English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke satse på alle disse tre samtidig på midten, ungdomssatsning eller ikke. Hvis én av dem får mye spilletid, pluss en i bakerste og en i fremste ledd, og kanskje en til får minutter her og der, så er vi godt i rute.

Jeg har alltid vært litt ambivalent til Zachariassen, men han er i en fin alder, virker som en spillertype vi kan ha nytte av uansett spillestil, og har fortsatt videresalgspotensiale. Og burde kunne gå ganske billig nå. Vi kan ikke bare utelukke sånne signeringer fordi vi har tre unge spillere som aldri egentlig har vist at de er gode nok.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

En ting er å satse på ungdom, men å skulle starte med en midtbanetrio som i snitt ikke er konfirmert er vel vågalt. Man trenger en kombinasjon, med en stamme av rutinerte spillere som kan vise vei, både på banen og i garderoben (les typer som Mike, Reginiussen, Helland, Hansen, til og med Konradsen i treningshverdag). Så kan man spe på med unge spennende typer slik det passer.
number10
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

Spillere som Johnsen, Ceide og Tagseth bør få mye spilletid neste sesong. Selger de feks Adegbenro, bør de satse på Ceide.
Hører Sondre Skogen har tatt store steg og bør kanskje også få litt spilletid, i stedet for kanskje Valsvik, som bør selges nå, visst man kan få igjen noe for han.
Hovland bør selges nå, om man skal få noe igjen for han, men han vil nok bli ut kontrakten. Og vil nok fotsette i tospann med Tore. Men er ønskelig med noe mye bedre.
Reitan blir spennende visst han kan ta nye steg i RBK. Men bør han få mere spilletid en Hedenstad. Selges Meling, så har man Hedenstad, som spilte venstre back i Stabæk?🤔
Kan man satse på Trondsen sentralt? Om ikke trengs det en ny sentralt inn.
Lundemo bør ut, Konradsen også.
Mike vil nok forsette på den ene indreløperplassen, men han trenger konkurranse.
Levi kommer tilbake. Tar han plassen til en Akintola som forhåpentligvis ikke kommer permanent. Men en ny ving med tempo bør uansett kjøpes inn.
Helland tror jeg må ta valget mellom å være en joker/benken eller å selges for å få mye spilletid.
Spiss? Der virker både Botheim og Dady´s Boy være spennende å satse på. Men en spiss bør komme inn, som kan være en målgarantist. Ut med Maars og Søderlund.

Ut:
Delanley, Lundemo, Konradsen, Maars, Akintola, Søderlund, Helland?, Skarsem, Heggem.

Ved evt salg, nye spillere inn:

Hansen

Reitan - Tore - ny - Hedenstad

Mike - Trondsen - Johnsen

Ny - Ny - Ceide
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Mitt hovedpoeng/problem er at vi allerede har 5-6 etablerte spillere på midten i tillegg til talentene. Å kjøpe flere spillere som bare dytter talentene lenger bak i køen, er for meg helt meningsløst. Dersom vi derimot selger unna daukjøttet (Konradsen og Lundemo, samt noen av Mike, Åsen, Trondsen og Denic), da kunne Zachariassen vært en brukbar signering, ettersom han er en brukbar spiller, men synes ikke (basert på årets sesong) han er alt for mye bedre enn de vi har her allerede.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 15.11.2019 13:55    Post subject: Reply with quote

Det er ganske lett å se at Mike Jensen har tapt seg mye de siste to sesongene. Han misser på mange enkle pasninger, og er ofrer for sein i avgjørende situasjoner. Lundemo er alltid for sein, både med ball og uten ball. Konradsen kan variere fra det glimrende, til det middelmådige. Denic har ikke fått prøvde seg så mye, men der ut til å ha særdeles liten tillit. Åsen blir litt for treg. Mye folk på midten, kvaliteten er derimot ikke god nok. Generasjonsskiftet i klubben kan bli brutalt, tror jeg!
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

Levi kan jo overhodet ikke være den som satses på som høyre kant. Det sier jo det aller meste at han ble lånt ut etter en sesong der skader på førstevalgene gjorde at han fikk mye 'gratis' spilletid, og han har jo ikke akkurat blåst taket av selv sin mer velkjente svenske eliteserie i en sesong der han selv var den som var skadeplaget. For oss var han faktisk langt unna forventet nivå.

Jeg tror meldingen om at han 'helt klart skal hentes tilbake' bunner i noe så enkelt som at Elfsborg ikke kan eller vil betale den summen vi krever for ham, som trolig ligger i nærheten av det vi selv betalte, basert på denne sesongen. Og at han i en overraskende overgang selges til en annen svensk klubb i vintervinduet for noe mindre enn det vi opprinnelig forlangte.

Akintola kommer nok ikke, og da må vi kjøpe noen på høyre kant. Spesielt hvis vi selger Samuel, og, selvsagt, Helland drar.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Konradsen kan variere fra det glimrende, til det middelmådige.

Konradsen varierer fra det glimrende til det absolutt katastrofale, gjerne innad i kampene. Og er mye oftere innom bunnivået enn toppnivået. Jeg ser mye heller at vi selger ham enn Mike Jensen akkurat nå. Ingen av de er noe å bygge fremtiden i klubben på, og Mike har et litt mer brukbart ferdighetsspekter.

Ellers er jeg stort sett enig, unntatt som nevnt Levi.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 18:21    Post subject: Reply with quote

Levi var førstevalg i Elfsborg hele sesongen, var selv ute med skade, og spilte selvfølgelig ikke da, men ble ansett som en av de beste spillerne deres denne sesongen. Han mener selv han leverte ok, men ikke mer. Hadde han unngått skadene hadde han nok fått litt mer flyt og fått litt mer uttelling. Han har en x-faktor som få andre i troppen har(Samuel), men er litt "rufsete" i kantene og ikke den beste på det relasjonelle. Dersom det siste tar seg opp, samt kapasiteten, så kan han bli VELDIG viktig for oss! Jeg tar gjerne en sesong med Levi/Helland på høyre, Ceide/Samuel på venstre. Men da MÅ det handles en skikkelig god spiss, med tempo og sult!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 18:44    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
, nye spillere inn:

Hansen

Reitan - Tore - ny - Hedenstad

Mike - Trondsen - Johnsen

Ny - Ny - Ceide

Jeg liker innlegget og ser for meg noe sånt:

Hansen/Faye

Reitan - Tore - Besim/Skogen/Ogbu (evt ny stopper om 1 eller flere selges) - Bjørkan/Risa

Zachariassen/Mike - Trondsen/Tagseth - Åsen/Johnsen

Levi/Ny - Ny/Botheim/Dady - Adegbenro/Ceide (Helland muligens høyrekant om han blir)

Ser for meg at eneste sjangs for at Samuel drar er om han ber om det selv og da kan også Helland bekle Venstre og høyre og vi kan satse på et nytt alent bak disse.

Lite trua på at vi gårt for kun 18 utespillere uansett, men kanskje vi ender på 20.
Huber
Veteran

PostPosted: 15.11.2019 19:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi kan ikke satse på alle disse tre samtidig på midten, ungdomssatsning eller ikke. Hvis én av dem får mye spilletid, pluss en i bakerste og en i fremste ledd, og kanskje en til får minutter her og der, så er vi godt i rute.

Jeg har alltid vært litt ambivalent til Zachariassen, men han er i en fin alder, virker som en spillertype vi kan ha nytte av uansett spillestil, og har fortsatt videresalgspotensiale. Og burde kunne gå ganske billig nå. Vi kan ikke bare utelukke sånne signeringer fordi vi har tre unge spillere som aldri egentlig har vist at de er gode nok.

Jeg vil kategorisere midtbana vår slik:

Etablerte spillere: Jensen, Konradsen, Trondsen, Åsen og Lundemo.
Talenter: Johnsen, Tagseth

Midt i mellom der ligger Skarsem og Denic.

Med Zachariassen vil vi altså være oppe i 6 etablerte spillere + Denic, og da vil vegen være svært lang opp og frem for de bak.

Dersom vi skal ned i 18 utespillere neste år ser jeg for meg følgende sammensetning:

3 backer
3 stoppere
5 midtbanespillere
4 vinger
2 spisser
1 potet

I mine øyne ville en miks med 3 etablerte spillere + 2 "talenter" være en god miks på midten.
De kunne fjernet mye av usikkerheten rundt Johnsen og Tagseth dersom de hadde fått prøvd seg mer i år, men ett logisk valg ville være å å hente hjem Skarsem og sende Johnsen i retur til Ranheim neste år da Skarsem har demonstrert at han holder Eliteserie-nivå. I tillegg regner jeg med at Rosenborg har gitt noen lovnader til Tagseth.

Når det kommer til Zachariassen og videresalgspotensiale så tror jeg ikke det vil være så stort. Med mindre han er helt eksepsjonell for oss så vil det første vinduet der det er snakk om å selge han være sommeren 2021, og da vil han være 27 år gammel, og da er det ikke så alt for mange klubber som vil være interresert lenger.

Dersom vi skal kjøpe spillere med tanke på videresalg bør ikke disse være fyllt 23 når de signerer.

Når det er sagt: Dersom Denic + 3 av de etablerte forsvinner (personlig preferanse: Lundemo, Konradsen, Jensen) så er det en helt grei signering.
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 15.11.2019 19:34    Post subject: Reply with quote

Nr. 8 på Færøyene er min fetisj.
Back to top
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 15.11.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Quote Huber:
Dersom vi skal ned i 18 utespillere neste år ser jeg for meg følgende sammensetning:

3 backer
3 stoppere
5 midtbanespillere
4 vinger
2 spisser
1 potet

Jo, greit forslag, men vi kan heller ikke se helt bort fra at en Horneland som har styrket sin posisjon i klubben sammenlignet med i vår, ikke minst etter et ras av avganger og med SD-fullmakter attpåtil, fort kan finne på å ta en full snuoperasjon igjen å gå tilbake til 4-4-1-1 i oppkjøringa i vinter fordi spillermateriellet passer bedre, motstemmene er færre, og de siste restene av RBK-dnaet er i ferd med å bli litt wishywashy. Da kan plutselig sammensetningen i leddene endre seg. Og rollespillere som Ceide kan kanskje få en lengre vei. Bare spekulasjoner, selvsagt, men ingenting vil forundre meg med Vingleland - som ironisk nok ynder å postulere at me kan ikkje vingla.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 03:53    Post subject: Reply with quote

Tror Horneland har lært at det er 4-3-3 som er greia i RBK. Så spørs det om han lærer 4-3-3 fort nok.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Håper RBK ser sånn ut etter sommervinduet 2020:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Tettey - Meling

Jenssen-Skjelbred- Konradsen

Levi - Johnsen - Ceide

Det hadde sett bedre ut med en bedre spiss en Johnsen. Hadde vært spennende med Tettey og Skjelbred i en sesong eller to.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

Wow, her har vi ambisjoner Confused
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Det kommer jo bli skapt nøyaktig null på den høyresiden der, men under Horneland skaper vi jo null uansett, så det er kanskje bare av akademisk interesse.
bæærnt
Senior

PostPosted: 16.11.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Takker høflig nei til den sentrallinja. Særlig med en midtspiss som begynner på J og slutter på Sen. Reginussen bør heller ikke være selvskreven neste år.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Tettey - Meling

Jenssen-Skjelbred- Konradsen

Levi - Johnsen - Ceide

Det hadde sett bedre ut med en bedre spiss en Johnsen. Hadde vært spennende med Tettey og Skjelbred i en sesong eller to.

Med en så gammel sentrallinje har vi et stort problem med tanke på å opprettholde kvalitetstreninger over tid. Folk som er over toppen trenger mer tid til restitusjon og hvile som gjør at RBK sine treninger blir dårligere enn feks et middelmådig lag fra Nederland. Disse tre vil heller ikke ha den rette sulten. Få inn unge spillere som ønsker å bli bedre. Ikke gamlinger på høy lønn.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Åja det skal være rett sult også, ikke bare vanlig hverdags-sult liksom. Når kommer det første Hamsun-sitatet mon tro?
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 16.11.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Sliter litt med å forstå at Reitan skal spille seg inn på backplass. Hedenstad har variert mye, og har sine svakheter, men skjønner ikke hvorfor folk tror at Reitan er så mye bedre. Er klart svakere enn Hedenstad på dødball, og Hedenstad har vel en vel så god innleggsfot. Reitan er trønder, men det er vel hans største fortrinn på backplassen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 14:58    Post subject: Reply with quote

Nei takk Messi!!!

Vi ska IKKE hente Ruben Y. Jenssen!! Neutral
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 15:04    Post subject: Reply with quote

Han kan jo fortelle deg at Tettey kanskje kommer snart, helt garantert.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 15:17    Post subject: Reply with quote

Kan godt ta både Tettey og Skjelbred, kombinert med større satsing på yngre spillere. Bytt ut daukjøtt som Lundemo, Denic, Søderlund, Åsen, Hovland og Valsvik. Konradsen og Jensen synger på siste verset de også. Dette er spillere som er over toppen og/eller aldri har holdt nivået som bør kreves i RBK. Slipp til spillere som Tørset Johnsen, Ceide, Botheim, Serbecic og Tagseth i langt større grad enn nå. Vi trenger sultne og motiverte spillere. Kan faktisk akseptere en halvveis mellomsesong også i 2020 om det betyr at vi faktisk bygger opp klubben. Det som derimot ikke er akseptabelt er en ny drittsesong med halvmotiverte og avdanka spillere fra start i hver kamp.
Messi
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 16:48    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Nei takk Messi!!!

Vi ska IKKE hente Ruben Y. Jenssen!! Neutral

Ruben er for lubben for RBK...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 16.11.2019 17:39    Post subject: Reply with quote

Greit at Bjørnebye og Thoresen forlater klubben. Men vil de begge bli erstattet? Frykter veldig at nå er det Horneland som skal kjøre showet i neste overgangsvindu uten både en sportslig leder og speider.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 41, 42, 43  Next
Page 19 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb