English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Linz - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
35%
 35%  [ 20 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 2 ]
Hovland
33%
 33%  [ 19 ]
Meling
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
17%
 17%  [ 10 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Søderlund
3%
 3%  [ 2 ]
B. Johnsen
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 56

Author Message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 16.09.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Tror Europa League blir nedprioritert til fordel for Eliteserien. Synes også selv det er en viktigere priroriterting. Taper Molde mot Stabæk og vi vinner neste så har vi vel en brukbar mulighet.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 16.09.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Har sett de en god del. Jeg tenker elleveren deres kvalitetsmessig holder ganske likt nivå som molde, uavhenig av form på begge lag.

I en kombinert toppet ellever tror jeg de får minimum 2 og maxium 4 spillere i elleveren. før Maars kom og hedenstad kom i form, ville jeg trodd de fikk 4 spillere inn. Nå er jeg usikker på spissplass og HB. Men spissen deres er bedre en Søder, og Backen er bedre en "vanlige" hedendstad.


Stopper Trauner holder definitivt hovland på Benk. Og Vi har ingen Høyrevinger på Nivå med Goiginger som forøvrig er LASKs raskeste spiller(men ikke blant den østeriske ligaens aller raskeste).

Det er ikke veldig mye fart i dette laget. Ikke at det er et tregt lag, men dette er ikke lag hvor fart skal engste oss mere en til vanelig. De har kun 2 spillere som vil regnes som raske, men ingen av de hadde holdt følge med selv nåværende utgave av Erling Knudtzon.


Lask slipper inn minst i ligaen så langt etter 7 kamper. De slapp også kun in 1 mere en Zalsburg i fjor. Det er deffensivt de er nermest og matche zalsburg, selv om det selvsagt er stor forskjell på disse lagene.

De spiller forøvrig 3 4 3/3-2-2-3
Back to top
View user's profile Send private message
Czech rbk fan
Senior


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 186
Location: Príbram-CZ

PostPosted: 16.09.2019 16:28    Post subject: Reply with quote

Mange fra Norge som skal til Linz? Jeg skal dit og tar med 2 nevøer med meg RBK
_________________
http://www.fb.com/norskyfotbal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 16.09.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Tror Europa League blir nedprioritert til fordel for Eliteserien. Synes også selv det er en viktigere priroriterting.


Tror ikke noen i klubben nedprioriterer noe som helst og det skal de selvfølgelig heller ikke gjøre.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 17.09.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Vet noen hvilke drakter vi skal spille med? Blir det debut for de rosa 3. draktene? Ser at LASK sine vanlige hjemmedrakter har hvite og svarte stolper med rosa sider, dvs. alle de fargene vi har å velge imellom... De har gjerne laget egne Europadrakter de også - så vi får tro at man klarer å bli enige om noen drakter som har forskjellig farge.

Edit: Litt Googling gjør seg... Dette er den "internasjonale drakten" til LASK:
https://www.lask.shop/tri...-home.html

Litt renere i designet enn den vanlige hjemmedrakten de har:
https://www.lask.shop/tri...19-20.html

Så da løser det seg gjerne med våre svarte drakter.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.09.2019 16:08    Post subject: Reply with quote

Den vanlige hjemmedrakten må være noe av det mer grusomme som er laget av drakter. Snakker om juletre.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 17.09.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Snakker om juletre.

Jeg trodde dette var hyperbol, men det eneste som manglet var en stjerne på toppen og en juletrefot i bunn!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.09.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen har fortsatt karantene i serien, men kapteinen kan spille europaliga og skyver Gjermund Åsen ut av laget. Det er er mer usikkert om også Lundemo får starte premieren i Østerrike.

På begynnelsen av formasjonstreninga i formiddag spilte nemlig Anders Trondsen på sentral midtbane. Så tok Lundemo over - samtidig som at Gustav Valsvik erstattet Even Hovland i midtforsvaret. Lundemo var med videre på førstelaget under spill ti mot ti, der både Hovland og Valsvik spilte med reservene.

Angrepsrekka var uforandret etter 3-1-seieren i helga. Altså ser det ut som om Bjørn Maars Johnsen fortsetter på bekostning av David Akintola, som også er tilgjengelig trass i hjemlig utestengelse.

(...)

Mulig Rosenborg-lag:
André Hansen

Vegar Hedenstad - Tore Reginiussen - Even Hovland - Birger Meling

Mike Jensen - Anders Trondsen - Anders Konradsen

Alexander Søderlund - Bjørn Maars Johnsen - Samuel Adegbenro

Les mer: - Jeg er klar til å starte

Dersom Lundemo hadde kommet alene inn underveis, hadde jeg vært litt mer i tvil. Ettersom at han delte skjebne med Valsvik, tror jeg at Trondsen beholder plassen.

Men et lite forbehold siden at Lundemo altså fortsatte på førstelaget under ti mot ti, der vel Hovland spilte med reservene for å fylle opp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 17.09.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Søder kan funke mot LSK og Sandnes Ulf på hjemmebane som ving, men javel. Med Søder som ving forventer jeg et angrepsvillig RBK-lag, der Samuel pøser på med innlegg. Og ikke en taktikk der vi satser på kontringer.

Positiv med Trondsen inn for Lundemo. Hadde noen gode bakromspasninger som jeg ikke har sett på veldig veldig lenge. Definitivt større potensial enn Lundemo.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 17.09.2019 18:55    Post subject: Reply with quote

hvis Akintola er skadefri, please sett inn han i stedet for Søderlund i hvertfall. Så ser ikke laget såå gæernt ut
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.09.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

Enig. Kan virke som om Horneland tenker å bruke Søderlund som galleislave på vingen for å demme opp bakover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 17.09.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

Litt uroligheter med Pogatetz og suspendert av klubben mot oss;
https://www.tv2.no/sport/10853804/

Blir overrasket hvis vi starter med noe annet enn de i kvalik, men en AT som slipper seg løs kan skape en ekstra giv i laget.

Mange nydelige høstmatcher nå!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 17.09.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Litt uroligheter med Pogatetz og suspendert av klubben mot oss;
https://www.tv2.no/sport/10853804/



Mest sansynligvis ville han ikke spilt mot oss uansett.
Han er desvere blandt de aller svakeste spillerne. Han Har hovland-status hos de. Ingen "stjernespiller" som tv2 kaller han. Med mindre de sikter til stjerne i form av karriere. Han er 36,meget treg og langt unna nivået til Trauner(Lask sin beste midtstopper)
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 17.09.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Tror Europa League blir nedprioritert til fordel for Eliteserien. Synes også selv det er en viktigere priroriterting. Taper Molde mot Stabæk og vi vinner neste så har vi vel en brukbar mulighet.


Tror du er inne på noe vesentlig her. I tidligere års opptredener i EL og dets like så kan det synes som laget aldri har vært skikkelig påskrudd og mentalt til stede i manesjen. I fjor var det i tillegg bekmørkt pga et elendig fysisk grunnlag. Hevdes det. Jeg tror likevel at gruppespillet i EL har størst betydning for klubb og spillere av økonomiske hensyn. Glansen fra gamle dagers deltakelse i CL har enda ikke sluppet taket, og EL blir neppe angrepet på riktig måte før klubb og spillere kommer ut av tåkeheimen. Det siste overgangsvinduet burde da alvorlig talt ha endt på en helt annen måte om det fantes et snev av sportslige ambisjoner i Europa på kort sikt.

Kanskje på tide med en realty check og påfølgende innrømmelse av hvor vi står anno 2019.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.09.2019 20:34    Post subject: Reply with quote

Vi møter et godt defensivt lag. Da taper vi 1 eller 2-0 på tull og tøys.

Vi er dårlig i forsvar, slipper alltid inn mål og sløser med sjanser. Perfekt for Linz!
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 17.09.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Taper Molde mot Stabæk og vi vinner neste så har vi vel en brukbar mulighet.


Serien er tapt. Hvis Molde fortsetter på samme poengsnitt som de har hatt til nå, og som ikke er spesielt ekstremt, holder det ikke engang om vi har ni strake seiere i de siste ni.

Bronsen tar vi uten å maxe, så jeg stemmer for all inn på europa league.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.09.2019 08:52    Post subject: Reply with quote

Med mindre scoutinga viser at Linz er grassalt sterke på offensiv dødball så synes jeg det er en fryktelig rar - og feil - vurdering å beholde Søderlund på vingen.

Er det en galeislave vi skal ha, så behersker Akintola den rollen, i tillegg til at han ikke ser ut som en fisk med pålimte gummiføtter som er kastet opp på elvebredden når han spiller kant. Vi har også sett tidligere at både farta hans i bakrom og evnene til å få med seg ballen under press kan være viktig, og da spesielt på bortebane. Jeg er også stygt redd for at Søder vil lage veldig mye frispark i farlig posisjon hvis han skal ligge i ramma og forsvare dypt.

Det der gir meg en litt uggen følelse av en trener som har måttet innse at det innleide alternativet er mye bedre enn favoritten som spiller alt, og derfor forsøker å trøkke kompisen inn i en annen rolle i stedet. Selv om Maars på topp så bra ut mot LSK, så gjorde ikke Søderlund på ving det, og det forventer jeg egentlig at Horneland ser.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
apekatt
Senior


Joined: 11 Jul 2006
Posts: 116
Location: Trondheim

PostPosted: 18.09.2019 09:36    Post subject: Reply with quote

Ikke minst det faktum at Søderlund har uttalt at han ikke ser for seg at han skal spille på vingen mer enn en kamp, siden han er den beste spissen. Ser for meg at det allerede er et tykt lag av Søderlundtårer på høyre del av treningsbanen, og de umiddelbart etter denne kampen flommer over og ut i riksmedia. Lukter bittelitt Bendtner/Kåre av dette. Håper det ikke stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Det der gir meg en litt uggen følelse av en trener som har måttet innse at det innleide alternativet er mye bedre enn favoritten som spiller alt, og derfor forsøker å trøkke kompisen inn i en annen rolle i stedet. Selv om Maars på topp så bra ut mot LSK, så gjorde ikke Søderlund på ving det, og det forventer jeg egentlig at Horneland ser.


Enig, var dypt sjokkert over at ikke Ceide fikk spille hjemme mot Lillestrøm da Akintola var ute. Tror det er akkurat det du peker på her som skjer. Vi kommer nok en gang til å skremme bort en junior grunnet klippekort til middelmådige spillere.
Sukk, skulle ønske det var Søder som var her på lån så vi bare kunne terminere det.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 18.09.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det som skrives her om Søder på kant. Det er så vondfot som du kan få det, og jeg kan ikke fatte og begripe hva det er trenerteamet vi få ut av dette... Her har du en uredd, fremadstormende Ceide som viser at han absolutt har noe på det her nivået å gjøre. Du har Akintola, som er en mye bedre toveis-spiller enn Søder. Det samme med Dølle. I tillegg går Søder aktivit ut i media og sier han mistrives på kant og ikke helt skjønner hva han gjør der...

Dette henger ikke på greip i det hele tatt. Hadde dette skjedd i Italia, skulle jeg satt mye gryn på at el mafioso hadde vært innblandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 18.09.2019 12:42    Post subject: Reply with quote

Hvis en kan forvente et kampbilde med en motstander som ligger lavt og murer igjen sentralt så kan trekket med Søderlund på kant fungere sånn tålelig.

Bortekamp i Europa? Nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.09.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

For å være djevelens advokat litt, så mente Maars Johnsen å vite at banen til LASK ikke er den beste. Dét i kombinasjon med
1) vi er ikke så gode til å skape mot etablert uansett
2) vi er farligst på dødball
3) vi blir fort spilt lave her, så å ha to oppspillspunkt til å holde på ballen mens laget kommer etter kan fungere godt
gjør at jeg ikke er utelukkende negativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Magnus Land
Junior


Joined: 31 Jul 2008
Posts: 69

PostPosted: 18.09.2019 13:20    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.09.2019 13:22    Post subject: Reply with quote

Samtidig, med Akintola får vi en ving som jobber svært godt hjemover og er bedre i bakrom, noe vi sannsynligvis får mer av her enn vi er vant til.

Jeg spår bytte etter maks en time, kanskje allerede i pausen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 18.09.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ plass i Linz Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next
Page 2 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb