosted: 07.02.2020 15:21    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det skal godt gjøres å ikke kjempe om gullet i år. Alt annet vil være en gedigen fiasko for min del.
EL tror jeg vi kan se langt etter i år.
De nye vi har fått bør holde høyt ES nivå.
Har ikke fått med meg hva som har skjedd hos Molde men de er uansett de eneste som bør ha en liten mulighet til å ta oss over en hel sesong.
Mye kommer vel ann på hvordan vi spiller og hvor offensive vi er i tankesettet for å fylle Lerkendal igjen..
senador
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 17:27    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Jeg har ikke all verden forventninger for sesongen. Tenker en mer harmonisk garderobe bør være et greit mål. Samtidig håper jeg noen av unggutta etablerer seg. Ser gjerne at noen av primadonnaene som har gneldret til garderoben tar turen til Tyrkia eller deromkring.

Plutselig er vi i EL igjen, og vi vinner kamper her hjemme. Så blir forumtrollene borte, pilene pekert oppover og det blir moro med RBK igjen. Kan vel ikke gå galt dette?

Jepp, alt går av seg selv. Alt blir automatisk bra så lenge man lukker øynene og bare sitter og ser. Faresignalene gir man blaffen i fordi man «elsker» Rosenborg. Nei, det er dessverre ikke slik verden funker. Blir det en ny 2019 sesong med gamle spillere, elendig spill og pinlige prestasjoner blir det tomt på Lerkendal. Til og med du må innse det. Det vil være alvorlig, meget alvorlig.

Nå er det utrolig viktig at klubben tar seg sammen og gjør de riktige valgene fra A til Å. Spesielt handler det om å få på plass den riktige kulturen for å bli god. Der er det mye å hente. Hvilken spiller på RBK er i gymmen to timer før og etter fellestreningene de fleste dagene? Se på Salah på Liverpool. Den motivasjonen der til å bli best burde være til inspirasjon.

Det er tatt noen grep, men det er ikke kjørt gode prosesser. Spesielt ansettelsen av Dorsin var «enkel». Så før vi se om han er dyktig, da er det i så fall flaks.

Styret og ledelse som har akseptert et overforbruk av penger som ikke har ført til en dritt. De sitter der fortsatt. Det blir spennende å se om det blir tatt flere grep. Det trengs.
Back to top
Gnafs
Senior

PostPosted: 07.02.2020 17:29    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Er det bekymringsfullt at vi sannsynligvis vil starte med Hovland/Valsvik - Reginiussen på midtstopper plass?.

Lurer på om vi har mulighet til å hente tilbake Serbecic? Rolling Eyes
Fortsatt et under at han ikke har fått mer spilletid her i klubben, imponerte meg enormt de kampene han fikk spille.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 18:10    Post subject: Reply with quote

Han blir vel i Sarajevo fram til sommeren, så får vi håpe at Horneland ser det vi ser og konkluderer med at det neppe kan skade å la ham få en reell sjanse til å vise at han iallefall er god nok til å satses på når Tore gir seg etter sesongen, det skal jo ikke være så altfor høy list når det er Hovland/Valsvik det sammenlignes med.
razzle
Proff

PostPosted: 07.02.2020 18:15    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Tipper 4. Plass rundt 16. Mai.

Det er jo milevis bedre enn direkte nedrykk som var ståa i fjor RBK
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 19:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper vi kommer til å ligge nære toppen i hele vårsesongen, uten at spillet er glimrende. Horneland sitter trygt, og vi forsterker laget mens flere av konkurrentene svekkes i sommervinduet.

Med litt flaks kommer vi oss inn i et nytt gruppespill i EL, og tidvis spiller vi lekker fotball under sommeren og tidlig høst.

Utover høsten prioriterer vi serien, i et rotterace om å vinne serien, samtidig som spillet og prestasjonene varierer en del. Til vår fordel, så er ikke konkurrentene om gullet så mye bedre. Vi slutter igjen i topp tre, Koteng sier seg fornøyd med utviklingen, og Hornleland får fornyet kontrakten med to nye år.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2020 20:05    Post subject: Reply with quote

Nesten enig. For å være spesifikk så tipper jeg at Molde er jevnt over strået hvassere, men at ingen andre egentlig kan yppe seg, og sølv til oss.
SverreTrd
Senior

PostPosted: 08.02.2020 15:35    Post subject: Reply with quote

Mange bra innlegg her, kjenner på forventning før sesongen Very Happy

For egen del håper jeg Horneland gjør min fortsatte skepsis til skamme nå i sin andre sesong. Satser ikke penger på det...

Ideal-sesongen inneholder RBK seier i serien og nedrykk for Molde RBK
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 13.02.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

Herlig. Ser ut som en midtbane bestående av zakka, trondsen og skjelbred. Ikke verst det !! Burde vel kassere inn noe på konradsen og/eller lundemo da?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.02.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Burde vel kassere inn noe på ... Lundemo da?

Han har utgående kontrakt i sommer.
Det er stygt og ufølsomt av meg å nevne det, så fy meg, men jeg ser ikke at andre enn Nortura kunne vært interessert i å betale for det han representerer (stort volum og lav produksjonsnytte). Det var dog ikke noe forslag å sende ham til Malvik.
Tror imidlertid han kunne ha passet bedre i svensk fotball, men de betaler neppe over kjøttverdien nå?
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 14.02.2020 07:04    Post subject: Reply with quote

Da skjedde altså det verste som kunne skje, Koteng ble gjenvalgt, så da er det vel bare å avlyse 2020-sesongen for RBK sin del Sad
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 14.02.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

For meg var det ikke så viktig hvem som ble valgt men håper at folk kan holde oppgulpet sitt for seg selv og heller dra i samme retning nå som valget er tatt. Så får man komme seg på årsmøte neste gang hvis man er uenig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21  Next
Page 16 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb