English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Terminliste 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2020 19:17    Post subject: Reply with quote

Med utgangspunktet i myndighetenes utvidelse av perioden for smitteverntiltakene, har Norges Fotballforbund (NFF) i samråd med Norsk Toppfotball og Toppfotball Kvinner besluttet å skyve seriestarten ut til slutten av mai. En oppstart helgen 23. - 24. mai vil gi mulighet for to runder før landskamper i juni. Blir det før, vil 16. mai kunne være en flott dag å starte på.

Les mer: Seriestarten for kvinner og menn flyttes til slutten av mai

Hadde vært flott om det hadde blitt 16. mai-runde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.03.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Er det ikke stor fare for kamper uten publikum helt i starten? 16. mai-kamp uten publikum vil bli spesielt, for å si det mildt.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 24.03.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

16.mai kampen har noe med russen å gjøre, plinger det???
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 24.03.2020 23:58    Post subject: Reply with quote

Prøvde å komme på noe bra med "vi russen" men det funka dårlig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 25.03.2020 00:30    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at de tenker slik at de starter opp kamper for tomme tribuner i mai heller enn å utsette det enda lenger.

Så ville jeg tenkt slik at en kanskje stokker om litt på terminlista slik at f eks RBK-Molde og andre som trekker mye folk kommer mot slutten av sesongen da det antakelig er større sannsynlighet for at det er lov med folk på tribunen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 25.03.2020 14:33    Post subject: Reply with quote

Optimalt scenario:

Vi er i juni, varm og flott sommer. Fortsatt er det litt restriksjoner på reising utenlands, og folk ferierer i Norge. Kampanjer om å støtte opp om norske næringer og norsk kultur. Endelig får publikum slippe inn på kamp igjen. Alle toppkampene kommer på rekke og rad. Folk er sulteforet og kampene går for fulle tribuner. Vi trekker mange "nye" tilskuere til norsk fotball. 20 000 i snitt ut året på Lerkendal gjør at snittet for året blir høyere enn i fjor selv med stengte kamper i mai.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2020 19:35    Post subject: Reply with quote

– I går forlenget vi oppstarten i tråd med det myndighetene kom med. Vi opererer med alternative scenario og en oppstart 1. august eller 1. september. Nå er målet vårt å gjennomføre ligaen og cupen med samme antall kamper som i en vanlig sesong, men det er jobben vår å se på ulike muligheter, sier leder av Konkurranseavdelingen i NFF, Nils Fisketjønn.

Han vil ikke utdype mer om hvordan serien spilles med en sesongstart i september, ettersom det er mange forbehold.

– Vi kan ikke gå ut med scenario nå. Dette er et arbeid som har startet og som vil fortsette i dialog med de ulike parter.

– Det kan bli vanskelig å gjennomføre en hel sesong i 2020 med start 1. september?

– Så langt det er mulig, vil vi at alle kampene spilles.

Les mer: NFFs alternativer for fotballsesongen: Kan bli seriestart i september
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

Slik Nidaros forstår det, er det mer sannsynlig at et lag feirer seriegull i mars enn at det bare blir spilt halv serie i høst – altså kun ett møte mellom de 16 lagene i Eliteserien.

– Jeg er for at vi skal spille 30 kamper, uansett om det medfører at det blir høst/vår-sesong. Det viktigste er at det blir spilt 30 kamper, sier Dyrhaug.

Trener Eirik Horneland støtter seg på det.

– Jeg håper det blir spilt 30 seriekamper i år, og hvis ikke håper jeg på en høst/vår-sesong. All fokus er nå på å få gjennomført sesongen. Nå fokuserer vi på start 23. mai og da skal det være mulig å fullføre sesongen i 2020. Hvis ikke må vi se på løsninger, sier Horneland.

Konkurransedirektør i NFF, Nils Fisketjønn, bekrefter at innstillingen er på at det skal spilles 30 kamper for å kåre en seriemester.

– Akkurat nå jobber vi med fem ulike scenarioer, med start både i mai, juni, juli og august, bekrefter Fisketjønn, som ikke kan gå inn på de ulike scenarioene.

Les mer: RBK og toppfotballen jobber med ulike scenarier: – Om vi så skal spille på lille julaften, skal vi gjennomføre

Enig i at det er bedre å spille serierunder i mars 2021 og så begynne ny sesong enn å trikse for mye på serien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2020 17:04    Post subject: Reply with quote

Er visst snakk om at NFF ønsker å beholde rekkefølgen i terminlista. Altså at det blir RBK - Brann 24. mai - og ikke Glimt - RBK 23. mai.

Personlig ville jeg sagt at det hadde vært bedre å forsøke å spille oppsatte kamper og dytte inn utsatte serierunder her og der - samt utover desember.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

NTB spurte Helsedirektør Bjørn Guldvog om hvor sannsynlig han mener det er at norsk fotball må vente på oppstart til sensommeren eller tidlig høst, med referanse til utsettelsene av alle landskamper og annen fotball i regi av Uefa.

– Jeg tror det er ganske sannsynlig, og jeg synes det høres ut som et riktig valg (av Uefa). Fotball er en kontaktidrett hvor mennesker er i nærkontakt og der mange berører den samme ballen. Så lenge det er betydelig smitte i befolkningen, vil også en fotballkamp utgjøre en betydelig smitterisiko, sier Guldvog.

Les mer: Helsedirektoratet: Neppe fotballstart før til høsten

Føler dette at var nokså generelt svar og anbefaling. Det må jo i utgangspunktet komme forlenget forbud mot å samle store folkemengder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

NTB spurte Helsedirektør Bjørn Guldvog om hvor sannsynlig han mener det er at norsk fotball må vente på oppstart til sensommeren eller tidlig høst, med referanse til utsettelsene av alle landskamper og annen fotball i regi av Uefa.

– Jeg tror det er ganske sannsynlig, og jeg synes det høres ut som et riktig valg (av Uefa). Fotball er en kontaktidrett hvor mennesker er i nærkontakt og der mange berører den samme ballen. Så lenge det er betydelig smitte i befolkningen, vil også en fotballkamp utgjøre en betydelig smitterisiko, sier Guldvog.

Les mer: Helsedirektoratet: Neppe fotballstart før til høsten

Føler dette at var nokså generell anbefaling. Det må jo i utgangspunktet komme forlenget forbud mot å samle store folkemengder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2020 19:35    Post subject: Reply with quote

Dorsin:

– Jo tettere kampprogram det blir, jo vanskeligere blir det med restitusjon. Det blir vanskeligere å legge et godt grunnlag på trening.

– For oss som har seriekamper, cupkamper og kanskje Europa i tillegg, så kan det bli ganske tight.

Les mer: Sesongen kan bli tung for spillerne: – Virkelig ikke noe problem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 06.04.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

– For eksempel idrettsarrangementer hvor folk sitter tett, vil være vanskelig i 2020?

– Ja, det antar jeg. Det er vanskelig å anslå nøyaktig hvor lenge, men jeg antar det vil være vanskelig ut 2020. Så er det naturlig å tenke seg at man kan ha idretter, men da uten publikum til stede på den måten vi har hatt publikum. Vi vil få mer og mer kunnskap som gjør at vi kan løse dette med publikum, seter og avstand på en annen måte enn vi gjør i dag, men at vi raskt skal tilbake til det å sitte tett ved siden av hverandre i store forsamlinger, blir forholdsvis lenge til. Når jeg sier forholdsvis lenge, mener jeg ut 2020.

HELSEDIREKTØREN TIL TV 2:
Dette må nordmenn forberede seg på ut 2020


Virker ikke å bli noe Lerkendal i 2020.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 07.04.2020 00:33    Post subject: Reply with quote

For toppfotballen blir det neppe mye tilskuere nei. Breddeklubber kan vel forhåpentligvis redde seg. Altså klubber som trekker la oss si under 500 per kamp. Så får staten og toppklubbene forhåpentligvis finne ut av hvordan det skal dekkes for de tapte inntektene. Slenger staten på en milliard til idretten, så bør vel det dekke billettinntekter i de fleste store sportsligaene i Norge.

Er vel bare å innstille seg på en sesong hvor store deler går uten fans, eller forhåpentligvis etter hvert med noe folk på tribunene i hvert fall. Kan jo håpe at man kan åpne deler av tribunen, eller rettere sagt hele og spre folk utover.

Det kommer å svi for både klubber og supportere, men sporten rundt omkring er jo avhengig av å komme igang uansett. Ellers faller alt av inntekter bort.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.04.2020 15:58    Post subject: Reply with quote

Uansett bedre for toppfotballen at det spilles for tomme tribuner enn å ikke spille i det heletatt. Da har man i allefall muligheter til å få inn tv og sponsorinntekter, så får man heller subsidiere litt der det evt. blir problemer med å få regnskapet til å gå opp. Får man i gang kamper så får man også i gang omsetningen til f.eks Norsk Tipping, som igjen kan bidra med penger inn mot idretten.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.04.2020 15:33    Post subject: Reply with quote

– Det er ikke tvil om at det vil være katastrofalt økonomisk, både for Rosenborg og andre klubber. Men situasjonen er veldig uklar og endrer seg dag for dag og uke for uke. Vi må forholde oss til det som skjedde i dag, og får håpe at vi kommer i gang igjen i juni og med publikum så fort som mulig, slår Dyrhaug fast.

Les mer: – Vil få store vansker med å fullføre Eliteserien i 2020

Skjelbred selv tror han vil være i stand til å takle en høst uten tilskuere på kampene.

– Det er tre poeng uansett. Det handler om å vinne, jeg vil aldri tape kamper. Om det er Eliteserien eller Bundesliga, jeg vil ut og vinne. Men jeg vet om flere spillere jeg har spilt med, som ville hatt problemer med å klare å omstille seg, sier han.

– Men det blir rart, veldig rart, med et Lerkendal uten folk.

Les mer: Ciljan tror comeback-høsten går for tomme tribuner

– I en tidlig fase mener jeg at man må tenke innovativt rundt hvordan man kan generere kampdagsinntekter. Vi har allerede eksempler på klubber og kulturaktører som tar i bruk Vipps-løsninger slik at folk kan understøtte det som kan bli et inntektsbortfall, samtidig som de kan oppleve kampen på TV, et produkt som jeg tror vil være veldig etterspurt i denne situasjonen. Det er viktig at folk kan få kjenne på fellesskap og positivt engasjement i nåtid, når individer og samfunn står i utfordrende og krevende tider.

– Selv om man ikke har tilskuere, vil det være en risiko for at spillere blir smittet og smitter flere i kamp. Hvordan kan man fortsette å spille hvis man skulle få utbrudd internt i norsk fotball?

– Det er en av grunnene til at kan være viktig at man starter sesongen i mai, slik det også foreløpig er planlagt. Starter man tidlig, vil man kunne regulere hvis uforutsette ting skulle skje, sier Thomassen og følger opp:

– Coronaviruset kommer til å være med oss over en lengre periode. Derfor mener jeg man proaktivt må planlegge og tilrettelegge for aktivitet i alle bransjer, slik at man kan tilnærme seg en normal tilstand uten at smitten eskalerer med for stor fart.

Les mer: Glimt-sjef vil ha seriestart uten tilskuere i mai: – Trenger noe som kan løfte oss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 08.04.2020 16:01    Post subject: Reply with quote

Om man skal måtte drøye helt til juli-august, og samtidig ha en noenlunde normal sesong, samt cup, kvalikker osv er det vel neppe noen annen utvei enn å legge om til høst/vår-serie (start i august, spill til november, start igjen i mars, spill til juni)? Ellers blir det nok ingen 2020-sesong i det hele tatt.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.04.2020 16:13    Post subject: Reply with quote

Inntil videre er det stor forskjell på (slutten av) august og (begynnelsen av) juli. Det er i øyeblikket elleve eller to utsatte serierunder som må presses inn, og jeg antar det blir kamper i desember og færre kampfrie helger pga. landskamper fordi jeg antar nasjonsligaen fort blir avlyst. Ergo trenger det ikke bli så veldig mange midtukekamper. Det blir i hvert fall ikke to seriekamper hver uke, sånn som enkelte tror. Det skal jo også spilles NM og europacuper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 08.04.2020 16:57    Post subject: Reply with quote

Tipper NM blir avlyst.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.04.2020 09:56    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at klubbene trenger kamper, TV-penger og oppmerksomhet, men tror ES uten publikum blir tråkige greier. Kan ikke se for meg at seertallene blir veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 12.04.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Kan virke litt teit, men må vel kanskje finne på en måte å dekke tribuen med noe greier så det ser besatt ut, og i tillegg jobbe ut et lydsystem som man kan bruke. På tven i hvert fall. Så det høres ut som om tilskuere er tilstedet. Kunne vel dog trengt det på stadion og da spillerne nok merker godt at det er tomt på tribunen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.04.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

Enig i at det virka litt teit.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 12.04.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Blir rimelig døvt ellers.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.04.2020 20:24    Post subject: Reply with quote

Monkeys to Setup Robot Mannequin Fans in Stands

Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 12.04.2020 23:51    Post subject: Reply with quote

Haha, vet ikke om det er bedre eller verre enn borte i hviterussland.

Vet ikke hva som er best, kanskje man bare rett og slett skulle revet setene på stadioene og gjort plass så det blir drive in fotball Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb