English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 03.09.2019 10:11    Post subject: Reply with quote

Nordtveit, Valsvik og Hovland er vel 3 av de tysklandsproffene jeg har hatt minst lyst på...nå har vi fått to, mest sannsynlig bare lønnen som stopper oss fra nr 3 håper jeg. Han kommer uansett aldri tilbake til Norge før kontraktstiden! Ingen fare! Tjener heftig!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.09.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

Håvard Nordtveit er Even Hovland med tannbeskytter, hjelm, nærteknikk og pasningsferdigheter. Tross alt. Han hadde vært en stor oppgradering, uten at det dermed er sagt at jeg ville ha kjøpt ham.

Under avdelingen for fryktede utenlandsflopper er jeg helt enig i Valsvik og Hovland, de var på lista mi ei stund, og den som står igjen der er Håvard Nielsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 03.09.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Livredd for at vi henter Zekhnini og Samuelsen. Ceide er allerede bedre enn begge.

Heldigvis har Zekhini allerede hatt et mislykket låneopphold i RBK, og Samuelsen sitter på benken på lån i FKH, men man vet aldri med Bjørnebye.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2019 13:22    Post subject: Reply with quote

Noen MÅ da kunne stille spørsmålet direkte til Horneland / Bjørnebye?

Hvorfor forsterker vi ikke der vi er svakest?
( ) = reell backup
[ ] = brukes som backup
** = talent/ fremtidig alternativ

Hansen - (Østbø) - *Faye Lund* - Check

Hedenstad - (???) - [Denic/Delanley] - *Reitan*
Reginiussen - (???) - [Valsvik] - *Oghbu*
Hovland - (Valsvik) - *Serbecic?*
Meling - (???) - [Valsvik/Trondsen] - **

Lundemo - (???) - [Konradsen / Trondsen] - *Tagseth?*
Jensen - (Trondsen/Ã…sen) - [Denic] - *MTJohnsen*
Konradsen - (Trondsen/Ã…sen) - [Denic] - *MTJohnsen*

Akintola - (Helland) - [Delanley] - **
Søderlund - (BMJ) - [Botheim] - *Botheim*
Adegbenro - (Ceide) - [Delanley] - *Ceide*


Med andre ord:
1 Vi mangler desperat backup på backplass og på stopperplass
2 Vi trenger et anker som ikke er en malplassert indreløper
3 Vi er vel skodd på indreløperplass (men trenger en foryngelse om 1-2 år)
4 Dersom vi klarer å beholde alle har vi ok dekning på ving (men det gjør vi trolig ikke, Akintola blir dyr, helland vil ikke være backup og dølle på utgående kontrakt - Levi er et wildcard som kan være ok backup)
5 Vi har et spissproblem (Søder er ikke god nok når hverdagen starter igjen og BMJ, som er en klar oppgradering av Søder, har vi ikke opsjon på. Botheim trenger 1-3 år på utlån for å bli voksen)


1) Ingen nyheter at all siden siste vindu [STRYK]
2) Forsøkt oss på Matthew [stryk]
3) Forsøkt oss på ytterligere kvalitetsøkning (ikke negativt i seg selv, men burde være bak flere andre ting på prioriteringslisten) [OK]
4) Lite avklart, men burde være bak andre ting på priolisten [Urolig]
5) Høyt prioritert, tydeligvis forsøkt å kjøpe noe, men virker som vi vil ha noen som skal være backup (!!) til Søderlund. Ambisjonsnivået er altfor lavt [stryk]
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 03.09.2019 13:40    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Håvard Nordtveit er Even Hovland med tannbeskytter, hjelm, nærteknikk og pasningsferdigheter. Tross alt.

Han er oppgradering fra Hovland, men hadde ikke byttet han mot Reginiussen. Ikke god nok, og milevis unna nivået som lønna tilsier.

Når det gjelder pasningsferdigheter er de merkelig nok bedre på lange baller enn på de korte. Vet ikke hvor mange ganger han helt umotivert har slått ballen utover sidelinja, men det skjer utrolig ofte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.09.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

RBKsandvika, på tross av alle manglene du ser så spilte dette laget seg fortjent til EL og var veldig nære CL. Det er heldigvis mere ved å bygge lag enn å definere alle sammen i en posisjon og status og gange med 2.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2019 13:54    Post subject: Reply with quote

@Montana

Stiller ikke spørsmålstegn ved førsteellever (i denne posten - kvaliteten her burde også heves over tid). Jeg sier at vi har tilnærmet null backup på viktige plasser - Det handler om stallbygging/-forvaltning.

At dette laget har gjort det bra og klart å komme seg til Europa er jeg selvsagt kjempeglad for. At det hadde vært helt annerledes om vi fikk f.eks Tore skadet tidlig i kvalikken er det dog ingen tvil om.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2019 13:55    Post subject: Reply with quote

Ingen fare RBKSandvika, vi har jo det berømte skyggelaget i bakhånd. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

wikivic wrote:
Ingen fare RBKSandvika, vi har jo det berømte skyggelaget i bakhånd. Razz


https://no.wikipedia.org/...for_herrer

Er vel dette laget tenker jeg, men noen enkle justeringer for lønn og alder.
Eventuelt supplert med spillere som har vært over gjennomsnittlig gode mot oss siste 2 måneder.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.09.2019 14:12    Post subject: Reply with quote

RBKsandvika, nettopp Tore ble skadet etter 14 min mot Maribor. Stopperreserve Valsvik kom inn og gjorde en kjempekamp.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

I en kamp, der vi kunne ligge relativt lavt og vi ikke ble nevneverdig utfordret på fart eller spilleforståelse.

Prøver du virkelig å argumentere for at vi har ok backup i forsvaret?
Har du drukket maling?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.09.2019 14:18    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat, påpekte at akkurat det du sa skjedde og det gikk veldig fint. Valsvik var god mot Maribor han, og også da mente folk det var krise når Tore måtte av.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Igjen: I EN kamp, der vi kunne ligge lavt og ikke ble utfordret på samme måte vi ble i flere andre kamper.


Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 03.09.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Nå er jo RBK blitt et dødballag, så da passer jo Valsvik ypperlig inn. Er bedre enn Hovland i boksene! Har personlig ingen forventning til neste års vindu. Da blir jeg ikke skuffet. Har ikke forsterket oss siden Samuel kom til klubben. Det vil da si at man blir gradvis dårligere, sålenge mange spillere har passert sin antatte peak, nemlig 26-28 år!
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 03.09.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Lazar Markovic tilbake til Partizan. Her burde SIB vært på ball.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2019 18:45    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
har passert sin antatte peak, nemlig 26-28 år!


Jeg tror svært, svært, få gode fotballspillere peaker på 26 år. De aller, aller fleste når sin peak tett i underkant av 30. Men det finnes selvsagt unntak.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.09.2019 19:18    Post subject: Reply with quote

Du har sikkert rett. Jeg har ikke veldig stor kunnskap om dette, men forholder meg blant annet til et sitat av Ole Gunnar Solskjær:
«En naturlig alder for fotballspillere å "peake" er rundt 26-27 år.»
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2019 20:06    Post subject: Reply with quote

Det meste jeg har lest om temaet konkluderer i underkant av 30, og dette ser ut til å flytte seg "nordover" i våre dager. Altså at man peaker noe senere, og etter dette holder kvaliteten lenger. Men det er selvsagt individuelle forskjeller; ikke minst ift fysikk og vedlikehold.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.09.2019 21:24    Post subject: Reply with quote

Vi kan i hvert fall være enige i at Søderlund, Jensen, Reginiussen, Helland og Hovland er ferdig peaket!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 05.09.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

Er vel de fysiske forutsetningene som begynner å tape seg et sted etter fylte 30, antakelig før, men det er der at det begynner å merkes, så vil vel tekniske ferdigheter fremdeles utvikle seg og erfaring får man jo hele tiden.

Tror den avgjørende faktoren er at mange mister motivasjonen til å jobbe steinhardt for at fysikken ikke forfaller for mye til å henge med de som er ti år yngre når en må trene for å ikke falle i nivå istedenfor å trene for å bli bedre. Med den kunnskapen vi har idag så skal det gå fint ann å klare å holde sitt høyeste nivå til fylte 35+, men det krever nok at en har trent godt igjennom hele karrieren for å ha et grunnlag samtidig som en fortsetter å trene godt for å holde dette ved like.

Begynner jo å bli flere og flere som holder koken lenge på toppnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.09.2019 15:02    Post subject: Reply with quote

Dette Tommel'n opp! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2019 15:31    Post subject: Reply with quote

Siden det er så kjedelig med landslagspause så benytter jeg anledningen til å spekulere litt i hvordan Rosenborg kan bli seende ut innen noen år. Begynner fort å tro at Hansen ikke kommer til å forsvinne, men Meling og Hedenstad forsvinner nok om de fortsetter å spille godt, i tillegg legger vel Reg. opp om ikke så altfor lenge. Det går an å håpe at Hovland og Valsvik forsvinner og der tror jeg egentlig vi allerede har erstatterne klare i form av Serbecic, Ogbu og Skogen selv om jeg vet lite om hvordan de gjør det på sine utlån. På midtbanen tror jeg ikke vi kommer til å miste så mange annet enn til alderdom, med mindre Konradsen blir sugen på et utenlandseventyr likevel. Trondsen er kanskje på vei ut sammen med Denic, men Lundemo og Mike tror jeg nok blir værende. På midtbanen er vi jo i utgangspunktet godt forspent hvis de nye signeringene i T. Johnsen og Tagseth lever opp til forventningene. I tillegg har vi Åsen som squad-spiller. Offensivt forsvinner vel fort en god del spillere, blant annet Helland, De Lanley, Adegbenro også gjenstår det å se hva som skjer med Akintola. I tillegg tipper jeg Søderlund forsvinner. Det blir spennende å se hva Maars Johnsen kan få til, og jeg tror definitivt vi har en Adegbenro-erstatter klar i Ceïde. Hypotetisk fremtidig lag:

Hansen/Faye Lund

Reitan/NY - Serbecic - Ogbu/Skogen - Risa?/Bjørkan?

Mike/Johnsen - Tagseth/Lundemo - Konradsen/Ã…sen

Akintola/NY - Maars Johnsen/Botheim - Ceïde/NY


Personlig synes jeg ikke det ser så aller verst ut. En god blanding av unge fremmadstormende spillere, eldre etablerte spillere, utledninger, nordmenn og trøndere. Det er i hvert fall ingen tvil om at vi hadde hatt godt av å slanke ned stallen og heller fylle på med kvalitet i de posisjonene vi trenger. Fortrinnsvis backer og vinger. Tror vinduet i 2020 kan bli ganske travelt.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 05.09.2019 15:40    Post subject: Reply with quote

Først og fremst synes jeg det der ser ut som hvordan et Rosenborg-lag ikke ser ut om noen år. F.eks i angrepsrekka tipper jeg det kun er Ceide som er igjen om noen år, og det er dersom vi ikke kommer oss til CL om to år og han kjører karusell med backene til Real Madrid og Bayern Munchen.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 05.09.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Du har sikkert rett. Jeg har ikke veldig stor kunnskap om dette, men forholder meg blant annet til et sitat av Ole Gunnar Solskjær:
«En naturlig alder for fotballspillere å "peake" er rundt 26-27 år.»


Avhenger av hvilken posisjon de spiller i. Målt i antall mål så "peaker" angripere stort sett rundt 25. Selvfølgelig finnes det unntak, spesielt blant de som ikke har vært like avhengige av fart.

Wenger solgte Vieira, Henry og Petit når de var 29, men forsvarsspillere kunne han holde på til de var godt inne i 30-årene.

Det å kjøpe Maars Johnsen vil fort være en dårlig investering selv om han gjør det bra i høst.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.09.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

Vieira var defensiv midtbane og spilte i og for seg for topplag i 6 år til etter å ha forlatt Arsenal.

Henry ble hentet av Barcelona hvor han så vidt jeg husker maste seg til en overgang når de først banket på døra. Wenger hentet han for så vidt tilbake i 2912.

Petit var også et tilfelle av Barca kommer bankende og det selv ikke på den tiden var det lett å holde på spillere når en av de to store spanjolene kom snikende. Petit var vel også en dyptliggende midtbane om jeg ikke tar helt feil
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 92, 93, 94  Next
Page 2 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb