English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

Delaveris er no go. Har merket meg målene han har scoret, og lignende flyt som den han har hatt den siste måneden er sjelden vare. Bare flaksemål og tap-ins. Jada, er en egenskap det også og bla bla bla, men man skal ikke la seg blende av den voldsomme målorgien hans. Han har ikke dagens flyt så veldig mange uker i løpet av en sesong, tror jeg.

Er mer med på Dønnum, som ble nevnt tidligere her. Klart beste spilleren i Vålerenga. Har litt attitude også, det liker jeg. Potensiell publikumsyndling.

Last edited by Hedon on 02.10.2019 14:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 14:22    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Men når det kommer til en spiller som Gjertsen, så kan det vel tenkes at han vurderes som en erstatter for de Lanlay, og at en da kan frigjøre Ceide for ett utlån med fast spilletid i f.eks. Ranheim eller Odd?

Det er litt trist da, hvis det er sånn at man må være 28 år for å være enten i elleveren eller backup til elleveren i Rosenborg, mens de største talentene våre skal ut og kanskje spille fast (???) i andre eliteserieklubber før de kanskje eller kanskje ikke kommer tilbake til oss. Erfaringsmessig er jo riktig alternativ 'ikke'.

Nok en gang: hvis målet er å senke antallet spillere under kontrakt med A-laget, så er det fornuftig å la De Lanlay gå uten å erstatte ham med en spiller som er i ferd med å passere toppen av karrieren sin, aldersmessig, uten egentlig noen gang å ha vært god nok.
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 03.10.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Nja, vi har da flere gode eksempler på at en halv til to sesonger med fast plass på en annen klubb i eliteserien eller OBOS er akkurat det som skal til for at en spiller går fra lovende guttunge til mann med førstelagsplass.

Det finnes flere måter å satse på trøndere som har potensialet til å ta nivået, det viktigste er at en faktisk satser på de.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 08:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Det er litt trist da, hvis det er sånn at man må være 28 år for å være enten i elleveren eller backup til elleveren i Rosenborg, mens de største talentene våre skal ut og kanskje spille fast (???) i andre eliteserieklubber før de kanskje eller kanskje ikke kommer tilbake til oss. Erfaringsmessig er jo riktig alternativ 'ikke'.

Nok en gang: hvis målet er å senke antallet spillere under kontrakt med A-laget, så er det fornuftig å la De Lanlay gå uten å erstatte ham med en spiller som er i ferd med å passere toppen av karrieren sin, aldersmessig, uten egentlig noen gang å ha vært god nok.

Det må selvfølgelig være slik at dersom han går på utlån så må det være til en klubb hvor han i hvert fall i utgangspunktet er førstevalget i sin posisjon. Ceide konkurrerer vel i dag med Adegbenro om en plass i laget, og da vil det være bedre at han gjennom ett utlån får seg 15-20 kamper i eliteserien i 2020 enn 3-4 kamper i RBK.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Så fremt spilleren har signert en lengre kontrakt før utlånet* ref Sørloth
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

* Og får spille i en rolle som mer eller mindre matcher rollen han er tiltenkt i Rosenborg.

* Og har en treningshverdag som ikke står alt for mye tilbake for den han får her.

* Og helst er såpass etablert i klubben og byen at en retur hit for å kjempe om en plass faktisk oppleves som motiverende når spilleren har vært omtrent dønn fast en sesong for en annen klubb i samme liga (ref. igjen Sørloth).

* Og faktisk følges opp såpass tett at klubben vurderer spilleren på en annen måte enn da de dro, og ser de utviklingstrinnene som han har tatt.

Det er en del fallgruver i den utlåns-strategien også, og det er ikke uten grunn at portene våre ikke rennes ned av spillere vi har sendt på utlån, men som vi nå ønsker å satse på. Jeg synes de største talentene som er nærmest nivået burde kunne bekle en backup/rotasjonsrolle i stallen, der man er veldig bevisst på å ta litt risiko for å gi de spilletid.

Det er også en måte å bygge klubblojalitet på - det var VI som gav de sjansen, VI som torde å satse på de, ikke bare vi som signerer lønnsslippen mens andre klubber følger de opp i hverdagen og slipper de til på laget. Det tror jeg blir stadig viktigere i en hverdag der alle har overgangssultne agenter, og alltid har tilbud annetstedsfra i en eller annen form.
bommel1
Proff

PostPosted: 03.10.2019 12:51    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
zaphod81 wrote:

Det må selvfølgelig være slik at dersom han går på utlån så må det være til en klubb hvor han i hvert fall i utgangspunktet er førstevalget i sin posisjon. Ceide konkurrerer vel i dag med Adegbenro om en plass i laget

Kan se ut som om Ceide bare blir vurdert på venstre, og det har Horneland brukt som argument for Søder på kant. Men det er ingen grunn til å tro Ceide ville gjort seg bort på høyresiden i de kampene som har vært.

En ving er en ving, uansett hvilken kant man spiller på. Selve utfordringsfasen blir litt annerledes, men selve bevegelsene og utgangsposisjonen er lik. Det er ikke slik at Ceide ville fått et akutt anfall av udugelig hvis han byttet side her og der.

Hvis man ikke kan bruke Ceide på høyre når Søder er det eneste andre alternativet, når kan man bruke ham? Horneland virker allergisk mot å bruke spillere som ikke har primæregenskap som jordfreser. Med mindre du er Adegbenro da, og selv han måtte en tur i fryseboksen.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

Kan gi Horneland kritikk for mye rart, men å benke spillere ute av form/som ikke presterer på trening bør ikke være en av grunnene (Adegbenro). Dette ble kommunisert i media som benkingsgrunnlag.

At han velger å bruke Søder når samtlige rapporter om Ceide tilsier at han herjer på trening, derimot. Det er kritikkverdig. Spesielt mtp Søders prestasjoner på høyre ving i kamp.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 03.10.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Men nå har vi til gode å se Ceide herje i match. Går seg rett inn i trøbbel og mister ballen hver gang
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 03.10.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Men nå har vi til gode å se Ceide herje i match. Går seg rett inn i trøbbel og mister ballen hver gang

Herjet vel ganske greitt med Tromsøforsvaret på Lerkendal. Tromsøforsvaret er det forsåvidt også en del andre angrepsspillere som har herjet med. Det må vel være med i betraktelsen.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

De fleste vil vel være enige om at Ceide er god nok på sitt beste til å herje med Eliteseriemotstandere når det klaffer, men at han ikke er jevn nok til at vi kan regne med at han gjør det hele tiden. Den skjebnen deler han riktignok med mange av våre kantspillere de siste årene.

Det som er fortærende er at han ikke får den lille tilliten når vi for eksempel stanger mot Brann, og Horneland vurderer at Samuel har gjort sitt for kampen. Da hadde det vært en fin tillitserklæring å sette innpå de friske beina til Ceide mot en sliten back, i stedet for å umiddelbart trekke tospisskortet. Det er sånne innhopp han kan vokse på, å kjenne at han får sjansen til å gjøre en forskjell når det gjelder, tilliten til at han kan være riktig nøkkel når vi stanger.
Ny trener fan account
Veteran

PostPosted: 04.10.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt bekymret for hva som kan skje i overgangsvinduet til vinteren når Bjørnebye har fått det for seg (alt for sent) at stallen må forynges. Med tanke på at denne begrunnelsen ble brukt i forbindelse med interesse for snart 26 år gamle Zachariassen er jeg redd for at Bjørnebyes foryngelse av midtbanen skjer på samme måte som da stopperplassen ble "forynget" av å hente like gamle Valsvik. Resultat: de eldste stopperne spiller fortsatt, de tre unge stopper-talentene er i praksis ute (jamfør Hornelands "Valsvik og Hovland skal utgjøre RBKs stopperpar i mange år framover").

På samme måte har vi nå to gamle indreløpere som spiller fast (uten skade) i Konradsen og Mike - som også har lange kontrakter, og to litt yngre i Trondsen (24 år) og Åsen (28 år). Så kommer to tilsynelatende store talenter i Tørset Johnsen og Tagset (og kanskje Skarsem?). Da ser jeg for meg at Bjørnebyes foryngelse betyr at de gamle består, mens talentene sendes bort - og da håper jeg rett og slett at vi ikke henter indreløpere i vinter.
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 04.10.2019 14:25    Post subject: Reply with quote

Er jo også på indreløperplass at vi har klart best dekning, så er jo egentlig bare tull å gjøre noe der med mindre Henriksen blir tilgjengelig permanent eller tilsvarende åpenbar no-brainer dukker opp.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 04.10.2019 14:47    Post subject: Reply with quote

Ser at AaFKs Castro er tatt ut på det chilenske landslaget. Har ikke noe inntrykk av han, hvor god er han? Passer han inn i vår "stil"?
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 04.10.2019 15:03    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ser at AaFKs Castro er tatt ut på det chilenske landslaget. Har ikke noe inntrykk av han, hvor god er han? Passer han inn i vår "stil"?

For god teknisk.
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 07.10.2019 12:06    Post subject: Reply with quote

Ser Rekdal sier det mange av oss har påpekt lenge. Dette RBK-laget har nådd sitt makspotensiale og er på vei ned. Det må komme et generasjonsskifte fort!! Jeg er ikke alltid enig med Reka, men her treffer han spikeren på hodet. Klubben har sett seg selv i en ekstremt vanskelig situasjon. I stedet for å forsterke med et par tre spillere i de foregående vinduene, når man kunne friste med seriegull og europacupspill, så må man erstatte seks-sju mann med en 4-5 plass og i verstefall null europacupspill. Dersom jobben på markedet har vært vanskelig før, så ser det ikke særlig lyst ut nå. Denne tråden her bør bli rødglødende fremover!!
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 07.10.2019 13:01    Post subject: Reply with quote

Sarkasme til side, jeg mener absolutt Castro er en mann vi burde ta en nærmere titt på. Poengspiller med tekniske ferdigheter og etterhvert internasjonal erfaring fra nivå to.

Ellers tror jeg f.eks. Bruno Leite hadde løftet midtbanen vår. Ibrahimaj/Tripic på Viking er også spennende navn.

Ellers, hvordan er ståa rundt Strandberg og Linnes igjen?

Hvor god er forresten Lowe på Start? Varierer vel i prestasjonene, men er et beist som kan binde sammen forsvaret.

Hvor langt unna Ceide-nivå er Haltvik på juniorlaget?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Den eneste spilleren som har bevist noe spesielt i OBOS er Castro og på så måte er det en vi bør sjekke ut.
Litt usikker dog om hvor han egentlig kan bli best for oss da han har spilt både kant,midtbane og spiss for AFK i år.

Men absolutt en spiller som ikke mindst er effektiv i beslutningsevnen.

Tror neppe Ibrahimaj/Tripic eller Bruno Leite er noen vi skal se imot.
Ibrahimaj er mest en poengspiller, ialelfall de kampene jeg har sett. Gode innlegg og dødballer men ellers litt for "luksus" tror jeg til at vi bør være interessert. Ikke noen dårlig spilelr for all del, men jeg ser bare ikke hvor han skal passe inn om vi tenker kollektivt 4-3-3.

Tripic er bare uspiselig, end of story Wink

Vi bør først og fremst se på troppen, vurdere Skarsem/Solbakken/Dahl Reitan inn mot den sammenhengen. Se på hvilke planer vi har med Tørseth Johnsen, Tagseth og kanskje Skogen og så bør vi planlegge startoppstilling > Rotasjon > Backup med tanke på 4-3-3 i god gammel ånd.

Mener Jeg.
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 07.10.2019 15:01    Post subject: Reply with quote

Kanskje får vi se Ogbu og Serbecic som stopperpar til neste år. Da er vel snittalderen redusert med ett par år allerede! Har tro på at det kan bli bra når de får samkjørt seg.
Jeg mener man må finne en Annan-type på sentralen, slik at spillere som Tagseth og Trondsen kan konsentrere seg om det offensive, og strø pasninger til en angrepstrio med fart og gode bevegelser. Vi er blitt så statiske at det er flaut å se. Det har vært flere situasjoner de siste kampene, der en RBK spiller vinner ballen i en gunstig situasjon. I stedet for at flere spillere gir full gass fremover, så må ballfører avvente og nesten hver gang kommer samtlige av motspillerne inn i «TV-bildet» før den neste RBK’eren. Så årets juleønske blir spillere med fart, motor, teknikk, overblikk og rett alder (18- 25). Ingen sier det blir lett, men det er nødvendig!
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Men selv en Annan-type med styrkene sine i det defensive må holde et helt annet nivå med ball enn det vi ser nå.

Lundemo er jo på mange måter en ren defensiv tilnærming til rollen, et rent anker som holder igjen uansett, og har som hovedaktivitet å gå i dueller rundt midtstreken, og samle opp mest mulig løse baller - en jobb han for øvrig gjør ganske bra. En tredje midtstopper, egentlig, slik at vi angriper i en slags 3-4-3. Men vi hemmes aldeles fryktelig av at vi ikke har noen ballspillere i det bakre trekløveret, og både overblikket og ballbehandlingen til de tre er alt for svakt til at vi kan bruke de så mye som vi gjør i det oppbyggende spillet.

Annan var jo ikke noen playmaker i det hele tatt, men han var et trygt valg å spille ballen til, selv under press, og flink til å bruke kort tid med ball. Skal man trekke Skammelsrud-linja igjen, så var det jo det som var hans største bidrag: skjerme mens han vendte inn i rom og slapp ballen med riktig fart og adresse. Vi kan altså godt ha en defensivt orientert spiller, men vi må ha en tekniker.
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 07.10.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Helst en kloning av Selnæs og Annan, en Annæs eller Selnan!
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 07.10.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

Mener også vi må ha en med mer ballskicklighet enn Annan til å styre midtbanen. Har lenge sett for meg en ny Berg fra Bodø til å gjøre det.

Spørs om Serbecic blir kalt tilbake fra lån før tiden da. Kjenner jeg stell og styre rett, er han vel sendt ut på lån til hjemlandet for å frigjøre plass i stallen og for å fade ut sin RBK-karriere. Jfr. Malte og Gersbach.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 16:48    Post subject: Reply with quote

Aller helst skulle jeg ønske vi skaffet oss en spiss som faktisk har fart og styrke. Vi har altfor lite bakromstrusler når det bare er vingene som har fart i laget. På mange måter kunne jeg gjerne ønsket meg en spiss som Haaland som har litt gjennombruddskraft og faktisk er klinisk foran mål. Både Maars men også spesielt Søderlund er altfor trege og statiske i angrepsspillet vårt, og det fungerer ikke mot lavtliggende norske lag. Nå skjønner jeg at afrikanere fra Haugesund kanskje er litt oppbrukt, men synes Ibrahima Koné for Haugesund besitter noen interessant kvaliteter. Har rimelig god fart, god nærteknikk og er et godt oppspillspunkt, i tillegg ser han ut til å ha et relativt god skuddfot dog noe rufsete avslutningsteknikk. I tillegg er han født i -99, så det bør være gode muligheter for å utvikle ham videre.

Det er ikke mye skrytevideoer på nett av ham, men man får et slags inntrykk her
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 07.10.2019 18:17    Post subject: Reply with quote

Spisser som både er raske, sterke og scorer bra med mål får vi beholde i maks en sesong.

Vi må nesten vite hvilke brikker vi vil ha i laget før vi kan gå ut og finne de vi trenger.
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 07.10.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Hvordan ligger Nyenetue an? Født i -00.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb