English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 10.12.2020 08:37    Post subject: Reply with quote

Du skriver mye fornuftig her Momoo. Det ser jo også litt lyst ut med de spillerne du nevner. Håper bare at de slår til og det ganske kjapt. Da gjelder det Brattbakk,MTJ, Tagseth,Ceide,Ralle,svenskebackene og Serbecic i første rekke. Det er unge spillere som plutselig kan bli skikkelig bra.Om trenerne og spillerne gjør de rette tingene frem til seriestart så er kanskje halvparten av disse veldig aktuelle for 11-en og da er vi ikke et gamlehjem lengre.

Vårt største problem her er vel midtspiss. Der er jeg veldig usikker på hva Ralle kan få til. Han har lang vei å gå for å bli soleklar førstespiss for et lag som sikter Europa. Kanskje ila 1 år eller 2? Dino må ut. Her synes jeg vi bør/må ta oss råd til å kjøpe noe i 10mill-klassen. Resten av laget er anskaffet billig og man kutter lønnsutgifter på en god måte. Dessverre sparer vi oss til fant ned typer som Dino på topp
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2020 10:03    Post subject: Reply with quote

Skjelbred wrote:
- "Zachen" kan brukes over alt! Han er en bra spiller og springer mye. Han er en teknisk spiller, som kan spille i alle posisjoner. Han er gjennombruddssterk uansett hvor han er, skryter Skjelbred.


Neutral

Señor! Altså...
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.12.2020 10:09    Post subject: Reply with quote

Tja, sammenlignet med noen andre vi har er han kanskje det, men enig Razz
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.12.2020 10:17    Post subject: Reply with quote

Sammenlignet med Konradsen er han Riquelme.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2020 11:00    Post subject: Reply with quote

Sammenlignet med Riquelme er han Martin Bull Gudmundsen
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.12.2020 11:25    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Han kan ikke komme med noe konkret. Senador kan bare å komme med klaging på alt og alle, sure oppgulp, selvfølgeligheter om hva som ikke stemmer og etterpåklokskap.

Løsningene hans er kort oppsummert "gjør ting bedre enn vi gjør det nå, mye bedre".

Og idet jeg skrev dette kom han med etterpåklokskap og selvfølgeligheter. Smile Vi satser ikke på/henter ikke "sett inn noen som har lyktes i en annen klubb her" (som om det skulle være noen selvfølgelighet at Ola Solbakken skulle gjøre det knallskarpt i RBK).

Senador: Se nettopp på Åsen. Han ble skrytt opp i skyene i Tromsø. Forundrer meg ikke om du en eller annen gang har skrevet at vi burde beholdt Åsen, satset på unge trøndere. Og nå når vi har hentent han igjen så er han for dårlig. (Ja han er faktisk for dårlig)


Total skivebom fra deg. Fint om du kan lese mine tidligere innlegg om strategi, så har jeg kommet med løsningen. Jeg har alltid vært mot Åsen. Har aldri vært tilhenger av spilleren. Jeg sa også da han skulle hentes at dette er bortkastede penger. Han er treg og holder ikke det fysiske nivået mot bedre lag. Han er også altfor dårlig defensivt på midtbanen.

Det er merkelig at rbk ikke har hentet Solbakken, ikke satset på Tørseth Johnsenx2. Begge hadde jo åpenbart internasjonalt snitt, men nei da rbk går for gamle og trege spillere konsekvent.

Andre spillere som man burde vært på tidligere er Fonn Witry. Et betimelig spørsmål er hvorfor henter BG Boniface til en slik og ingenting, mens vi henter en dårligere Islamovic til millioner? Elendig av Dorsin ! Elendig spillerlogistikk.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

Dette synes jeg blir etterpåklokt, senador, og skal du først være så kritisk med noen troverdighet, så er det veldig viktig at du ikke står og stamper med begge beina i den fella.

Ola Solbakken ble jo definitivt satset på som junior her, men slet vel både med en del skader og at han (derfor?) aldri slo helt igjennom for andrelaget. Han satte jo heller ikke fyr på Ranheim da han var der, og er han egentlig særlig god i Glimt? Blir han noen gang en ving på Rosenborg-nivå? Hvordan hadde Emil Ceïde fremstått for Glimt nå, til sammenligning?

Tørseth Johnsen-gutta - tja. Det var merkelig den greia med at yngstemann fikk masse tillit, så ingenting. Men begge to har jo virket JÆVLIG interesserte i å ikke spille for Rosenborg, så det kan jo hende det har kommet noen krav fra ...apparatet rundt de to, la oss si, som klubben ikke har hatt så lyst til å innfri.

Fonn Witry var vel omtrent en ok juniorback for oss, god nok til å få sjansen på Ranheim (og ikke for eksempel Blink), men han var jo en feilmaskin for de første halvdel av første sesongen, med flere tilbakespillsfeil enn for eksempel Tagseth har hatt i år. Som back. Nå er han Allsvenskan-spiller, fint for ham, men er det virkelig noe endelig bevis? Er han bedre enn Reitan?

Var det virkelig 'Dorsin' som hentet Islamovic? Vi var linket til ham allerede sommer 2019, og avtalen ble offentliggjort kun kort tid etter at Dorsin tok over. Baker for smed? Ellers tror jo jeg også at Boniface er et veldig smart kjøp, men jeg vet faktisk ikke ennå - det blir først tydelig når han tar over som førstevalg i Bodø.

Man kan ikke ha som utgangspunkt at alle som får til en god ballberøring et annet sted burde vært satset på her, og at unnlatelsessynden her er en gigantisk og åpenbar tabbe. Hvis man bare holder på ukritisk i det sporet blir det fort veldig lite lesverdig, for da må man jo gjennom metervis med regelrett useriøs kritikk før man finner de kornene av sannhet som utvilsomt fins der.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 10.12.2020 12:12    Post subject: Reply with quote

Herregud jeg er så lei det Senador-sirkuset. Kan vi ikke konsentrere oss om klubben og ikke enkeltpersoner? Nå blir det rusk på alle som quoter og diskuterer han fra nå. Kanskje det blir en fin adventsgave til meg
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.12.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

tampermonkey <3 <3
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 379

PostPosted: 10.12.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen på sitt dårligste var langt bedre enn det PCS og Henriksen har vist så langt. Mer målfarlig, mer skapende og bedre med ball. Helt elendig stykke arbeid å gi han bort gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.12.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
tampermonkey <3 <3


Hæ? Bruker du ikke RUSK? Vår egenutviklede add-on? Dette er jo høyforræderi, slett profilen din ASAP. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.12.2020 15:53    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Du skriver mye fornuftig her Momoo. Det ser jo også litt lyst ut med de spillerne du nevner. Håper bare at de slår til og det ganske kjapt. Da gjelder det Brattbakk,MTJ, Tagseth,Ceide,Ralle,svenskebackene og Serbecic i første rekke. Det er unge spillere som plutselig kan bli skikkelig bra.Om trenerne og spillerne gjør de rette tingene frem til seriestart så er kanskje halvparten av disse veldig aktuelle for 11-en og da er vi ikke et gamlehjem lengre.

Vårt største problem her er vel midtspiss. Der er jeg veldig usikker på hva Ralle kan få til. Han har lang vei å gå for å bli soleklar førstespiss for et lag som sikter Europa. Kanskje ila 1 år eller 2? Dino må ut. Her synes jeg vi bør/må ta oss råd til å kjøpe noe i 10mill-klassen. Resten av laget er anskaffet billig og man kutter lønnsutgifter på en god måte. Dessverre sparer vi oss til fant ned typer som Dino på topp


Jeg tror det er på tide å innse at Covid og de siste års eskapader har gjort det slik at vi ikke kan kjøpe oss til/Forsøke å kjøpe oss til suksess neste år.

Jeg mener at vi bør se på fakta og være ærlige å åpene på dette, og da tenker jeg særlig på akademi og langsiktig planer.

jeg er skråsikker på at vi kommer til å vinne ligaen mange ganger de neste 10 årene om vi er edruelig nok til å faktisk stikke fingern i jorda.

Åsen viste bra innleggsfot og stor vinnervilje under og etter kampen sist så jeg vil ikke avskrive ham i en langsiktig plan, nettopp fordi han 1.er lokal og 2. oser av å ønske å vinne.
Mange vil si at punkt 1 er viktigst, men jeg mener at punkt to definetivt vil være viktig å beholde i klubben om vi setter oss en langsiktig plan, men det beror selvfølgelig helt an på hva Gjermund selv ønsker kontra det vi trenger.

Neste år bør være fokus på å bygge lag/relasjoner og Europakvallikk/Medalje og ikke et fokus på at vi skal gjennreise kjerringa å ta gull!

Tagseth, MTJ, Kamanzi, Brattbakk, Ceide, Crupella m.fl. trenger ikke den høye fallhøyden neste år og har godt av et år å etablere seg på for å kunne være bærebjelker fremover.

Om Hovland viser seg umulig å selge så selvfølgelig er det kjipt, men som 3 stopper med erfaring trenger det ikke være så dumt i forhold til utvikling over tid.

Det som er sikkert er at vi ikke kan forsvare å beholde samtlige av Helland, Hovland, Hedenstad og de på høy lønn som ikke har noen fremtid utover neste år. Men å beholde et par som squad spillere mens vi kjøper oss et år med egenutvikling vil ikke nødvendigvis være krise.

Hovedpoenget er at Økonomi er fundamentet for slagkraft over tid og nå trenger vi å bruke et år på å etablere en sunnere økonomi, gjenninnføre prestasjonsbasert lønn og faktisk se og lære av de som har gjort ting riktig.

- Hvorfor overpresterer KBK?
- Hva gjorde Glimt så suksessfull?
- Hvordan kan spillere som Fet, Junker og Bakenga prestere så godt i andre klubber når vi ville tenkt det utenkelig for oss?

Det er mange spørsmål, og vi har vært arrogante over tid.
Nå må vi ikke se til Manchester City eller FCK, nå må vi se på hva som skjer innenlands og forbedre oss steg for steg og bruke de ressursene vi har i klubben (Åge først og fremst).

Om vi velger å kjøpe oss ut av problemene til neste år er jeg overbevist om at Senador på profetiene sine oppfylt, så alene er det grunn nok til at klubben bør stikke fingeren i jorda.

Takk for meg RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 10.12.2020 16:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.12.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å være uenig i det innlegget der.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.12.2020 17:11    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Han kan ikke komme med noe konkret. Senador kan bare å komme med klaging på alt og alle, sure oppgulp, selvfølgeligheter om hva som ikke stemmer og etterpåklokskap.

Løsningene hans er kort oppsummert "gjør ting bedre enn vi gjør det nå, mye bedre".

Og idet jeg skrev dette kom han med etterpåklokskap og selvfølgeligheter. Smile Vi satser ikke på/henter ikke "sett inn noen som har lyktes i en annen klubb her" (som om det skulle være noen selvfølgelighet at Ola Solbakken skulle gjøre det knallskarpt i RBK).

Senador: Se nettopp på Åsen. Han ble skrytt opp i skyene i Tromsø. Forundrer meg ikke om du en eller annen gang har skrevet at vi burde beholdt Åsen, satset på unge trøndere. Og nå når vi har hentent han igjen så er han for dårlig. (Ja han er faktisk for dårlig)


Total skivebom.

1. Har alltid advart mot å hente Åsen fordi han er treg og holder ikke godt nok nivå fysisk. Defensivt er han for dårlig. Han var også i en alder som er for høy. Litt av problemet til rbk sin spillerlogistikk er at det virker som de baserer scoringen på media/aviser/agenter.
2. Jeg har tidligere sagt i flere poster at rbk bør se på rette typer i lavere divisjoner istedenfor middelmådige svensker til mange millioner eller gamle, mette proffer med høy lønn som får tempoproblemer etter kamp nr.10. Ola Solbakken er et eksempel som jeg har sagt i fra om tidligere. Kristoffer Løkeberg burde blitt hentet for flere år siden, hvertfall flere hakk over Åsen. Det er flere eksempler som kan nevnes.
3. jeg har lansert løsningen i mange poster: Definere hva artig og angrepsvillig fotball er for noe. Det er ikke en felles oppfatning av det. Lage en detaljert strategiplan på alle nivå som støtter den visjonen. De som ikke er lojal mot den kan ikke jobbe i rbk. Det betyr at man heller ikke kan ansette på grunn av «han kjenner klubben» «han er trønder» etc. kompetanse/dyktighet/egnethet foran eksrbkere.
4. Når man ser nivået til BG nå, så er jo det en falitterklæring for jobben som er gjort i mange år i rbk. Det betyr at Rune Bratseth, veteranlaget og mange flere bør fjernes for godt.
5. Jeg advarte i 2015/2016 mot dårlig jobb som ble gjort på flere fronter og var bekymret for at dette ville hente oss inn. Spesielt jobben Bjørnebye gjorde og at Kåre hadde blitt lat. Samtidig så man at det ikke var en klar strategi. Hvorfor så dere ikke dette komme?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 10.12.2020 21:44    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

Når man er enig med J.Jonsson.
Bortsett fra at Konradsen er en habil spiller😯
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.12.2020 00:23    Post subject: Reply with quote

Nja, med tanke på hvordan han vurderte Konate så må jo Augustinsson og Adamsson være klassesigneringer på nivå med Lustig og Prica Razz
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.12.2020 17:38    Post subject: Reply with quote

Så engasjert J.J. virker, så kan man saktens lure på om han er Rbk supporter Smile

Og så virker det som han leser forumet, når man tenker på noen av argumentene hans noen ganger.

Vet ikke med Augustinsson jeg, men jeg forstår jo at vi ikke har økonomi til å hente spillere til 15 millioner nå. Og vi er vel ikke så utrolig attraktive lenger heller, ikke bare å gå og hente Lode osv.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 11.12.2020 17:48    Post subject: Reply with quote

Han har jo rett. Verken mer eller mindre. Dessverre.

Var i utgangspunktet meget kritisk til Dorsin, og nå syns jeg faktisk at vi ser klare tegn på at vi får betalt som fortjent.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.12.2020 19:44    Post subject: Reply with quote

Jeg slår et slag for en gammel kjenning jeg!
Matthías Vilhjálmsson!

- Ferdig i VIF etter årests sesong.
- Fantastisk personlighet
- upåklagelig innsats
- Meget bra lagspiller
- Koster oss nesten ingenting (kontra alternativer)

Hvorfor er dette smart? (kjeft moomoo, vi skal ha Ronaldo kvalitet...)

Matti kjenner klubben og klubben kjenner Matti.
Han vil ikke være en dyr spiller men en lojal spiller som kan bidra med det Dino gjør og mere til.
Matti tar kanskje ikke like ufint for seg i duellspillet , men han er en utrolig mye smarter spiller og med tanke på lommeboka er det ikke sikkert det er dumt å hente ham "hjem" og slippe å bruke tiden imot neste sesong på å omskolere eller trene opp en ny spiss til å spille sånn vi ønsker.

Hva tenker dere?

Selvfølgelig vil jeg aller heldst ha en ung fremadstormende spiss, men med tanke på situasjon og eventuelt alternativer (kan hende de har bedre på blokka, ikke vet jeg..), så synes jeg det er en god tanke personlig.

1-2 års kontrakt, kan spille over alt ved prekært behov!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 11.12.2020 21:10    Post subject: Reply with quote

Det finnes ganske mange fotballspillere i verden som er atskillig bedre enn MV, og som er langt billigere i drift (Hvis det er kostnadene du er bekymret over). Jeg tror heller ikke man trenger å dra så langt heller for å finne en spiller på nivået til MV.

Beklager men jeg klarer ikke se noen sportslige eller økonomiske fordeler ved å hente MV. Hvis ikke intensjonen er å stille et meget sterkt old boys lag.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.12.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

Ja. Det vi trenger i stallen nå er som kjent enda en flott fyr med masse vilje, men som ikke kan dempe en ball.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 11.12.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

https://youtu.be/8tFShTtD_Ek?t=150 Nils arne eggen brukte diamant formasjon,Vi skal spille med vinger,men ingen av de spiller bra.

Vi øver alt for lite struktur og samhandling.Virker som hareide terper defensivt bare.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 11.12.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

Tja, Micke legger jo stor vekt på at spillerne skal passe inn i gruppa så MV passer godt inn. Aldersprofil og ferdigheter er vel sikkert ikke så viktig
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.12.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

Hører vel med til historien at Eggen arvet diamanten fra Hamrèn og la etter hvert om fordi den fotballfaglig sett sto til stryk.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2020 00:32    Post subject: Reply with quote

Vi kommer aldri til å bli lik bodø glimt eller gamle rbk under Hareide.
Det tror jeg alle som har vært med en stund forstår.
Vi må se på det Malmø og Helsingborg laget Åge ledet for å se hvordan vi på vårt
beste under Åge vil fremstå. Det handler om den historien Åge har hatt som spiller og trener.
Så kan vi like det eller ikke. Han vil oppnå topp resultater i 2021 men ikke på den måten vi egentlig ønsker.
Sånn er det.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 43, 44, 45  Next
Page 44 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb