English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

Det er nesten som om noen skulle finne på å tenke at B/G har et godt forsvar, lol. Selv håper jeg vi ikke henter Bjørkan, han har skuffa meg hver gang jeg har sett glimt på tv. Har langt større tro på Risa. Men regner med folk i RBK-miljøet har grei kompetanse på å vurdere venstrebacker (Bjørnebye, Dorsin, osv...)
Back to top
View user's profile Send private message
Henning
Legende

PostPosted: 25.11.2019 15:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dessverre unge spillere som allerede har prestert bra i ES ikke vil til oss, de vil vente til det dukker opp noe fra utlandet (nesten samme hva). Vi må finne den neste Evjen fra eget akademi eller fra lavere nivå. Vi kan så klart prøve å hente feks Bjørkan, men regner det som svært usannsynlig at han er interessert.
Back to top
bæærnt
Proff

PostPosted: 25.11.2019 15:59    Post subject: Reply with quote

The magic is gone. Vi er ikke mye attraktiv pr november 2019. Ikke lett å pynte brura med Horneland ved inngangen til nytt år heller, men det hjelper kanskje om det kommer signaler om at etablerte på utgående ikke vil bli tilbudt nye kontrakter.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.11.2019 17:41    Post subject: Reply with quote

Får vi inn en ordentlig trener som spillere ønsker å jobbe med så kan vi hente hva vi vil ifra andre tippeligalag. Med Horneland takker selv middelmådig venstrebacker fra trøndelag spillende i Kristiansund nei til muligheten.

Det er få spillere med talent og valg-muligheter som ender opp med å velge en destruktiv trener som Horneland.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 20:10    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Det er nesten som om noen skulle finne på å tenke at B/G har et godt forsvar, lol. Selv håper jeg vi ikke henter Bjørkan, han har skuffa meg hver gang jeg har sett glimt på tv. Har langt større tro på Risa.

Jeg har stort sett sett alle Glimt-kampene som ikke har krasjet med RBK. Til og med sett noen på Aspmyra (ja, bor i Bodø). Bjørkan er god, men mest offensivt. Det gjelder Lode også, og det er derfor jeg like begge to så godt som jeg gjør. Jeg har latt meg imponere. Mest har jeg latt meg imponere av farta og pasningsfoten til Lode, og jeg tror de offensive egenskapene til hele Glimts forsvarsspill har spilt en stor rolle i hvorfor de har kunnet spille som de har gjort, og lyktes med det.

Vi har Hovland. Han er kun god når han kan stå på en flekk og hoppe opp for å vinne baller.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.11.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

.. Og har dagen med tanke på timing. Han bør også helst få hoppe alene.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 00:54    Post subject: Reply with quote

Something something Wirkola.
puckno
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 07:57    Post subject: Reply with quote

Ser ut som vi får konkurranse om Bohinen
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
OzzeyH
Proff

PostPosted: 26.11.2019 08:52    Post subject: Reply with quote

Selg Mike, å få inn Løkberg. Selg Hovland, og inn med Rismark Eggen.

Vil ha trønderne våre hjem. RBK
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 08:59    Post subject: Reply with quote

Løkberg inn for Mike. Hørt sånt vrøl. Skal vi bli et trønderlag så kan vi like godt byne å heie på Ranheim og innfinne oss med å være et heislag
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 27.11.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:

Vi har Hovland. Han er kun god når han kan stå på en flekk og hoppe opp for å vinne baller.

Hovland er en av de som presterer å bli lavere når han hopper.
Back to top
OzzeyH
Proff

PostPosted: 27.11.2019 11:59    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Løkberg inn for Mike. Hørt sånt vrøl. Skal vi bli et trønderlag så kan vi like godt byne å heie på Ranheim og innfinne oss med å være et heislag

Ja skikkelig teit ass. Løkberg for mike hadde vært konge! Mike har sett sine beste dager, takk for jobben, du huskes som en god spiller med hjerte utenpå drakta. men nå er det på tide med fornyelse.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 27.11.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Løkberg klarte ikke å engang å utkonkurrere midtbanespillerne på Brann. Brann! Løkberg er heller ikke å regne som ung og spennende lengre
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 27.11.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Ops!

https://www.svt.se/sport/...elitlicens

Mulig å plukke opp noe derfra kanskje? Som S08 gjorde de det vel bra i EL for litt siden,men ser de sliter mer nå.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.11.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

Virket litt som om vi vil ha løpt istykker midtbanen til Viking hvis det ikke var for Løkberg da.

Brann er en tulleklubb som ikke vet hvordan de har lyst til å spille.

Men, det er mye lettere å være en spillertype med Løkberg sine styrker på et lag i sjiktet under teten, ser ikke helt for meg at han er en mann for førstelleveren, synes vi heller skal la veien være åpen for Tagseth og Johnsen enn å få inn flere midtbanespillere med mindre de er enormt mye bedre enn de vi har.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 27.11.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Vet at det er litt kontroversielt å skrive dette her inne, men for min del så er det ikke så farlig hvor spilleren kommer fra, eller hvilken dialekt han har. Men så er ikke jeg fra Trøndelag heller. For meg er det derimot viktig at spillerne er gode nok, og at laget spiller morsom, god og underholdende fotball. Jeg kunne gjerne tenkt meg noen store talenter som kan kunsten og underholde på banen, og som gjør seg interessant for klubber i utlandet. På dette området er vi dessverre mye dårligere enn foreksempel Molde. Molde kommer vel til å tjene nærmere 100 millioner på videresalg av Haaland, bare noen år etter at de fikk rundt 30 mill for videresalg av Moi. Vi har vel knapt fått 10 millioner i videresalg til sammen de siste 10 årene!
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 27.11.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Da Løkberg gikk til Brann, så sa jeg til de som syntes vi burde ha vært på banen at vi nok ville revet ut hår over hans ballbehandling og pasningsspill hvis han var Rosenborg-spiller. Og det stemte nok da, men i årets versjon av Rosenborg ville nok Løkberg startet de aller fleste kamper, tror jeg.

Ellers er jeg delvis enig med Ratatosk. Jeg tror det er viktig for interessen at vi har noen trøndere, spesielt unge trøndere, i og rundt elleveren. Men jeg tror det er enda viktigere for interessen at vi har noen store sportslige profiler, noen med ferdighetene til å skape de der 'oooh'-øyeblikkene på stadion hver gang de spiller - det er da det er ekstra artig å være til stede der det skjer.

Også enig i at vi sliter med å finne talenter og unge seniorspillere med internasjonalt kaliber. Der har vi jo historisk sett vært notorisk dårlige til å oppdage det der potensielle nivået, selv hos spillere som faktisk har vært i egen stall. Noen som klarer å sette opp en impromptu topp ti-liste over høyeste 'senere verdi' på spillere som har spilt i TL?
Zorac
Legende

PostPosted: 27.11.2019 15:40    Post subject: Reply with quote

Tja - Selnæs, Hou Sæther og Rasmussen har da gitt en del millioner. Ikke Molde-nivå, men de har vært on a roll i det siste. Vi kunne jo også fått styggmye penger om Sørloth gikk direkte til England fra Groningen, men slik ble det altså ikke. Og at Moi endte i England er også en tilfeldighet; han kunne lige gjerne gått rett fra Basel til Celtic for eksempel, som hadde gitt vesentlig mindre kroner til Molde.

Generelt har vi fått lite ut av videresalgsprosentene våre, men det er selvfølgelig svært begrenset hva vi får gjort med spillernes videre karrière. At vi har tjent mer på både overgang og videresalg av Rasmussen enn Skjelbred sier en hel del om hvor uberegnelig og "tilfeldig" dette markedet er.

Når det er sagt er jeg enig i at nasjonalitet/fødested er noe overvurdert. Jeg vil gjerne ha en del trøndere (selv om jeg heller ikke bor i området), men jeg tar heller fem gode ikke-Europeere enn noe svakere spillere fra Tønsberg, Alta og Heidal. Trøndelag-Norge-Skandinavia-filosofien virker klart å svekke kvaliteten mer enn det styrker identiteten.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 27.11.2019 15:41    Post subject: Reply with quote

Selnæs rykket ned. Blir for dyr for Kineserne å beholde han, hva med å si seg for nøyd med yen og euro, og komme hjem?? Smile
Back to top
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 27.11.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Har en følelse at Brynhildsen blir en av få spillere som kommer inn neste overgansvindu. Kontrakt som går ut om 7 måneder og Stabæk ønsker å selge han ettersom han ikke vil fornye kontrakten (noe som har ført til at han har blitt benket som sikkert bare forsterker ønsket om å bli solgt). Som tidligere nevnt ser jeg på han som indreløper, men når jeg tenker over det er han egentlig en tro kopi av Akintola, bare med et større potensialet. Brynhildsen virker som en perfekt Horneland-spiller - en løper.
Back to top
bæærnt
Proff

PostPosted: 27.11.2019 16:19    Post subject: Reply with quote

Blir forbauset for min egen del om det kommer spillere fra ES i det neste vinduet. Tror faktisk at omdømmet etterhvert har blitt såpass frynset at den som har andre realistiske alternativ i inn- eller utland velger bort RBK. Horneland er vel heller ikke noe attraktivt fluepapir pr idag. Det må antakelig hentes råmateriale med annet enn norske pass. Ingen ulykke det om man finner de riktige kandidatene. Kanskje noen overraskelser fra OBOS ?
Back to top
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 28.11.2019 09:30    Post subject: Reply with quote

Synes Salvesen på Godset er en meget ung og energisk spiss som evner å sette ballen i mål med begge beina og hodet. Han virker å være i balanse i avslutningsøyeblikkene i motsetning til Søder som alltid virker å være i ubalanse.
7 mål på 12 kamper så langt i år for Godset. Passer vel Horneland godt med tanke på "work rate". Løper mye!
Huber
Veteran

PostPosted: 28.11.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

7 på 12? Har vel 9 på 25 (17 fra start)?
Back to top
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 28.11.2019 11:42    Post subject: Reply with quote

*I Godset. Må husket at han kom til Godset fra S08 i sommer. I S08 var det ikke akkurat like mange scoringer.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 28.11.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Dette var det året da Lars Jørgen Salvesen og Bjarne Berntsen framstod som gode alternativer sett opp mot våre førstevalg i de samme posisjonene.

Det er vel egentlig sesongoppsummering god som noen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 92, 93, 94  Next
Page 22 of 94

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb