English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Linz - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
35%
 35%  [ 20 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 2 ]
Hovland
33%
 33%  [ 19 ]
Meling
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
17%
 17%  [ 10 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Søderlund
3%
 3%  [ 2 ]
B. Johnsen
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 56

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 10.09.2019 21:34    Post subject: Linz - Rosenborg Reply with quote

Linzer ASK - Rosenborg BK


vs.


Dato: 19.09.2019
Kl.: 18:55
Stadion: Linzer Stadion
TV: TV2 Zebra
_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 19.09.2019 20:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Verdt å merke seg at Linz spiller på "nøytral" bane e-cup; de får ikke bruke Waldstadion.

Men er det sånn at de brukte Linzer Stadion fast før? Greier ikke å finne kjapt svar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 10.09.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Vil tro de brukte Linzer Stadion før. Står at de flytte til Pasching fra Linz i 2016, hvor Waldstadion ligger. Derfor de fjernet Linz fra klubblogoen (logoen i første post her er den gamle). En ny stadion skal etter planen bygges til 2022.


Fun fact: Pasching er forøvrig stedet hvor Pasching FC (nå byttet navn til FC Juniors OÖ) kommer fra. Laget som spilte på nivå 3 i 2013 sto for en utrolig sensasjon når de slo Rapid Wien i kvartfinale, RB Salzburg i semifinalen og Austria Wien i finalen i 2013 og fikk dermed spille EL kvalik (rett inn i play off). Noe som vel må være første gang et lag fra nivå 3 har spilt europacup kvalik. I play offen ble det tap mot Portugisiske Estoril 4-1 sammenlagt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 11.09.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Ser Linz har priset bortebillettene for oss til 430 kr. Jovialt.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2019 13:00    Post subject: Reply with quote

UEFA har satt pristak på bortebilletter i EL til €45, som nå for tiden er like nord for 430 kroner (444,30 akkurat nå ifølge Google).

https://www.bbc.com/sport...l/49527923
Back to top
View user's profile Send private message
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 11.09.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

det må da være nesten dobbel pris ift hva det burde koste?
LASK selger selv billetter til EUR 30 (hjemmefans)
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.09.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

De regner vel med at kostnader til reise og opphold er såpass at selve bilettprisen ikke får noen til å snu.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 11.09.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

Da får vi bare gjengjelde tjenesten og legge oss på pristaket selv og høyne med norsk kostnadsnivå på kost og losji.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.09.2019 11:14    Post subject: Reply with quote

• Rosenborg also met Austrian opponents last season and were heavily beaten twice by Salzburg in their UEFA Europa League group, 0-3 away and 2-5 at home a fortnight later. Those results put their overall record in ten matches against Austrian teams at W3 D1 L6, with defeats in the last four.

(...)

• LASK are one of six clubs making their debut this season in the UEFA Europa League group stage, along with Espanyol, Wolves, Olexandriya, Ferencváros and fellow Austrians Wolfsberg.

• Rosenborg have gone ten matches in the UEFA Europa League proper without a win (D3 L7). The competition record, set last season by Apollon Limassol, is 15.

Read more: LASK v Rosenborg facts
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 15.09.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Å tape mot Energidrikk FC er nå én ting, de rundspilte oss så grundig at det aldri var spesielt spennende. Tapene mot Austria Wien irriterer meg derimot enda. På tide å rette litt på den dårlige statistikken mot østerrikske lag nå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.09.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

Blir vel tap her. Unødvendig hjerneblødninger og dårlig effektivitet fører til tap nok en gang. Linz er gode nok til å slå et RBK som ikke scorer mål.

Linz er bedre enn Maribor og BATE.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2019 12:53    Post subject: Reply with quote

Stort for Linz å få møte gamleklubben til Vidar Riseth:

"Es wird einen Riesenkraftakt benötigen, aber wir sind in der Lage, den zu leisten. Zu Hause auf der Gugl trauen wir uns einiges zu", sagte LASK-Kapitän Gernot Trauner.

Nach dem bitteren Out gegen Club Brügge im Champions-League-Play-off will man auf der zweithöchsten Europacupebene glänzen.

"Wir haben in der Champions-League-Quali gesehen, dass wir in Europa mithalten können wenn wir unsere Basics abrufen. Rosenborg war oft in der Champions League und Europa League vertreten, wir nehmen die Außenseiterrolle gerne an", schilderte Abwehrspieler Philipp Wiesinger.

Neuerlich warte eine Partie, von der man schon als Kind geträumt habe. Wie man dabei agieren muss, skizzierte Trauner:

"In europäischen Spielen kommt man zu wenigen Chancen, die muss man nutzen. Da entscheiden Kleinigkeiten."

Mehr lesen: LASK-Trainer Ismael nach Sieg bei Sturm: “Ich bin angekommen”

Marius Lundemo, Mike Jensen og David Akintola var med og sikret gruppespill som førstevalg. I en normalsituasjon får trioen starte i Østerrike etter å ha vært delvis eller helt uaktuelle mot Lillestrøm.

- Vi skal bruke uka fram mot torsdag for å finne ut av det, kommenterer Rosenborg-treneren.

På midtbanen må i så fall vikarene Anders Trondsen og Gjermund Åsen vike plass. Spørsmålet er om Alexander Søderlund blir foretrukket som midtspiss igjen ut fra gamle meritter - og defensive egenskaper.

Utfordrer Bjørn Maars Johnsen imponerte med to mål i hjemmepremieren.

- Det var gledelig. Jeg syns vi har manglet litt effektivitet i år. Han viser seg som en dyktig avslutter. Det setter vi veldig pris på. Det gir ham selvtillit på at han trenger få muligheter på å score, påpeker Horneland.

Les mer: - Vi har manglet effektivitet i år

Jeg føler meg rimelig sikker på at Lundemo er tilbake på sentral midtbane med sin ro og at løpssterke Akintola blir høyreving. Dermed tror jeg altså det blir en ren duell om spissplassen. Gjetter at Søderlund får starte fordi han (trolig) er den beste førsteforsvareren. Så får vi håpe at Johnsen kan komme på banen i 2. omgang og avgjøre.

Forresten mener jeg altså at det korrekte er å kalle motstanderen for enten LASK eller Linz - ikke begge deler, ettersom at klubbnavnet altså er Linzer ASK - på lik linje med Hamburger SV og Aalesunds FK, som heller ikke blir kalt HSV Hamburg eller AaFK Ålesund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 15.09.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Linz er bedre enn Maribor og BATE.

Det gjelder antageligvis de aller fleste lagene i EL-gruppespill, inkludert oss. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at jeg tror det blir lett, ei heller at vi er favoritter, men er det én bortekamp vi kan ha håp om å få med oss noe så er det denne.

Etter fjorårets traurige gruppespill der vi både spillmessig og resultatmessig var så langt unna at det var knapt så man ville se kampene til slutt, er det vel rimelig å tro på bedring i år. Forventer hvertfall å se at vi henger bedre med i banespillet og ikke ser sluttkjørte ut etter en halvtime i hver kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 15.09.2019 14:12    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha reelle muligheter til å avansere fra gruppespillet trenger vi poeng i denne bortekampen. Helst seier.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.09.2019 14:18    Post subject: Reply with quote

bigfoot wrote:
senador wrote:
Linz er bedre enn Maribor og BATE.

Det gjelder antageligvis de aller fleste lagene i EL-gruppespill, inkludert oss. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at jeg tror det blir lett, ei heller at vi er favoritter, men er det én bortekamp vi kan ha håp om å få med oss noe så er det denne.

Etter fjorårets traurige gruppespill der vi både spillmessig og resultatmessig var så langt unna at det var knapt så man ville se kampene til slutt, er det vel rimelig å tro på bedring i år. Forventer hvertfall å se at vi henger bedre med i banespillet og ikke ser sluttkjørte ut etter en halvtime i hver kamp.


Forbedringen i år blir hederlige 2-0 tap og kanskje 1-1 på Lerkendal. Så vil mange påstå at vi egentlig burde vunnet uten å ta innover seg faktum at vi har for dårlig spillerlogistikk.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 15.09.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Nåja, er vel ganske bred enighet i opptil flere tråder her inne om at spillerlogistikken vår er nogle mangelfull, trenger ikke nødvendigvis enda en.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.09.2019 20:56    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Så vil mange påstå at vi egentlig burde vunnet uten å ta innover seg faktum at vi har for dårlig spillerlogistikk.


Er vel temmelig mange som kan ende opp med å påstå at vi egentlig burde vunnet, samtidig som de er hjertens enig i at spillerlogistikken suger svett hesteballe.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 15.09.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til kampen. Spiller vi med Søder som ving, da griner jeg. Haha, skal ikke gå an. Vi bør gå for seier.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 15.09.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg er positiv til å bruke spillere i posisjoner de i utgangspunktet ikke spiller, men gjorde ikke Søderlund en ganske god figur som ving mot LSK? Synes han ofte ble involvert i boksen og vi ble definitivt tunge i boksen med både Søderlund og Johnsen der inne. Synes dessuten det virket som Johnsen og Søderlund kombinerte ganske godt ved noen anledninger. Synes i hvert fall vi kan prøve å spille en slags 3-5-2 med Søder og Johnsen på topp i situasjoner hvor vi må jage mål.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 15.09.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

Denne VG+-saken med analyser fra Kai Bardal overbeviste meg til å mene at vi bør hente Marius Lode fra Glimt. Både hurtig og ekstremt spillende, som jo er akkurat det vi vil ha. Vi er jo et lag som vil spille oss ut fra forsvar.

Hovland blir i samme artikkel trukket frem som en dårlig offensiv stopper.

Nå vil jeg gjerne også ha Bjørkan i Glimt som erstatter for Meling, og det er vel ikke særlig realistisk at vi kjøper to forsvarere fra Glimt til neste sesong.

Edit: Nei, fader. Hvordan klarte jeg å poste dette her.
Back to top
View user's profile Send private message
rbk’er
Junior


Joined: 16 Sep 2019
Posts: 4

PostPosted: 16.09.2019 08:36    Post subject: Reply with quote

sitter med en litt uggen følelse før denne kampen. magefølelsen sier at vi henger bra med til det 75.minutt, men taper kampen siste kvarteret på en tullete markeringssvikt.
Tror Maars scorer 1, men at vi taper 2-1.
Håper jo jeg tar feil
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 16.09.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Litt kjipt å starte gruppespillet med en kamp som føles litt "vinn eller forsvinn" med tanke på avansement, men blir iallefall spennende å se hvor nivået er!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 16.09.2019 10:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi vinner 1-3. RBK
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.09.2019 12:02    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg tror vi vinner 1-3. RBK


Vi møter ikke Maribor. Vi møter et mye bedre lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.09.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

På´n igjen, gitt. Vært litt lenge siden sist nå. Har trua jeg. Vist oss gode i Europa så langt. Vinner 3-1. BMJ med 2 + Konradsen. Defensiv hjerneblødning gir Linz gållen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
Page 1 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb