English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 30.09.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

Junker drar vel nytte av å være midtspiss i et ekstremt godt kollektiv. De fleste spissene ville vel bøttet inn mål da.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.09.2020 10:20    Post subject: Reply with quote

WildRover wrote:
Kristoffer Hoven bør være en vi følger med på. Toppscorer i OBOS, 24 år, 194cm høy, beskrives som sterk og rask.


Det tror jeg maksimalt dreier seg om en Lars Jørgen Salvesen-type. Kanskje han kan bli en ok målscorer på toppnivå, kanskje ikke. 17 kamper/11 mål i kokosligaen er ikke imponerende nok i seg selv til å gi ham sjansen for et topplag i eliteserien, da må det ligge noen underliggende ferdigheter der som gjør at man tror han nesten underpresterer for Sogndal nå. Som 24-åring er man jo også avhengig av at han tar nivået i løpet av maks én sesong, og for oss må han gjøre det nesten uten å spille kamper.

Det minner for eksempel om spissmakker Endre Kupen. Henrik Udahl er jo hakk i hæl på toppscorerlista. Mats Lillebo har høyere målsnitt (0,92!). Pontus Engblom, Kristian Opseth, Adem Güven, Tommy Høiland - lista er lang over OBOS-toppscorere som aldri har lyktes helt ett nivå opp, og ganske kort over OBOS-toppscorere som har klart å ta med seg målsnittet opp ett nivå - de som gjør det bruker som regel litt tid. Bamba klarte det i Kristiansund. Pellegrino har klart det til slutt, men brukte tre år. Ohi brukte to.

Sånn sett er det kanskje Holmbert Fridjonsson vi skulle hentet - han har jo begynt å putte i eliten nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

*18 kamper, 15 mål. Golla 4 på Mandag.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.09.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

Stemmer det ja. Det begynner jo å ligne på noe, snittmessig, men fortsatt lavere enn Lillebo.

Synes ellers at poenget står - det er noe annet å score mye mål i OBOS enn å gjøre det i Eliteserien. Og det er enda et kvalitetshopp opp til topplagene i Eliteserien. Takk, men definitivt nei takk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 30.09.2020 10:51    Post subject: Reply with quote

John Pelu scora også ganske mye i OBOSdassen (da adecco-dassen) uten at han var mye til fotballspiller i eliteserien. Skal vel sies at han vel blei henta fordi han hadde spilt mot Hoftun...
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 30.09.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

Åge Fridtjof bekrefter i adressa at vi har en ny spiss i kikkerten! Hvem kan det være?
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 30.09.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker at Åge ikke er interessert i ræl ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 30.09.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Ser nok etter kvalitet ja!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
FJohnsen04
Junior


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 33

PostPosted: 30.09.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Ny spiss kommer nok inn før vinduet stenger (kilde: Adressa):

– Hvis Børven signerer, må dere ha ny spiss umiddelbart?

– Ja, svarer Hareide.

– Har dere noen i kikkerten?

– Ja.

– Kan du si noe mer?

– Nei, svarer treneren

Spennende!
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 424

PostPosted: 30.09.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

Heldigvis var det ikke helt som Dorsin sa til Thomas.
Lenke til artikkelen: https://www.adressa.no/sp...-kikkerten
Lurer på hvem det kan være. Blir en spennende uke mtp signeringer
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 30.09.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Morro å se hvor forskjellig Dorsin og Hareide svarer rundt spillerlogistikken..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 30.09.2020 12:53    Post subject: Reply with quote

Men når kommer Kåres bud på Helland?
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
EsseFjes wrote:
Prioritering burde være en spiller som kan treffe der han sikter. En god dødballfot. Har savnet det lenge i Rosenborg. De periodene vi har vært gode har vi hatt en eminent dødballfot i laget.


På spissplass ville jeg foretrukket en som primært scorer mål. Mye mål. Undervurdert egenskap Wink


Ja, hovedpri hos en spiss er vel å ha evnen til å dukke opp der han trengs når han trengs. Poenget var at spiss er ikke nødvendigvis hovedpri, men en presis og god dødballfot. Kanskje jeg feiler med den utalelsen, da det blir tynt med en spiss.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 30.09.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Få no snarest bekrefta den børvenovergangen, så vi kan få svar på hvem den nye spissen er.
Tror ikke det er noen fra ES.. det hadde i såfall vært spora opp av journalistene for lenge siden. Micke og Åge holder kortene tett til brystkassa.
Kjenner på meg at det blir mange runder innom adressa og rbk-webben de neste dagene. Spennende RBK RBK
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.09.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Poenget var at spiss er ikke nødvendigvis hovedpri, men en presis og god dødballfot. Kanskje jeg feiler med den utalelsen, da det blir tynt med en spiss.


Jeg skjønner ikke den uttalelsen overhodet. Vi har da virkelig spillere som kan slå gode dødballer, det er jo kanskje det parameteret vi har vært stabilt best på de siste årene. Helland, Hedenstad, Åsen og Holse slår jo presise dødballer. Henriksen er vel også ok? Begynner vi å kvitte oss med enda flere av dødballtakerne må vi vurdere å vektlegge det hos en ny back eller ving, eller for eksempel utvikle dette hos Ceïde (spennende) men det er da vel ikke der skoen trykker akkurat nå?

Etter min mening: det vi mangler er mer 1. fart og 2. teknikk. Og det har vi gjort i mange år. Jeg hadde gjerne sett begge deler i en ny spiss, men innser at vi nok må nøye oss med teknikk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
EsseFjes wrote:
Poenget var at spiss er ikke nødvendigvis hovedpri, men en presis og god dødballfot. Kanskje jeg feiler med den utalelsen, da det blir tynt med en spiss.


Jeg skjønner ikke den uttalelsen overhodet. Vi har da virkelig spillere som kan slå gode dødballer, det er jo kanskje det parameteret vi har vært stabilt best på de siste årene. Helland, Hedenstad, Åsen og Holse slår jo presise dødballer. Henriksen er vel også ok? Begynner vi å kvitte oss med enda flere av dødballtakerne må vi vurdere å vektlegge det hos en ny back eller ving, eller for eksempel utvikle dette hos Ceïde (spennende) men det er da vel ikke der skoen trykker akkurat nå?

Etter min mening: det vi mangler er mer 1. fart og 2. teknikk. Og det har vi gjort i mange år. Jeg hadde gjerne sett begge deler i en ny spiss, men innser at vi nok må nøye oss med teknikk.


Nei, jeg er ikke enig i at vi kan å slå dødballer. Hedenstad tar så å si alle cornere. De ender på forstanga så å si hver gang, eller blir slått for langt. Nå skal det nevnes at han var mer presis da han kom til klubben. Så tanken er der. Åsen er ikke god nok. Han er for upresis. Helland er for ofte skadet, og for offensiv til å få spille under hareide. Han er nok den beste dødballfoten vi har. Jeg mener at vi har såpass gode ferdigheter i lufta at det bør i allefall stilles spørsmål om det er dødballfot vi mangler. Jeg er med på at vi har mange som er brukbare. Men vi har ingen som er dyktig nok.
Og utvikle dette hos Ceide hadde vært meget spennende over tid, da han er meget dyktig til å komme seg til innleggspisisjon(i spill).

Ja, jeg tror det kan bli kostbart og kreve disse ferdighetene i en spiss. Er enig i at teknikk kanskje bør prioriteres. En dino med bedre teknikk hadde vært spennende.

Farten i laget er for dårlig. Den må bli bedre. Hva med en sabla dyktig dødballfot som også har fart? Very Happy
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.09.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det er realistisk å holde seg med vesentlig bedre dødballtakere enn de tre H-ene. Det er i så fall ren bonus. Og jeg er beint ut uenig i at Hedenstad sine cornere alltid er upresise. Det er verdt å minne om at vi PØSET inn mål på dødball i fjor, og at Hedenstad var vår assistkonge med 6 målgivende.

Helland er nok ferdig som førstevalg for oss, enig i det, men Holse har en presis og fin venstrefot, og erstattes jo foreløpig av Helland på banen hvis han mangler. Hvis Hedenstad forsvinner bør vi nok ha en høyrebeint dødballtaker inn på sikt, men det er stort sett det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 424

PostPosted: 30.09.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Gikk gjennom Dorsin's gamle agentfirma for spillere som kunne vært aktuelle hvis de ser såpass nærme:
Viktor Gyökeres - 22år - Brighton . Spilt EFL cup hittill i år med 1mål og 1 asssist påp 180min. Kom akkurat tilbake fra lån i St. Pauli Spilte en del i 2. Bundesliga for St. Pauli i 18/19
Simon Hedlund - 27år - Brøndby - Kan spille venstre kant og spiss
Mikkel Kaufmann Sørensen - 19 år - FCK - Signerte for FCK før sesongen i år , var en kostbar spiller for de og kontrakt ut 2024. - Svært lite sannsynlig signering men særdeles spennende spiller.

Edit:
Ellers nevnes jo John Guidetti rundt om, men det virker som om det bare er ønsketenkning(?) fra enkelte uten konkrete rykter
Edit2: rettet feil, Gyökeres spiller i Brighton, ikke St. Pauli


Last edited by jorji on 30.09.2020 15:16; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 30.09.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
men det er da vel ikke der skoen trykker akkurat nå?


Slik jeg ser det så trykker skoen på akilleshælen, og det er en lei situasjon.

Jeg mener også at den nye spissen kanskje fortrinnsvis bør ha teknikk; og at det får holde om vingene har fart.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 30.09.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Enig at dødballfot er LANGT fra prio, der har vi mange alternativ.

Ønsker meg en hurtig spiss som er en klinisk avslutter. Det burde være livsfarlig å gi ham rom innenfor 25 meter..
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror ikke det er realistisk å holde seg med vesentlig bedre dødballtakere enn de tre H-ene. Det er i så fall ren bonus. Og jeg er beint ut uenig i at Hedenstad sine cornere alltid er upresise. Det er verdt å minne om at vi PØSET inn mål på dødball i fjor, og at Hedenstad var vår assistkonge med 6 målgivende.

Helland er nok ferdig som førstevalg for oss, enig i det, men Holse har en presis og fin venstrefot, og erstattes jo foreløpig av Helland på banen hvis han mangler. Hvis Hedenstad forsvinner bør vi nok ha en høyrebeint dødballtaker inn på sikt, men det er stort sett det.


Jeg synes ikke en spiller med 6 assist på en sesong er konge. Det må mer til synes jeg. På en god sesong har han 6 assist. Da tar han alt av dødballer(bortsett fra de minuttene Helland er på banen). I tillegg er han back i ett system hvor backen ofte slår innleggene inn i boks. Kanskje ikke så mye i nærmeste fremtid, da Hareide med henriksen-signeringen nok vil gå for en mer defensiv rettet fotball.

Jeg mener Holse har potensialet. Kanskje det holder å øve mye mer på det, istedefor å gå til anskaffelse av en ny dødballfot.

Holse har tatt store steg i Rosenborg. Hadde ikke overrasket meg om han hadde blitt "en ny sapara".

Jeg håper i hvertfall at dødballene blir bedre i fremtiden. Jeg tror vi kan tjene veldig mye på det. Når det er sagt, så er det selvfølgelig viktig med en målkåt spiss på benken. Og jeg tror Rosenborg anskaffer en ny spiss før de prioriterer dødballfot. Og det kan godt vise seg å være riktig. Vi får se, OM Børven blir solgt.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.09.2020 15:12    Post subject: Reply with quote

Gyökeres er vel Brighton-eiendom som har vært på lån i St. Pauli, akkurat som Leo Østigård.

Ser jo i utgangspunktet spennende ut, tydeligvis høyt ansett etter året i 2BL for St. Pauli, til tross for ikke veldig imponerende uttelling.

Cyklar dit för att hämta honom!

Urealistisk? Jepp.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 424

PostPosted: 30.09.2020 15:15    Post subject: Reply with quote

Ja du har rett i det, jeg som så feil på transfermarkt, korrigert til riktig klubb nå. Da er det med en gang litt mer urealistisk desverre.

Hvem andre kan være aktuelle? Dårlig med rykter
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 30.09.2020 15:21    Post subject: Reply with quote

jorji wrote:
Ja du har rett i det, jeg som så feil på transfermarkt, korrigert til riktig klubb nå. Da er det med en gang litt mer urealistisk desverre.

Hvem andre kan være aktuelle? Dårlig med rykter


Espejord er lånt ut til TIL
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 30.09.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

Gyok på lån ut neste sesong hadde vært snasent. Husker flere nevnte han her før han gikk til Brighton. Ellers ingen anelse hvem rbk har i kikkerten.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 92, 93, 94  Next
Page 88 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb